Ryanair

(Luettu 1277468 kertaa)

Cirakon

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Ryanair
« Vastaus #2540 : 19.01.2012, 16:18:12 »
Lipuillahan on 24h:n peruutusaika. Soita sinne, ja muutoksen pitaisi tapahtua ilmaiseksi, tai sitten vain perut lennon ja ostat sen uudelleen. Mulle kavi pari kuukautta sitten samantyylinen moka (noloa, koska olen varannut satoja lentoja); ostin Easyjetin lennon ja laitoin vahingossa menolentoon vaaran paivamaaran! Soitin parin tunnin sisaan, ja lippu vaihdettiin seuraavalle paivalle ilman lisamaksua. Mun mielesta tama on joko EU-maarays, mutta lentoyhtiot ei siita huutele.

Pahus. Siitä on jo yli 24h kun ostin liput. Sain sen käsityksen, että lippuja ei pysty perumaan / ei saa hyvitystä kun en ostanut sitä vakuutusta lennolle lipunoston yhteydessä.

Ryanairille ei varmaan voi sähköpostitse asioida?  Englanninkieli on niin ruosteessa, että jos puhelimitse saisinkin halvemmalla
vaihdettua nimet, niin takuuvarmasti tulee uusia kirjoitusvirheitä kun alan niitä nimiä tavuttelemaan  :(

Ehkä vain maksan suosiolla sen 110e...

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2541 : 19.01.2012, 21:22:03 »
Syötin vahingissa toisen etunimen sukunimi-kenttään ja huomasin nyt vasta maksun jälkeen (check in vielä tietenkin tekemättä). Nimen vaihto näyttäisi maksavan Ryanairilla 110e. Joudunko siis tuon pakosta maksamaan, vaikka varsinaisesti matkustaja pysyy samana. Nimi vain on kirjoitettu väärin. Kenelläkään tietoa?  Tuntuu kyllä aika suolaiselta hinnalta. Lipun hintakin on vain 100e.

Lipuillahan on 24h:n peruutusaika. Soita sinne, ja muutoksen pitaisi tapahtua ilmaiseksi, tai sitten vain perut lennon ja ostat sen uudelleen. Mulle kavi pari kuukautta sitten samantyylinen moka (noloa, koska olen varannut satoja lentoja); ostin Easyjetin lennon ja laitoin vahingossa menolentoon vaaran paivamaaran! Soitin parin tunnin sisaan, ja lippu vaihdettiin seuraavalle paivalle ilman lisamaksua. Mun mielesta tama on joko EU-maarays, mutta lentoyhtiot ei siita huutele.
Oho! Enpä ole moista kuullut. Olispa jännä kuulla suostuivatko Rynkyllä vaihtamaan kuluitta. Easylla olikin tosi joustava asiakaspalvelu. Ja FB:ssäkin vastailivat kysymyksiin.

Cirakon

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2542 : 31.01.2012, 14:54:52 »
Syötin vahingissa toisen etunimen sukunimi-kenttään ja huomasin nyt vasta maksun jälkeen (check in vielä tietenkin tekemättä). Nimen vaihto näyttäisi maksavan Ryanairilla 110e. Joudunko siis tuon pakosta maksamaan, vaikka varsinaisesti matkustaja pysyy samana. Nimi vain on kirjoitettu väärin. Kenelläkään tietoa?  Tuntuu kyllä aika suolaiselta hinnalta. Lipun hintakin on vain 100e.

Sain lopulta asian järjestetyä. Nimien vaihto maksaa normaalisti sen 110e (yleensä myös korjaus). Jos pystyy kuitenkin todistamaan 100% varmasti, että kyse vain korjauksesta tai kirjoitusvirheestä, niin peritään vain 10e. Tätä varten joutui faxaamaan kopion passista ja laittamaan seetekirjeen mukaan. Korjaavat sitten Ryanairilta käsin sen. Osa nimistä mitä olin syöttänyt pitää kuulemma täsmätä passiin. Kaipa tuo 10e sitten veloitetaan asemaala. Siitä ei ollut mitään puhetta  :P

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2543 : 31.01.2012, 23:48:34 »

Sain lopulta asian järjestetyä. Nimien vaihto maksaa normaalisti sen 110e (yleensä myös korjaus). Jos pystyy kuitenkin todistamaan 100% varmasti, että kyse vain korjauksesta tai kirjoitusvirheestä, niin peritään vain 10e. Tätä varten joutui faxaamaan kopion passista ja laittamaan seetekirjeen mukaan. Korjaavat sitten Ryanairilta käsin sen. Osa nimistä mitä olin syöttänyt pitää kuulemma täsmätä passiin. Kaipa tuo 10e sitten veloitetaan asemaala. Siitä ei ollut mitään puhetta  :P

Hienoa, kun hoitui!!

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2544 : 03.02.2012, 10:48:58 »
http://ryanairdontcarecrew.blogspot.com

EUROPEAN WEEK OF ACTION AGAINST RYANAIR. 12th March till 18th March 2012..Boycott betting on the Ryanair Chase Cheltenham 2012.....

En ole sen enempää tutustunut aiheeseen, mutta muuta kautta huomasin tälläisen.

mummula

• Reissaaja
    • Profiili

Nightrunner

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2546 : 03.02.2012, 20:36:40 »
Erinomaista toimintaa. Kankeat ja kalliit valtionyhtiöt nurin, tehokkaat yksityiset tilalle.

Menispä Finnairkin nurin, niin saataisiin Ryanairin tukikohta myös Helsinkiin. Lisää vaan lakkoja, änkyrät!  ;D

carp

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2547 : 03.02.2012, 23:38:42 »
Niin Ryanairillahan on ollut ~80 lentokonetta maadoitettuna tänä talvena. Koneet ovat olleet tyhjän panttina kentillä seisomassa ja jokainen voi itse arvailla mitä näiden henkilökunta on tämän ajan tehnyt.

Keväällä onkin sitten mielenkiintoista nähdä mitkä näistä reitit jatkavat ja mistä vähennetään. Nopeaa reagointia joka tapauksessa.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012, 23:42:57 kirjoittanut carp »

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2548 : 04.02.2012, 03:04:22 »
Erinomaista toimintaa. Kankeat ja kalliit valtionyhtiöt nurin, tehokkaat yksityiset tilalle.

Menispä Finnairkin nurin, niin saataisiin Ryanairin tukikohta myös Helsinkiin. Lisää vaan lakkoja, änkyrät!  ;D

Niin Ryanairillahan on ollut ~80 lentokonetta maadoitettuna tänä talvena. Koneet ovat olleet tyhjän panttina kentillä seisomassa ja jokainen voi itse arvailla mitä näiden henkilökunta on tämän ajan tehnyt.

Ei tarvi arvailla, nehän on tietenkin osakesäästäneet ja olleet muutenkin fantastisen onnellisia!
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y

mummula

• Reissaaja
    • Profiili

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2553 : 09.02.2012, 15:41:40 »
Jos todella on näin, että Ryanairilla ei ole omia lentäjiä, vaan he palkkaavat joka lentäjän ulkoistettuna vuokratyövoimana, jolla ei ole käytännössä mitään normaalin työsuhteen oikeuksia, paremminkin toivoisin, että tällaiset henkilöstöä polkevat yritykset poistuvat markkinoilta eikä päinvastoin. Lieneekö sama tilanne kaiken matkustamo- ja muunkin henkilökunnan suhteen? Eihän tämä mitään tehokkuutta ole vaan riistoa.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Nightrunner

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2554 : 09.02.2012, 17:28:03 »
Jos todella on näin, että Ryanairilla ei ole omia lentäjiä, vaan he palkkaavat joka lentäjän ulkoistettuna vuokratyövoimana, jolla ei ole käytännössä mitään normaalin työsuhteen oikeuksia, paremminkin toivoisin, että tällaiset henkilöstöä polkevat yritykset poistuvat markkinoilta eikä päinvastoin. Lieneekö sama tilanne kaiken matkustamo- ja muunkin henkilökunnan suhteen? Eihän tämä mitään tehokkuutta ole vaan riistoa.

Höpöhöpö. Mistähän ammattiliittopropagandasta olet nuo käsitykset repinyt? On se näköjään helppoa levittää täällä kaikenlaisia huhuja. Ainakin helpompaa kuin viitsiä ottaa asioista selvää.

Ei sitten tullut mieleen että mistään riistosta puhuminen huippupalkattujen lentäjien kohdalla on täysin absurdia?
Ryanairin lentokapteenit tienaavat vaatimattomat 60000-90000 euroa vuodessa.

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Ryanair

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2555 : 09.02.2012, 18:23:05 »
Uusi reitti Tampereelta. Sääli että Budapest on jo niin koluttu meidän osalta. No onneksi on tuo Trapani ja Pisa vielä käymättä.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194721597308/artikkeli/ryanairilta+jalleen+uusi+reittiavaus+nyt+voit+lahtea+tampereelta+tannekin+.html
Tiedän tamperelaisen miehen, jolla on 2 kämppää Budapestissa, n.70m2 ja ihan keskustassa. Haluaa tavata vuokralaiset Tampereella tai Hesassa. Jos jotakuta kiinostaa, niin voin antaa yv:nä yhteystiedot. Me oltiin siinä toisessa 2006.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2556 : 09.02.2012, 23:01:22 »
Höpöhöpö. Mistähän ammattiliittopropagandasta olet nuo käsitykset repinyt? On se näköjään helppoa levittää täällä kaikenlaisia huhuja. Ainakin helpompaa kuin viitsiä ottaa asioista selvää.
No ei tämä nyt mitään tuulesta temmattua tarinaa ollut. Ja ensimmäiset sanat kommentissani olivat "Jos todella on näin..."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/02/1490654/lentajan-hurja-tarina-tallaista-on-tyo-halpalentoyhtiossa
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2012/02/1489800/raju-purkaus-ryanairin-lentajilta-suuronnettomuus-on-hyvin-lahella

Tässä on mukana varmasti myös ammattiliittopropagandaa, mutta tuskin tämäkään nyt on aivan omasta päästä kokonaan sepitettyä tarinaa:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/02/1490018/suomen-lentajaliitto-ryanairilla-lentaminen-ei-ole-turvallista
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2557 : 12.02.2012, 18:03:37 »
Palliksen oikeistosiipi aktivoituu aina, kun yksilön oikeus halpoihin lentoihin on vaarassa lakkojen, työolosuhteiden tai työntekijöiden hyvinvoinnin takia.

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2558 : 12.02.2012, 22:26:46 »

Aivan oikein, vaatimattomat. Onko tuo sinun mielestäsi hyvä palkka lentokapteenin työstä?

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2559 : 13.02.2012, 13:45:04 »

Aivan oikein, vaatimattomat. Onko tuo sinun mielestäsi hyvä palkka lentokapteenin työstä?
Harva meistä taitaa tietää, mitä kapteeni tienaa muilla yhtiöillä. Silloin on vaikea sanoa onko tuo hyvä vai ei. Kun itse tienaa tällä hetkellä surkeat 13 000 vuodessa, on tuo summana ruhtinaallinen, mutta en olekaan kapteeni ;)

Mutta muuta asiaa: en ole yli vuoteen lentänyt Rynkyllä ja olen nyt auttamassa ystävääni varaamaan lentoja jollain halvalla konstilla Lontooseen. Jotta voisi verrata Rynkyn ja normiyhtiöiden hintoja, niin voisiko joku valaista mitä nuo luottokorttimaksun lisät on nykyään? Ja meneekö per nuppi vai per varaus?