Ehdotuksia kahden viikon joululoma-maaksi

(Luettu 3886 kertaa)

Iige

• Aloittelija
    • Profiili
« : 07.11.2007, 12:19:29 »
Morjens!

Ollaan kaverin kanssa suunniteltu matkaa joulukuun puolessa välissä pariksi viikoksi.

Toivomukset matkakohteesta (tärkeysjärjestyksessä):

- Lämmintä
- Paljon nähtävyyksiä ja yöelämää
- Huokea hintataso
- Turvallista

Osaisiko joku suositella maata, Brasilia on tällä hetkellä päälimmäisenä mielessä, mutta ei nyt takerruta siihen.

Kiitos kaikille vastanneille.

Ps. Tämä kysymys on myös "Ehdotuksia matkakohteista"-ketjussa, mutta se on niin suuri, että kysymykseni tuntuu hukkuvan muiden sekaan. Toivottavasti tämä topic ei häiritse ketään.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 07.11.2007, 15:37:08 »
Mitahan tarkoitat nahtavyyksilla?

Turvallisuuskin on aika suhteellista. On paikkoja joita ei niin turvallisena pideta, mutta siella parjaa hyvin, kuhan tietaa mita tekee. Itse olen asustellut muutamia kuukausia Riossa, ja koin sen turvallisena vaikka liikuin busseilla etc, mutta ei kai sita sellaisena pideta. Tosin itse lahtisin nyt Salvadoriin, jos reissua miettisin.

Siihen nahden Kapkaupunki voisi olla yksi ehdokas.

Oikeesti turvallinen paikka olisi Ugandassa Kampala, joka on oikein mukava paikka. Nahtavyyksista en nyt tieda, mutta lahimaastosta esim Jinjasta ja victoria-jarvelta kylla loytyy tekemista.

Mosambikissa Maputo on hieno kaupunki, ja siella on paljon nakemista, mutta turvallisuus aaltoilee, valilla tilanne on aika paha, joulun alla useimminkin.

Sitten on tietysti Intia, jossa joka kylasta loytyy jotain nakemista, tosin yoelamasta en tieda. Muut Aasian maat Thaimaa etunenassa ovat varmoja nakkeja.

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
« Vastaus #2 : 07.11.2007, 17:11:21 »

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.11.2007, 18:35:16 »
Talla palstalla on kylla kumman fasistinen tyyli. Tehdaan ziljoonan viestin pituisia ketjuja viesteista, jotka eivat juuri liity toisiinsa. Ap juuri kirjoitti, etta hanen kysymyksensa hukkui siinne muiden joukkoon, kun uusia kyselyja (joilla ei ole mitaan tekemista hanen kyselynsa kanssa) tulee paalle. Mika jarki?

Tiedonhaun ja viestien etsimisen suhteen on paljon helpompi, kun ketjut ovat kohtuulisen kokoisia. Ja jotensakin samasta aiheesta.

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.11.2007, 18:38:21 »
Lainaus käyttäjältä: "mpala"
Thaimaa etunenassa ovat varmoja nakkeja.

Nakkeja tai ei, Marokossa riittaa vilskettä tammikuussakin,
edullinen ja mielenkiintoinen maa, ikään kuin vaihtoehtona
Nakkemaille.

:D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 07.11.2007, 18:42:21 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Lainaus käyttäjältä: "mpala"
Thaimaa etunenassa ovat varmoja nakkeja.

Nakkeja tai ei, Marokossa riittaa vilskettä tammikuussakin,
edullinen ja mielenkiintoinen maa, ikään kuin vaihtoehtona
Nakkemaille.

:D

Häh? Valistakaa mua tietämätöntä? Nakkimaa?  :shock:

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.11.2007, 19:05:24 »
Etelä-Intiassa on nähtävää, lämmintä ja mielestäni turvallista. Ja halpaa. Vietnamissa samoin (tai hintatasosta en tiedä, visiitistä on aikaa vuosia). Bali (ei siellä nyt yhtenään pommit räjähtele, muualla indonesiaa on mielenkiintoisempaa, mutta ehkä ei vastaa käsityksestänne turvallisuudesta). Malesiassa on myös melko edullista ja mukavaa. Brasiliaa ei nyt yleisesti mitenään turvallisena pidetä eikä Kapkaupunkia (niin hieno kuin onkin!)...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
« Vastaus #7 : 07.11.2007, 19:06:33 »
Lainaus
Talla palstalla on kylla kumman fasistinen tyyli.

Vaihtoehto: http://www.iltalehti.fi/osastot/keskustelu/forum.jspa?forumID=278

Lainaus

Tehdaan ziljoonan viestin pituisia ketjuja viesteista, jotka eivat juuri liity toisiinsa.

Kerrotko minulle miten tämä kysymys ei muka liity postaamaani ketjuun!Tosin täytyy myöntää etten edes lukenut sitä ps. kohtaa koska viime aikoina jokaikinen uusi käyttäjä aloittelee ketjuja milloin mistäkin ilman että lukee sääntöjä / vaivautuu edes kerran käyttämään hakua.

ketjujen idea on että yksi aihe on yhdessä ketjussa ja jos näin ei ole niin sitä voi kukin arvailla/miettiä miksi näin ei ole.

Lainaus

Ap juuri kirjoitti, etta hanen kysymyksensa hukkui siinne muiden joukkoon, kun uusia kyselyja (joilla ei ole mitaan tekemista hanen kyselynsa kanssa) tulee paalle. Mika jarki?

Se järki että kun yksi tekee näin eikä siihen puututa niin kohta kaikki tekee näin!! Lopputulos: Meillä on tässäkin osiossa kohta 100:n eri käyttäjän kyselyjä suositeltavista kohteista ja kaikilla tottakai oma ketju jossa 2-3 viestiä. Ja tuo taas johtaa siihen että samasta aiheesta on 50 eri ketjua!!!! Oi sitä päivää kun tuokin tapahtuisi niin löytyisi mm. Jouluna Intiaan, Jouluna Goalle, Jouluna Delhiin, Jouluna Goalle,Delhiin yms..... ketjuja. Ja nuo olivat siis esimerkkejä mihin tämä toiminta johtaa.

Lainaus
Tiedonhaun ja viestien etsimisen suhteen on paljon helpompi, kun ketjut ovat kohtuulisen kokoisia. Ja jotensakin samasta aiheesta.

Siis suurin ongelma tässä on se että porukka ei lue näitä pitkiä ketjuja kokonaan vaan lätkii surutta uutta ketjua kehiin kun ei jaksa itse vaivautua hakemaan. Ratkaisu siihen jos ei jaksa lukea ketjuja:
"KVG"

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 07.11.2007, 20:01:11 »
Lainaus käyttäjältä: "fosse"
Siis suurin ongelma tässä on se että porukka ei lue näitä pitkiä ketjuja kokonaan vaan lätkii surutta uutta ketjua kehiin kun ei jaksa itse vaivautua hakemaan

Olen kyllä samaa mieltä... luin tämän ketjun ainoastaan siksi, että täällä näytti olevan jotain vipinää  :) muuten en olisi edes vaivautunut sitä katsomaan. Lisäksi tuossa Fossen mainitsemassa ketjussa voisi jo olla apua...ainakin joskus minua henk.koht. ärsyttää, kun ihmiset pitää tätä palstaa aivan kysymys-vastaus -palstana
"kertokaa mulle heti pian nyt miten pääsen paikasta a paikkaan b"
Vastaan mielelläni, jos osaan auttaa, mutta en jaksa kirjoittaa samoja suosituksia yms. joka viikko.

Sori, ei ole tarkoitus olla v-mäinen, mutta luulisin että jos etsit lämmintä/halpaa/kiinnostavaa kohdetta talveksi, täältä löytyy varmasti vinkkejä.

Niin, aiheesta: Minustakin Brasilia kuulostaa kivalta. Tai Intia. Mutta ei Goa.
She rides rollercoasters but never screams

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 07.11.2007, 20:58:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Strange Little Girl"
Lainaus käyttäjältä: "fosse"
Siis suurin ongelma tässä on se että porukka ei lue näitä pitkiä ketjuja kokonaan vaan lätkii surutta uutta ketjua kehiin kun ei jaksa itse vaivautua hakemaan

...ainakin joskus minua henk.koht. ärsyttää, kun ihmiset pitää tätä palstaa aivan kysymys-vastaus -palstana
"kertokaa mulle heti pian nyt miten pääsen paikasta a paikkaan b"
Vastaan mielelläni, jos osaan auttaa, mutta en jaksa kirjoittaa samoja suosituksia yms. joka viikko.

Tuo on niiiiiiin totta! Hyvät uudet tallaajat, pitääkö kaikki saada heti valmiina  :?: Tältä foorumilta löytyy paljon hyviä vinkkejä ja neuvoja kun hieman viitsii vaivaa käyttää, eikös se omatoiminen tiedonhaku ja sen tiedon löytäminen ITSE ole juuri reissun suunnittelun hohtohetkiä  :wink:
 All work and no play makes Jack a dull boy -

Iige

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 08.11.2007, 01:17:37 »
fosselle: Luin tuon todella pitkän ketjun läpi, mutta en löytänyt vielä etsimääni. Tutkin jatkuvasti myös muita keskusteluja enkä tehnyt tätä vain "laiskuuttani." En ymmärtänyt, että joku kokenut reissaaja ottaa tästä itseensä, tämähän on alottelijoiden osio.

Yritetään pitää tämä ketju jatkossa aiheessa ja laita fosse vaikka yksityisviestillä sinua vaivaavat asiat, niin katsotaan löydämmekö niihin jotain lääkettä.  8)

skugga

• Vieras
« Vastaus #11 : 08.11.2007, 09:16:23 »
Egypti.

azkutsi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 17.11.2007, 02:40:02 »
Itse suuntaisin Jamaicalle. sieltä saat kaiken mitä haluat ja vähän vielä päälle.