Käsimatkatavarasäännösten kokoiset hygieniatuotteet!

(Luettu 51631 kertaa)

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Moni meistä varmaan lähtee lyhyemmille (tai no miksei pidemmillekkin) reissulle käsimatkatavarana kulkevan repun/pienen rinkan kanssa, kun ei aina viitsi olla suotta tunkemassa ruumaan niitä tavaroita. Uudet käsimatkatavarasäännöt ovat nyt sitten tuoneet sellaista mietittävää, että mistä löytää siihen litran vetoiseen pussiin meneviä mahd. pieniä hygieniatuotteita  :?  Itsellä viikon päästä Lontoon reissu, eikä todellakaan viitsisi shampoo ym. putelien takia pistää reppua ruumaan.  Toki ole joskus täytellyt jotain vanhoja hiusväripakkauksesta saatuja minimuovipulloja shampoolla ym. mutta ei niitä sitten koskaan tule kovin pitkään reissun jälkeen säästettyä... Onko kellään tiedossa esim. mitkä tuotemerkit valmistaisivat shampoista, hoitoaineista, kasvojen puhdistustuotteista matkakokoisia versioita  :?:  Eli tänne voisi keräillä tallaajien vinkkejä siitä mistä/miten saa oikean kokoisia hygieniatuotteita reissuille :idea:
 All work and no play makes Jack a dull boy -

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 16.02.2007, 10:41:12 »
Osta Etolasta (tai vastaava muovikauppa) pieniä pulloja. Kokeiltu on, eivät falskaa ja maksaa jotain 50 senttiä kappale. Käsimatkatavarakosmetiikkamuovipussi onneksi myös venyy vähän... Itselläni oli Aasian reissulla niin venytetty ja täyteen pakattu pussi, että se herätti jo turvatarkastajissakin kunnioitusta :)
Noi pienet pullot auttaa shampoo- ym. aineissa, mut hiuslakka ja -vaha onkin sit toinen juttu. Ehkä kampaamosta sais jonkun tosipienen purkin tököttiä, joka pitää kutrit kuosissa läpi tulen ja jään?
Kotiin on moni kuollut.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.02.2007, 11:56:26 »
Huomasin eilen Stockalla, että olivat uusien säädösten innoittamana koonneet matkakokoisia puteleita yhdelle seinälle. Ostin siistejä pikku purnukoita, kun aiemmin olen ollut näytepurkkien varassa (viime reissulle pyysin niitä tyhjinä kiltiltä myyjältä). Siinä oli tyhjien purkkien lisäksi kaikenlaisia shampoita ja muita.

Lainaus käyttäjältä: "Kirnauskis"
Noi pienet pullot auttaa shampoo- ym. aineissa, mut hiuslakka ja -vaha onkin sit toinen juttu. Ehkä kampaamosta sais jonkun tosipienen purkin tököttiä, joka pitää kutrit kuosissa läpi tulen ja jään?

Kampaamoista tai ainakin Helsingissä yleisistä kampaamotarvikekaupoista saa myös pikkukokoja. Mulla on mm. Goldwellin Trendline-sarjan Mello goo-vahaa 20 millin purkki, samoin Schwarzkopfin Osis-sarjassa on mainio dust it-puuteri, jonka pakkaus on vain 50 ml, ja paino liki olematon. Suosittelen! Muotovaahtoa on pienenä monissa kampaamosarjoissa, myös markettien XZ:lla, joten eiköhän lakkaakin löydy vastaavasti. Viimeksi mulla oli koko minisetti Trendlinelta..
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

myu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.02.2007, 12:10:53 »
Saako noita nesteiden pakkaukseen tarkoitettuja muovipusseja lentokentiltä vai mistä olette niitä ostaneet? Muistan lukeneeni jonkun Helsinki-Vantaan tyypin haastattelun, jossa sanoi että noita pusseja saisi kentältä vain alun siirtymävaiheen ajan ja sen jälkeen pitäisi hankkia itse. Ensimmäinen lento uusien säännösten aikaan on tulossa eikä huvittaisi laittaa tavaroita ruumaankaan.

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 16.02.2007, 12:25:09 »
Vielä toistaiseksi Helsinki-Vantaalla on niitä pusseja jaossa lähtöauloissa olevilla pakkauspöydillä. Mikäli haluaa pakata jo kotona (ja jatkossa, kun niitä pusseja ei todellakaan enää ole), ihan normi 1l minigrip -pakastepussi, joita saa vaikka ruokakaupoista, ajaa asian. Tarkoituksena on ollutkin, että reissuun lähtijät pakkaisivat jo kotona nuo. Kuitenkin kovin moni tulee kentälle vasta pakkailemaan ja harmittelemaan, kun ei mahdukaan kaikki. Yksikin rouva selitti, että hän tietää kyllä määräykset, muttei voinut pakata nesteitään pussiin, kun ei kukaan antanut hänelle sitä pussia käteen.

Mutta juu - toistaiseksi saatavilla kentältä. Ei ole kuitenkaan tietoa miten kauan vielä kentällä niitä pusseja on.

Zia

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.2007, 12:29:11 »
Ostin oman minikokoisen vahani HairStoresta, heillä on muutakin matkakokoista tukkatavaraa tarjolla, liikkeitä on ainakin PK-seudulla ja Tampereella, varmasti muuallakin?

Halppiskauppa Tarjoustalosta löysin edullisia pieniä läpinäkyviä purnukoita, jotka ovat esim. voiteille oivallisia. Bodyshopilla on myös matkakokoisia tuotteita, ja Yves Rocherillakin ainakin suihkusaippuaa ja shampoota.

Eikös Minigrip -pusseja ole saatavissa litran kokoisina - luulen, että sillä ratkeaisi muovipussiongelma. Niitähän myydään joka kaupassa.
Save the Earth - it's the only planet with chocolate.

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 16.02.2007, 13:16:30 »
Mä ostin Stockmannilta pari kuukautta sitten niitä tyhjiä pieniä pulloja ja purkkeja. Käytössä osoittautuivat aika huonolaatuisiksi, en suosittele.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 16.02.2007, 13:48:11 »
Lainaus käyttäjältä: "akk"
Mä ostin Stockmannilta pari kuukautta sitten niitä tyhjiä pieniä pulloja ja purkkeja. Käytössä osoittautuivat aika huonolaatuisiksi, en suosittele.

Ostitko valkokorkkisia vai pastellivärisiä?

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 16.02.2007, 16:12:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"

Valkokorkkisia.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 16.02.2007, 16:36:12 »
Lainaus käyttäjältä: "akk"
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"

Valkokorkkisia.

No harmi, mä hankin niitä just eilen. Ei ne sit taida pelittää pyörän etulaukussa..

nti

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - karoliinavirta@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #10 : 16.02.2007, 18:39:26 »
CaiLap myy myös tälläisiä purnukoita. Maksaa 1-2 euroa, tiivisteet ja kierrekorkit löytyy. En omista itse, mutta vaikutti aika asiallisilta.

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 16.02.2007, 18:43:13 »
Etolan purnukat kestivät hyvin rinkassa 2 viikkoa, mutta sen jälkeen alkoivat pikkuhiljaa hajota (korkki ei tahdo enää pysyä kiinni).

Mutta tosiaan olen huomannut itse saman ilmiön - uudet määräykset ovat tuoneet hurjasti lisää pieniä pakkauksia useampaan kauppaan (ja aiemmasta poiketen todella kaikenlaista tavaraa: dödöjä, pienenpieniä hiuslakkapulloja, taisi olla partavaahtoa jne., jopa merkeissä oli valinnanvaraa).

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 16.02.2007, 19:09:58 »
VO5 myy 100ml kokoisia shampoo- ja hoitoainepulloja. löytyy ainakin sokoksesta ja tarjoustalosta noin 3e pakkauksena (jossa siis molemmat). ja ainakin itse pärjään tuon kokoisella paketilla noin 2vkon reissun.

Yesa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 26.02.2007, 00:21:42 »
Itse olen myös käyttänyt noita VO5:n desin matkapakkauksia jo kauan, aina tyhjentyessä täyttänyt ne uudestaan. Apteekissa myydään voiteita pikkutuubeissa, ja itselläni on matkoilla mukana apteekissa myytävän Favora-sarjan kasvogeeli, tosi pienessä matkatuubissa sekin. On tosi kätevä herkän ihon tuote kun puhdistaa, poistaa kaiken meikin ja toimii samalla kasvovetenäkin, käytän tätä ainetta ihan kotonakin. Lumene on myös nyt kevään aikana tuonut myyntiin juuri tätä nesterajoitusta varten pienessä koossa puhdistusemulsion ja kasvoveden, löytyi ainakin Anttilasta.

Meikkien osalta kannattaa muistaa, että myös ripsiväri, nestemäinen "valokynä" ja kiiltelevät huulirasvat luokitellaan nesteisiin. Ainakin itselläni olivat nuo jääneet meikkipussiin, ja virkailija kutsui minut hieman syrjempään ja selitti niiden joutuvan pussiin. Olin kaiken muun nesteen laittanut ruumaan, joten ainakin tuolloin sain virkailijalta sen litran pussin.

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 26.02.2007, 14:15:01 »
Tampereen Stockalta löysin noiden edellä mainittujen VO5-puteleiden lisäksi myös minikokoisia Colgaten hammastahnatuubeja (koko noin 1/3 normaalista). Säästää silläkin sitä minigrippipussin vähäistä tilaa  :)  Noista hinnakkaammista kosmetiikkavalmistajista ainakin Estee Lauderilta oli edellä mainitussa paikassa myynnissä matkapakkauksia, joihin kuului minikokoiset kasvovoiteet ja kasvojenpuhdistusaine pienessä laukussa (jolla taas ei tee tuon pussivaatimuksen takia mitään...), hintaa oli 29 euroa. Piti sitten sortua siihen  :P
 All work and no play makes Jack a dull boy -

nikne

• Aloittelija
    • Profiili
litran pussiin
« Vastaus #15 : 04.05.2007, 09:29:04 »
Siis meneekö se nyt niin että kaikki nestemäinen on nykyään mahdutettava sinne litran pussiin? Shampoot, meikkivoiteet yms.

(Laiska ei jaksanu etsiytyä lentosivuille etsimään vastausta  :lol: )

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Re: litran pussiin
« Vastaus #16 : 04.05.2007, 10:10:32 »
Lainaus käyttäjältä: "nikne"
Siis meneekö se nyt niin että kaikki nestemäinen on nykyään mahdutettava sinne litran pussiin? Shampoot, meikkivoiteet yms.

(Laiska ei jaksanu etsiytyä lentosivuille etsimään vastausta  :lol: )

Kylla, kaikki ne, joita kuljetat kasimatkatavaroissa. Ruumaan voit edelleen laittaa isommat erat mm. shampoota.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

maisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 04.05.2007, 15:55:47 »
Minusta fiksuin "minipullo" on pieni minigrip-pussi, jos tai kun perinteisiä filmipurkkeja ei enää ole saatavilla. Toimii myös saippuakotelona ja pyykkipulverille.

kivi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 06.05.2007, 11:39:37 »
Minä en ole ihan huipputarkka päivittäiskosmetiikastani, joten todennäköisesti ostaisin paikan päältä jonkin perusshampoon. Asemilla on usein 24-h kauppoja, joista on kätevä napata joku Pirkka-tasoinen kauneudenhoitotuote. Hotelleissa on myös perussaippuoita tarjolla. En meikkaa, joten niistä tarvikkeista ei tarvitse välittää.

Muuten kyllä tuo pikku minigrippussien käyttövinkki tuntui kätevimmältä, sillä ne purnukat vievät itsessään tilaa litran pussista, varsinkin jos ovat jo hieman tyhjentyneet.

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #19 : 06.05.2007, 14:26:42 »
Mulla on pienia pulloja Mujista hankittuna.
Hiusvaha (? wax) laitoin huulirasvapurkkiin, eli mulla oli vanha body shop huulikiilto tms jonka purkin putsasin ja vaha siihen. Huulirasvakoko eli 10 g riittaa parin viikon reissuun nykysella hiusten pituudella.
Vaikka vaha ei ole kauhean isossa pakkauksessa miks raahata koko kippo kun 10 g riittaa? vahemman painoa = hyva.

Toinen hyva on Lush!:n kompaktit shampoot. Eli kun ne ei ole nestemaisia, noi nestesaonnot ei koske niita. 1 kompaktishampoo riittaa meilla noin 3 kk:ksi.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther