Käsimatkatavarasäännösten kokoiset hygieniatuotteet!

(Luettu 51239 kertaa)

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Käsimatkatavarasäännösten kokoiset hygieniatuotteet!
« Vastaus #40 : 06.05.2011, 19:54:58 »
Mumbain domestic-kentällä.

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 07.05.2011, 12:58:14 »
Kuulostaa siltä, että ollut ihan jotkut Mumbai-säännöt käytössä. Intian jne säännöillähän ei ole hirveästi tekemistä EU-nesterajoituksen kanssa. Lentokoneessahan saa kuljettaa palovaarallisiakin tuotteita, kun ne ovat määräysten rajoissa. Vai miten muuten saisitte hiuslakat, parta- ja hajuvedet, painepakkauksessa olevat deodorantit ja muut tälläiset lennolle? Eli matkatavaran osalta pätee vaarallisille (kuten edellä mainitut) yhä max. 500ml pakkauskoko, käsimatkatavarassa tuo 100ml ja 1l pussiin mahtuminen muiden nesteiden sekaan. Kokonaismäärän per matkustaja ollessa 2l (eikä matkalaukussa saa 2l ylittyä, vaikka olisi useamman matkatavarat).

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : 07.05.2011, 14:36:18 »
Heh, Intiassa kai pätee muutenkin ihan omat säädökset asiassa kuin asiassa ;) Menee nyt asian vierestä, mutta ottivat myös sytkärin pois turvatarkastuksessa...

Koestine

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 08.05.2011, 12:28:45 »
Hiusvaha (? wax) laitoin huulirasvapurkkiin, eli mulla oli vanha body shop huulikiilto tms jonka purkin putsasin ja vaha siihen.

Kommentti vanhaan viestiin: Keksin tahollani taannoin saman jutun, Body Shopin huulirasva sai muuttaa toiseen purkkiin kun tarvitsin vahalle pientä pakkausta. Näytti alkuun toimivan hyvin, mutta koneessa paineenvaihtelun vuoksi löysähkö vaha tunki ulos purkista. Nyt matkapakkaus jotain work and fix -sprayta on ainoa hiusmömmö, joka pääsee reissuun. Neste on helppo tankata matkapulloon isommasta kotipakkauksesta.

Alkuperäiseen kysymykseen palaten, Riksun vahinkotavarakeskuksessa oli pussitolkulla myynnissä matkakokoisia sampoita, kosteusvoiteita ja hammastahnoja. Ne tuntuvat kestävän koneessakin :) 

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 11.05.2011, 14:11:40 »
Heh, Intiassa kai pätee muutenkin ihan omat säädökset asiassa kuin asiassa ;) Menee nyt asian vierestä, mutta ottivat myös sytkärin pois turvatarkastuksessa...
Multa on otettu sytkäri pois jollain Euroopankin kentällä. En muista millä... Ja joillain kentillä on jopa siinä kyltissä ennen turvatarkastusta henkselit sytkärikuvan päällä. (Olen silti myös saanut sytkän vietyä, vaikka mun uuno mies menikin vielä kysymään saako sen ottaa, ja vastaus oli EI!!!! ;D)
Ja kerran on mun ruumalaukustakin viety sytkäri ja laitettu viesti tilalle.

tanni

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #45 : 11.05.2011, 21:06:31 »
sytkäriä ja tulitikkuja ei saa kuljettaa ruumatavaroissa. käsimatkatavaroissa saa olla yksi sytkäri tai tulitikut per lärvi.
jos mennään ihan kirjan mukaan niin kaikki nesteet tulis olla niiden alkuperäispakkauksissa. eli turvatarkastuksessa saatetaan poistaa sellaset nesteet jotka on siirretty toiseen etiketittömään purkkiin. käytännössä näin ei tee kun joku helvetin tunnollinen ja tarkka turvari. puhun siis siitä miten helsinki-vantaalla toimitaan. vaikka EU alueella tulis olla yhtenäiset säännöt niin kaikki kentät ei todellaakan toimi samalla tavalla.

kulmalukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : 08.08.2011, 15:14:20 »
Seppälässä (vaatekauppa) kemppariosastolla näyttäisi olevan ties minkäkokoisia ja -värisiä pikkupulloja, joissa on valmiiksi sisällä erilaisia hygienianesteitä. Tämä ei tietenkään ole tullut mieleen sillon, kun olen ollut etsimässä semmosia pikkupulloja.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 31.08.2011, 13:11:57 »
Nonniin, nyt on alkanut Mujin pikkupurkit hajoileen. Kolmesta kaksi on mennyt rikki, molemmat oli kierrekorkillisia purkkeja, joiden kansista lahti se kierrereuna irti, lohkesi kun aukaisin purkkia. Grr. tuubi ja suihkepullo on kestaneet, tosin niita ei tarvitse availla jatkuvasti. Eli ei ne Mujin tuotteet ainakaan kovaa kayttoa kesta...enka ole omasta mielestani runnonut niita mitenkaan liian kovaa. Purkit oli alle vuoden ikaisia, ja niilla on menty vasta nelja viikon reissua, seka parit pitkat viikonloput.

Seuraavaksi aion ostaa brittilaisesta Boots-ketjusta niiden pikkupurkkeja, jos vaikka kestaisi paremmin.
She rides rollercoasters but never screams

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 31.08.2011, 14:10:46 »
Todella ikävä kuulla, SLG. En ole ostanut Mujista noita kierrekorkillisia puteleita, koska niitä ei voi kunnolla puristaa. Vain hyvin juoksevat tuotteet toimivat tuon mallin pulloissa kunnolla, muista jää aina vähän pohjalle. Mujin tuubit, suihkepullot ja ne pienet näyterasiaa muistuttavat purnukat ovat sen sijaan kestäneet meillä kahden ihmisen päivittäistä käyttöä kaksi vuotta ilman mitään väsymisen merkkejä. Pidän niissä mm. sampoota, jojobaöljyä, kasvojenpesuainetta, partasaippuoita, käsirasvaa ja hiusvahaa.

Lainaus käyttäjältä: tanni
jos mennään ihan kirjan mukaan niin kaikki nesteet tulis olla niiden alkuperäispakkauksissa. eli turvatarkastuksessa saatetaan poistaa sellaset nesteet jotka on siirretty toiseen etiketittömään purkkiin.
Tämä on mulle ihan uutta tietoa. En muista lukeneeni ainakaan lentoyhtiön ohjeista tällaista pykälää. Onko kellään lisätietoa?

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #49 : 31.08.2011, 15:35:12 »
jos mennään ihan kirjan mukaan niin kaikki nesteet tulis olla niiden alkuperäispakkauksissa. eli turvatarkastuksessa saatetaan poistaa sellaset nesteet jotka on siirretty toiseen etiketittömään purkkiin.
Tämä on mulle ihan uutta tietoa. En muista lukeneeni ainakaan lentoyhtiön ohjeista tällaista pykälää. Onko kellään lisätietoa?

En mäkään ole koskaan tuollaiseen törmännyt. Lääkkeethän pitäisi olla alkuperäispakkauksissaan, mutta nesteiden kanssa en ole tuollaiseen törmännyt.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : 05.09.2011, 13:22:25 »
Todella ikävä kuulla, SLG. En ole ostanut Mujista noita kierrekorkillisia puteleita, koska niitä ei voi kunnolla puristaa.

No, vahan lisaa OT:ta. Ainakin Muji vastaa tuotteistaan; kuljen kaupan ohi monta kertaa viikossa ja rikkinainen pullo sattui olemaan laukussa. Vein sen kassatatille, joka pahoitteli asiaa ja antoi tilalle uuden. Noh, koska se kierrekorkkillinen purkki maksaa 95 pencea, ei saasto huimannut paata, mutta jai hyva mieli. Kierrekorkkipurkki toimii paremmin yovoiteeni kohdalla kuin tuubi- se on vahan liian paksua tuubiin, ja purkkia on helpompi kaapia tyhjaksi sormella.

tanni

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #51 : 19.09.2011, 05:31:21 »

En mäkään ole koskaan tuollaiseen törmännyt. Lääkkeethän pitäisi olla alkuperäispakkauksissaan, mutta nesteiden kanssa en ole tuollaiseen törmännyt.

olen ollut lentokentällä turvatarkastuksessa töissä ja silloin meillä oli sääntö että kaikki nesteet pitäis olla alkuperäispakkauksissa, jotta voidaan tietää mitä ne sisältää. niinku aikasemmin totesin, käytännössä tätä sääntöä ei toteuttanu ku pahin pilkunnussijaturvatarkastaja. lentoyhtiöt ei vastaa helsinki-vantaalla turvatarkastuksesta vaan lentokentän omistava finavia, joka ostaa turvatarkastuspalvelut joltain firmalta. olleessani töissä kentällä, me sallimme kynsisakset käsimatkatavarassa kun taas eräs toinen lentokentällä turvatarkastuksia suorittanut yhtiö saattoi ottaa kynsisakset pois. ihanan sekavaa. paras informaation lähde on finavian nettisivut, jos toimii siellä olevien sääntöjen mukaan, kaiken pitäisi sujua hyvin.

turvatarkastajia ei varsinaisesti lääkkeet kiinnosta (ei kiinnostanut ainakaan silloin kun itse olin kentällä töissä), ellei ne ole nestemäisiä (turvatarkastaja ei ole tullivirkailija). finavian sivuilla todetaan että lääkkeet tulisi kuljettaa alkuperäispakkauksessa, joten niin on kuitenkin varmaan fiksuinta tehdä.

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 19.09.2011, 20:20:39 »
olen ollut lentokentällä turvatarkastuksessa töissä ja silloin meillä oli sääntö että kaikki nesteet pitäis olla alkuperäispakkauksissa, jotta voidaan tietää mitä ne sisältää.
En löytänyt Finavian matkustajaohjeista mitään mainintaa tällaisesta säännöstä. Lieneekö kyseessä klassinen esimiehen päähänpisto? Tässä ei nimittäin ole sitäkään vähää järkeä kuin turvallisuusteatterissa yleisesti. Ohan nyt vähintäänkin kyseenalaista olettaa, että terroristit osaavat rakentaa pommeja lentokoneen vessassa mutta eivät siirtää siihen tavittavia kemikaaleja tyhjään sampoopulloon. Onneksi pommi-iskujen välillä terroristit joutuvat sentään käyttämään pullot tyhjäksi...

tanni

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #53 : 28.09.2011, 23:23:42 »
olen ollut lentokentällä turvatarkastuksessa töissä ja silloin meillä oli sääntö että kaikki nesteet pitäis olla alkuperäispakkauksissa, jotta voidaan tietää mitä ne sisältää.
En löytänyt Finavian matkustajaohjeista mitään mainintaa tällaisesta säännöstä. Lieneekö kyseessä klassinen esimiehen päähänpisto? Tässä ei nimittäin ole sitäkään vähää järkeä kuin turvallisuusteatterissa yleisesti.
luulen että sääntö oli firman, jolla olin töissä, koska en itekkään löytäny finavian sivuilta mainintaa tollasesta säännöstä. niinku aikasemmin totesin, esim. kynsisakset toinen firma salli ja toinen ei. järjetöntä touhuahan toi turvatarkastus on ja monet säännöistä aivan älyttömiä, mutta valitettavasti näitä sääntöjä on pakko noudattaa jos haluaa lentää. itse matkustan aika paljon, enkä koe turvatarkastusta mitenkään kovin rasittavana. mä sujahdan siitä melkein aina läpi ilman mitään erityistä tutkimista. liekkö syynä se, että oon ollu ite tekemässä sitä työtä ja tiedän miten se homma pyörii. tosin oon kyllä todennu, että joka maassa on aivan oma tyyli hoitaa turvatarkastus. viimenen asia mitä kannattaa tehdä on alkaa raivoomaan ja vittuilemaan turvatarkastajalle. se ihminen tekee vaan työtään eikä oo millään tavalla syyllinen niihin tyhmiin sääntöihin. pahimmassa tapauksessa raivoava matkustaja ei pääse edes lennolle.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 23:26:09 kirjoittanut tanni »

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 29.09.2011, 08:18:58 »
Aivan totta. Nykyisin pystyn lentämään tarvittaessa vaikka ilman nesteitä (kiitos, Lush), mutta kyllä muutenkin pärjää, kun tuntee säädökset, pelaa varman päälle, pysyy tyynenä ja koettaa toimia joustavasti. Mä olen luonteeltani sellainen, että tykkään valmistautua ja ottaa asioista selvää ennakkoon, joten välillä on vaikea olla pyörittelemättä päätä näille "Miten niin en voi ottaa mun aurinkorasvaa" -tilanteille.

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 23.10.2011, 04:04:12 »
En löytänyt Finavian matkustajaohjeista mitään mainintaa tällaisesta säännöstä. Lieneekö kyseessä klassinen esimiehen päähänpisto? Tässä ei nimittäin ole sitäkään vähää järkeä kuin turvallisuusteatterissa yleisesti.
luulen että sääntö oli firman, jolla olin töissä, koska en itekkään löytäny finavian sivuilta mainintaa tollasesta säännöstä.

Kaivoin hieman harmaita muistisolujani. Tuo teksti on turvatarkastuksen käyttöön olleissa (ja yhä olevissa?) ohjeissa ollut muodossa "on suositeltavaa kuljettaa alkuperäispakkauksessa". Sitä ei siis vaadittu ehdottomana. Ellei sitten esimies ole ymmärtänyt asiaa väärin. Tulkinta oli tasolla "mikäli ei-alkuperäiseen pakkaukseen pakatun aineen oikea olemus on epävarma, ei sitä tule sallia.

Turvatarkastajille oleva ohjeistus ei ole koskaan ollut kokonaisuudessaan matkustajien saatavilla, sillä kyseinen ohjeistus ei ole julkinen. Matkustajille on ollut huomattavasti kevyempi painos.  ;)

eppis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #56 : 28.11.2011, 20:52:32 »
Body shopista sai mukavan pienet pullot shampoota ja hoitoainetta. Tuoksu on ihana ja kaupanpäälliseksi saa hyvän omantunnon.  :)

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : 30.11.2011, 12:15:04 »
^ Body Shopissa on se hyva puoli, etta niilta saa aina naytteita mukaan. Viimeksi lahtiessani viikon matkalle pyysin naytetta kuorintavoiteesta- pikkuruiseen muovipurkkin sita sai juuri sopivasti yhdeksi kayttokerraksi. Aion kayttaa purkkia uudelleen, viikon reissuun riittaa hyvin yksi naaman kuorinta.

marikahama

• Reissaaja
  • abbiamo le gambe, non le radici
    • Profiili
« Vastaus #58 : 05.12.2011, 13:49:06 »
Dermosil myy neljän pullon settejä suljettavassa pussissa hintaan 0,90€.. Ainakin omassa käytössä toiminut kun niitä voi puristaakin et tuhdimmatkin mömmöt tulee ulos.. Dermoshop.fi vissiin ainakin mistä saa, ite tilasin tädin kautta kun se noita diilailee.. :)

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : 29.02.2012, 00:53:28 »
http://www.partioaitta.fi/Peseytymisvalineet/Pesuaineet

Onks kellään kokemusta noiden ^^ toimivuudesta? Vaikuttais niin kerrassaan näppärältä.