Muutamia kysymyksiä..

(Luettu 1519 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Muutamia kysymyksiä..
« : 10.09.2003, 10:50:12 »
-Varatessa hostellipaikkaa pärjääkö Visa Electronilla, jos luottokorttia vaaditaan? Lähinnä tarkoitan Pariisi - Lontoo - Amsterdam seutua.

-Hostellikortti ei siis ole välttämätön?

-Ranskasta Englantiin. Tuleeko junalla mennessä lisämaksua? Olin löytävinäni junan ilman lisämaksua, mutta näin jonkun keskustelun, jossa joku reilaaja kertoi lisämaksua tulleen aivan helvetisti.
Entäpä Lontoo - Bryssel - Amsterdam junassa? Taas kun on tämä kanaalin alitus.

-Tuleeko kaikista yöjunista lisämaksua, vaikkei ottaisi varsinaista lepopaikkaa?

-Ja kai IC- ja ICE-junat ovat eri asia? :lol:

Jep. Siinä ne mitä tällä hetkellä mieleeni tuli.

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutamia kysymyksiä..
« Vastaus #1 : 10.09.2003, 11:06:49 »
Sanottava tuosta hostellikortista.. 26 yötä reissussa ja yhden kerran olisi tarvinnut sitä korttia! Saat kortin myös jos yövyt kortin vaativissa hostelleissa oliko viisi kertaa. Yöstä saat aina tarran korttiisi kunnes se on täynnä.

Yöjuniin ei aina ole maksettava lisämaksua esim. Italiassa yöjunat olivat ainoita lisämaksuttomia(!) , mutta ottaen huomioon matkustajamäärät, ovat yöjunat usein täynnä ja siksi itse ainakin suosittelen paikan varaamista etukäteen.

IC= inter city,
ICE = inter city expres = kalliimpi = nopeempi.

Tässä alku, jatkakoon joku kanaalin alituksesta tietoa omistava!
Tuija

Anonymous

• Vieras
Muutamia kysymyksiä..
« Vastaus #2 : 10.09.2003, 14:40:49 »
kiitokset. olen taas hieman viisaampi :lol:

Razban

• Reissaaja
    • Profiili
Re: Muutamia kysymyksiä..
« Vastaus #3 : 29.09.2003, 21:34:25 »
Ranskassa ja Saksassa löytyi vaivatta lisämaksuton yöjuna, mutta jos yöjuna on lisämaksullinen tuntui olevan myös kallista. Esimerkiksi Pariisi-Lyon 17,70e ja Berliini-Malmö 55e. Mutta kyllä aika hyvin löytyi niitä lisämaksuttomia vaihtoehtoja, tai siis itse en ainakaan joutunut kertaakaan lisämaksuja maksamaan.