Maailman kaunein kaupunki?

(Luettu 150572 kertaa)

italiana

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #120 : 08.07.2007, 22:16:37 »
Mielestani Helsinki ei missaan tapauksessa kuulu maailman kauneimpien kaupunkien joukkoon!
 Mika siella on niin kaunista, historiallisia rakennuksia hyvin vahan eika paljon muutakaan mielenkiintoista nahtavaa loydy! :evil:

Tama siis on oma mielenpiteeni! :D

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #121 : 09.07.2007, 10:32:58 »
Lainaus käyttäjältä: "italiana"
Mika siella on niin kaunista

Tätä minäkin aina ihmettelin, ennen muuttoani tänne! Nyt ymmärrän hyvin, miksi Helsingin kauneutta kehutaan. Tässä muutamia syitä:

-Luonto, Helsinki on kuitenkin melkoisen vihreä kaupunki. Esim. Töölönlahden alue puistoineen aivan ydinkeskustassa sekä pohjoisemmassa sijaitsevat Haltialan aarniometsäalueet.
-Ympäröivä meri, ja rannat purjeveneineen
-Suomenlinnan alue kokonaisuudessaan
-Hietaniemen alue
-Vanhat puutaloalueet, esim. Käpylä
-Vanhat rakennukset, kyllä niitäkin löytyy! Rautatieaseman ympäristö ehkä on rumilus, mutta vähänkin sivummalla  maisemat paranevat. Esimerkiksi Eiran vanhat talot ovat todella kauniita.
-Kirkot: Tuomiokirkko, Uspenski
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

skugga

• Vieras
« Vastaus #122 : 09.07.2007, 13:30:49 »
Mielestani Helsinki ei missaan tapauksessa kuulu maailman kauneimpien kaupunkien joukkoon!
 Mika siella on niin kaunista, historiallisia rakennuksia hyvin vahan eika paljon muutakaan mielenkiintoista nahtavaa loydy! :evil:

Tama siis on oma mielenpiteeni! :D

Minähän sanoin jo:
Kauneus on katsojan mielessä. Kaupungit ovat kuin ihmiset: hyvien kokemuksien kautta alkavat näyttää kauniilta. Huonot kokemukset rumistavat.

ja mielipiteistähän tässä juuri keskustellaan, ei kai kukaan voi vängätä absoluuttisesta totuudesta? ;)

italiana

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #123 : 09.07.2007, 17:12:06 »
Siis tiedoksi vain,etta olen syntyperainen helsinkilainen ja siella asunut aina 22-vuotiaaksi asti :D

Eihan se mikaan ruma kaupunki olekaan,mutta laittaa se MAAILMAN kauneimpien joukkoon... :shock:

puntti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #124 : 09.07.2007, 18:46:56 »
Modica, Sisilia. Ainakin yksi kauneimmista paikoista missä allekirjoittanut on featuroinut    :roll:
you say why? I say why not?

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #125 : 10.07.2007, 09:39:29 »
Siis tiedoksi vain,etta olen syntyperainen helsinkilainen ja siella asunut aina 22-vuotiaaksi asti

Jaahas, hupsista :D. Jotenkin puusilmäisesti ajattelin, että ehkä kaupunki ei oo sulle tuttu, kun kirjoitit noiden historiallisten rakennusten puuttumisesta. (Ja ehkä itse vielä käsitin tuon historiallisen eri tavalla, eli koskemaan kaikkia vanhoja rakennuksia vaikka eivät sinänsä mitään "merkkirakennuksia" olisikaan.)
No, olkoon tuo mun pikkuinen listani tuossa jollekin joka ehkä vielä etsii niitä kauniita puolia täältä...
Tuohon Helsingin sijoittamiseen ihan maailman kauneimpien kärkeen en ota kantaa, en oo vielä nähnyt läheskään tarpeeksi että vastaus tekisi oikeutta kaikille niille jotka on vielä näkemättä, ja mun mielestä luonto kuitenkin miltei aina voittaa kaupungit...
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

italiana

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #126 : 10.07.2007, 10:09:45 »
Se ,etten pida Helsinkia kauneimpien joukossa johtunee siita,etta asun Italiassa, jossa kaupungit ovat kuin ulkoilmamuseoita,taynna historiaa :D

Muuten,taalla ei kukaan ole koskaan maininnut Torinoa,joka on mielestani erittain kaunis kaupunki!
Ei tietenkaan nyt ihan maailman kaunein,mutta kylla voittaa monet Italian kaupungit!:D

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #127 : 10.07.2007, 17:49:58 »
Se ,etten pida Helsinkia kauneimpien joukossa johtunee siita,etta asun Italiassa, jossa kaupungit ovat kuin ulkoilmamuseoita,taynna historiaa :D

Minakin asun Italiassa ja mielestani Helsinki on yksi maailman kauneimmista kaupungeista. Siella on paljon alueita, jotka ovat kuin ulkoilmamuseoita. Historiaa on Helsingissakin nimenomaan. Ei historia ole vain sita muutama tuhat vuotta vanhaa.

Eihan esim. Roomaa nyt kuuna paivana voi menna vertaamaan Helsinkiin Suomessa. Varsinkaan kun heikalaiset ei sinne ikina loytaneet. Tiesivatkohan edes sellaisen maakappaleen olevan olemassa. Ihmettelen kylla suuresti mita sina ne 22 vuotta Stadissa ja kulmilla teit, jos et sielta historiaa ja kauneutta loytanyt  :roll:
i]Sapere aude![/i]

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #128 : 10.07.2007, 17:59:29 »
Itse en osaa valita yhta kaunista kaupunkia, silla omasta mielestani jokainen kaupunki on kaunis omalla tavallaan.
Jokaisella on omanlaisensa tuoksut, tunnelma, ihmiset.

kaifas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #129 : 10.07.2007, 18:46:19 »
Vai että kaunein? Mitä olen kierrellyt kaupungeissa niin Rooma ja erityisesti siellä se Antiikin aikainen niin sanottu ulkomuseo, jossa on raunioita sun muuta.
Tiedän että sen tulee jokin muu kaupunki päihittämään, kenties Japanista ;)
-Pakkotyö vapauttaa, Nautin siitä--

aynish

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #130 : 10.07.2007, 19:11:01 »
grand cayman saarilla, olikohan se georgetown - ei ny muistu mieleen nimi. eli karibialla. oih ihanaa. mulle on aina toi saari juttu kolahtanu.
ei kyl mitenkään romanttinen, brittien omistuksessa kait edelleen (oli ainaki visiitin aikoihin), turismia, pankkeja, järjestettyjä retkiä, ökyhotelleja, rikkaita valkonaamoja tuhlaamassa rahojaan. mut ne alkuperäisihmiset, niitte musa, ilta ravintolassa keskellä hiljaista palmujen nuokuntaa, pimeys, tunnelma. jotai hassua siin oli.
we are the international community

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #131 : 10.07.2007, 19:26:17 »
Pietari, Christchurch ja Amsterdam tulevat ensimmäisinä mieleen.

peppermint

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sartsukka@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #132 : 10.07.2007, 19:26:43 »
Kauniiden kaupunkien top5 kohdallani on:

Praha
Rooma
Oldenburg
Abergavenny
Cardiff

Nämä viisi _tiukan taiston_ jälkeen eräitä mielestäni kauniita kaupunkeja.

gimble

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #133 : 10.07.2007, 20:09:14 »
Kyllä Pietari vie tähänasti nähdyistä ykkössijan. Siinä vaan on sitä jotain. Tunnelmasta puhumattakaan.
Omalla tavallaan myös saarikaupunki Tromsö on kaunis.

italiana

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #134 : 10.07.2007, 22:12:22 »
Se mita mina Stadissa tein  ei sinulle kuulu eika sinua pida kiinnostaa!:evil:

Toistan viela kerran:MIELESTANI Helsinki ei kuulu maailman kauneimpiin kaupunkeihin!

That's it!

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #135 : 10.07.2007, 22:32:30 »
Se mita mina Stadissa tein  ei sinulle kuulu eika sinua pida kiinnostaa!:evil:

Miksi minua sitten pitaisi sitten kiinnostaa, etta asut Italiassa? Missa muuten asut? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen? That's it!
i]Sapere aude![/i]

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #136 : 11.07.2007, 00:26:08 »
No voi hertsyykkeli sentään..

jos toinen tykkää hernekeitosta ja toinen ei, kumpi on silloin väärässä?

Minustakin Helsinki on paria kaunista paikkaa lukuunottamatta todella ruma verrattuna moneen muuhun suomalaiseen- puhumattakaan ulkomaiseen kaupunkiin joissa olen käynyt. Inhoan niitä.. mitälie jugend-taloja, patsaita jossa tylsästi seisoo tai istuu joku häiskä, puhumattakaan ahhh niin ihanista Kurvin kulmista ja Jakomäistä (asukkeineen) joita pääkaupunkimme on pullollaan.

Itäisessä keskieuroopassa huomasi miltä patsaiden pitää näyttää, uljaita ratsuja harjat hulmuten, taisteluita, jumalia.. Mielettömän koristeellisia katedraaleja, kylpylöitä, puistoja suihkulähteiden kera..

En osaa nimetä yhtä ainutta kauneinta kyllä, luulen että niitä mun mieleisiä on lueteltu tässä ketjussa jo aika monta.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #137 : 11.07.2007, 01:04:26 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
No voi hertsyykkeli sentään..

Minustakin Helsinki on paria kaunista paikkaa lukuunottamatta todella ruma verrattuna moneen muuhun suomalaiseen- puhumattakaan ulkomaiseen kaupunkiin joissa olen käynyt. Inhoan niitä.. mitälie jugend-taloja, patsaita jossa tylsästi seisoo tai istuu joku häiskä, puhumattakaan ahhh niin ihanista Kurvin kulmista ja Jakomäistä (asukkeineen) joita pääkaupunkimme on pullollaan.

Niin mita lie, kun ei oteta historiasta selvaa. Sehan on selva se juu. Haiskiahan niita on ympari maailmaa paljaat munat uljaasti pullollaan. Tavallista patsastaidetta mm. Tammerkosken sillalla.
i]Sapere aude![/i]

allika

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #138 : 11.07.2007, 01:25:16 »
Vantaa on maailman kaunein kaupunki, koska minä asun täällä  :lol:

pihla-ilona

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #139 : 11.07.2007, 08:43:11 »
Praha oli nätti. Ja Banjulin slummit ja nauravat lapset. Porvoossa on jotain tosi kaunista myös. Onhan noita. :D