Edullisimmin Japaniin

(Luettu 8593 kertaa)

futis1

• Aloittelija
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« : 13.03.2007, 19:08:43 »
Hei. Kuka osaisi kertoa edullisimmat lentomatkat Japaniin Osakaan. Olen lähdössä Helsingistä hiukan ennen toukokuun puoltaväliä ja viipyisin kuukauden päivät. Kysymyksiä:
1. Mitä kautta edullisinta? Euroopan kautta?
2. Mikä kenttä Japanissa edullisin? (Tokio, Narita, Osaka)
3. Kuka tietää, milloin on hullut päivät? Siellä on kuulemma ollut jopa alle 500€ edestakaisia lentoja Finnairilta.
Aika mahdottomia kysymyksiä kolmosta lukuunottamatta, vai?
T. futis1

LISÄKYSYMYS!!!!

MITKÄ VIIKONPÄIVÄT OVAT EDULLISIMPIA LENNOILLA - ERITYISESTI AASIAN SUUNTAAN?
T. futis

derevo

• Tosireissaaja
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #1 : 14.03.2007, 12:33:37 »
on olemassa joku halpis joka lentää europasta hong kongiin.
en tiedä sen nimiä.
halvimmillaan hinta oli 150 euroa.
en tiedä lentääkö halpiksia hong kongista japaniin.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #2 : 14.03.2007, 12:41:53 »
Lainaus käyttäjältä: "futis1"

3. Kuka tietää, milloin on hullut päivät? Siellä on kuulemma ollut jopa alle 500€ edestakaisia lentoja Finnairilta.

Virallisestihan Stockmann ei asiaa ikinä kerro ennen viime hetkeä, mutta erittäin todennäköisesti tänä keväänä tämän kuun viimeinen viikonloppu (ka sitä edeltävä viikko)
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

helmiäinen

• Aloittelija
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #3 : 14.03.2007, 13:40:41 »
Moi,
Aeroflot on ollut se kaikkein halvin, olen mennyt myös BA:lla, Finnairkin on ihan OK hinnoissa. Kannattaa katsella vaikka Poptravelin haulla.

Oasis Hong Kong on se halpalentoyhtiö, joka lentää Lontoosta Aasiaan halvalla.

Finskillähän alkoi mahtavat viikonlopputarjoukset! Ostin lennot Tokioon 400e muutama viikonloppu sitten. Mahdollista on, että Osaka/Nagoyakin on kampanjahintaisia joku päivä...

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #4 : 14.03.2007, 15:49:27 »
BA:lla on viime aikoina ollut kohtalaisen edullisia lippuja Aasiaan mutta ehdot ovat yleensa huonohkot.

Finski lisaa Osakan (Kansain) paivittaiseksi kohteeksi joten eikohan tarjouksiakin aluksi lohkea.

Toisaalta olen ymmartanyt etta Japanin kotimaan codeshare-lennot joilla on myos Finnairin lentonumero (JL/AY) saa samaan hintaan jolloin myos Nagoja tai Tokio voisivat tulla kyseeseen. Muuten Osakaan reissaaminen vie mahdolliset saastot.

futis1

• Aloittelija
    • Profiili
Poptravel
« Vastaus #5 : 16.03.2007, 12:37:56 »
Lainaus käyttäjältä: helmiäinen
Moi,
Aeroflot on ollut se kaikkein halvin, olen mennyt myös BA:lla, Finnairkin on ihan OK hinnoissa. Kannattaa katsella vaikka Poptravelin haulla.

Oasis Hong Kong on se halpalentoyhtiö, joka lentää Lontoosta Aasiaan halvalla.

Finskillähän alkoi mahtavat viikonlopputarjoukset! Ostin lennot Tokioon 400e muutama viikonloppu sitten. Mahdollista on, että Osaka/Nagoyakin on kampanjahintaisia joku päivä...

Poptravelia kokeilin, mutta hinnat päälle tonnin. :o)

joaliina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #6 : 16.03.2007, 12:54:53 »
Oletan, että olet tutkinut jo vaihtoehtot Sta Travelin ja Kilroyn sivuilla, jos olet opiskelija nimittäin sieltä voisi hyvinkin saada edulliset lennot. Siskoni on parhaillaan Tokiossa ja osti alle 700 eurolla liput Kilroyn kautta. Todennäköisesti sama tarjous ei ole enää voimassa.

Itse olen kyllä omat edulliset lippuni Japaniin hankkinut mm. matkamessutarjouksena. Ainakin viime keväänä oli hulluilla päivillä lentoja Osakaan alle 600 eur, toivottavasti sinua lykästää  tämän suhteen tulevilla HP:llä. Henk.koht. olen tosin sitä mieltä, että 1000 euron lennot ovat ihan normihintaiset eivätkä edes erityisen kalliit kun Japaniin on suuntaamassa. Mutta onhan se paljon rahaa, ei siitä mihinkään päästä.
hkä otin, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee! -M. Nykänen

Lissukka

• Himoreissaaja
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #7 : 25.03.2007, 19:20:31 »
Hulluilla päivillä on torstaina (29.3.) tarjolla Finnairin lennot Tokioon, Osakaan tai Nagoyaan hintaan 595e  :D

futis1

• Aloittelija
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #8 : 25.03.2007, 20:53:17 »
Kiitos!!!! Kummipoika laitetaan asialle ;o)

Lissukka

• Himoreissaaja
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #9 : 25.03.2007, 22:02:51 »
Eipä mittään  :D
Tossa Hullujen päivien esitteessä lukee tosiaan Tokio/Osaka/Nagoya 595e, eli tulkitsin että kauttamerkki ( / ) tarkoittaa, että ko. hinta olis siis voimassa mihin tahansa noista kolmesta kohteesta.
Onnea lippujonotukseen  :D

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #10 : 26.03.2007, 05:12:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Lissukka"
Eipä mittään  :D
Tossa Hullujen päivien esitteessä lukee tosiaan Tokio/Osaka/Nagoya 595e, eli tulkitsin että kauttamerkki ( / ) tarkoittaa, että ko. hinta olis siis voimassa mihin tahansa noista kolmesta kohteesta.
Onnea lippujonotukseen  :D

Yleisemmin mulla on se kasitys etta Finnair antaa samaan hintaan Japanin kotimaan jatkoyhteydet esim. Fukuokaan ja Sapporoon kunhan kyseisella Japan Airlinesin lennolla on myos Finskin codeshare-numero. Eli varmaan myos Tokio - Osaka tai Nagoja - Osaka onnistuu tarvittaessa jos tuo ehto vaan tayttyy.

P_L

• Reissaaja
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #11 : 27.03.2007, 13:31:54 »
Lainaus käyttäjältä: "vekkuli"
Yleisemmin mulla on se kasitys etta Finnair antaa samaan hintaan Japanin kotimaan jatkoyhteydet esim. Fukuokaan ja Sapporoon kunhan kyseisella Japan Airlinesin lennolla on myos Finskin codeshare-numero. Eli varmaan myos Tokio - Osaka tai Nagoja - Osaka onnistuu tarvittaessa jos tuo ehto vaan tayttyy.

Ei onnistu. Kyllä tuo Hullujen päivien hinta sisältää vain Finskin omat lennot. Voi siis lentää Tokioon ja palata Osakasta, mutta sisäiset lennot/junamatkat/bussimatkat/kävelyt menee kyllä omaan piikkiin. Siis kun kyse on tuosta hullujen päivien erikoistarjouksesta. Ehkäpä muissa julkaistuissa hinnoissa saa nuo sisäiset lennot "kaupan päälle", mutta eipä taida ne hinnat pyöriä alle 600 eurossa ;).

Teamoo

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - teemu_huovinen@hotmail.com
    • Profiili
    • http://160987.spaces.live.com/
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #12 : 27.03.2007, 14:08:53 »
viime vuonna oli helppo saada japanin liput.
Itse ostin oulusta ja ennen minua ja ystävääni oli mennyt vasta kaksi lippua. Joten. Eiköhän halukkaille järjesty. Ja tuleehan nuita japanin edullisia tarjouksia melkoisen useasti.
You don't have to travel around the world to understand that the sky is blue everywhere"
- Johann Wolfgang von Goethe

http://www.flickr.com/photos/[email protected]/

Hedgie

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #13 : 27.03.2007, 15:54:30 »
Lainaus käyttäjältä: "P_L"

Ei onnistu. Kyllä tuo Hullujen päivien hinta sisältää vain Finskin omat lennot. Voi siis lentää Tokioon ja palata Osakasta, mutta sisäiset lennot/junamatkat/bussimatkat/kävelyt menee kyllä omaan piikkiin. Siis kun kyse on tuosta hullujen päivien erikoistarjouksesta. Ehkäpä muissa julkaistuissa hinnoissa saa nuo sisäiset lennot "kaupan päälle", mutta eipä taida ne hinnat pyöriä alle 600 eurossa ;).

Ei kuulemma onnistu lentää Tokioon ja palata Osakasta. Olin niin suunnitellut ja päätin varmistaa asian.
Hullujen päivien lennoissa kuulemma pitää palata samasta kaupungista mihin on saapunut.

Harmi sinänsä...
Heikot tarvitsevat erityisen paljon hyvää ja heille on poikkeuksellisen helppo tehdä vääryyttä. Siksi heidän asioissaan ihmisyytemme on aina tulikokeessa.

MaiMai

• Aloittelija
    • Profiili
Tallinnan kautta
« Vastaus #14 : 04.04.2007, 12:13:58 »
Hei! Valitettavasti en osaa tarkkoja vastauksia antaa, mutta itse olen lentänyt vuosia sitten, vielä markka-aikaan, Tallinnan kautta Tokioon. Homma meni siis näin - ostin liput virolaisesta matkatoimistosta välille Tallinna-Tokio. Matkustin edullisella laivayhteydellä Tallinnaan, josta hyppäsin koneeseen kohti Helsinkiä. Koneen vaihto Helsingissä, josta suora lento Tokioon. Paluumatkalla siten jäinkin pois Helsingissä (en siis matkustanut enää Tallinnaan takaisin  :wink: ). Lentolipuille tuli hintaa n. puolet siitä, mitä olisi tullut Helsingistä ostettaessa. Ainoa ehto siis oli, että matkan tuli alkaa Tallinnasta.

Varsinaisen lentolipun hinnan lisäksi matkalle tuli lisähintaa siis matkasta Tallinnaan, mutta kokonaisuudessaan kuitenkin huomattavasti edullisempi reissu kuin Hki-Tokio. Hinnat ovat varmaan nyt nousseet, mutta kannattaa silti kokeilla.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Re: Tallinnan kautta
« Vastaus #15 : 04.04.2007, 12:38:48 »
Lainaus käyttäjältä: "MaiMai"
Paluumatkalla siten jäinkin pois Helsingissä (en siis matkustanut enää Tallinnaan takaisin  :wink: ). Lentolipuille tuli hintaa n. puolet siitä, mitä olisi tullut Helsingistä ostettaessa. Ainoa ehto siis oli, että matkan tuli alkaa Tallinnasta.

Muistan lukeneeni, että Finnair olisi alkanut lähettää lisälaskuja niille, jotka käyttävät tuota kikkaa ja jäävät Tallinnan sijasta pois jo Helsingissä. Viikkotarjous-ketjun alkupuolellakin tuosta on jotain juttua. Nykyään kannattaa siis mennä palatessakin suosiolla Tallinnaan asti, eikä säästöä taida Tallinnan-matkat huomioiden enää juuri tulla.

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #16 : 04.04.2007, 15:49:49 »
Vaikka Hullut Paivat ovatkin ohi niin katselin ehtoja sen verran etta noista Japaninkin lennoista saa 100% pluspisteet mika on kiva yllatys Finskilta. Tokion lennoista irtoaa siis esimerkiksi vajaat 17.000 pluspistetta joilla alkaa jo tehdakin jotain.

Vai meniko sittenkin toisin?

Teppo Tulppu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #17 : 04.04.2007, 17:16:27 »
Vaikka Hullut Paivat ovatkin ohi niin katselin ehtoja sen verran etta noista Japaninkin lennoista saa 100% pluspisteet mika on kiva yllatys Finskilta. Tokion lennoista irtoaa siis esimerkiksi vajaat 17.000 pluspistetta joilla alkaa jo tehdakin jotain.

Vai meniko sittenkin toisin?

Taisi mennä. Finnairin sivulla sanottiin että Japanin lennoista saa 8413/8248/7762 pistettä. Koska Finnair on hyvin kitsas myöntämään täysiä pisteitä turistiluokan lipuista, olisin hyvin hämmästynyt jos tuo tarkoittaisi että lennoista saa nuo pisteet per suunta.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Bulkhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
Edullisimmin Japaniin
« Vastaus #18 : 04.04.2007, 17:40:17 »
Ei ole Hullujen Päivien liput koskaan olleet 100% pistelippuja. Eikä ole tänäkään vuonna.

Mainitut pisteet ovat menopaluun pistekertymä.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.