Wien-Varsova junalla

(Luettu 7498 kertaa)

riiku

• Reissaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« : 26.03.2007, 20:15:39 »
Onko kukaan sattunut matkaamaan junalla väliä Wien-Varsova? Kuinka paljon tuli lipulle hintaa? Rrraivostuttavaa kun ÖBB ei suostu kertomaan netissä hintoja. :( Kiitoksia jos joku osaa vastata!

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #1 : 26.03.2007, 20:25:23 »
Meneeköhän pahasti off-topicicsi, mutta kädessäni on Joulukuulta
oleva junalippu Katowice-Wien Sud, ja hinta on 169.69 Pln.
(Euroissa 43.40)

Paikkavaraus tasan 3 Euroa.

(Poznan-Krakow, 433 km, muuten maksoi vain 49 Pln,
eli willinä veikkauksena Varsova-Wien maksaisi n. 210 Zlotya ?)

Kait tuostakin nyt jotain osviittaa saa...
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

riiku

• Reissaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #2 : 02.04.2007, 21:56:54 »
Joo, VR:n täti sanoi että noin 60 euroa.

LonelyPlanet varoitti että tulen ryöstetyksi yms. jos matkustan yksin yöllä Puolassa, onko kenelläkään kokemuksia (mieluiten vastakkaisia)?

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #3 : 02.04.2007, 22:04:34 »
Lainaus käyttäjältä: "riiku"
Joo, VR:n täti sanoi että noin 60 euroa.

LonelyPlanet varoitti että tulen ryöstetyksi yms. jos matkustan yksin yöllä Puolassa, onko kenelläkään kokemuksia (mieluiten vastakkaisia)?

Jaa-a. Yksin olen matkustanut makuuvaunussa yöjunalla Krakovasta Wieniin. Mitään kummempaa ei tapahtunut. Kiinalaiset höpöttivät, enkä nukkunut kovin hyvin....

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #4 : 02.04.2007, 22:41:33 »

Itse matkasin yojunalla (ei makuuvaunussa) kuukausi sitten Wrocławista Puławyyn ilman mitaan ongelmia, ei missaan vaiheessa tullut pelkoa ryostosta. Sita matkaa muistelen yha hymyssa suin, oli niin hauskaa porukkaa samaan loosiin eksynyt, etta vatsalihakset olivat viela aamullakin kipeina...  :lol:

Arvotavarat (esim. lompakko, kanny, passi) kannattaa varmaan ujuttaa vaatteidensa alle tms. En kylla ole koskaan Puolassa junassa matkustaessa pelannyt ryostetyksi tulemista. Kannattaa varmaan valita vaunun, jossa on "turvallisen nakoista porukkaa" valmiiksi.  :lol:  Ei puolalaiset ole sen kummempia rosmoja kuin suomalaisetkaan, camoon jo taman "ita-blokin" epailyjen ja pelkojen kanssa.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #5 : 03.04.2007, 17:30:14 »

Paljon on tullut Puolassakin reissattua, ja vain kerran on rinkka viety.
Liian huolettomasti olin vain nakannut kapsakin junan hyllylle ja
nukahtanut itse penkille.  No, eihan sita reppua enaan sitten aamulla
Gdanskiin saapuessa mistaan loytynyt.

Mikali rinkka katoaa junassa, kannattaa aina tsekata junan kaikki
vessat lapi, saattaa loytya sielta pengottuna, parhaassa tapauksessa.
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

IC

• Himoreissaaja
  • Wisła to jest potęga, Wisła najlepsza jest!
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #6 : 03.04.2007, 17:48:07 »

Samoilla linjoilla Darian ja diokenesin kanssa eli ei se Puola mikään rosvoparatiisi ole, tai ainakaan ne junat :lol:

Itsellä on myös lukemattomia junamatkoja maassa takana, viimeisimpänä 2 edell. vk:n Krakova-Warsova-Gdansk-Krakova, Krakova-Wroclaw mp ja Krakova-Warsova...
Mukavaakin porukkaa hyteissä on tullut vastaan, hiljakseenkin muiden seurassa istuskeltu tai ihan yksinäänkin.
Koskaan ei ole mitään häiriöitä ollut ja kaiken muun olen uskaltanut jättää vartioimatta, esim. wc, ravintolaan poistutteaessa, paitsi kannettavan ja muut arvokkaat esineet(känny,rahat,kamera)! Ja koputtaa puuta...

Jos vaunuissa on esim. humalaisia nuoria tai asevelvollisia, niin vaunuahan voi aina vaihtaa, varsinkin jos tuntee olonsa "uhatuksi"...

Muuta kuin antoisaa matkaa PKP raiteilla 8)
W Polsce zawsze mówisz "NIE MA"...

zztd

• Himoreissaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #7 : 03.04.2007, 18:16:49 »
En ole kohdannut minkäänlaisia vaaratilanteita Puolan junissa, en uhkaa, en kertakaikkiaan mitään mikä estäisi lähtemästä. Kokemustakin on runsaanlaisesti. Daria puhui asiaa kehoittaessaan heittämään ajatukset "itä-blokin" pelottavuudesta kuikkaan  :D

Tuskin muuten olen ainoa, joka ottaa arvokamansa mukaan myös suomalaisessa junassa mennessään esim. ravintolavaunuun...

JanneMan

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://jannemankila.googlepages.com
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #8 : 03.04.2007, 18:37:45 »
Lainaus käyttäjältä: "IC"
.....
Jos vaunuissa on esim. humalaisia nuoria tai asevelvollisia, niin vaunuahan voi aina vaihtaa, varsinkin jos tuntee olonsa "uhatuksi"...

Heip! Mitäs mitäs, millä tavalla puolalaiset asevelvolliset ovat vaarallisia? Tyttöystäväni vietti Krakovassa puoli vuotta vaihtarina, eikä maininnut mitään sellaisista, saati heidän maineesta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn... Ei, en kannata enkä vastusta asevelvollisuutta... :)
otisivut, kuvia ja ihme juttua:
http://jannemankila.googlepages.com

IC

• Himoreissaaja
  • Wisła to jest potęga, Wisła najlepsza jest!
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #9 : 03.04.2007, 19:29:52 »
Lainaus käyttäjältä: "JanneMan"
Heip! Mitäs mitäs, millä tavalla puolalaiset asevelvolliset ovat vaarallisia? Tyttöystäväni vietti Krakovassa puoli vuotta vaihtarina, eikä maininnut mitään sellaisista, saati heidän maineesta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn... Ei, en kannata enkä vastusta asevelvollisuutta... :)

Ehkä kirjoitin hieman epäselvästi juuri tuon kohdan...siis, jos he ovat humalassa ja sen myötä käyttäytyvät huonosti!!!
Puolassa on kyllä asevelvollisilla erittäin tiukka kielto alkoholin käyttöön palveluspuvussa...toisin kuin meillä...oi kuinka kaipaankaan niitä laivaston aikoja! 8)

Ja pahimpia häiriötekijöitä, joita olen itse junassa Puolan maalla joskus tavannut on kotiutetut varusmiehet...
Ei niitä nyt joka päivä, eikä edes joka toinen näe, joten ei syytä huoleen...enkä henk.koht. ole koskaan nähnyt kenenkään käyttäytyvän uhkaavasti, mutta jos hirveä älämölö häiritsee, niin sitten...
W Polsce zawsze mówisz "NIE MA"...

tuukkak

• Reissaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #10 : 03.04.2007, 20:51:19 »
Kymmeniä tunteja on Puolan junissa tullut reissattua ympäri maata ja aiemmin ei ole mitään ongelmia sattunu. Sanalla 'aiemmin' tarkoitan nyt eilistä tapausta kun Wroclav-Krakova junassa samaan koppiin jossain Opolen aseman kohdilla tuli joku pummi/juoppi/molempia, no kännissä kuin käki. Siinä se sitten höpötteli jotakin kunnes päätti kuristaa itsensä omalla vyöllään. Siinä vaiheessa kun vyö oli kaulan ympärillä ja ukko etsi paikkaa mihin itsensä ripustaa niin estettiin moiset aikeet kanssamatkustajien kanssa. Poliisit poimivat tämän herran 10 minuutin päästä seuraavalla asemalla junan käytävän lattialta edelleen vyö kaulan ympärillä ja naama punaisena...

riiku

• Reissaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #11 : 04.04.2007, 18:33:30 »
Okei, kiitoksia vastauksista! Ehkä uskaltaudun siihen yöjunaan. :) Eikä  tämä nyt ollut mitään itä-blokki-kammoa, vaan yleistä varovaisuutta, joka mulla yksin matkustaessa vähän nousee pinnalle...

Ja hui kamala, toivottavasti kukaan ei päätä yrittää kuristaa itseään mun seurassa!

TeQuiLa

• Tosireissaaja
    • Profiili
Wien-Varsova junalla
« Vastaus #12 : 15.04.2007, 22:20:55 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukkak"
Siinä se sitten höpötteli jotakin kunnes päätti kuristaa itsensä omalla vyöllään. Siinä vaiheessa kun vyö oli kaulan ympärillä ja ukko etsi paikkaa mihin itsensä ripustaa niin estettiin moiset aikeet kanssamatkustajien kanssa.

...ja tuokin kaveri oli selvästi vaaraksi vain itselleen, ei kanssamatkustajille  :D

Itse matkustin viime kesänä Wienistä Krakovaan ja Krakovasta Prahaan, molemmat yöjunilla, ja ainoa häiriötekijä oli kanssamatkustajista piittaamatta juhlineet pohjoisamerikkalaiset idiootit. Ainakin välillä Krakova - Praha kabiinissa oli ovessa ketju, jolla pitkäkyntiset sai pidettyä poissa, olkoonkin että se piti ulkopuolella myös rajanylityksen kunniaksi passia tarkastaneet poliisit  :lol:

lisätääs vielä sen verran että aiheena näytti olevan Wien - Varsova -väli mutta aika lähellä ollaan
Never say Never

Hely

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Wien-Varsova junalla
« Vastaus #13 : 10.05.2009, 21:43:08 »
Lainaus käyttäjältä: riiku

Samoilla linjoilla Darian ja diokenesin kanssa eli ei se Puola mikään rosvoparatiisi ole, tai ainakaan ne junat :lol:

Itsellä on myös lukemattomia junamatkoja maassa takana, viimeisimpänä 2 edell. vk:n Krakova-Warsova-Gdansk-Krakova, Krakova-Wroclaw mp ja Krakova-Warsova...
Mukavaakin porukkaa hyteissä on tullut vastaan, hiljakseenkin muiden seurassa istuskeltu tai ihan yksinäänkin.
Koskaan ei ole mitään häiriöitä ollut ja kaiken muun olen uskaltanut jättää vartioimatta, esim. wc, ravintolaan poistutteaessa, paitsi kannettavan ja muut arvokkaat esineet(känny,rahat,kamera)! Ja koputtaa puuta...

Muuta kuin antoisaa matkaa PKP raiteilla 8)

Hei kulkurit, ketkä olette Krakovasta junailleet tai miksei myös kulkeneet bussilla Wroclawiin tai Sloveniaan tai minne vaan, kerrotteko vähän matkakokemuksia ja reittejä ja vinkkejä majapaikoista. Tiedän tässävaiheessa vain, että olen Krakovassa heinäkuun lopulla ja siitä lähdemme kiertelemään jonnekin !!! päin, kun muu ryhmä palaa Suomeen. Olen 15 vuotta sitten ollut viimeksi Puolassa ja liikkunut junalla, joten hieman lienee asiat muuttuneet.