Viisumista...

(Luettu 30685 kertaa)

Mariia

• Reissaaja
    • Profiili
Viisumista...
« : 14.04.2007, 13:43:21 »
Osaako kukaan fiksu sanoa, kelpaako neljän kuukauden USA:n viisumi lisäksi pieneen visiittiin Kanadaan?

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #1 : 14.04.2007, 14:25:54 »
Eihan Kanadaan tarvitse viisumia ihan vaan turistimatkalla.
Niin ja USAn luvat eivat toimi Kanadassa. Passi riittaa rajan ylitykseen.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #2 : 14.04.2007, 20:30:17 »
Riippuu itse asiassa vähän, millainen viisumi sulla on. Oletettavasti turistiviisumi, jolloin ei kai pitäisi olla ongelmia.

Sen sijaan opiskelijaviisumilla piti hankkia maahantulokaavakkeeseen (vai mikälie DS-2019) allekirjoitus vaihto-organisaatiolta, että sain mennä käymään Kanadassa.

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #3 : 16.04.2007, 01:52:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Zara"
Riippuu itse asiassa vähän, millainen viisumi sulla on. Oletettavasti turistiviisumi, jolloin ei kai pitäisi olla ongelmia.

Jos kyse on todellakin turistimatkasta, kannattaa jattaa se viisumi hankkimatta. USAssa voi lomailla 3kk ilman viisumia ja jos kayt Kanadassa valilla, saat uudet 3kk oleskeluaikaa. Ajoittamalla kanada-reissusi sopivasti voit helposti oleskella siella ilman viisumia tuon 4kk. Tunnen suomalaisia, jotka USAsta kasin harrastaneet kanadan ja meksikon tasmamatkailua jopa vuoden, eika ongelmia ole ollut.

PS tassa on muistettava se, etta lentaessasi USAhan sinun on esitettava lentolippu kanadaan, joka on paivatty alle 3kk paahan.

Mariia

• Reissaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #4 : 29.05.2007, 15:18:44 »
Matkustan G-viisumilla, kun olen menossa YK:lle toihin, mutta imeisesti ei pitaisi olla mitaan ongelmaa siis ;) Kiitos vastauksista...

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
Viisumista...
« Vastaus #5 : 29.05.2007, 20:40:09 »
Lainaus käyttäjältä: "psycho"
Lainaus käyttäjältä: "Zara"

Jos kyse on todellakin turistimatkasta, kannattaa jattaa se viisumi hankkimatta. USAssa voi lomailla 3kk ilman viisumia ja jos kayt Kanadassa valilla, saat uudet 3kk oleskeluaikaa. Ajoittamalla kanada-reissusi sopivasti voit helposti oleskella siella ilman viisumia tuon 4kk. Tunnen suomalaisia, jotka USAsta kasin harrastaneet kanadan ja meksikon tasmamatkailua jopa vuoden, eika ongelmia ole ollut.

PS tassa on muistettava se, etta lentaessasi USAhan sinun on esitettava lentolippu kanadaan, joka on paivatty alle 3kk paahan.

Jos menet maateitse Kanadaan, siita ei saa uutta 90 paivaa enaa.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

zennu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #6 : 11.07.2007, 17:27:34 »
Tuli mieleen kun katselin Usan suurlähetystön sivuja ja viisumi vaatimuksia, niin mitenkäs, jos haluan mennä Amerikkaan vaikkapa katsomaan konserttia..tms.. niin pitää silti anoa turistiviisumi, mihin tarvitsee perheenjäsenen/ystävän kutsukirjeen maahan?? Mulla kun on se tilanne, etten sinne pääse ilman viisumia (olen kyllä suomenkansalainen ja ihan syntyperäinen suomalainen), niin harmittaa vähän, että en ilmeisesti voi haaveillakaan mistään pikavisiitistä. Toki sieltä tuttuja ja ystäviä löytyy, joista joku varmastikin kirjoittaisi kutsukirjeen, mutta ei kai toimi, jos en ole heidän luokseen menossa  :roll: .

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #7 : 12.07.2007, 10:26:56 »
Miksi et ole yhteensopiva Visa Waiver program turistiviisimin kanssa?

zennu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #8 : 12.07.2007, 13:36:09 »
Lainaus käyttäjältä: "maanma"

Lyhyesti vastattuna: Koska multa on se kerran evätty, niin en saa sen avulla enää matkustaa. Kyse ei ole mistään "kaikista vakavimmasta" jutusta, eli maahan olen kyllä tervetullut koska vaan, mutta viisumin kanssa  :roll: . Vaikka on niitäkin ihmisiä, jotka ei koskaan pääse Amerikkaan, niin itseäni tuo harmittaa ihan saakelisti  :? .

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Viisumista...
« Vastaus #9 : 12.07.2007, 13:53:21 »
Lainaus käyttäjältä: "zennu"
Lainaus käyttäjältä: "maanma"

Lyhyesti vastattuna: Koska multa on se kerran evätty, niin en saa sen avulla enää matkustaa. Kyse ei ole mistään "kaikista vakavimmasta" jutusta, eli maahan olen kyllä tervetullut koska vaan, mutta viisumin kanssa  :roll: . Vaikka on niitäkin ihmisiä, jotka ei koskaan pääse Amerikkaan, niin itseäni tuo harmittaa ihan saakelisti  :? .

Siis onko sinulta evätty tuo lentokoneessa täytettävä lappuviisumi jolla ollaan 3 kk? vai ihan viisumiviisumi jota haetaan embassystä?

Tuo on muuten kyllä erikoisin juttu koko tiukassa immigration-politiikassa. Olen kuullut myöskin yhdestä tytöstä, joka lähti au pairiksi itsenäisesti ilman järjestöjä, halusi kuitenkin "kokeilla onneaan" saisiko viisumin (vaikka kaikki sanoivat että älä ihmeessä hae) jotta voisi olla kauemmin kuin 3 kk. Viisumi evättiin, tyttö lähti siitä huolimatta, aikomuksenaan olla sitten Visa waiverillä sen 3 kk. Hän meni kuitenkin vastaamaan visa waiverin lomakkeessa kysymykseen "onko sinulta koskaan evätty viisumia" että ei...  (tuossa tilanteessa lienee ollut pahinta että valehteli)

Hänet käännytettiin samantien lentokentältä seuraavalla koneella takaisin Suomeen. Että kyllä ne melkoisia velikultia ovat siellä rapakon takana noitten lupiensa kanssa..
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

zennu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #10 : 12.07.2007, 14:10:29 »
PetraJii: Multa on evätty siis Visa Waiver, ei siis viisumiviisumia. En ole koskaan varsinaista viisumia hakenut. En tiedä miten toi waiverin evääminen vaikuttaa varsinaisen viisumin saamiseen. Olen ollut yhteydessä suurlähetystöön, ja eivät osaa muuta sanoa kuin että konsuli päättää  :roll: . Kiva maksaa melki 100e+matkat ja käydä kokeilemassa josko se viisumi heltiäis.

Eihän tällänen voi (vai voiko?) vaikuttaa matkusteluun muuten, tarkoitan siis esim. Kanadaan menoa? Eihän heillä ole mitään tekemistä Usa:n kanssa tälläisissä asioissa? Varmaan musta löytyy jenkkien päässä kaiken maailman merkinnät koneelta...

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #11 : 21.08.2007, 02:06:00 »
Kuuluukos tämän Visa Waiverin olla maksullinen ?
Saavuin nimittäin kesällä maitse USAhan ja sain
passiin 90pv Visa Waiver kortin josta veloitettiin 6 dollaria.
Olin vahvasti siinä käsityksessä ettei maksaisi mitään?

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #12 : 21.08.2007, 02:40:39 »
No jopas jotain. En ole koskaan kuullut, etta maksais mitaan. Onpa outoa...

edit.. googlaamalla loysin tiedon, etta maitse tultaessa se maksaa just ne mainitsemasi $6.00.

If entering over the land frontier, must pay a fee of $6. For those arriving by air or sea, the cost of the visa waiver is included in the airline ticket.

eikku

• Aloittelija
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #13 : 21.08.2007, 23:43:17 »
Hain opiskelijaviisumia, joka evättiin, sillä en ollut tarvittavia papereita koulusta, jossa opiskelisin. Ei siis ollut mikään vakava rikos. Samana kesänä jolloin viisumi evättiin kävin siellä lomailemassa. Tunnustin maahantulokortissa, että viisumi on evätty ja jouduin maahan tullessa pieneen sivuhuoneeseen, jossa asiasta kyseltiin tarkemmin. Naureskelivat silloin vaan, että Suomen viranomaiset on tosiaan aika tiukkoja ja eväävät helposti viisumihakemuksia. Pääsin maahan, eikä sen jälkeenkään ole koskaan ollut mitään ongelmia. Käyn jenkeissä kerran vuodessa ja olen joka kerta ilmoittanut viisumin eväämisestä maahantulokortissa. Tarkistin jälkeenpäin, että ainakin opiskelijaviisumissa kielteinen päätös olisi vain vuoden voimassa. Tämä oli vuonna 2000 ja joudun edelleen lähes joka kerta siihen pieneen sivuhuoneeseen, mutta aina olen päässyt maahan. Uutta viisumia en ole yrittänyt hankkia, joten en tiedä vaikuttaako tuo miten siihen.

zeta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #14 : 22.08.2007, 05:07:52 »
Lainaus käyttäjältä: "zennu"
PetraJii: Multa on evätty siis Visa Waiver, ei siis viisumiviisumia. En ole koskaan varsinaista viisumia hakenut.
...
Eihän tällänen voi (vai voiko?) vaikuttaa matkusteluun muuten, tarkoitan siis esim. Kanadaan menoa? Eihän heillä ole mitään tekemistä Usa:n kanssa tälläisissä asioissa? Varmaan musta löytyy jenkkien päässä kaiken maailman merkinnät koneelta...

Siis miten käytännössä tuon waiverin evääminen on tapahtunut? Olet koittanut mennä Yhdysvaltoihin ja sinut on käännytetty rajalla pois? Eikö ne silloin kertonut sinulle mitään miten se tulee vaikuttamaan tuleviin käynteihin?

USA:n systeemit on USA:n systeemit eikä niitten maahantulossa tapahtuneet häikät vaikuta muihin maihin.

Clef

• Aloittelija
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #15 : 03.12.2007, 16:20:48 »
(YLÖS!)

USA:n viisumiasioista kyselisin, josko täällä olisi käytännön tietoa, kun suurlähetystöstä ei tosiaan sanota muuta kuin että "konsuli päättää".

Onko viisumineväämispäätöksellä käytännön vaikutusta kyseiseen maahan asioidessa jatkossa? Ainahan sen toki joutuu ilmoittamaan, että viisumi on evätty...mikä epäilemättä ei ainakaan helpota asioita.

Miten viisumin eväämispäätös vaikuttaa Visa Waiver Programin (90 vrk) toimintaan, vai vaikuttaako se? Joutuuko tekemään jotain toimenpiteitä, vai voiko lähteä matkalle?

Ja miten IHMEESSÄ Suomen viranomaiset ovat niin tiukkoja USA:n viisumiasioissa?? Ehkä kuitenkin on maailmassa maita, joiden pitäisi kiinnittää enemmän huomiota kansalaistensa immigration-touhuihin kuin "huippu-sivistystysvaltio" suomalaisten, eikö? Oudolta tuntuu... :? Olen kuullut juttuja, joissa muunmaalaiset kaverit ovat saaneet oman maansa suurlähetystöstä tyyliin 10v viisumeja, no questions asked...

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #16 : 03.12.2007, 20:44:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Clef"

Ja miten IHMEESSÄ Suomen viranomaiset ovat niin tiukkoja USA:n viisumiasioissa?? Ehkä kuitenkin on maailmassa maita, joiden pitäisi kiinnittää enemmän huomiota kansalaistensa immigration-touhuihin kuin "huippu-sivistystysvaltio" suomalaisten, eikö? Oudolta tuntuu... :? Olen kuullut juttuja, joissa muunmaalaiset kaverit ovat saaneet oman maansa suurlähetystöstä tyyliin 10v viisumeja, no questions asked...

Siis miten Suomen viranomaiset liittyy USAn viisumiasioihin?
Pitääkö sinun pyytää joltain Suomen viranomaistaholta
maastapoistumislupa Suomesta?

Clef

• Aloittelija
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #17 : 04.12.2007, 10:40:34 »
Lainaus käyttäjältä: "LateX"

Siis miten Suomen viranomaiset liittyy USAn viisumiasioihin?
Pitääkö sinun pyytää joltain Suomen viranomaistaholta
maastapoistumislupa Suomesta?

Okei, väärä sanavalinta, tarkoitin siis suurlähetystöä.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #18 : 05.12.2007, 14:52:20 »

Tahtoisin ihan mielenkiinnosta kuulla, minka maalaiset paasee USAan ettei  muka mitaan kysella  :roll:  
Enpa usko, etta viranomaisest jaksaa keskittya suomalaisten viisumeihin yhtaan sen enempaa kuin muidenkaan. Ei Suomi ole spesiaali. Lait on kaikille tiukat.

Clef

• Aloittelija
    • Profiili
Viisumista...
« Vastaus #19 : 05.12.2007, 15:32:04 »
Mites sitten tuo Visa Waiver ja Kanada -kuvio...Eli ymmärsinkö oikein, jos sen kolmen kuukauden sisälle ostaa Kanadan-lentolipun (eli "lähtee" USA:sta sen ajan sisällä), ja tulee sieltä takaisin vaikkapa viikon päästä, "saa" olla toiset kolme kuukautta?