Kalsarikänniketju

(Luettu 177095 kertaa)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« : 04.05.2007, 23:36:46 »
Jonkun on uhrauduttava - kun Psycho ei sitä halunnut tehdä..

Eli tämä ketjun tarkoitus on toimia keskustelukanavana paitsi aiheesta myös paikkana, johon sopii tilittää tuntemuksiaan, kun kyseisessä tilassa on ja tänne kirjoittelee. Mielestäni sinänsä ansiokas "Mitä mukissa" -ketju, on kovin pinnallinen tähän tarkoitukseen.

Fisun ja ehkä myös moderaattorien ja ylläpidon mieliksi en liitä tähän äänestystä :lol: .

---------

Mielestäni kalsarikänni -nimitys on kohdallani harhaanjohtava. Käytän nimittäin yleensä pyjamaa, tai poolopaidasta ja college-housuista koostuvaa taatusti seksikästä yhdistelmäasua. Kaikki mustana, tottakai.

Toinen harhaanjohtavuus kohdallani piilee siinä, että enintään muutama yksittäinen viesti noista hieman useammista tänne kirjoittamistani on laadittu tilassa, jota voi känniksi kutsua. Pysyttelen mieluusti tilassa, joka ei paljoa ajokuntoisuuden rajaa eli 0,5 promillea ylitä, johtuu paljolti maanisesta vihastani krapulatilassa oloa kohtaan.

Paras kalsarikänni? Jonain päivänä hankin tarvittavat aineet, laitan Miami Vice -soundtrackin soimaan ja tempaisen kasarihenkiset kännit sinisillä enkeleillä. Kai Parfait Amouria saa yhä Alkosta?

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #1 : 04.05.2007, 23:50:18 »
No tämä ketjupa tuli sopivasti, sillä olen juuri juonut perjantain kunniaksi puoli pulloa punaviiniä yksin kämpillä. Ja nyt en saa tungettua korkkia takaisin, joten pitää varmaankin uhrautua juomaan se toinenkin puoli samaan menoon :).

Oikeastaan tarkoitus ei kyllä ollut juoda kalsarikännejä, vaan suhahtaa Lausannen yöhön. Toisaalta en oikein tiedä, onko se hyvä idea. Ulkona sataa vettä, ja baarista ei kuitenkaan löydä (juttu)seuraa, koska kaikki puhuvat vain ranskaa ja minä puhun sitä hyvin alkeellisesti. Eli ehkä kalsarikänneily voisi loppujen lopuksi olla ihan hyvä idea.

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
Kalsarikänniketju
« Vastaus #2 : 05.05.2007, 00:27:42 »
Onko tuo kalsarikanni synonyymi kaappijuomiselle vai onko niilla jotain eroa?
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Kalsarikänniketju
« Vastaus #3 : 05.05.2007, 00:39:40 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Jonkun on uhrauduttava - kun Psycho ei sitä halunnut tehdä..

Kysymys oli vain siita, ettei kalsarikanniketjua (KKK) voi selvinpain aloittaa tai siihen kirjoittaa – nyt asia on korjattu.

Tuota toisesta ketjusta ensin kalsarikannin maaritelmasta:

Lainaus käyttäjältä: "psycho"
Lainaus käyttäjältä: "Daria"
Toisen ketjun innoittamana kysyn, etta mika ihan rehellisesti on "kalsarikanni"? Eikos se ole vain dokaamista kotona ilman suurempia tapahtumia? Vai liittyyko tahan jotain jota en tieda?  :lol:

Mista moinen nimi tulee?

Kylla, kalsarikanni viittaa nimenomaan epasosiaaliseen alkoholin nauttimiseen kotona tai muualla, yksin. Esimerkiksi kotibileet eivat ole kalsarikannailya. Nimi tulee siita, etta siina missa sosiaalisessa kannailyssa ja eritoten baari/clubimaailmassa ulkonakoon ja pukeutumiseen kiinnitetaan huomiota, kotona kannailyssa ei tarvitse moisista turhuuksista valittaa. Toki kalsarikannailya voi harrastaa vaikka puvussa, verkkareissa tai alasti. Tama ei ole kynnyskysymys. Eri mielta olen ainoastaan siita, etteiko kalsaarikannailyyn voisi kuulua "suurempia tapahtumia". Nama suuremmat tapahtumat kalsarikannailyssa ei vain tapahdu sosiaalisesti muiden ihmisten kanssa.

Taalla ryypiskelemme siis keskenamme ja siita ylpeana. Emme suvaitse ihmisia, jotka tulevat tanne ilmoittamaan, etta ovat lahdossa radalle. Rajatapauksena ja nenanvartta pitkin nipin napin hyvaksymme seuraamme radalta palaavat kotona kalsarikanneja jatkavat juhlijat, tai ihmispolot, jotka ovat vetamassa kalsareita olosuhteiden pakosta, esimerkiksi kotibileiden seuran sammuessa tai haipyessa. Kalsarikannays on ilonamme. Verrattuna sosiaaliseen biletykseen, kalsarikannys on monessa suhteessa suvereeni:

1) Ei tarvitse miettia vaatetusta
2) Ei tervitse karsia kanniaaliosta
3) Ei tarvitse etsia kotia aamulla
4) Ei tarvitse haivyttaa ihmista/ihmisia kotoa aamulla
5) Ei tarvitse haveta, mita tuli tehtya
6) Ei tarvitse huutaa, etta muut kuulee musiikin yli
7) Voi siita huolimatta luukuttaa musiikia taysilla

Talla hetkella paalla on puhtaimman tyylisuunnan mukaisesti kalsarit ja kulahtanut t-paita. Nieltyna 4 0.5l Heinekenia, jaakaapissa toiset 4, mutta onneksi alakerrasta loytyy avondwinkel, josta saa lisaa. Talla hetkella soi IM:n Afraid to Shoot Strangers ja ilta jatkuu nettipokeriturnauksia pelaten.

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #4 : 05.05.2007, 00:48:05 »
0,375 viinipullolla ei ihan siihen kanniin paasta, vaikka muuten vaatetus onkin kohdallaan   :lol:

Naukkailen tata pulloa tassa yksin pienessa vankisellissani Gardajarven rantatoyraassa syntymapaivani kunniaksi :wink:

Muuten olen ihastunut aivan taysilla tahan paikkaan, naihin ihmisiin niin tyoporukka kuin paikalliset... etta voikin tuntua Pohjois-Italia hyvalta Rooman omituisen paikalliskulttuurin jalkeen.  :D

muoks: ja niin se viini... Teroldego Rotaliano 2005. Taytelainen, mutta kuitenkin mukavan kepea. Toimii!
i]Sapere aude![/i]

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 05.05.2007, 01:02:12 »
Taalla ryypiskelemme siis keskenamme ja siita ylpeana. Emme suvaitse ihmisia, jotka tulevat tanne ilmoittamaan, etta ovat lahdossa radalle.

Sorppa, en tiennyt sääntöjä... mutta täällä vielä olen, en siis lähtenyt radalle :)

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 05.05.2007, 01:14:06 »
Lainaus käyttäjältä: "jk"
Taalla ryypiskelemme siis keskenamme ja siita ylpeana. Emme suvaitse ihmisia, jotka tulevat tanne ilmoittamaan, etta ovat lahdossa radalle.

Sorppa, en tiennyt sääntöjä... mutta täällä vielä olen, en siis lähtenyt radalle :)

hyvahyva, siina on oikea kalsarikannaajan asenne!

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #7 : 05.05.2007, 01:28:16 »
Mitaan pahaa ei ole tullut tehtya, mutta nyt on kieltamatta sellainen mukava yksinolon tunne. Muutama olut alla, vahan viinia. Iloinen huppeli tai vahan enemman ja ihan kohta nukkumaan... Jeeeeee.

Kiva olla yksin kotona valilla!!!!! (tai no; lapset on nukkumassa)
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 05.05.2007, 02:24:25 »
Ketjuhan on saanut yllattavaa kannatusta nain netsytyona. Synttarionnittelut Bellalle.

Aiemmin mainitsin joitan kalsarikannittelyn etuja:

Verrattuna sosiaaliseen biletykseen, kalsarikannys on monessa suhteessa suvereeni:

1) Ei tarvitse miettia vaatetusta
2) Ei tervitse karsia kanniaaliosta
3) Ei tarvitse etsia kotia aamulla
4) Ei tarvitse haivyttaa ihmista/ihmisia kotoa aamulla
5) Ei tarvitse haveta, mita tuli tehtya
6) Ei tarvitse huutaa, etta muut kuulee musiikin yli
7) Voi siita huolimatta luukuttaa musiikia taysilla

Tasapuolisuuden nimissa, juuri huomasin eraan varjopuolen:

1) lappari saattaa tipahtaa lattialle ja rikkoutua.

PS: osaisiko joku kertoa mika on vikana, kun lapparin naytto on viher-violetti ja sumuinen?? Oikeesti, syy tahan ei ole aistiharha, yltiokanni, vaan se etta lappari meni rikki. Ehka piuha naytonohjaimesta screenille meni osin poikki, kun nayton asentoa korjailemalla focus ja varit valilla palaavat.

No, Heinekenia on mennyt jo useampia pulloja, Skid Row:n beat youself blind soimassa ja voitollinen pokeri jatkuu. Illan kalja- ja rookirahat helposti jo tienattu. Ei silla ne etta ne pitas juuri pokerilla tienata, mutta neandertalilaisten noyryyttaminen on kieltamatta mukavaa..

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Kalsarikänniketju
« Vastaus #9 : 05.05.2007, 09:37:19 »
osaisiko joku kertoa mika on vikana, kun lapparin naytto on viher-violetti ja sumuinen??

Jep, kuten sanoit, jokin piuha nirhautunut hieman poikki.

Kalsarikännistä. En ole koskaan juopotellut yksinänä kotona. Kerran olen avannut punaviinipullon ja siitäkin sitten kaadoin suurimman osan  pois muutaman viikon kuluttua. Laskettiinkos kotona kännääminen kavereiden kanssa myös kalsarikänniksi? Sitten olen toki harrastanut sitä mitä useamminkin, sillä olen ehdottomasti sitä mieltä, että baariin meno pilaa hyvän illan liian usein.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 05.05.2007, 23:59:08 »
Kysymys oli vain siita, ettei kalsarikanniketjua (KKK) voi selvinpain aloittaa tai siihen kirjoittaa – nyt asia on korjattu.

Rajanveto vain on vaikeaa, mutta ehkäpä tuon mainitsemasi olutmäärän verran olin eilenkin ehtinyt ottaa, ja yllättäen myös tänään.

"Känni" on nyt edennyt epäsosiaaliseen vaiheeseen jäätyäni yksin netin ääreen, mutta määrittelykysymyshän sekin on. Kapakassa olisi paljon enemmän vieraita ihmisiä kuin täällä.

Minun heikkouteni tullee tässä ketjussa aina olemaan kestävyyden puute, nyt puolilta öin olen menossa nukkumaan, kun muut vasta kiskovat kalsareita jalkoihin ja alkavat päästä tunnelmaan. Eli neljättä Smirnoff-Pepsiä en lähde rakentamaan, enkä koske siihen vajaaseen puoleen pulloon Brunelloa, mitä päivälliseltä jäi yli.

albergina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #11 : 06.05.2007, 05:06:12 »
Hahaa. Mikäs kivempaa kun tulla kotiin kun kämppistä nukuttaa ja itseäs ei vielä.. :D tässä menee kyllä pullo tai parikin - riippuu siitä kuinka moneen olen yksin. Kaikkein kivointa on kyllä pienessä lievässä parantaa maailmaa.. :) ei noi ranskalaiset oikein osaa bilettää "kovalla yleistyksellä varustettua*

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
Kalsarikänniketju
« Vastaus #12 : 06.05.2007, 11:13:49 »
Lainaus käyttäjältä: "albargina"
ei noi ranskalaiset oikein osaa bilettää

Joo ei. Mulla on myös ollut 'ongelmaa' saksalaisista. Onneksi on kavereina myös skotteja ja irkkuja.

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Kalsarikänniketju
« Vastaus #13 : 06.05.2007, 12:16:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Tirppa"

Joo ei. Mulla on myös ollut 'ongelmaa' saksalaisista. Onneksi on kavereina myös skotteja ja irkkuja.

Ja skotit kyllä osaa bilettää :)
Harvan olen nähnyt vetävän sellaisia kännejä kuin skottien. Aika moni suomalainenkin kalpenee heidän rinnallaan.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #14 : 06.05.2007, 19:01:45 »
Lainaus käyttäjältä: "minnam."
Harvan olen nähnyt vetävän sellaisia kännejä kuin skottien. Aika moni suomalainenkin kalpenee heidän rinnallaan.

Norjalaiset ovat jopa pahempia, ja ainakin rasittavampia. Muistan ikuisesti erään unettoman yön norjalaisia täynnä olleessa halpahotellissa Maarianhaminassa.

Joivat aamukuuteen ja katso, yhdeksältä olivat harjoittamassa kuorolaulua keskustassa...

Sasse

• Reissaaja
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #15 : 06.05.2007, 19:06:47 »
Lasketaanko kalsarikänneihin kännit jos vetää jonkun muun, eli siis kämppiksen kanssa naiskalsareissa, eli siis sukkahousuissa ja rutkussa t-paidassa, kännit niin että vaan makaa sohvalla ja kittaa? Koska eihän kalsonkikännit voi rajata niin että täytyis olla YKSIN!  :shock:

Mizzoni

• Vieras
Kalsarikänniketju
« Vastaus #16 : 06.05.2007, 23:11:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Sasse"
Lasketaanko kalsarikänneihin kännit jos vetää jonkun muun, eli siis kämppiksen kanssa naiskalsareissa, eli siis sukkahousuissa ja rutkussa t-paidassa, kännit niin että vaan makaa sohvalla ja kittaa? Koska eihän kalsonkikännit voi rajata niin että täytyis olla YKSIN!  :shock:

Kalsarikännin määrittelyistä en osaa tarkemmin sanoa, mutta itse koen vetäväni kalsarikännit vain yksinäni. Jos on seuraa, oli niillä sitten päällä kalsarit tai ei, niin tunnelma ei ole ihan sama. Nyt jääkiekkotappion jälkeen (Heja Sverige!) juurikin sopiva aktiviteetti on jatkaa pubissa aloitettua tappiomielialaa juomalla kotona olutta kulahtaneessa Marimekon yöpaidassa. Asua täydentävät pari vuotta vanhat vaaleansiniset yöpuvun housut, jotka aikoinaan maksoivat Penneysillä neljä euroa. Voitaneen laskea kalsareiksi.

Eräs suomenruotsalainen haki kerran kalsarikänni-nimitystä osumatta ihan oikeaan. Tuloksena oli varsin naisellinen uusiotermi "pikkuhousunsuojakänni".  :D

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #17 : 07.05.2007, 00:44:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"

Kalsarikännin määrittelyistä en osaa tarkemmin sanoa, mutta itse koen vetäväni kalsarikännit vain yksinäni.

Ehdottimasti nain. Kalsarikannayksen perimmainen olemus on juuri siina, etta kalsarikannaaja pystyy vapauttamaan sosiaalisesta kanssakaymisesta huolehtivat aivosolut hyodyllisempaan ja jalompaan kayttoon. Kysykaa vaikka Arto Mellerilta millaisessa tilassa ja ymparistossa han runonsa ja librettonsa kirjoitti.

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #18 : 07.05.2007, 04:07:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"

Kalsarikännin määrittelyistä en osaa tarkemmin sanoa, mutta itse koen vetäväni kalsarikännit vain yksinäni.

Ehdottimasti nain. Kalsarikannayksen perimmainen olemus on juuri siina, etta kalsarikannaaja pystyy vapauttamaan sosiaalisesta kanssakaymisesta huolehtivat aivosolut hyodyllisempaan ja jalompaan kayttoon. Kysykaa vaikka Arto Mellerilta millaisessa tilassa ja ymparistossa han runonsa ja librettonsa kirjoitti.

Kyllä mun mielestä kämppis saa olla kaverina kalsarikännäämässä, sehän on kodin vakiovarusteita. Aikoinaan tyttösolussa kalsarikännien aikainen sosiaalinen kanssakäyminen kämppiksen kanssa ei varmasti vaatinut minkään näköistä aivosolutoimintaa..

Toki jos on kovin henkisellä tuulella ja haluaa päätyä mellerikänneihin, voi ylimääräisistä virikkeistä - kuten kämppis tai telkkari - olla jonkin verran vastusta luovuudelle.

[Ja ei, en ole kännäämässä, vaikka kalsareissa hengailenkin, poden vaan unettomuutta..]
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kalsarikänniketju
« Vastaus #19 : 07.05.2007, 11:05:30 »

Kysykaa vaikka Arto Mellerilta millaisessa tilassa ja ymparistossa han runonsa ja librettonsa kirjoitti.

Ei viittis kysya, sehan lahti pilven reunalle runoilemaan liki pari vuotta sitten.  :lol:
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!