Vaihtoajoista taas

 (Luettu 573121 kertaa)

Plaa

  • Reissaaja
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #760 : 15.02.2012, 13:49:11 »
Jollain kokemusta kaunko oikeasti kestää Heathrow'lla siirtyminen terminaali viidestä terminaali kolmeen? Nettisivujen mukaan 90 minuuttia, mutta haluaisin tietää paljonko se on ihmisillä oikeasti kestänyt.
Minulla on parin viikon kuluttua kahden tunnin vaihtoaika Heathrow'lla, joten vähän jännittää ehdinkö Helsingin koneeseen ja ehtivätkö matkatavarat. Onneksi ei ole illan viimeinen lento Helsinkiin, vaan tämän jälkeen on vielä kaksi Oneworldin konetta tulossa.

JouniR

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #761 : 15.02.2012, 14:22:49 »
Jollain kokemusta kaunko oikeasti kestää Heathrow'lla siirtyminen terminaali viidestä terminaali kolmeen? Nettisivujen mukaan 90 minuuttia, mutta haluaisin tietää paljonko se on ihmisillä oikeasti kestänyt.

90min on varmaankin semmoinen turvallinen "tässä ajassa varmasti ehdit", mutta kyllä siihen tuppaa kaikkineen (liki) tunnin verran menemään: jos saavut T5:n perimmäiseen siipeen, menee "junan" odotuksineen ehkä vartti ennenkuin kun on T5 "bussiasemalla", jokunen hetki odottelua, bussikyyti T5=>T3 itsessään ottaa 10-15min, turvatsekki T3:ssa, ..

Minulla on parin viikon kuluttua kahden tunnin vaihtoaika Heathrow'lla, joten vähän jännittää ehdinkö Helsingin koneeseen ja ehtivätkö matkatavarat. Onneksi ei ole illan viimeinen lento Helsinkiin, vaan tämän jälkeen on vielä kaksi Oneworldin konetta tulossa.

Ei pitäis olla ongelmia vaikka kone vähän myöhästyisikin. Olen aika monta kertaa vaihtanut LHR:llä vajaan parin tunnin vaihtoajalla, eikä ole kertaakaan tainnut jäädä kamat tuon takia matkalle vaikka olisi kone ollutkin vähän myöhässä. Mutta toisaalta ei ole kauheasti jäänyt aikaa loungessa istumiseenkaan jos vaihtoaikaa on tuo 90-120min.

Lrrr

  • Aloittelija
  • Viestejä: 16
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #762 : 15.02.2012, 22:10:48 »
Ja CDG:n käytännöistä tietoa täältä:
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/Access-maps-car-parks/guide-connection-flight/
Kaksi ja puoli tuntia on jo aika pitkä vaihtoaika, ehdit varmasti jopa vähän shoppailla kentällä (vasta siellä A-terminaalissa siis sitten kun olet paikallistanut lähtöportin) jos se kiinnostaa. Matkalaukkujen kohtalosta pitää ottaa selvänäkijään yhteyttä...  ;)  ;)  ;)

Itsellä on 2h 15min vaihtoaika tuolla CDG:llä kun Toukokuussa menen Mexicoon Air Francella. Mitä oon nyt juttuja kuullut/lukenut niin tuo aika nähtävästi riittänee vaihtoon hyvin(vaikkei CDG:llä aiemmin ookkaan ollut ja kokemukset lentokentistä rajoittuu Helsinki-Vantaaseen ja Chipoliin), mutta miten se ihan käytännössä käynee kun tuo lentokentän sivuilla oleva ohje menee että :
You are landing at Paris-Charles de Gaulle Terminal 2D
and your connecting flight is at Paris-Charles de Gaulle Terminal 2E
On leaving the aircraft, follow the signs for "Exit - Baggage Reclaim".
Once you have gone through passport control and customs,  

..ja pilkun jälkeen siis infot loppuu. Tietääkö joku jääkö tuosta jotain olennaista uupumaan? Ja onko tuo D:n ja E:n välinen matka taitettavissa ihan jalan vai pitääkö mennä bussilla tms?

EDIT: Tai no eipä mitään, nyt rupeskin tuo sivu toimimaan ja ohjetta tuli.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 20:31:14 kirjoittanut Lrrr »

silmors

  • Aloittelija
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #763 : 19.02.2012, 20:49:26 »
Kenelläkään kokemusta miten riittää tämmönen 1h 35min vaihtoaika Guangzhou:n kentältä kuala lumpurin koneeseen? Sama lentoyhtiä kaikilla lennoilla ja lennot samalla lapulla. Ja viisumiakaan ei taida tarvita noin lyhyelle ajalle?


otl

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 492
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #764 : 23.02.2012, 07:04:01 »
Kenelläkään kokemusta miten riittää tämmönen 1h 35min vaihtoaika Guangzhou:n kentältä kuala lumpurin koneeseen? Sama lentoyhtiä kaikilla lennoilla ja lennot samalla lapulla. Ja viisumiakaan ei taida tarvita noin lyhyelle ajalle?

tässä tapauksessa ajalla ei ole mitään tekemistä viisumintarpeen kanssa. viisumia ei tarvita koska pysyt passintarkastuksen samalla puolella vaihtoprosessin ajan.

rommitommi

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 477
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #765 : 23.02.2012, 10:53:42 »
Kenelläkään kokemusta miten riittää tämmönen 1h 35min vaihtoaika Guangzhou:n kentältä kuala lumpurin koneeseen? Sama lentoyhtiä kaikilla lennoilla ja lennot samalla lapulla. Ja viisumiakaan ei taida tarvita noin lyhyelle ajalle?

Jos lento vain on ajallaan perillä, niin ei pitäis olla ongelmaa tuolla vaihtoajalla. Itse ne kerrat mitä olen Kantoniin lentänyt, niin laukut on olleet pyörimässä jo hihnalla, kun olen saapunut niitä noutamaan. Nopeeta toimintaa on ollut ainakin tuolla tavalla. 

Kenttähän on kohtuullisen iso, mutta aivan varmasti tossa ajassa kerkeät portilta toiselle.

SPH

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #766 : 14.03.2012, 00:52:07 »
Seuraava tarina olkoon varoittava esimerkki muille miten ei kannata toimia, mutta samalla kaikki vinkit jatkon suhteen ovat tervetulleita!

Ostimme tammikuussa lennot TravelPartnersin nettisivuilta Buenos Airesista kahdella vaihdolla haluamaamme määränpäähän, ensimmäinen lento Montevideoon Aerolineas Argentinasilla, josta seuraavat kaksi lentoa LAN:lla - Kaikki lennot samalla lipulla. Jo etukäteen muuttunut aikataulu huoletti Montevideon kohdalla, sillä vaihtoaika oli kutistunut vain puoleentoista tuntiin ja aikaisempiin lentoihin perustuen Aerolineaksen lennot olivat tapansa mukaan aina vähintään tunnin myöhässä.

Lennot olivat kuitenkin samalla lipulla, joten emme etukäteen murehtineet suuremmin. Koitti tämän viikon maanantai ja olimme checkkaamassa itseämme Ezeizan kentällä sisään, kunnes tiskillä selvisi että tiukan aikataulun lisäksi matkatavarat tulisi lähtöselvittää uudelleen Montevideossa - Tämä johtui siitä, että Aerolineaksen systeemin kautta tavararoita ei voinut selvittää LAN:n lennolle. Lentokentällä juoksimme yhdessä vuoden ikäisen lapsemme kanssa A- ja C-terminaalin välillä etsien sekä LAN:n että AR:n kanssa ratkaisua selvästi eteen tulevaan pulmaan, käytiimpä keskustelua vielä TravelPartnersinkin kanssa puhelimitse. Lentoyhtiöiden (molempien) vastaus selvittelyihin oli, että he eivät lippuun pääse käsiksi, koska liput olivat Han Air:n lippuja eikä kummankaan mielestä ostamaamme yhteyttä olisi saanut edes myydä. TravelPartnersin puolelta taasen todettiin, että he eivät lipulle voi mitään tehdä vaan vastuu oli lentoyhtiöillä.

Luottaen lippumme voimaan päätimme luonnollisesti yrittää ostamallamme yhteydellä, mutta tapansa mukaan jo kentällä lennon ilmoitettiin myöhästyvät 50 minuuttia. Tiedon tullessa olimme jälleen yhteydessä Aerolineaksen asiakaspalvelupäällikköön (?), joka kiihkeästi parveili lähtöporttimme luona. Lisäksi TravelPartnersilta saamiemme ohjeiden mukaan vaadimme heitä uudelleen reitittämään meidät jo Ezeizalta, sillä myöhästymisen seurauksena vaihdon tiedettiin olevan mahdoton. Vastaus oli kuitenkin edelleen sama: Meillä on velvollisuus vain Montevideoon asti, joten emme tule asialle mitään tekemään - Emme myöskään tule järjestämään uutta lentoa Montevideosta eteenpäin.

Päästessämme vihdoin Montevideoon, oli lentomme tunti 30min myöhässä ja katselimme bussista LAN:n koneen rullaamista kohti määränpäätään. Päästyämme kentältä ulos aloitimme seuraavan taistelun, johon kuului useita soittoja LAN:lle ja kiihkeitä keskusteluja Aerolineaksen lipunmyynnissä olevan henkilön ja hänen esimiehensä kanssa. Kahden tunnin jälkeen luoksemme saapui Aerolineaksen paikallinen johtaja, joka vain espanjaa puhuen totesi kaiken olevan nyt järjestetyn yhdessä LAN:n kanssa! Hienoa, kiitin miestä ja kanssani aikaisemmin kilpaa kiihtynyttä Aerolineaksen lipunmyyjää.

Draamassa oli kuitenkin vielä yksi kaari, joka selvisi check-innin yhteydessä: Työntekijät olivat päättäneet siirtää vastuuta eteenpäin reitittämällä meidät vain Santiagoon asti! Toisinsanoen meillä oli nyt liput Santiagoon (ei määränpää) ja paluu alkuperäisestä kohteestamme - Matkaa kaupunkien välillä 1000km! Puhelin käteen, soitto LAN:lle ja sama tarina - Olkaa yhteydessä matkatoimistoonne, me emme voi lipulle tehdä mitään, Aerolineaksen myöhästyminen ei ole meidän vikamme. Selitin jälleen saman tarinan, jonka jälkeen sain vastaukseksi lentoyhtiön saman tarinan. Oltuamme kentällä kuusi tuntia, joista kaksi-kolme tuntia taistellen oikeuksistamme päätimme luovuttaa ja jäädä Montevideoon, sillä Santiagossa olisi odottanut sama taistelu, jonka lopputuloksen jo arvasimme. Lisäksi lapsemme ja koko lomamme kannalta aikaa oli jo hukattu tarpeeksi - Todennäköisesti tarinamme suurin virhe rahallisesti, mutta henkisesti ainakin jollakin tasolla helpottava!

Lopputulos on siis, että olemme nyt Montevideossa nauttimassa Uruguaysta, kun samalla satoja euroja maksaneet lentomme ovat pelkkää ilmaa. Lisäksi varatut viisi yötä hotellissa jäävät hotellin omaan kassaan, samoin kuin vuokraamamme auton veloitus. Rahallinen tappio on kohtuullinen! Kukaan ei vastuuta asiastamme halunnut ottaa, vaan meidät haluttiin siirtää kaupungista toiseen muiden ihmisten pompotettavaksi ja riesaksi, väsyneenä ja pienen lapsen kanssa olo oli ajoittain melko "syvältä"!

Todennäköisesti tulevan tappelun kannalta suurin virheemme oli jättää Santiagon lento käyttämättä, jolloin kaikki tulkitsevat meidän luopuneen oikeudesta lippuumme - Realiteetti olisi kuitenkin ollut, että lopputuloksena olisimme saaneet itse järjestää myöhemmän paluumme Buenos Airesiin...

Olisiko kenelläkään mitään tipsiä siitä millä "kärjellä" ja kenen suuntaan tämä loputon valitus menetetyistä rahoista pitäisi aloittaa? Periaatteessa ymmärtäisin, että olemme sopimussuhteessa TravelPartnersin kanssa, mutta toisaalta uudelleen reitittämisen velvollisuus olisi pitänyt olla Aerolineaksella? Olemme jo asennoituneet siihen, että rahoja emme tule koskaan näkemään, mutta lupasimme kyllä koko perheen voimin tehdä kaikkemme, jotta olemme tämän vuoden kettumaisimmat valittajat.

Hyvät vinkit ovat tervetulleita - Tänään maistuu pari ylimääräistä Pilseniä!
quot;Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do."

wysig

  • Vieras
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #767 : 14.03.2012, 07:41:59 »
Travelpartners on vain välittäjä, sen kanssa teillä ei ole sopimusta. Lentolippu on se kuljetussopimus, valitettavasti jos ymmärsin oikein, teillä on Hahn Airin liput Aerolineasille ja LAN:lle, mikä tekee asiasta erittäin monimutkaisen, koska lipun tiedot ja rahat ovat Hahnilla. Sitä on käytetty, kun Suomessa ei ole noiden yhtiöiden edustusta, minkä vuoksi heidän lippujaan ole voitu kirjoittaa.

AR:n sivuilta: http://www.aerolineas.com.ar/arg/main.asp?idSitio=EU&idPagina=1&idIdioma=en#
Alhaalta "General conditions of carriage"

Transport Document: it replaces the expression “ticket” and it is the legal document of the contract of carriage. It shall be manually or electronically issued and shall be registered in the Carrier’s database. It enables passengers to present themselves at the airport to board only with their valid documentation, avoiding any problem that may arise from the loss, forgery or damage of a paper ticket.

Contingency service: it includes those services operated by the carrier in case of a force majeure event that may cause the passenger to be reallocated, rerouted or rebooked at the expense of the carrier.

Connection: it is a subsequent flight at a certain point in the route on the same or another carrier as it appears registered on the transport document (flight number, date and record locator).

The Carrier must, except in case of force majeure, comply with schedules and itineraries pusblished and stated in the travel document. The Carrier shall not be held liable in the event of inevitable and extraordinary circumstances that may justify the flight delay.

Eli aloitat tappelun sieltä ensimmäiseltä yhtiöltä, jonka myöhästyminen aiheutti ongelman.

otl

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 492
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #768 : 14.03.2012, 10:58:53 »
Travelpartners on vain välittäjä, sen kanssa teillä ei ole sopimusta. Lentolippu on se kuljetussopimus, valitettavasti jos ymmärsin oikein, teillä on Hahn Airin liput Aerolineasille ja LAN:lle, mikä tekee asiasta erittäin monimutkaisen, koska lipun tiedot ja rahat ovat Hahnilla. Sitä on käytetty, kun Suomessa ei ole noiden yhtiöiden edustusta, minkä vuoksi heidän lippujaan ole voitu kirjoittaa.
(...)
Eli aloitat tappelun sieltä ensimmäiseltä yhtiöltä, jonka myöhästyminen aiheutti ongelman.

Yleensä lipun kirjoittanut lentoyhtiö on vastuussa, riippumatta siitä onko vaan yhden firman kirjoittama lippu toisen firman lennolle, vai yhden firman kirjoittama lippu omalleen ja toisen (ja kolmannen..) firman lennolle. (Törmäsin tähän viimeksi tuhkapilven aikaan kun oli jonkun kiinalaisen yhtiön kirjoittama lippu Finnairin lennolle) Eli mikäli e-lipussa lukee Ticketing Carrier: HR tai Issuing Airline: HR, Hahn Airista pitäisi aloittaa. Mutta; veikkaan että kyseessä on tavallisesta poikkeava lipputyyppi -- Hahn Airin paketoima lippu muiden yhtiöiden lennolle, joita myydään esim siinä tapauksessa jos reitille halutuilla lentoyhtiöillä ei ole keskinäisiä sopimuksia. "HR-169". (ks. http://en.wikipedia.org/wiki/Hahn_Air#Destinations ja http://www.flyertalk.com/forum/16740822-post3.html ja http://ticketing.hahnair.travel/faqs.html). Hahn Air näkyy myös myyvän erilaisia "air pass" lippuja (jos e-lipussa lukee Fare Basis HRAAPXX) tällä kaavalla. Näissä tapauksissa Hahn air välttelee vastuuta viimeiseen asti vedoten tähän:

Lainaus
"Please note that Hahn Air is not responsible for the operating carrier's schedules."

(http://www.allairpass.com/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=112)

Kannattaa kysyä sieltä Hahnilta kuitenkin, ne osaavat ainakin katsoa olisko teille myydyn reitin kaltaista reittiä saanut myydä kuten kerroit jonkun epäilleen, ja sen perustella ohjata eteenpäin. Matkavakuutus ehkä korvaisi kanssa mikäli niille on näyttää paperilla että kukaan muukaan ei vastuuta suostu ottamaan.

Edit: Hahn Airin sivujen perusteella näyttää että ne eivät juurikaan ole tekemisissä kuluttajien kanssa. Ehkä sittenkin valittaisin sitkeästi Travelpartnersille ja tarvittaessa uhkailisin kuluttajaviranomaisilla. Jos uskot että lippu oli myyty liian lyhyellä vaihtoajalla, käy kysymässä toinen mielipide esim. joltain ystävälliseltä kivijalka-matkatoimiston henkilöltä.

Edit: tuolta löytyy vielä hahn airin yhteystiedot: http://ticketing.hahnair.travel/faqs.html
« Viimeksi muokattu: 14.03.2012, 11:46:05 kirjoittanut otl »

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 171
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #769 : 14.03.2012, 11:17:07 »
Ostitteko liput luottokortilla? Jos näin oli, niin kannattaa kysellä myös korttifirman kanta asiaan: teille on selvästikin myyty paskaa, joten kannattaa selvittää josko ainakin osan tappioista voisi kaataa luottoyhtiön niskaan.

777-300ER

  • Reissaaja
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #770 : 14.03.2012, 21:22:46 »
Riittääkö Lontoon Heathrowlla Terminaali 3:n sisäiseen vaihtoon 1 tunti ja 15 minuuttia ? Kesäkuussa siis olen menossa Torontoon reitityksellä Helsinki - Lontoo - Chicago - Toronto. BA lento Helsingistä on perillä Lontoossa 08:50 ja AA lento Chicagoon lähtisi 10:15. Eli jos säkä käy ja sunnuntaina ei ole Heathrowlla aamuruuhkaa niin vähän yli tunti olisi vaihtoaikaa. Lennot tulevat ja lähtevät Terminaali 3:a joka on kuitenkin aika iso. Olen joskus aikasemmin lentänyt T3:n kautta mutta silloin vaihtoaikaa on ollut yli neljä tuntia. Joutuuko tuolla T3:a käymään vielä ennen jenkkilän lentoa turvatarkastuksen vaikka menee flight connectionsin kautta ?

SPH

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #771 : 14.03.2012, 22:48:33 »
Ostitteko liput luottokortilla? Jos näin oli, niin kannattaa kysellä myös korttifirman kanta asiaan: teille on selvästikin myyty paskaa, joten kannattaa selvittää josko ainakin osan tappioista voisi kaataa luottoyhtiön niskaan.

Luottokortilla aina, täytyypi yrittää tätäkin reittiä! Ja Carrier on tosiaan HR lipulla...

Kasailen tässä erinäisiä papereita ja lausuntoja taistelua varten ja jokseenkin alkoi v*tuttamaan Aerolineaksen vastaus: "...due to Aerolineas Argentinas' technical - operative reasons.". Kentällä puhuttiin täysin muita syitä, joilla pyrittiin välttelemään vastuuta, infottiimpa vielä Montevideonkin henkilökuntaa kuinka meitä tulee kohdella - Se paistoi niin läpi! Nyt sitten, kun ketään ei ole infottu pelin hengestä, niin vastaus onkin vihdoin totuuden mukainen.

Kyllähän tässä on kaikki katastrofin ainekset ilmassa, jos taisteluun joudutaan lähtemään Aerolineasta eikä vaikka Hahnia vastaan! Kiitos kaikille anyway ja tipsata saa aina, jos mieleen jotain tulee.
quot;Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do."

otl

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 492
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #772 : 15.03.2012, 14:15:17 »
Kyllähän tässä on kaikki katastrofin ainekset ilmassa, jos taisteluun joudutaan lähtemään Aerolineasta eikä vaikka Hahnia vastaan! Kiitos kaikille anyway ja tipsata saa aina, jos mieleen jotain tulee.

kerro sitten miten kävi!

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #773 : 15.03.2012, 15:00:22 »
^Jos on matkavakuutus niin voi koittaa sitäkin kautta jotain kuluja kattaa.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

SPH

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #774 : 16.03.2012, 01:16:48 »
kerro sitten miten kävi!

Ilmottelen kyllä! Aloitan nyt samanaikaisesti kokeilemaan TravelPartneria, luottoyhtiötä sekä matkavakuutusta - Katsotaan millä mielellä ovat liikenteessä! Viimeisimpänä vaihtoehtona sitten ne epätodennäkäisimmät eli Hahn ja aerolineas...Kiitos kaikille!
quot;Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do."

pupsu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #775 : 26.03.2012, 23:23:23 »
Eksyin tänne tutkiessani vaihtoaika-keskusteluja ja ajattelin, että täällä osattaisiin auttaa.

Olen huhtikuun keskivaiheilla matkustamassa Helsinki-Hannover ja edullisimmat lennot ovat löytyneet Estonian Airlinesilta. Nyt kuitenkin satuin huomaamaan, että ensimmäisen lentoni saapumisen ja jatkolentoni nousun välillä on vain 25minuuttia.

12:15   Helsinki (HEL)
12:45   Tallinna (TLL)
Estonian Air OV612

13:10   Tallinna (TLL)
14:05   Hannover (HAJ)
Estonian Air OV167

Miten tällaisia lentoja voidaan myydä yhtenä pakettina? Eihän tuossa kerkeä millään? Kokemuksia Tallinnan kentästä otetaan myöskin vastaan!

Viesti siirretty ketjuun. Heloriina/mode

Jorre

  • Reissaaja
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #776 : 27.03.2012, 00:21:32 »
Muistelen joskus katelleeni noita Estonia airin lippuja ja muistaakseni ne juurikin myivät hemmetin lyhyitä vaihtoaikoja mutta ehdoissa lukee, että vaihdon kustessa koko homma on matkustajan vastuulla. Olikohan vielä niin, että kirjoittavat kuitenkin sen kaksi lippua vaikka samalla kerralla on ostanutkin juuri em. asian takia.

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #777 : 27.03.2012, 11:37:57 »
Kyllä tuossa ajassa ainakin matkustaja ehtii vaihtamaan Tallinnassa jos lennot ovat ajallaan. Matkatavaroista en tiedä. Mutta vaikka olisivatkin samalla lipulla ilman yllä mainittua oudon tuntuista lisäehtoa, niin en kyllä ottaisi. Tallinnasta on sen verran vähän yhteyksiä maailmalle, että hyvin todennäköisesti saapuminen Hannoveriin venähtäisi seuraavalle päivälle. Vaikka joku vaihdollinen yhteys löytyisi samalle päivälle, ei ole taattua että siihen mahtuu tai että Estonian Air haluaa juuri sille yhtiölle myöhästyneen matkustajan laittaa.

pupsu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #778 : 27.03.2012, 15:10:38 »
Kiitos paljon teille! Taidanpa alkaa tutkia muita vaihtoehtoja...

koko ceellä

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 221
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #779 : 09.04.2012, 23:51:56 »
Ihan samaa kattelin mäkin tässä just kun Pupsu vähän aiemmin eli kun nyt on Estonialla tuo ens syksyn & talven alekampanja meneillään ja esim. Amsterdamista takas tullessa olis vaihtoaikaa Tallinnassa vain 25 min. ja nimenomaan siten, että A.sta lento saapuu Talliin klo 23.15 ja T.sta pitäs lähteä kohti Hesaa jo 23:40. Eli jos missaa jatkoneen, niin sitähän sitten joutuis viettään yön Tallinnassa kentällä tai pitäs lähteä keskellä yötä ettiin motellihuonetta T.n keskustasta = juu Ei!*  ::)

Ts. onko jollakulla Kokemusta siitä miten EA toimii tollasessa tilanteessa kun 1. kone olis vaikka muutaman (kymmenen) minuuttia myöhässä eli pidättelevätkö seuraavaa konetta lainkaan vai ei?? Tai siis onko noissa lipuissaan, vaikka kimpassa/klimpissä myyvätkin, sama meininki kun esim. Ryanairilla eli eivät mitenkään korvaa missattua jatkolentoa ja/tai nimenomaan odotuta sitä jatkonetta vaikka vain muutamia minuutteja oliskin 1. kone myöhässä (tämä tieto Saattas jopa löytyä Terms & Conditions tms. sivultaan, mutten ainakaan just näin vääsyneenä jaksa alkaa penkoon sivujaan lävitte..).

*Nooh, olis niissä Hki-Ams-Hki lennoissaan jonain päivinä sellanenkin vaihtoehto, että lähtis takaspäin Damista jo 09:40 ja sit ois 5n hoon vaihtoaika Tallinnassa, muttei kyll oikein sellanenka vaihtoehto houkuttele (...kun kuitenkin edellisiltana vois mennä ns. Aikas Myöhään jne. eikä siihen päälle seur. pvänä noin aikanen herätys + piitkä odottelu T.n kentällä oikein wörki sekää Höh!).
« Viimeksi muokattu: 10.04.2012, 00:06:49 kirjoittanut koko ceellä »