australia kevät 2008

(Luettu 26068 kertaa)

funkateer

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - atte.lehmusoksa@kolumbus.fi
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #20 : 07.09.2007, 06:30:22 »
tervee! taalla ois yks uunituore valivuotta viettelemaan lahtenyt suomi poika backpackerri sydneyssa! etta jos kukaan nyt poikkeaa tannepain tai jtn niin ois mukava nahda muitakin joilla on suomen kieli hallussa! etta viestii vaan sahkopostiin ! [email protected] :D

Sarxu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sarxu_88@hotmail.com
    • Profiili
ausseista tyynellemerelle
« Vastaus #21 : 11.09.2007, 23:08:57 »
tulipa tässä mieleen että onko ihmisillä suunnitelmia käydä aussi reissun yhteydessä jossain saarilla kuten tahitilla, vanuatulla jne...? Meinaan ku kuitenkin on tuonne asti päässy niin onhan se sama tsekata mestoja vähän laajemmaltikin. :D  Ite oon ajatellu Cookin saariin tutustua ja oon sille jo oman budjetinkin laatinut. Ketää muita menossa sinne päin? Luultavasti kesäkuussa sitten toteutuu tuo, kun on ausseja jo kierrelty ristiin ja rastiin. Tai millon nyt sattuu halpa matka kohdalle. Lentoja olen jo virgin bluen kautta katellu. Siinä 600 euron pintaan näyttäis olevan edestakaiset. 8)

milbe

• Reissaaja
    • Profiili
Re: ausseista tyynellemerelle
« Vastaus #22 : 17.09.2007, 21:07:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Sarxu"
tulipa tässä mieleen että onko ihmisillä suunnitelmia käydä aussi reissun yhteydessä jossain saarilla kuten tahitilla, vanuatulla jne...? Meinaan ku kuitenkin on tuonne asti päässy niin onhan se sama tsekata mestoja vähän laajemmaltikin. :D  Ite oon ajatellu Cookin saariin tutustua ja oon sille jo oman budjetinkin laatinut. Ketää muita menossa sinne päin? Luultavasti kesäkuussa sitten toteutuu tuo, kun on ausseja jo kierrelty ristiin ja rastiin. Tai millon nyt sattuu halpa matka kohdalle. Lentoja olen jo virgin bluen kautta katellu. Siinä 600 euron pintaan näyttäis olevan edestakaiset. 8)

kuulostaa kyl kieltämät kivalta mut tälhetkel ehkä ratkaseva tekijä on se et kui saan rahaa kasaan. mahtaakohan vielä sit helmikuus saada hyvän hintasii lippuja sinne..? ite oon lähös takas kesäkuus joten se reissu tarvis varmaa aikasemmi tehä..
illa k

Sarxu

• Reissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #23 : 18.09.2007, 13:17:34 »
Toivottavasti niitä lippuja on saatavilla, kun en mäkään niitä ole vielä uskaltanut tilata kun ei tiedä miten jutut lähtee siellä rullaamaan. Varmaan joskus maaliskuussa niitä ostelen. Kyllä niitä on pakko olla.  :D

Ricki1967

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jellroy67@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
australia kevät 2008
« Vastaus #24 : 25.09.2007, 14:48:36 »
Howdy !
Australiaan olen minäkin, 40-kymppinen mies, lähdössä. 17.2.2008 lähtee lento kohti Melbournea. 5 vkoa olen aikonut viipyä ja kiertää manteretta. Jos, suurinpiirtein, samanikäisiä on lähdössä samoihin aikoihin niin ottakaa yhteyttä. Olisi mukavaa saada matkaseuraa ehkä edes osaksi matkaa.

[email protected]

eepeli

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - elina_koivisto@hotmail.com
    • Profiili
Heippa!!
« Vastaus #25 : 29.09.2007, 13:31:59 »
Terveisia taalta Ausseista!  

Saavuin viikko sitten tanne Sydneyyn ja ihan mukavaa on ollut. Nyt olisi tarkotuksena jatkaa tasta eteenpain, ja matkaseuraa olis hakusessa. Mulla on auto, ostin vuoden 86 Mazdan,pakettiauton jossa on siaanrakennettu sanky, kaasuliesi ja tv\dvd -vehkeet plus muuta tarpeellista salaa kuten teltta ja kalastus- ja snorklausvehkeita...

Oon suunnitellu etta joulukuuhun saakka pyorin taalla etelassa, kayn ajelemassa Great Ocean Roadia ja teen toita siina ohessa. Sitten palaan joulukuun alkupuolella Sydneyyn pariksi kolmeksi viikoksi, ja jatkan sitten matkaa ensi vuoden puolella itarannikkoa ylospain ehka jopa Cairnsiin asti, sielta sitten keski-australian kautta takasin Sydneyyn josta lahtee lento eteenpain kohti kotia heinakuun puolivalissa. Nama ovat siis vasta suunnitelmia, joita voi tietenkin muuttaa jos loytyy parempia ideoita.

Mulle mahtuisi hyvin seuraksi yksi tai kaksi, jopa kolmekin ihmista, olis halvempaa ja hauskempaa reissata ja autolla paasee sellasiinkin paikkoihin mihin kaikki retket tai bussit ei vie.   :)

Itse oon 26-vuotias nainen Helsingin ja Porvoon suunnalta, reipas ja huumorintajuinen.

Ilmottele ihmeessa jos kiinnostaa, matkaseura on naille tiettomille taipaleille tervetullutta!  :)

Jaguaari81

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #26 : 02.10.2007, 19:28:23 »
Moro Eepeli!

Rantaudun Brisbaneen 24.10.2007 ja oon aika valmis kaikenlaiseen reissailuun. Että mielellään lähen messiin, jos vaan satun reitin varrelle...
Live it up beibe... Muista varoo varomista!

Pepsa

• Reissaaja
    • Profiili
    • D for Dilemma
pärjääkö 3kk
« Vastaus #27 : 05.10.2007, 15:38:07 »
Mua alkaa pikkuhiljaa nyppiä kun siitä on vissiin kohta jo 10 vuotta  :shock: (kyllä, olen jo 25v akkanen) kun ekan kerran näitä aussi-hommia katselin ja unelmoin! Nyt mulla on yllättäen rahaa ja ei hemmetti, jos nyt en niitä lippuja hommaa niin en sitten koskaan.  :roll:

Mietin vaan tässä nyt semmosta että jos oon sen 3kk, niin pärjääköhän millasella budjetilla? En millään haluisi 3 kk:ksi tota WH:ta hommata, vaan meinasin jos toi loma-viisumi riittäisi. Sukua löytyy ja kaverikin, joten osan ajasta voin luultavasti majailla heillä. Tuskin nyt koko 3 kk:tta, mutta osan aikaa.  8)  I hope.

Eli lyhyemmin: onko mun pakko tehdä töitä?

Jaguaari81

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #28 : 05.10.2007, 23:28:07 »
No enpä usko, että tarvii tehdä töitä. Jos kerta majotuskin on osan aikaan kunnossa. Paljonkohan sitä tarvis. Varmaan 30e päivä riittää, jos vaikka sen mukaan lasket. Se tekis sellasen 2700+lennot. Tuolla varmaan saa elää kuitenkin aika luksus elämää. Vai mitä on konkarit mieltä? Mähän sinne oon vasta lähössä tuhlaamaan niitä rahoja, joten paha sanoo kuinka paljon siellä menee.

Pepsa

• Reissaaja
    • Profiili
    • D for Dilemma
kesäksi
« Vastaus #29 : 06.10.2007, 17:10:46 »
Ou yea. Olkoon nyt asia kuin vain niin mää varaan noi liput ensi viikolla. Matkaan siis ensi Suomen kesäksi, Ausseissa on kuuleman mukaan talvi mutta aivan sama.  :wink: En uskalla ilotella tässä nyt vielä mittään, sen verran monesti on tullu otettua takapakkia ko asiassa.  :?   Vaan nyt en kyllä tasan varmaan!  :lol:

Pepsa

• Reissaaja
    • Profiili
    • D for Dilemma
wuhuu!
« Vastaus #30 : 08.10.2007, 18:48:46 »
Uiiiiij  :D  Now I've done it! Ostin kuin ostinkin liput. "Nyt jo" ei todellakaan ole nyt jo tässä tapauksessa. Joten yli puolivuotta lentoa venaillessa ei ole aika eikä mikään! Tielle astuva vakavan vakava juttu pystyy matkani nyt ainoastaan nujertamaan joten lets hope että tuuri pysyy puolellamme.  :wink:

Jaguaari81

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #31 : 08.10.2007, 20:03:07 »
No niin helmee! Nähdään siellä sitten  :D

Jukka_

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #32 : 01.11.2007, 22:08:10 »
Heh en voinu olla repeämättä tolle Eepelin auton kuvaukselle. kunnon pimp my ride - kiesi. Ihan helmi.
Meitä on kans lähdös kolme 21 vuotiasta poikaa kiertelee Aussin (ainakin) itärannikkoa pariks kuukaudeks ens helmikuussa, ja ollaan pohdittu kans et mikä ois halvin ja fiksuin ratkasu, jos kans ostais jonkun pakun, mut en kyl usko et sitä tulee hankittua. Mut jos näät Eepeli joku kerta siel jossain Itärannikolla kolme kaveria kävelemäs tienreunaa pitkin niin poimi kyytiin ja lähetään yhdessä kiertelee tuning-kiesis kanssa!

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #33 : 02.11.2007, 01:23:13 »
Moi,

täällä yks joka laskeutuu Melbouneen 27.12 ( ensin Aasiassa kk)  8)

Varmaan syyskuulle asti kiertelen aika löysillä suunnitelmilla töitä välillä tehden ja jatkan sitten NZ-Fiji-NY ja kotia lopulta  :) ihanata ku vihdoin liput varattu!

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #34 : 09.11.2007, 11:23:26 »
pepsa kyseli budjetista. Niin, elikka jos suurimman osan ajasta voit majailla tuttujen luona, niin se saastanee rahaa jonkun verran. Mutta muut kulut.... mielestani 30e paiva ei ole paljon, joskin silla selviaa jos ei tee retkia tai tee muutakaan hintavaa. Jos menet esim sukeltamaan, teet retken sademetsaan tai mita kaikkea taalla nyt voikaan ikina tehda, niin kylla se nostaa tuota paivabudjettiaki. Eli ihan on kiinni sinusta. Mutta houkutuksia on, ja esim varmaan naisena haluat myos kuluttaa vaatteisiin hieman tms.... :).

Eli nosta sita budjettia mielummin ylakanttiin, sanoisin eta 50e paiva ja silla alkaa jo aika mukavasti selvita. kk siis 1500e. Se riippuu niin taysin siita millainen ihminen olet, jos pidat kukkaron nyorit tiukalla ja syot riisia ja papuja niin varmaan selviatkin 1000e... mutta kuten teksistasi voisi arvata, haluat lomailla niin kehoittaisin nostamaan budjettia...

taalla on hienoa, tervetuloa!

nimim. Perth, +37c ja  8)
Never Give Up.

Pörriäinen

• Reissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #35 : 13.11.2007, 22:27:12 »
Täällä on yksi tyttönen lähdössä opiskelemaan Melbourneen noin 10kk:si. Lähtö olisi helmikuussa!  :D  Älytön määrä kaikkea miettimistä ja järjestelemistä tuli yht äkkiä!

Tarkoituksena olisi myös esim. heinäkuussa vähän reissailla kun opinnoilta ehtii. Ehkäpä tulee tehtyä mös vähän töitä jos rahat loppuu kesken! Onkohan siellä Melbournessa millaisia töitä tarjolla..?

Jos joku eksyy Melbournen suuntaan tai on vastaavat suunnitelmat niin ilmoitelkaa!  8)

Sarxu

• Reissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #36 : 20.11.2007, 00:09:19 »
Pörriäinen, millon oon tarkalleen menossa?? Mulla on liput melbourneen 5.2.

justiina

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #37 : 20.11.2007, 22:47:29 »
Minä myös :)

Eli tämäkin tyttö on suuntaamassa Melbourneen opiskelemaan koko ensi vuodeksi. Lähden reissuun jo huisin pian, vajaan kolmen viikon päästä, mutta ennen Ausseja on luvassa vielä noin kuukauden kierros Uudessa-Seelannissa... Australiaan saavun 7.1.

Mullekin saa ilmoitella, jos suuntana on Melbourne ensi vuoden aikana. Suomalaisiin on aina hauska törmätä, ja varsinkin samassa tilanteessa olevien opiskelijoiden ja vaihtareiden kanssa olisi valtaisan kiva fiilistellä tulevaa!

Pörriäinen, laitoin sulle yksäriä. Ja Sarxu, oletko säkin lähdössä Melbourneen opiskelemaan?

Sarxu

• Reissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #38 : 20.11.2007, 23:13:09 »
En ole menossa opiskelemaan. Aloitan working holiday-kierrokseni vain melbournesta, mihin lennot tulee ja lähtee.

Noko_Sparrou

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #39 : 23.11.2007, 17:35:11 »
Taitaa minullakin vihdoin viimein koittaa lähtö Australiaan
ensi vuonna :) Kauan tästä onkin haaveiltu.
Näillä näkymin yhden ystävän kanssa tai yksin, ehkä vuosi tai puoli.
En ole saanut asian eteen tehtyä vielä oikein muuta kuin päätöksen lähteä joskus 2008 alkupuolella. Yngefär siinä tammikuun lopulla - helmikuun alussa.

Mutta suoraan sanottuna tuntuu aika rohkealta siirrolta lähteä yksinään maailman tuuliin.

Vaihtasin mielelläni ajatuksia jos jotain lähtöä tekevää tai jo käynyttä kiinnostaisi jutella?
Kyllä minä kaffekupposen/olusen tarjoan jos joku joutaa treffaamaan pk-seudulla?
Tai kyllä minut löytää myös facebook/messenger/irc.

Matkaan olisi siis lähdössä 27v miehen alku Helsingistä.
Tiedä vaikka matkaseuraksikin? Olen ihan normaali ja leppoisa tyyppi....tai alunperin savolainen mutta muuten normaali ;P