Finnair

(Luettu 262160 kertaa)

Storm

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #400 : 02.12.2012, 21:01:57 »
Näkyy olevan Finnairin uudet lipputyypitkin nyt myynnissä. Itse en ymmärrä mitä noissa lipputyypeissä on muuta uutta kuin väri. Vaikuttaa aika turhalta uudistukselta. Lisäksi finskin webbisivulla on tapahtunut pieni moka. Kun valitsee lipputyypin niin valinta näyttää kahden eri lipputyypin ehdot. Ainostaan pro lippu näytetään oikein niin että ei tule vahingossakaan sekaannuksia ehdoissa.

Pikaisesti katsoen hintaero Basic ja Value lipputyypeillä on niin pieni (kaukolennoillakin parin kympin luokkaa), että Value-lippuja kannattaa ihan tosissaan harkita, jos himoitsee paljon plussapisteitä tai kaipaa edes jonkinlaista muutos- tai peruutusmahdollisuutta. Ennen muutoskelvottomienn ja rajoitetut muutokset sallivien lippujen hintaero oli reippaasti isompi.
Sama juttu on Lufthanssallakin, ainakin kun myivät tarjouslähtöjä Berliiniin, niin kympin lisämaksulla sai jo muutoskelvollisen lipun vrt. tarjouslippuun.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #401 : 24.05.2013, 18:12:01 »
heh, täälläkin kehuin kuinka hyvän diilin Finski tarjosi myydessään lahjakortteja alennuksella joulukuun ekana päivänä joulukalenterissa. Liian aikaisin menin kehumaan.

Ostin pari (3*200€ ja 1*400€) ja olin varaamassa lippuja hieman yli tonnilla. Ei onnistukaan. Voi käyttää vain yhden lahjakortin kerrallaan, vaikka ohjeet lahjakortin alalaidassa sanovat: "Jos lahjakortin rahasumma ei riitä
lentolipun maksamiseen, puuttuvan osan voi maksaa Finnairin hyväksymillä maksutavoilla (pois lukien
Finnair Plus -pisteet)."

No, soitto aspaan ja vastaus on yhä ei. Ei siis onnistu useamman lahjakortin yhdistäminen yhdeksi tai varauksen hoitaminen puhelimitse. Aihe oli tuttu, ja soitto jonnekin muualle antoi saman vastauksen. Palaute oli ns. kitkerää, mutta sekin otettiin tyynesti vastaan. On sen verran jonoa, että vastausta saa odotella useamman viikon. Kertonee kaiken mitä tarvitsee ks. yhtiöstä tietää. Nyt taas muistan miksen juuri Finskiä käytä. Ylimielinen asenne, surkea webbisaitti ja asiakkaan pitäminen tyhmänä.

Pitäkööt tunkkinsa.  >:(

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #402 : 25.05.2013, 13:57:22 »
heh, täälläkin kehuin kuinka hyvän diilin Finski tarjosi myydessään lahjakortteja alennuksella joulukuun ekana päivänä joulukalenterissa. Liian aikaisin menin kehumaan.

Ostin pari (3*200€ ja 1*400€) ja olin varaamassa lippuja hieman yli tonnilla. Ei onnistukaan. Voi käyttää vain yhden lahjakortin kerrallaan, vaikka ohjeet lahjakortin alalaidassa sanovat: "Jos lahjakortin rahasumma ei riitä
lentolipun maksamiseen, puuttuvan osan voi maksaa Finnairin hyväksymillä maksutavoilla (pois lukien
Finnair Plus -pisteet)."

No, soitto aspaan ja vastaus on yhä ei. Ei siis onnistu useamman lahjakortin yhdistäminen yhdeksi tai varauksen hoitaminen puhelimitse. Aihe oli tuttu, ja soitto jonnekin muualle antoi saman vastauksen. Palaute oli ns. kitkerää, mutta sekin otettiin tyynesti vastaan. On sen verran jonoa, että vastausta saa odotella useamman viikon. Kertonee kaiken mitä tarvitsee ks. yhtiöstä tietää. Nyt taas muistan miksen juuri Finskiä käytä. Ylimielinen asenne, surkea webbisaitti ja asiakkaan pitäminen tyhmänä.

Pitäkööt tunkkinsa.  >:(

Kuluttajavirastoon vaan yhteyttä, jos tosiaan lahjakortin alalaidassa mainitaan ainoastaan Plus -pisteiden kelpaamattomuudesta.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #403 : 25.05.2013, 15:01:16 »
Nyt sivuilla lukee lahajakorttia ostettaessa, että vain yksi lahjakortti/varaus. En ole ollenkaan varma, että näin oli jouluna. Toki se on voinut siellä olla silloinkin. Mistä minä voisin tietää tai muistaa. Mutta lahjakortissa siitä ei ole mitään mainintaa. Etäkaupasta kun on kyse, niin toki kaupan olisi saanut perua aikanaan. Mutta miten ymmärtäisit perua kun ehdot ovat siellä tätä ja tuolla toista?

Niin ja jos todella olisin saanut tuon lahjaksi, niin olisin varmaan tosi tyytyväinen Finskin palveluun. On uskomatonta miten nämä firmat eivät herää tähän nettiaikaan. Ollaan feisbuugiessa ja mainostetaan telsussa "illaksi kotiin", uuden asiakkaan tavoittamisesta maksetaan siis maltaita. Mutta sitten kun asiakas on jo ns. "koukussa", niin palvelukokemus on tätä tasoa. Menee markkinointipanostukset ihan hukkaan.

Ongelmahan olisi ollut helppo ratkaista yhdistämällä useampi lahjakortti yhdeksi, jos heidän tekniikkansa ei riitä useamman käyttämistä kerralla. Tai hyväksyä noiden käyttö puhelimitse tehtävässä varauksessa. Miksen sitten varaa neljässä erässä? On lapsia varauksissa ja Finski vaatii noiden varausten tapahtuvat aikuisten kanssa eli en voi edes jakaa varauksia useampaan erään.

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #404 : 25.11.2013, 21:15:51 »
Tyhmiä kysymyksiä Finnairista että saakos omalta Finnairplus -tililtä ostaa lentoja muille perheenjäsenille. Eli vaikka ostaisin vanhemmille liput käyttäen omaa FinnairPlus-tiliäni ja näin ollen vanhempieni lentäessä pisteet tulisivat minulle ? Mites toi menee ?

Ja sitten jos ostaa liput Oneworld -yhtiön lentoon vaikka Supersaveriltä ja nimessäni on ääkkösiä niin se nimi vääntyy silloin eri lailla ku esmes suoraan Finskiltä ostettaessa niin tuleeks noi Finnairplus pisteet sitten silti normaalisti ??
« Viimeksi muokattu: 25.11.2013, 21:20:46 kirjoittanut Vaikeaselkoinen hiippari »
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #405 : 25.11.2013, 21:44:56 »
Tyhmiä kysymyksiä Finnairista että saakos omalta Finnairplus -tililtä ostaa lentoja muille perheenjäsenille. Eli vaikka ostaisin vanhemmille liput käyttäen omaa FinnairPlus-tiliäni ja näin ollen vanhempieni lentäessä pisteet tulisivat minulle ? Mites toi menee ?

Ja sitten jos ostaa liput Oneworld -yhtiön lentoon vaikka Supersaveriltä ja nimessäni on ääkkösiä niin se nimi vääntyy silloin eri lailla ku esmes suoraan Finskiltä ostettaessa niin tuleeks noi Finnairplus pisteet sitten silti normaalisti ??

Saa ostaa muille, ainakin ennen on saanut. Olen meinaan itsekin ostanut.

Ja pisteet tulee normaalisti vaikka olisi käytetty kansainvälistä kirjoitustyyliä.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #406 : 25.11.2013, 22:09:15 »

Voit ostaa ja vanhempasi voivat liput käyttää, mutta pisteet täytyy aina kerätä itse.

wysig

• Vieras
« Vastaus #407 : 25.11.2013, 22:10:57 »
Tarkennetaanpa hieman, lainaus Finnair Plus säännöistä:
Lainaus
Pisteitä kertyy ainoastaan jäsenelle, joka lentää tai käyttää muita yhteistyökumppaneiden palveluja, joista pisteitä myönnetään. Matkan tai palvelun maksaja ei ole oikeutettu pisteisiin, ellei hän itse ole palvelua käyttävä henkilö. Myönnettyjä Finnair Plus -palkintopisteitä voi siirtää perheenjäsenten kesken.
Eli voit käyttää pisteitä perheesi hyväksi, antamalla jollekin perheenjäsenelle esim.palkintolipun.
Mutta muiden perheenjäsenten lennot eivät kerrytä sinun pistetiliäsi, vaikka olisit maksanut liput. Jäsenyys on siis henk.kohtainen.

Eli:
Lainaus
näin ollen vanhempieni lentäessä pisteet tulisivat minulle ?
Eivät tule

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #408 : 29.11.2013, 21:03:26 »
Finnair kertoo tuoreimmassa uutiskirjeessään kesän 2014 uutuuskohteet. Ne ovat Alanya (Gazipasa), Biarritz ja Pisa.

Matkustusajat ja hinnat:
Alanya 3.5.-23.10.2014, alk. 329 €
Biarritz 24.6.-9.8.2014, alk. 349 €
Pisa 23.6.-8.8.2014, alk. 219 €

Minua ei Alanya kiinnosta, mutta Biarritziin ja Pisaan olisin kyllä valmis lähtemään. Onkohan tuohon Biarritzin valintaan vaikuttanut se, että Helena Petäistö esittelee kaupungin uudessa kirjassaan? Mikäli Pisa jatkaa reittivalikoimassa, voisin lähteä sinne kesällä 2015. Toscana on vielä näkemättä, ja olisi kiva päästä taas harjoittelemaan italian taitoa käytännössä. Hintakaan ei ole paha.  :)

sametti

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #409 : 01.12.2013, 20:49:56 »
Kysymys. Te, jotka olette ostaneet Kilroyn kautta joustavan opiskelijalipun Finnairille ja olette muuttaneet kohdettanne tai päivämääriänne. Oletteko onnistuneet tässä ilman suuria ongelmia? Lisäksi kiinnostaa tietää mitähän tuo kohteen muuttaminen on maksanut. En ihan ymmärrä noita Finnairin ohjeita.

Eli olen lentämässä ensin Seouliin, josta jatkan Tokioon vaihtoon. Tokiosta olen ajatellut matkata jotenkin Singaporeen, josta Finnairin lento takaisin Suomeen. En välttämättä toteutakaan tätä ja jään Japaniin vielä vaihdon loputtua, niin tarttisi tietää miten tuo muutos sitten onnistuu, ja millä kustannuksilla. Ja tosiaan tällä hetkellä halvin lippu on Finnairilla. Ellen osta STA:n kautta ja maksa dollareissa, hahahha.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #410 : 04.12.2013, 20:46:25 »
Ei olla 11 vuoteen lennetty Finskillä, ja silloinkin oli se viimeinen tekemämme pakettimatka, eli eri tilanne.
EIkös ruoka kuulu hintaan? Entäs juomat? Saako istumapaikan valita lennosta ennen lähtöä. Nää varmaan on kysytty ennenkin, mutta on niin monta sivua tekstiä.
Voitin siis New Yorkin lennot Kalvelta, ja tuli vaan sähköpostiin vahivistus, kun valittiin lennot, muttei puhuttu paikkojen valinnasta tms. Check inn-nappulaa ei luonnollisesti voinut vielä 4kk ennen painaa. Ehkä siinä yhteydessä selviää paikat?
Tottunut Lufthansaa lukuunottamatta vain halpiksilla lentämään viimeiset 10v, niin tämä on niin outoa.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #411 : 04.12.2013, 21:30:49 »
Ei olla 11 vuoteen lennetty Finskillä, ja silloinkin oli se viimeinen tekemämme pakettimatka, eli eri tilanne.
EIkös ruoka kuulu hintaan? Entäs juomat? Saako istumapaikan valita lennosta ennen lähtöä. Nää varmaan on kysytty ennenkin, mutta on niin monta sivua tekstiä.

New Yorkin lennolla päivällinen ja iltapala normaalia mannertenvälistä reittilentotasoa sisältyy hintaan. Ruokien kanssa saa oluen tai viinin (New York kuuluu Finnairilla rajoitetun alkoholitarjoilun kohteisiin ainakin Bangkokin ohella). Paikan saa valita checkinissä, lisämaksusta aiemminkin.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #412 : 04.12.2013, 23:35:15 »
Kiitos! Ehtii kai tuon paikan myöhemminkin, säästyy sekin raha. Ilmeisesti sitten lisää juotavaa voi ostaa? En nyt tarkoita, että kännätä olisis tarkoitus, mutta molempia hirvittää tuo pitkä lento, ja jotenkinhan se rentouttaa ottaa joku juoma. Eurooppaa on koluttu aika iso osa, mutta ei edes kuviteltu ikinä uskaltautuvamme (isäntä pelkää yhä jonkun verran lentämistä, itselle meinaa jo 5h kohdalla iskeä suljetun paikan kammo) tai hennovamme noin kauas. Paluu onneksi yöllä, jos saisi nukuttua, mutta meno päivällä.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #413 : 05.12.2013, 00:03:46 »
Kiitos! Ehtii kai tuon paikan myöhemminkin, säästyy sekin raha. Ilmeisesti sitten lisää juotavaa voi ostaa?

Juu, rahalla saa lisää.

http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/on-the-aircraft/food-and-drink-on-board/intercontinental-flights-economy-class

Ja muutkin kysymäsi asiat toki olisivat löytyneet Finnirin sivuiltakin. Nukkumisen kannalta Finnairin ja monen muidenkin yhtiöiden USA:n itärannikolle menevissä lennoissa on se huono puoli, että paluulentokin osuu enemmän iltaan kuin varsinaiseen yöhön. Iltavirkulle ja muutenkin aika huonosti lentokoneessa nukkuvalle eli minulle se ei oikein toimi. Tietenkin itseä voi yrittää ennakoivasti väsyttää ja lyhyen reissun jälkeen vuorokausirytmi voi olla sopivasti vinksallaan muutenkin.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #414 : 05.12.2013, 00:26:59 »
Joo, eipä tuon nukkumisen varaan ihan hirveitä kannata laskea: AY006 lähtee JFK:lta kuuden maissa illalla paikallista aikaa ja on perillä Seutulassa yhdeltä yöllä samaista paikallista tiimaa (8:10 Suomen aikaa). 

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #415 : 05.12.2013, 13:06:53 »
Mulla on mielikuva, että olen varsin tyytyväisenä nukkunut Nykin paluulennoilla, juuri tuolla aikataululla. Kun ruokatarjoilun jälkeen himmennetään valot ja koneessa yleensäkin on aika rauhallista, niin nukahtaminen on ollut helppoa. Sitä on saattanut vielä vauhdittaa tieto, että seuraavana aamuna ollaan perillä näppärästi työpäivän alkaessa eli on ollut syytä olla pirteä aamulla Suomen aikaa.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #416 : 05.12.2013, 20:40:35 »
Ilmeisesti sitten lisää juotavaa voi ostaa? .

Voi toki ostaa lisää. Mutta ensimmäisen ruokailun yhteydessä kannattaa pyytää useampi juoma. Mä pyydän yleensä punaviinin ja kaksi olutta.

Mañana vuelo a Nueva York!
I'm just one happy camper!

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #417 : 06.12.2013, 15:19:10 »
Luulen että paluulennolla on helpompi yrittää nukkumista, aikataulu oli ehkä tuo (vaikka muistin 30min myöhemmäksi molemmat), kun mennyt viikon pää kolmantena jalkana, ja kuitenkin on sentään ilta. Isäntä nukkuu ihan varmasti, joten toivottavasti itsekkin. Alkoi jo viime Lontoon reissulla tympiä, kun tuo nukkui 1,5h ja pelasin samaa tylsää peliä tabletilla. Pitää varata joku kirja mukaan. Paluu on sunnuntaina, joten päivä aikaa toipua, jahka ensin ajaa kotiin n.200km.
Meno huolettaa enemmän, lähtö klo 14, päivän virkeinpään aikaan. Ja tuo isäntä varmaan nukahtaa silloinkin, joten oma aika käy varmaan tooosi pitkäksi. (EN niin elokuvista perusta, että laskisin sen varaan, kun ei tiedä mitä näytetään edes.) Harmi ettei ole nettiä!

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #418 : 06.12.2013, 15:55:13 »
Koneessasi on 99% varmuudella henkilökohtainen viihdejärjestelmä, joka 97% varmuudella toimii. Siitä voit siis valita elokuvan, TV-sarjan jakson tai musiikin ihan itse. Pari peliäkin löytyy. Valikoima ei ole Finnairilla ollut mikään hirveän iso, mutta juuri mainostivat, että ovat laajentaneet sitä merkittävästi eli en viitsi haukkua nykytilaa liikaa. On sieltä vanhallakin valikoimalla yleensä jotain katsomisen arvoista löytynyt, mutta varaudun kyllä aina omillakin viihdykkeillä.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #419 : 06.12.2013, 16:00:05 »
Ai ne henkilökohtaiset on noin yleisiä nykyään. Ainoa normiyhtiö, millä on lennetty sitten häämatkan (16v sitten) on Lufthansa, ja silläkin ihan Euroopassa. Tämä kaikki siis ihan uutta! Hyvä. Kai sieltä nyt edes jotain löytyy..