Passikuva-automaatit

(Luettu 2351 kertaa)

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
Passikuva-automaatit
« : 17.09.2007, 14:35:37 »
Kelpaavatko passikuva-automaateissa otetut kuvat enää minnekään?

Olin tänään suunnitellut käyväni ottamassa automaatissa kuvat viisumia varten, mutta ensin yksi kaveri alkoi varoittelemaan, että nykyisin ainakaan passeihin automaattien kuvat eivät enää kelpaisi ja myöhemmin toinen kaveri jatkoi, että ei kyllä kelpaa viisumiinkaan. Ovat kuulemma aivan turhia koko automaatit!

Nyt olen vähän ymmälläni, sillä mitä virkaa on passikuva-automaatilla, jonka kuvat eivät kuitenkaan oikeasti kelpaa! Pitääkö tässä siis marssia oikealle valokuuvaajalle ja maksaa tuplahinta?!

Onko kellään (viimeaikaisia) kokemuksia siitä kelpaavatko automaattien kuvat vaiko eivät?
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

Siebengebirge

• Himoreissaaja
    • Profiili
Passikuva-automaatit
« Vastaus #1 : 17.09.2007, 14:48:35 »
Minä laitoin juuri Venäjän monikertaviisumihakemuksen vetämään. Koska prosessi on muutenkin aikaa vievä, otin kuvat valokuvausliikkeessä, enkä luottanut "apinalaatikosta" saataviin kuviin.  :D
"Ich glaube, die Wellen verschlingen
Am Ende Schiffer und Kahn,
Und das hat mit ihrem Singen,
Die Loreley getan."
(Friedrich Silcher, 1837)

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Passikuva-automaatit
« Vastaus #2 : 17.09.2007, 17:52:13 »
Minäkin ottaisin varmuuden vuoksi kuvat valokuvausliikkeessä. Kun viimeksi käytin noita automaatteja, oli kuvien laatu lähinnä valotuksen osalta niin kummallinen, että en yhtään ihmettelisi, vaikka niitä ei kelpuutettaisi viisumeihinkaan. Ja nykyisinhän ainakin passikuville on asetettu niin tiukat kriteerit (sommittelu, ilme, yms), että on ehkä paras, kun ammattilainen hoitaa kuvauksen eikä automaatti. Lähinnä noita kuvia voi käyttää opiskelijakortteihin ja kaikenlaisiin epävirallisiin läpysköihin. Ja tietty kännikuvauksiin, jos joku sellaisia harrastaa :D