Chicagon O'hare lentokenttä

(Luettu 14496 kertaa)

Aroundtheworld

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Chicagon O'hare lentokenttä
« : 18.09.2007, 18:38:57 »
Moro..

Onko mitään mahiksia vaihtaa Chicagossa konetta Minneapoliin 1,5 h ajassa? Tullaan Lontoosta ja uskoakseni saavumme ulkomaanterminaaliin, josta ei kotimaan lentoja lähde, joten kiirus tulee..Mutta eipä ollut paljon vaihtoehtoja lentoaikatauluille

Onko terminaalien välillä minkälaiset kuljetukset?

Meneeköhän Suomesta käsin laukut suoraan Minneapoliin?? Kaverit tuumasivat että ei! :roll:

Onko tuossa välissä vielä check-innit ja turvatarkastukset sun muut edessä?

Paljon kysymyksiä mutta ei ole kokemusta jenkkien lentokentistä...

Kiitos mahdollisista vastauksista  :D
3 kk reissuun...Oujee.
-Reissua-

Teppo Tulppu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Chicago O'Hare koneen vaihdot/turvatarkastukset 1,5h aja
« Vastaus #1 : 18.09.2007, 19:41:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Aroundtheworld"
Onko mitään mahiksia vaihtaa Chicagossa konetta Minneapoliin 1,5 h ajassa? Tullaan Lontoosta ja uskoakseni saavumme ulkomaanterminaaliin, josta ei kotimaan lentoja lähde, joten kiirus tulee..Mutta eipä ollut paljon vaihtoehtoja lentoaikatauluille

Jos on hyvä säkä niin kyllä (lennot ajoissa, ei ruuhkaa immigrationissa tai transferissa etkä eksy kentällä) mutta ei muuten. Jos lennot ovat yhdellä lipulla tuota voi yrittää, kahdella eri lipulla en ottaisi riskiä. Itse olen kerran jonottanut Chicagossa tunnin immigrationissa, siitä ei tahdo ehtiä enää puolessa tunnissa seuraavalle lennolle.

Meneeköhän Suomesta käsin laukut suoraan Minneapoliin?? Kaverit tuumasivat että ei! :roll:

Ei mene. Aina kun lentää jenkkeihin, laukut tullataan ekalla lentokentällä. Laukut voidaan checkata perille saakka, mutta itse pitää kantaa kamat tullin läpi ja viedä jatkoselvitykseen.

Onko tuossa välissä vielä check-innit ja turvatarkastukset sun muut edessä?

Check-in voidaan tehdä jo tässä päässä, turvatarkastuksen läpi pitää mennä (ja viedä ne laukut transferiin).
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Aroundtheworld

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Chicago O'Hare koneen vaihdot/turvatarkastukset 1,5h ajassa?
« Vastaus #2 : 19.09.2007, 16:23:17 »
Thanks.

Menee siis tiukille, ottaa päähän ku ne sit myy tollasii settejä eikä o muuta vaihtoehtoo jos on pakko mennä tiettynä päivänä..  :evil:
-Reissua-

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.02.2008, 05:08:07 »
Tuoreita kokemuksia Chicagon kentästä minulla.

Vaihtoaikana oli myös 1,5h. Ensinnäkin lento oli myöhässä sen verran, että immigrationiin ehtiessämme oli joku puolisen tuntia aikaa seuraavan koneen lähtöön. Juu, immigrationissa meitä siirreltiin eri jonoihin ja säädettiin oikein viimeistä päivää sellaisen tunnin verran joidenkin venäläisten hyvin epäkohteliaiden  työntekijöiden toimesta. Itse siinä viisumi-/passintarkastuksessa/sormenjälkien ja valokuvanotossa ei kulunut kovin kauaa, ehkä 5 min.

Noh tosiaan, sitten piti hakea matkalaukut liukuhihnalta ja tsekata ne uudestaan määränpäähän jatkolentopisteessä. Hommahan meni mukavasti uusiksi, koska lentomme (jolta olimme jo myöhästyneet) oli peruttu. Jäimme stand by-lipuilla odottamaan seuraavaa lentoa, joka toki oli myöhässä ties kuinka kauan, emmekä päässeet siihen. Noo sitten odoteltiin taas seuraavaa lentoa.

Sellainen 7 tuntia odotimme pääsyä koneeseen, vaihdoimme porttia varmaan kerran tunnissa ja ravasimme ympäri terminaalia todella, todella väsyneinä.

Annan todellisen vinkin: välttäkää Chicagon kenttää kuin ruttoa. Kaikki lennot olivat aivan julmetusti myöhässä ja meitä ainakin pomputettiin ihan hulluna ympäriinsä. Oli ihan hiton tuskaa.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.02.2008, 14:07:29 »
Lainaus käyttäjältä: "oblique"
Annan todellisen vinkin: välttäkää Chicagon kenttää kuin ruttoa. Kaikki lennot olivat aivan julmetusti myöhässä ja meitä ainakin pomputettiin ihan hulluna ympäriinsä. Oli ihan hiton tuskaa.

Tyypillista suurten lentokenttien ongelmia talviaikaan. Lennot saattavat todellakin olla monia tunteja myohassa, siihen kannattaa aina varautua, talvella etenkin. Eihan se mukavaa ole, mutta minkas voit. Ei muuta kuin positiivista asennetta ja karsivallisyytta mukaan.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

ninskuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 03.03.2008, 22:54:31 »
Chicagon lentokenttä on varmaankin jenkkien pahin.. 4 kertaa oon sen kautta lentänyt ja aina lennot myöhässä.. Kerran kans jäin standby paikoille oottaa jatkolentoo ku alkuperäinen olikin peruttu.. Välttäkää siis O'Haren kenttää jos vain suinkin mahdollista!!
 Life Is What Happens While You're Busy Making Your Excuses -

Nordsjö

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.03.2008, 00:29:44 »
Lainaus käyttäjältä: "ninskuu"
Chicagon lentokenttä on varmaankin jenkkien pahin.. 4 kertaa oon sen kautta lentänyt ja aina lennot myöhässä.. Kerran kans jäin standby paikoille oottaa jatkolentoo ku alkuperäinen olikin peruttu.. Välttäkää siis O'Haren kenttää jos vain suinkin mahdollista!!

Olen menossa Los Angelesista Chicagon kautta Buffaloon American Airlinesin lennolla pitkäperjantaina.Tälle lennolle on vaihtoaikaa Chicagossa 1 tunti 5 minuuttia. Toivottavasti ehtii siinä ajassa Buffalon koneeseen. Mitenköhän matkatavaroiden kanssa.Toimitetaanko ne myös perille Buffaloon vaan pitääkö ne viedä uudestaan checkingluukun kautta.Menen Buffalosta Torontoon, josta Greyhoundilla Detroitiin ja takas Chicagoon Amtrakilla.
Keep on running in the free world

oblique

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 04.03.2008, 04:24:28 »
Nordsjö: Toivottavasti matkasi ovat yhdellä lipulla, koska voi olla, ettet ehdi. Siihen vaikuttaa niin miljoona juttua, joka voi kentällä mennä pieleen. Toki myös jatkolentosi voi olla myöhässä jne. Näköjään Chicagossa meni ainakin meidän kohdalla aivan kaikki pieleen.

Omat matkatavarat piti viedä uudestaan jatkolähtöselvitykseen, vaikka ne oli selvitetty määränpäähän asti. Tämä kuitenkin siksi, että saavuimme Jenkkien ulkopuolelta. En tiedä miten sitten sisäisillä lennoilla sujuu hoituu tuo..

Nordsjö

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 05.03.2008, 20:07:54 »
Lainaus käyttäjältä: "oblique"
Nordsjö: Toivottavasti matkasi ovat yhdellä lipulla, koska voi olla, ettet ehdi. Siihen vaikuttaa niin miljoona juttua, joka voi kentällä mennä pieleen. Toki myös jatkolentosi voi olla myöhässä jne. Näköjään Chicagossa meni ainakin meidän kohdalla aivan kaikki pieleen.

Omat matkatavarat piti viedä uudestaan jatkolähtöselvitykseen, vaikka ne oli selvitetty määränpäähän asti. Tämä kuitenkin siksi, että saavuimme Jenkkien ulkopuolelta. En tiedä miten sitten sisäisillä lennoilla sujuu hoituu tuo..

Mul on käytössä E-ticket, jossa on molemmat lennot.En tiedä miten USA:n sisäisillä lennoilla matkatavaroiden siirron kanssa on.Täytyypi kysyä Laxilta ennen lentoa. Katsoin eilen Chicagon lentokenttää netissä ja lennot kulkevat terminaali 3 kautta.
Keep on running in the free world

oblique

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 05.03.2008, 22:08:36 »
Noo hyvä että matkat ovat samalla lipulla. Toki nuo matkatavarasäätöjutut selviää aina lähtöselvityksessä, ei niistä aikaisemmin oikeastaan kannata huolehtia.

Sitten vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin ja ehdit koneeseen.

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #10 : 08.03.2008, 11:57:02 »
Hyvaa tuuria sulle.
Mulla on kestanyt terminaalin vaihtokin valilla tuon yli puoli tuntia kun tarvii venailla sita junaa joka kietaa terminaalista toiseen.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

fiona87

• Aloittelija
    • Profiili
Chicagon O´hare lentokenttä
« Vastaus #11 : 24.07.2008, 22:13:06 »
Hei.

Lähden ensimmäistä kertaa USAan ja tarkotus olisi jäädä pitemmäksi aikaa.
Oon kuullu jonku verran kauhutarinoita Chicagon O´haren lentokentästä josta vaihdan Minnesotan koneeseen (kohteena on piskuinen kaupunki Hancock)
Mulla on vaihto aikaa vähän yli kolme tuntia ja mietin että riittääkö se kaikkeen selvityksiin ja koneen vaihtoon?

Miten noiden matkatavaroiden kanssa? Kun kovasti mulle on sanottu että ku ne laitetaan Briteissä koneeseen ne odottaa mua Hancockissa ku laskeudun? Onko kyseessä vaan tosi kiva satu?

Mulla on noin kolme viikkoa matkan alkuun ja alkaa jännittämään toi matkustaminen ku en oo koskaan ollu Euroopan rajojen ulkopuolla ainakaan yksin :))

Kiitos avusta!

jenni

Annakins

• Himoreissaaja
  • pisama
    • Profiili
Vs: Chicagon O´hare lentokenttä
« Vastaus #12 : 24.07.2008, 22:29:56 »
Miten noiden matkatavaroiden kanssa? Kun kovasti mulle on sanottu että ku ne laitetaan Briteissä koneeseen ne odottaa mua Hancockissa ku laskeudun? Onko kyseessä vaan tosi kiva satu?

Jenkeissä pitää nykyään käydä itse hakemassa kamat hihnalta. Sun ei kuitenkaan tartte tsekata sisään uudestaan vaan kentillä on yleensä heti matkatavarahihnojen jälkeen paikka jonne jätät kamat.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 24.07.2008, 22:58:52 »
Los Angelesissa vaihto sujui näin: koneesta pihalle, laukut käteen, passitarkastuksen läpi (why are you coming to USA? when does your other flight leave? ok, welcome!!), kävelyä kymmenen metriä ja laukut liukuhihnalle. Koko ajan oli virkailijoita opastamassa, plus totta kai näki mitä ne kaikki muut matkustajat teki nii matkin niitä sitte :D.

oblique

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 25.07.2008, 03:26:44 »
Chicagossa haet laukkusi hihnalta ja hoidat sen jatkolennolle, koska saavut Jenkkeihin maan ulkopuolelta (turvallisuussyistä tms laukut pitää hoitaa itse eteenpäin, kun laskeutuu ensimmäistä kertaa Jenkkeihin). Chicagossa voi tapahtua ihan mitä vaan, vietin siellä 7h tammikuussa. Lennätkö mihin vuodenaikaan? Tammikuussa ainakin kaikki lennot oli peruttu ja aivan hirveä säätö oli koko kenttä. Olen lentämässä uudestaan sitä kautta parin viikon päästä, todellakin rukoilen, että kaikki menisi hyvin.

Turha sitä on etukäteen stressata, jos et ehdi koneeseen/lento on peruttu tms, sinut kyllä järjestetään seuraavalle lennolle. Tai sitä seuraavalle. 3h kuulostaa kyllä ihan  hyvältä vaihtoajalta, mutta mitä vaan voi sattua.

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 25.07.2008, 08:11:44 »
Chicagossa haet laukkusi hihnalta ja hoidat sen jatkolennolle, koska saavut Jenkkeihin maan ulkopuolelta (turvallisuussyistä tms laukut pitää hoitaa itse eteenpäin, kun laskeutuu ensimmäistä kertaa Jenkkeihin).

Tullaus ja mahdollinen tullimiesten tarkastus tapahtuu siis juuri tässä vaiheessa, kotimaankentällä, jonne päädyt mahdollisen jatkolennon jälkeen, ei välttämättä tullia ole. Tästä syystä tuo laukkuralli.

Tuo mainittu kenttä ei ole myöskään minun lemppareitani. Viimeksi jokin aika takaperin sitten odottelin siellä yli neljä tuntia, koska kenttähenkilökunnasta oli jostain syystä pulaa. Kaksi ihmistä hoiteli useaa porttia...
« Viimeksi muokattu: 25.07.2008, 08:15:03 kirjoittanut Electra »

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: Chicagon O'hare lentokenttä
« Vastaus #16 : 05.12.2008, 23:37:55 »
Helppo, selkeä, ystävällinen palvelu. 5 minuutin jonotus rajatarkastukseen. Terminaalista 5 vaihto terminaaliin 1. Runsas tunti ja oli lähtöportilla.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

faint

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 06.12.2008, 02:39:38 »
Olen ehtinyt vaihtaa konetta JFK:n kentällä tasan tunnin vaihtoajalla ja ehtinyt vielä käydä haukkaamassa voileivän ennen koneeseen nousemista: Varasin edelliselle lennolle istumapaikan mahdollisimman edestä, jotta pääsin nopeasti passintarkastukseen. Kävin hakemassa matkatavarani, vaihdoin terminaalia, chekkasin itseni sisään seuraavalle lennolle, menin turvatarkastuksen läpi ja etsin seuraavan lennon lähtöportin.

Kaikki on siis mahdollista, mutta tunti on vaihtoajan ehdoton minimi. Kolme tunnin pitäisi riittää varmasti, mutta jos on tosi huono tuuri, voi myöhästyä silti. Kaikkea ei voi ennakoida. Kannattaa ostaa lennot samalle lipulle, ja kysellä ihmisiltä neuvoa, jos et tiedä mihin suuntaan pitäisi edetä. Parempi kysyä, kuin hukata aikaa harhailemalla.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2008, 02:41:33 kirjoittanut faint »

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #18 : 06.12.2008, 03:40:01 »
Olen ehtinyt vaihtaa konetta JFK:n kentällä tasan tunnin vaihtoajalla ja ehtinyt vielä käydä haukkaamassa voileivän ennen koneeseen nousemista

hmmm....   tosta JFK:sta on vissiin keskusteltu täällä http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=19396.0
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Mantanen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 27.03.2009, 09:40:43 »
Olen ensi syyskuussa matkustamassa HEL-Heathrow-Chicago-Las Vegas.
Koko väli on samalla lipulla ja American airlines lennättää (eka välin kone on silti finsku).
Eniten jänskätystä jo nyt tuottaa Chicagossa koneenvaihto, aikaa lentojen välillä on 1 tunti ja 40 minuuttia. Tiedän koneen saapuvan terminaali 5 ja seuraavan yhteyden lähtevän terminaalista 3. Haluaisin päähäni mahdollisimman tarkan kuvan siitä kuinka toimia O’Haren lentokentällä, ettei itsestä jää kiinni koneenvaihto   :-\

Joten olenko ymmärtänyt oikein, jos koneesta pomppasun jälkeen etsin matkatavarani ja sitten suuntaan matkani immigrationiin näyttelemään passiani, sormiani ja naamapärstääni? Sieltä sitten matkaan ”terminaalijunalla” viereiseen terminaaliin, missä todennäköisesti seuraava yhteys lähtee K11-K19 väliltä.  ???

Joudunko Heathrowlla siirtämään itse matkatavarani seuraavalle lennolle?

Kiitos kaikista vastauksista  :)