Lontooseen (tai muualle Eurooppaan) kesätöihin.

(Luettu 2130 kertaa)

Crambola

• Aloittelija
    • Profiili
Hei!

Haluaisin lähteä kesätöihin (Lontooseen) ensi vuonna kuukaudeksi kaverini kanssa. Olemme tuolloin kummatkin 17-vuotiaita ja työnhaku on kovin vaiketa. Olemme kahlanneet monia nettisivuja läpi ilman apua.

Voisiko kukaan antaa neuvoja asumisessa ja työnhaussa?
Onko kahden nuoren vaikea saada kuukaudeksi halpaa yksiötä Lontoon läheltä tai miten valmiita ihmiset ovat ottamaan kahta nuorukaista töihin niin lyhyeksi aikaa?? Kannattaako hakea töitä Burger Kingistä Sohosta vai lähiöalueelta pienestä kuppilasta?

Ideana olisi tulla toimeen pelkällä kuukauden tulolla ja parin sadan euron säästöillä, onko tämä mahdollista Engalnnin kovaan hintatasoon nähden?

Kiitoksia etukäteen :)

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #1 : 28.09.2007, 20:48:31 »
Olen ollut ulkomailla kesätöissä, tosin en Lontoossa. Otsikko olisi kannattanut olla enemmänkin jotain "Lontooseen kesätöihin", kun kysymyksetkin lähinnä koskevat itse kaupungin tilannetta.

Itse hain ihan erään firman kotisivujen kautta töihin, he sitten hankkivat ja maksoivat kämpänkin.

Crambola

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.09.2007, 19:01:55 »
Siis kaikki vinkit käy ihan maasta riippuen :)) Jos lontooseen on mahdotonta pääse niin toki valitsemme jonkin toisen maan. Kiitos vinkistä :)

J<3H

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.09.2007, 19:52:31 »
Moikkamoi,

Kannattaa säästää rahaa-ja paljon. Englanti on kallis maa ja asuntokuviot toimivat siellä siten ( useimmissa paikoissa, ainakin itse olen törmännyt ), että Landloard:lle maksetaan vuokra kerran viikossa, joka on +/-250e. Useimmat paikat, joita itse käytin kustansivat n.100e/vko ja huoneet olivat Forest Hillissä, Lontoossa, joka käsittääkseni ei ole maineeltaan paras mahdollinen.Tietenkin jossainpaikoissa vuokra on kuukausikohtainen, vaihtelua on paljon. Hinnatkin ovat viitteellisiä, mutta halpaa asuminen ei ole, ellei ole kontakteja.
Elämiseen ja ruokiin menee myös yllättävän paljon rahaa, joten paras mahdollinen vaihtoehto olisi saada työpaikka, joka kustantaisi vähintään asumisen.

Erilaiset järjestöt ovat myös loistava apu työpaikan saamiseksi. Työministeriön sivuilla ( MOL.FI ) on ainakin valikko "kesätyöt ulkomailta" tms. jossa on lista erilaisista järjestöistä.

Onnea työnhakuun :D