Goa vai Phuket??

(Luettu 4297 kertaa)

Miisku

• Aloittelija
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« : 01.10.2007, 22:43:49 »
Maaliskuun alussa reilu viikko talvilomaa ja kova kaipuu kaukomaille. Kaakkois-Aasiassa tullut reissattua muutama kuukausi ja Thaimaa jäi mieleen sellaisena rentona paratiisi-lomakohteena. Ongelmana nyt, että lennot on sinne tuohon aikaan niin kalliita, että samlla hinnalla saisi ihan perinteisen valmismatkapaketin esim. Phukettiin, josta vois sitten tehdä omia reissuja muille saarille (Phi Phille ois pakko päästä käymään)!

Matkaverini haluaisi Intiaan Goalle, jonne valmismatkat suurinpiirtein saman hintaisia kuin Phukettiin. Koska aikaa on vain reilu viikko, niin helpointa olisi tosiaan ottaa pakettimatka. Viikon aikana toivomuksena olisi rentoutua, ottaa aurinkoa, syödä hyvin, bailata ja rentoutua..Thaimaassa erityisesti houkuttelee hyvä ruoka ja halvat hinnat!

Kertokaahan siis hyvät matkustajatoverit, kumpaan kohteeseen kannattaisi lyhyeksi pyrähdykseksi lähteä??

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« Vastaus #1 : 01.10.2007, 23:11:22 »
Olethan tarkistanut, että haluamillanne pakettimatkoilla esim. Phukettiin talvilomien aikaan on edes tilaa?
Mikä siellä Phi Phillä on sellaista, mikä on pakko nähdä?

Itsehän toki lähtisin Thaimaahan, mutta se johtuu vain siitä, etten Intiasta/Goasta pidä. On siinä kohteissa kuitenkin pikkuisen eroa.

Miisku

• Aloittelija
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« Vastaus #2 : 03.10.2007, 10:37:08 »
Jeps..kyllä on vielä pakettimatkoja jäljellä (ainakin muutamia) siihen maaliskuun alkuun. Ainakin täällä etelä-suomessa hiihtolomat ovat jo tossa helmikuun loppupuolella..
Phi Philtä jäi vaan mukavat muistot ja hienot maisemat tekivät vaikutuksen, ja siksi haluan sinne käymään uudestaan.
Monet sanovat etteivät pidä Goasta, mutta MIKSI? Sen haluaisin kuulla..?

J<3H

• Tosireissaaja
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« Vastaus #3 : 03.10.2007, 10:51:31 »
hmm. Intiaanhan teillä olisi lentojen puolesta lyhyempi matka ( reittilento )...tuosta Goasta sen verran, että luulisin, että porukka haukkuu sitä, koska se on samanlainen rysä kuin Thaimaa ja Kanarian Saaret, ellei tiedä ns. secret spotteja. Molemmissa maissa asuminen ja ruokakulut ovat edullisia. Tuo "bailaamis"-kohta pisti silmiin sen verran, että Thaimaassa on enemmän alkoholitarjontaa ja biletyspaikkoja, joita toki myös Intiasta jonkin verran pitäisi löytyä.

Hauskaa matkaa teille :D

myu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« Vastaus #4 : 03.10.2007, 10:59:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Miisku"
Monet sanovat etteivät pidä Goasta, mutta MIKSI? Sen haluaisin kuulla..?

Vertaan tässä nyt Goaa vain Thaimaahan. Minä en pitänyt Goalla tyrkyttämisestä, joka ilmeni muun muassa huuteluna kauppojen ovilta, taksikuskien omavaltaisina pysähdyksinä kauppojen pihoilla ja rannalla aurinkotuolin viereen omaisuutensa levittävänä kauppiaana. Vaikka hoet ei-ei-ei, niin kohta sulla on 200 muovista puristettua elefanttia jalkojesi juuressa lepotuolilla, jotka myyjän isä on "kaivertanut Mumbaissa" tms. Thaimaassa en vastaavaan törmännyt, mutta en ole ollut juuri Phuketissa.

Ruoka on molemmissa kohteissa hyvää ja edullista, itse tykkään enemmän intialaisesta joten siitä piste Goalle. Näkemäni Thaimaan rannat ovat kauniimpia varsinkin jos olette Goan pohjoisosissa, joten siitä taas piste Thaimaalle. Goalla meressä oli paljon kavereita, rapuja ja meritähtiä ja sen semmoisia, joten Thaimaassa oli huolettomampaa uida. Toisaalta lento Goalle on lyhyempi. Hotellit ovat yleensä Thaimaassa parempitasoisia, mutta Goalla voi syödä herkullisen aamiaisen kahvilassa. Tasoihin menee!

Jos tuota tyrkyttämistä ei olisi, sanoisin että menkää Goalle, kun kerta Thaimaassa olet jo käynyt. Mutta itse olen yliherkkä tyrkyttämiselle, joten tuskastuin Goalla jo viikossa. Tästäkin selviää kun suuntaa hieman kauemmas pakettimatkan hotellilta, joka ei teille varmasti ole ongelma kuvauksesi perusteella. Anna Goalle mahdollisuus. Monet sanovat, että eivät tykkää pakettimatkakohteista juuri siksi kun ne ovat pakettimatkakohteita, hence less cool. Itse yritän olla hieman objektiivisempi, mutta usein pakettimatkakohteissa tuo tyrkyttäminen on ongelma.

Miisku

• Aloittelija
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« Vastaus #5 : 03.10.2007, 11:36:47 »
Kummallakin paikalla on tosiaan hyvät ja huonot puolensa..Eniten mua ehkä mietityttää paikan mahdollinen epäpuhtaus ja sairastuminen johonkin inhottavaan mahapöpöön, joista on lukemani perusteella monella kokemusta Goalta. Ja kun aikaa on niin vähän, niin olisi mukava nauttia lomasta varman päälle, eikä sängystä käsin. Samoin mietityttää hotellien huonompi taso Goalla. Reppureissuissa on tullut nähtyä noita yksinkertaisia majouituksia, niin viikon lomalla olisi kiva nauttia pienestä luksuksesta. Tietysti rahalla saa luksusta, mutta sitä kun nyt ei kauheasti ole, niin Phuketista voisi saada samalla rahalla enemmän luksusta kuin Goalta...Katsotaan nyt mihin päätökseen tässä tullaan :)

myu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« Vastaus #6 : 04.10.2007, 13:40:50 »
Eniten mua ehkä mietityttää paikan mahdollinen epäpuhtaus ja sairastuminen johonkin inhottavaan mahapöpöön, joista on lukemani perusteella monella kokemusta Goalta.

Minulla on vatsaoireita tullut kolme kertaa; Malesiassa, Intiassa ja Vietnamissa. Kaikilla kerroilla kesti noin päivän ja tuli toisen viikon loppupuolella. Ei sellaisen takia kannata reissukohdetta valita, ellet tiedä olevasi erityisen herkkä vatsapöpöille. Jugurttituotteista saa nopeasti paikallisen bakteerikannan ja Goalla ne on ihana nauttia lassin muodossa :)

Phuketista voisi saada samalla rahalla enemmän luksusta kuin Goalta...

Tämä on kyllä totta! Thaimaan edullisissakin 2-3 tähden hotelleissa on yleensä omeletinpaistaja ja tuoreita kuorittuja hedelmiä aamiaisella, mikä on ainakin mulle sitä luksusta. Toisaalta luksusta on viikon matkalla myös pienempi aikaero ja lyhyemmät lennot. Mutta minulle Intiassa olo on myös yhteiskunnallisista syistä raskaampaa, tuntui että siellä oli enemmän onnettomia ihmisiä kuin Thaimaassa ja se saa ajatukset aina matalaksi. [Ja tätä on turha kenenkään alkaa quottaamaan, matkustelusyyllisyydelle on omat ketjut..]

Mutta tällaiset valintatilanteethan on vaan ihania, meniskö sinne vai tänne, kun ei tarvi valita meniskö vai söiskö jotain muutakin kuin puuroa  :lol:  Hyvä matka teille tulee varmasti!

Miisku

• Aloittelija
    • Profiili
Goa vai Phuket??
« Vastaus #7 : 04.10.2007, 21:59:48 »
Kiitoksia kaikille vastauksistanne..niistä sai lisänäkökulmaa tähän suureen dilemmaan!
Voittaja on tällä kertaa Thaimaa :) Yhteisymmärryksessä päädyimme tähän, joten nyt vaan odottelemaan niitä ihania maisemia, ruokia, rantoja ja kaikkea muuta mukavaa!
Intia on sitten seuraava matkakohde ja sinne sitten varmaan vähän paremmalla ja pidemmällä ajalla!

Miisku