Lentoyhtiönä TuiFly

(Luettu 5263 kertaa)

minscu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - miiia__@hotmail.com
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« : 02.10.2007, 14:27:50 »
Eli 3.12 lennetään ensimmäistä kertaa TuiFlyilla. Olisi mukava kuulla muiden näkemyksiä tästä lentoyhtiötä? Hyvä vai huono, miksi?

Itse oon kuullut TuiFlyista negatiivista palautetta, mutta myös toki sitä positiivistakin. Olisi kiva kuulla ihmisten omia kokemuksia.
wir müssen leben bis wir sterben

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #1 : 02.10.2007, 14:37:12 »
Varmaan aika harva käyttää Pallontallaajissa Finnmatkojen palveluja.

Ja mitä nuo lomalennot nyt ovat, samaa olen kuullut noista: penkkejä liian tiuhaan eli hyvin ahdasta, juoma&ruoka-palveluista nyt ei voi edes puhua reittilentoihin verrattuna jne.

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #2 : 02.10.2007, 14:49:46 »
Lainaus käyttäjältä: "oblique"
Varmaan aika harva käyttää Pallontallaajissa Finnmatkojen palveluja.

Miksi ihmessä? Mikä niissa on vikana? ;)
No itse toki ostan vain niitä kaikkein halvimpia äkkilähtöjä ;)

Mihin kohteeseen ketjun aloittaja on menossa?
Ainakin Tuin B757 kone on kidutuslaitos suoraan
helvetistä. Penkkejä on pari riviä enemmän kuin
Finnairilla ja kovin ahdas se Finnairinkin kone on.

Kyllä Finnmatkoilla jatkossakin reissaan kunhan saan
50-75% alennusta listahinnasta eikä tarvitse enää
Tuin koneeseen astua.

Aapokki

• Tosireissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #3 : 02.10.2007, 15:40:02 »
Kyllähän TUIFly:ta voi käyttää muutenkin, kuin Finnmatkojen pakettimatkalla. Myyvät esim. Saksasta eteenpäin "halpalentoja" muualle maailmaan. Pallontallaajahan voi tarvittaessa tarttua myös charter-lentoon, jos halvalla pääsee  :lol:

Itse olen käyttänyt kyseistä yhtiötä Aasian lennolla. Ahdasta on, mutta niin mielestäni aina koneissa on liian ahdasta pitkillä lennoilla. Palvelu kohtalaista, ateriat lihapullat+muusi tyyliä ja lapsille omat sapuskat. Kuuluivat hintaan. Siitä en tietenkään pidä, että juomat pitää maksaa, mutta kerrankos sitä.
8 kk reissu, 2 aikuista, 3 lasta. Vanhemmat vuorotteluvapaalla ja lapset kotikoulussa.
Lue täältä miten matka sujui :
http://perheloma.blogspot.com/

oblique

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #4 : 03.10.2007, 14:41:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Aapokki"
Kyllähän TUIFly:ta voi käyttää muutenkin, kuin Finnmatkojen pakettimatkalla. Myyvät esim. Saksasta eteenpäin "halpalentoja" muualle maailmaan. Pallontallaajahan voi tarvittaessa tarttua myös charter-lentoon, jos halvalla pääsee  :lol:

Kiva tietää tuo halpalentojuttu, oppii jotain uuttakin.

Täytyy myöntää, että itsekin olin sortua Finnmatkojen palveluihin aiemmin tänä vuonna, kun kyseisessä firmassa työskennellyt kollegani houkutteli alennetulla hinnalla matkalle. Löysimme kuitenkin sitten vielä edullisemman ratkaisun muualta, kyllä sen verran hinnakkaita nuo Finnmatkojen paketit ovat.

Eihän pakettimatkoissa muuta vikaa ole yleensä kuin hinta (ja ahtaus koneessa, jos kyse lomalennosta, ryyppäilevät ihmiset, kiljuvat kakarat ja ääliömöinen selostus bussimatkalla kohteeseen). Edullisella hinnalla toki jo kestääkin kaikenlaista muuta pientä.

Mutta lentomatka pidempään kohteeseen ihan reittilennolla minulle, kiitos.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #5 : 03.10.2007, 15:01:06 »

Eihän pakettimatkoissa muuta vikaa ole yleensä kuin hinta (ja ahtaus koneessa, jos kyse lomalennosta, ryyppäilevät ihmiset, kiljuvat kakarat ja ääliömöinen selostus bussimatkalla kohteeseen).

Hmm... Keihäsmatkojen kulta-ajatko tässä taas kangastavat? No, okei. Vain kerran olen TUIFly:n kyydissä ollut, joten otokseni on sangen pieni. Eipä vaan ollut humalikkoja siinä lastissa, lähinnä isejä ja äitejä jonottamassa saniteettitiloihin vaipanvaihtoa kaipaavan perheenjäsenen kanssa.  

Taitaa olla toisenlaista bisnestä nykyään verrattuna aikoihin, kun Kalevi kansaa Aurinkorannikolle lennätti. Vaan ahdasta se oli, siitä ei pääse mihinkään. Ja totta: ainakin meidän bussissamme oppaan jutustelut olisivat sopineet paremmin eskariryhmän jäätelökioskiretkelle.

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #6 : 03.10.2007, 15:25:17 »
Eihän pakettimatkoissa muuta vikaa ole yleensä kuin hinta (ja ahtaus koneessa, jos kyse lomalennosta, ryyppäilevät ihmiset, kiljuvat kakarat ja ääliömöinen selostus bussimatkalla kohteeseen). Edullisella hinnalla toki jo kestääkin kaikenlaista muuta pientä.

Mutta lentomatka pidempään kohteeseen ihan reittilennolla minulle, kiitos.

:D  :D  :D  Mutta matkustaessasi reittilennolla turistiluokassa et vahingossakaan törmää juoppoihin etkä lapsiin, vai? Ja toki mukavuuskin on reittilennolla täyteen ahdetussa turistiluokassa aivan toisista sfääreistä kuin lomalennolla? ;)

Aapokki

• Tosireissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #7 : 03.10.2007, 16:11:04 »
Niin, kyllä meidän perheen lapsiin (3kpl) voi törmätä ihan reittilennollakin. Eivätkä ole tietenkään kirkuvia... Ja todennäköisesti törmääkin (ihan fyysisestikin, sillä vaikkeivät kilju, niin saattavat ns. "jaloitella" käytävillä  :lol: ). Onpa siellä muitakin lapsia näkynyt ja jopa vielä bisnesluokassakin.

Vinkkinä muuten se, että jos bussikuljetus kentältä hotelliin ahdistaa, niin aina on mahdollista lähteä kentältä omin neuvoin esim. taksilla.

Mutta alkuperäiselle vielä, että kyllä TUIFly on ihan kelvollinen siinä missä muutkin lentoyhtiöt. Henkilökuntaa löytyi montaa eri kansallisuutta (suomi, ruotsi, ranska). Kalliit radio+leffakuulokkeet piti ostaa erikseen jos ei ollut omia mukana. En varannut etukäteen paikkoja lisämaksusta, vaan luotin siihen, että saadaan vierekkäiset paikat ja niin saatiinkin. Vaikka oishan se ollut onnenpotku, jos olisivat laittaneet esim. meidän 4- ja 2-vuotiaat ventovieraiden väliin istumaan  :lol:
8 kk reissu, 2 aikuista, 3 lasta. Vanhemmat vuorotteluvapaalla ja lapset kotikoulussa.
Lue täältä miten matka sujui :
http://perheloma.blogspot.com/

oblique

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #8 : 03.10.2007, 17:46:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Expat"

:D  :D  :D  Mutta matkustaessasi reittilennolla turistiluokassa et vahingossakaan törmää juoppoihin etkä lapsiin, vai? Ja toki mukavuuskin on reittilennolla täyteen ahdetussa turistiluokassa aivan toisista sfääreistä kuin lomalennolla? ;)

Kyllähän sitä on tullut törmättyä, mutta joskus syystä sitä on ollut leppoisampi tunnelma lomalennolla kuin reittilennolla, jossa suurin osa matkustelee työn merkeissä tms, mitä olen katellut. On sitä pitkällä reittilennollakin joku kersa rynkyttänyt tuoliani jatkuvasti niin, että hermot on meinanneet mennä. Miten joku poikkeustapaus liittyy kuitenkaan?

Mukavuudesta voi tosissaan olla montaa mieltä, mutta itse kyllä koen ne muutamatkin sentit paremmaksi, mitä reittilennolla saa. Lyhyellä matkalla ihan sama, mutta pitkällä jokainen sentti lisää on hyvä. Eri mieltä tietysti saa olla ja matkustaa lomalennolla, jos kokee sen paremmaksi vaihtoehdoksi.

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #9 : 21.01.2008, 19:02:21 »
Onkos mitään tietoa, että millä tavalla kyseisen yhtiön asiakaspalvelu toimii? Itselläni on ostettu Köln-Kairo-Köln lento ja se pitäisi saada vaihdettua Berlin-Kairo-Berlin, onkohan mitään saumoja onnistua kyseisessä operaatiossa ilman tota muutoksista aiheutuvaa 25e/naama lisäkustannusta? :oops:  vai onnistuuko ollenkaan? Tällä hetkellä v-käyrä on suht korkeella :evil:
golfclap

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #10 : 22.01.2008, 02:30:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Luuk"
Tällä hetkellä v-käyrä on suht korkeella :evil:

25 euron vuoksi???
Taidat totisesti olla loman tarpeessa  :D

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #11 : 22.01.2008, 10:08:43 »
Lainaus käyttäjältä: "LateX"
Lainaus käyttäjältä: "Luuk"
Tällä hetkellä v-käyrä on suht korkeella :evil:

25 euron vuoksi???
Taidat totisesti olla loman tarpeessa  :D

Voi kyllä!
Toki olisin joutunut kertomaan kahdella ton 25e kun tottakai täytyy joka henkilöltä maksaa erikseen, no enivei, ostin hiukan kalliimmat lennot suomesta tonne ni ei tartte alkaa pelaan noitten kanssa ja sai huomattavasti vähemmän odottelua kentillä.
golfclap

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiönä TuiFly
« Vastaus #12 : 23.01.2008, 15:03:25 »
Täytyy tähän vielä oikeen pistää,että lentoyhtiö lupasi mulle 23.2 asti aikaa vaihtaa lentoni ilman lisäkustannuksia jos en saisi yhteyslentoani Kölniin järkättyä, mutta sainpahan hoidettua. Tästä annan ison plussan yhtiölle, harvoin törmää vastaavaan asiakaspalveluun ainakaan näin halpalentoyhtiöistä kun puhutaan.

No tulipahan opittua tästä sopasta, että ei luota Kilroyn lentohakukoneeseen kun varailee lippuja, kun saattaa maksuvaiheessa "kadota/täyttyä" ne lennot yht'äkkiä ja vaihtoehdoksi tarjotaan edellisen lennon hinta+200e lentoja.Tästä siis koko soppa alko kun oli lennot Kölnistä eteenpäin, mutta ei lentoja Kölniin  :oops:  no haistatin pitkät Kilroylle ja ostin SuperSaverista saman kalliimman lennon mitä Kilroy tarjosi  :twisted:
golfclap