Argentiinan ja Chilen sisäisiä lentoja

(Luettu 13317 kertaa)

puosu

• Aloittelija
    • Profiili
« : 28.10.2007, 13:58:54 »
Moi,

Onko hyvää vinkkiä, mitä kautta kannattaisi varata Argentiinan ja Chilen sisäisiä lentoja?

Olemme reissussa tammikuun, joka taitaa olla pahinta sesonkiaikaa. Onko syytä varata etukäteen vai voiko sompailla paikan päällä?

catch22

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1 : 29.10.2007, 14:51:46 »
Itse löysin edullisimmat lennot suoraan lentoyhtiöiden omilta sivuilta:

LAN Chile: www.lan.com
Aerolineas Argentinas: www.aerolineas.com.ar

semimatkaaja

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.2007, 15:36:28 »
jep suosittelen myos LANia. pitkaan etsittiin eri lentoyhtioita, mutta lan oli halvin. nyt lennamme jo toista kertaa lanilla brasiliasta argentiinaan. kannattaa ottaa huomioon, etta valilla edestakaiset lennot ovat huomattavsti halvempia kuin yhdensuuntaiset. ja katsella tarjouksia!!
quot;linja-autossa ompi tunnelmaa, linja-autossa matka katkeaa"

matkarapu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - vakkuri@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.10.2007, 20:55:48 »
aerolineas del sur oli hyvä ja ok-hintainen Chilessä Puerto Montt-Punta Arenas välillä

kimmop.

• Reissaaja
    • Profiili

anbel

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Argentiinan ja Chilen sisäisiä lentoja
« Vastaus #5 : 26.05.2009, 08:03:12 »
Aika pienet koneet, mutta suht edulliset lennot löydettiin ainakin Santiago-Buenos Aires välille ja ostin täältä myös Curitibasta yhdensuunnan lennon Santiagoon. Ilmeisesti kasvanu viime vuosina aika paljon ja kohteita on ihan kiitettävästi. Kaikki vaan Montevideon kautta.

http://www.flypluna.com/

Zaapas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.10.2010, 23:54:33 »
https://www.skyairline.cl/

Tässä olis vielä chileläinen (?) SKY. Lanilla ja SKYlla molemmilla lentänyt, Lan ehkä hieman halvempi ja jostain syystä pidin enemmän, mutta kannattaa kuitenkin katsella.

rivaho

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 04.05.2013, 23:53:41 »
Haluaisin esittää pienen jatkokysymyksen Argentiinassa liikkumisesta. Onko kellään kokemusta auton vuokraamisesta kyseisessä maassa? Tarkoitus olisi vuokrata auto jostain päin Pohjois-Argentiinaa ja palauttaa Ushuaiaan tai muualle Etelään. Matkan aion tehdä vuodenvaihteessa ja olla reissussa noin kuusi viikkoa.

Hinnat vaikuttavat aika kalliilta (n. 1500€/kk). Olisiko kellään antaa vinkkejä mitä kautta Argentiinassa kannattaa auto vuokrata? Onko tiet yleisesti hyvässä kunnossa (ajattelin taittaa autolla 6500km kuukaudessa)? Entä polttoaineen tämänhetkinen hinta, jossain sanottiin maksavan 70senttiä/litra, en tiedä pitääkö paikkansa?

lentoguru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 05.05.2013, 12:50:08 »
Rivaho, eurohinnat todennäköisesti perustuvat viralliseen valuuttakurssiin, jolla ei ole mitään tekemistä maan taloudellisen realiteetin kanssa. Virallinen valuuttakurssi on suunnilleen 1 USD=5 argentiinan pesoa mutta epävirallinen mustan pörssin valuuttakurssi on n. 1 USD=8-9.

Valuutan vaihtaminen kadulla on hyvin helppoa jos espanjan alkeet ovat hallussa. Kadulla ei kuitenkaan kannata vaihtaa noin suuria summia kerralla sillä väärää rahaa on liikenteessä. Tästä syystä kannattaa pyrkiä tekemään hotellivaraukset ja autonvuokraukset siten, että varmistat varauksen luottokortilla mutta hoidat maksamisen paikan päällä käteisellä.

rivaho

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 11.05.2013, 00:26:23 »
Tattista vaan! Eipä tullut tällainenkaan juttu mieleen.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 11.05.2013, 10:46:30 »
Ja jos ei halua riskeerata katuvaihtajien kanssa isommilla summilla, niin aika monessa paikassa voi maksaa suoraan euroilla ja dollareilla niin että summa on laskettu epävirallisen kurssin mukaan. Ei varmaan ihan parhaita epävirallisia kursseja noissa tapauksissa, mutta voisi kuvitella että se, joka tarjoaa sitä parasta katukurssia, todennäköisimmin joka tapauksessa yrittää kusettaa.

rivaho

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 12.05.2013, 22:14:09 »
Mistä kaivan halvimmat lennot Buenos Airesiin (myös lähikentät ja muut kentät Argentiinassa käy)? Olen kolunnut läpi kymmenet hakukoneet ja lentoyhtiöiden sivut, ja halvin hinta tähän mennessä on 940€ (Helsinki-BuenosAires-Helsinki).
Tarkoitus olisi matkustaa vuodenvaihteessa ja viettää perillä 5-7 viikkoa (9.12.2013-22.1.2014 tätä olen käyttänyt hauissa).

Kuinka halvalla lennot mahtaa olla mahdollista saada ja miten? Kertokaapa viisaampina. Onko kellään muuten kokemuksia Argentiinasta tuohon vuodenaikaan?

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #12 : 12.05.2013, 22:21:14 »
2011 olin nuihin aikoihin Argentiinassa, kesä parhaimmillaan. Lennot lufthansan tarjouksesta 540e meno-paluu Helsinki-Buenos Aires

Execution

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - ville.hietanen@uta.fi
    • Profiili
« Vastaus #13 : 13.05.2013, 11:50:31 »
Joo, vuodenvaihteeseen on vielä aikaa. Olen itse lähdössä marraskuun lopulla Etelä-Amerikkaan ja olen ainakin itse päättänyt odotella vielä hetken kaikessa rauhassa Lufthansan tarjoushintaisia lentoja.

rivaho

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 13.05.2013, 23:19:13 »
Kaipa sitä täytyy sitten itsekin luottaa siihen että niitä tarjouksia vielä tulee. Nuo "normaalihintaiset lennot" kallistuvat koko ajan niin jumalattomasti. Reilu viikko sitten löysin halvimman menopaluulentokombon Helsinki-Lontoo-BuenosAires välille reilulla 700 eurolla, nyt hinta on 970€.

Suur kiitos kaikille tietouttaan jakaneille! Vinkatkaa ihmeessä jos silmiinne osuu halpoja lentoja Argentiinaan tai lähelle.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 14.05.2013, 03:09:06 »
Autonvuokrauksesta: Vuokrasin auton kahdesti Argentiinassa, tosin molempina kertoina vain pariksi paivaksi (Barilochessa ja Saltassa). Suosittelen lampimasti! Varsinkin noilla alueilla nakee paljon enemman itsenaisesti liikkuen. Lisaksi se ei ollut kallista (en enaa muista, mita se kustansi, mutta muistan ajatelleeni, etta oli vahemman kuin oletin). Kannattaa ottaa lisavakuutus tuulilasille, monet kauniit maisemat on sorateiden varrella, ja kiven iskeytyminen tuulilasiin on todellinen (ja kallis!) vaara.
She rides rollercoasters but never screams

rivaho

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 14.05.2013, 08:02:47 »
Juu on tuota autoilua tullut harrastettua aika monessa paikassa ja olen itsekin tullut siihen tulokseen, että se on tehokas tapa nähdä paikkoja. Pysähdellä voi aina kun haluaa ja pääsee melkeinpä minne tahansa. Vuokrasitko itse vasta paikan päällä vai varasitko etukäteen? Ylimääräiset vakuutukset olinkin ajatellut ottaa kun arvelin että noita sorateitä tulee varmaan koluttua. Barilochessa aion itsekin vierailla. Osaatko keroa mitä siellä kannattaa tehdä ja mitä nähdä? Oliko teiden varsilla paljon liftareita?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 14.05.2013, 20:42:21 »
Kaikki pienet kylat Barilochen ymparilla ovat kauniita; usein pysahdyimme jonkun nakoalapaikan luo, tai parkkeerasimme auton pariksi tunniksi ja kiipesimme vuoren rinteelle. Vuokrasin autot ihan vain kavelemalla liikkeeseen sisaan paikan paalla, molemmilla kerroilla onnistui helposti seuraavalle paivalle- olin Barilochessa lokakuussa, ja Saltassa marraskuussa.
She rides rollercoasters but never screams

Tasmanian tuholainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 15.05.2013, 15:55:17 »
Mistä kaivan halvimmat lennot Buenos Airesiin (myös lähikentät ja muut kentät Argentiinassa käy)? Olen kolunnut läpi kymmenet hakukoneet ja lentoyhtiöiden sivut, ja halvin hinta tähän mennessä on 940€ (Helsinki-BuenosAires-Helsinki).
Tarkoitus olisi matkustaa vuodenvaihteessa ja viettää perillä 5-7 viikkoa (9.12.2013-22.1.2014 tätä olen käyttänyt hauissa).

Kuinka halvalla lennot mahtaa olla mahdollista saada ja miten? Kertokaapa viisaampina. Onko kellään muuten kokemuksia Argentiinasta tuohon vuodenaikaan?

Paikallisten kiivain lomakausi alkaa jouluna ja kestää tammi-helmikuun vaihteeseen, joten paikat ovat tukossa kotimaisista turisteista. Lisäksi joulun yli meneviä tarjouslentoja lienee vaikea löytää, yleensä niissä on ehtona sekä meno että paluu joko ennen joulua tai vuodenvaihteen jälkeen.

rivaho

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 28.05.2013, 12:02:19 »
Terve taas ja kitos kaikille kysymyksini vastanneille!

Lufthansalta oli tullut tarjouslentoja Buenos Airesiin, mutta lentoja oli tarjolla vain syyskuun puoliväliin asti. Onkohan mahdollista, että niiltä tulisi vielä lisää tarjoushintaisia lentoja tuohon vuodenvaihteeseen? Löysin nyt Hel-Bue-Hel lennot American Airlinesilta 864€/henkilö (10.12.2013-25.01.2014) ja en tiedä pitäisikö hosua ja tarttua tarjoukseen. Mitä mieltä olette?

Kaikilla vertailuilla mitä tein, näytti hinnat olevan aika samoja vaikka molemmat lennot olisivatkin saman vuoden puolella.