Ikähaarukka Skotlannin yliopistoissa

(Luettu 2576 kertaa)

poppis

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sandranikola@hotmail.com
    • Profiili
« : 31.10.2007, 13:46:30 »
Myönnettäköön että mietin toisinaan vähän turhia muttakun kiinnostaa niin pirusti ja kysymällähän se selviää.

Eli, pähkinänkuoressa: minkäikäisiä opiskelijat Skotlannin (etenkin Edinburghin) yliopistoissa ovat?

Kysyn ihan siksi että itse olen ajatellut sinne lähteä opiskelemaan, mutta ennen sitä haluan kyllä reissata ihan muutaman vuoden. Mietinpä siis että kuinka pitkä aika minulla on lusmuiluun aikaa ellen halua sitten yliopistolla olla sitä vanhempaa ikäluokkaa. Ja kyllä, tämä on minulle melko oleellinen tekijä, en ole ikinä sopeutut hyvin hirveästi itseäni nuorempaan porukkaan.

Jeda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 31.10.2007, 15:45:12 »
Ikähaarukka on 16-21 vuotta. Kaikki sitä vanhemmat ovat joko jatko-opiskelijoita, vaihtareita tai henkilökuntaa. Opiskelu aloitetaan 16 tai 17 vee ja se on pakkotahtinen 3 tai 4 vuotta.

poppis

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sandranikola@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.2007, 18:25:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Jeda"
Ikähaarukka on 16-21 vuotta. Kaikki sitä vanhemmat ovat joko jatko-opiskelijoita, vaihtareita tai henkilökuntaa. Opiskelu aloitetaan 16 tai 17 vee ja se on pakkotahtinen 3 tai 4 vuotta.

Herranjestas, eli kun yli kaksikymppisenä lähtisin niin saisi sitten kökötellä luennoilla alaikäisten kanssa. Mitään havaintoja vaihtareiden määrästä? Suosivatko vaihtarit jotain tiettyä yliopistoa vai meneekö ihan summassa?

Jeda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 31.10.2007, 18:42:20 »
Mun tiedot on yli kymmenen vuotta  vanhoja, mutta 90-luvulla oli yksin Glasgow´n yliopistossa oli yli 3.000 norjalaista vaihtaria. Kyseinen opinahjo on Helsingin yliopiston kokoluokkaa. Paikalliset oli aika väsyneitä norskeihin. Lisäksi norjalaisista puolet jätti kesken, opiskelu on pakkotahtista  eikä pubeissa  notkujat pysy kyydissä.

yocohoto

• Vieras
« Vastaus #4 : 31.10.2007, 20:08:53 »
Omalla kurssilla (teen tokaa vuotta ja olen itse 20) valtaosa on 19-20. Muutamia vanhempia opiskelijoita loytaa, mutta aika nuorta siis porukka. Poikaystavani taas opiskelee taidealaa, jossa ikaluokka huomattavasti vanhempaa (han itse 25). Jokatapauksessa varmasti vanhempaakin seuraa loytyy, vaikka ylemmilta vuosilta tai jatko-opiskelijoita.

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
« Vastaus #5 : 03.11.2007, 05:07:03 »

No ei sentään. Kyllä skotitkin ovat täyttäneet tai ainakin ovat juuri täyttämässä 18 ennen opintojen alkua. Skotit ovat pääsääntöisesti hiukan suomalaisia nuorempia, koska kirjoittavat vuotta aikaisemmin. Mutta suurissa yliopistoissa on todellakin paljon eri ikäisiä opiskelijoita. Pari vuotta sinne tänne ei merkitse mitään.

Mun tiedot on yli kymmenen vuotta  vanhoja, mutta 90-luvulla oli yksin Glasgow´n yliopistossa oli yli 3.000 norjalaista vaihtaria.

En usko, että heitä on ainakaan enää noin paljon. Vaihtareita on kuitenkin paljon, eli tunnelma on hyvin kansainvälinen.

Lisätietoja opiskelusta Britanniassa löydät sivuilta www.isory.org