Hostellien ikärajat

(Luettu 3889 kertaa)

Pallottelija

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - katga3@hotmail.com
    • Profiili
Hostellien ikärajat
« : 18.11.2007, 10:07:08 »
yritin hakua käyttää, mutta en vain löytänyt vastausta kysymykseeni:
pääseekö alaikäiset hostelleihin?? kun reilaamaan ensi kesänä kaverin kanssa ollaan menossa ja kaveri on silloin 17 ja minä 16, eli päästäänkö me yöpymään minnekkään? sori jos tän pitäs olla itsestäänselvyys....

Zombie

• Aloittelija
    • Profiili
Hostellien ikärajat
« Vastaus #1 : 18.11.2007, 14:36:55 »
No minun tietääkseni riippuu aika paljon hostellista, mutta aika harvoin kai ne kyselee papereita, vaikka ne ei alaikäisiä ottaisikaan. Uskon, että teidän ikäiset aika hyvin pääsee, jos on epävarma niin kannattaa vaikka maililla varmistella asiaa hostellista ennen kun lähtee reissuun.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Hostellien ikärajat
« Vastaus #2 : 18.11.2007, 17:11:03 »
Tuolta löytyi vähän juttua asiasta. Tarkemmin sanottuna, jos hostellilla on ikärajat niin varmasti niistä on mainintaa nettisivuilla. Ei ole ikinä tullut vastaan ikärajoja, ja olin myös 17 kun ensimmäisen kerran olin yksin liikenteessä ja 15 vuotiaana ekan kerran hostellissa.

Pallottelija

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - katga3@hotmail.com
    • Profiili
Hostellien ikärajat
« Vastaus #3 : 19.11.2007, 16:07:16 »
ok, kiitos paljo

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hostellien ikärajat
« Vastaus #4 : 19.11.2007, 16:33:27 »
Ja käsittääkseni hostelleissa olevat (sinänsä harvinaiset) ikärajat saattavat pikemminkin rajata ihmisiä pois sieltä ikähaitarin toisesta päästä, tyyliin yli 35-vuotiaat ei pääse sisään. Hostellithan ovat nimenomaan nuorille tarkoitettuja, joten en usko teillä tulevan ongelmia. Ja nettisivuilta kannattaa tosiaan tarkistaa, jos mietityttää.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Hostellien ikärajat
« Vastaus #5 : 19.11.2007, 23:27:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Zombie"
No minun tietääkseni riippuu aika paljon hostellista, mutta aika harvoin kai ne kyselee papereita, vaikka ne ei alaikäisiä ottaisikaan. Uskon, että teidän ikäiset aika hyvin pääsee, jos on epävarma niin kannattaa vaikka maililla varmistella asiaa hostellista ennen kun lähtee reissuun.

Aika usein ne papereita kyselee, oli ikärajaa tai ei.
Toki maasta ja hostellista riippuen, mutta jokatapauksessa on kaikkea muuta kuin harvinaista että majoituspaikassa pitäisi passia tai muuta henkkaria/matkustusasiakirjaa vilauttaa.

Suurimpaan osaan ei tosiaan omien kokemusten mukaan pitäisi olla hieman alaikäisillä ongemia yksikseen päästä, mutta kannattaa toki tarkistaa hostellin sivut ennen varaamista. Alaikärajallisiakin kun tosiaan on.
Ja jos ikäraja johonkin hostelliin on, niin en todellakaan lähtisi luottamaan siihen etteivät tarkistaisi papereita.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani