Etelä-Amerikan kierros 2008 1-6kk

(Luettu 9701 kertaa)

purpeli

• Reissaaja
    • Profiili
« : 24.11.2007, 18:10:59 »
Tarkoitus olisi tehdä jonkin näköinen kierros etelä-amerikassa kenties syksynä 2008. Aika tai reitti ei ole vielä suunniteltu. Kenties lähteä kolumbiasta eteläänpäin vaeltamaan pikkuhiljaa. Minulla on jo jonkin verran reissukokemusta ja tämän hetken unelma on tehdä hieman pidempi reissu, kenties 1-6kk. Tosin, voin jatkaa reissua yksin, mikäli sinua ei kiinnosta näin pitkä reissu. Mutta reissuseuraa tässä olen etsimässä.

Asun tampereella. Olisi mukava hieman jutustella, jos sinua kiinnostaisi lähteä reissuun 28v miehen kanssa. Reissuseuran suhteen olen hyvin avoin, sukupuolella tai iällä ei sinänsä ole mitään merkitystä, kunhan nyt vain vähän tapaisi etukäteen, että huomaa, että synkkaako yhtään yhteen, ennen kuin reissuun lähdetään :=)

romario

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Brasiliaan
« Vastaus #1 : 25.11.2007, 22:13:57 »
Terve ! Tämä on ehkä vähän sivussa siitä mitä haet, mutta kysympähän kuitenkin. Olen 40-kymppinen mies (100% hetero) myöskin Pirkanmaalta ja olisin lähdössä kuukaudeksi Brasiliaan helmikuulla. Haaveena olisi hieman kierrellä maata ja olla osan aikaa Rio de Janeirossa. Omasta kaveripiiristä ei tahdo löytyä ketään tällaiselle matkalle joten kaverista on kova pula. Kokemusta kyseisestä maasta löytyy kuukauden verran. Jos kiinnostaa, niin ota yhteys [email protected]

mike4

• Aloittelija
    • Profiili
Etelä Amerikka
« Vastaus #2 : 29.12.2007, 10:51:31 »
Itsellä vapaata 3-4kk syksyllä ja etelä amerikan kierros käynyt ajoittain mielessä. Maita en ole tarkemmin miettinyt, mielenkiintoista nakemistä riittää varmaan lähes joka paikassa.

Matkailukokemusta jonkin verran. Yksin on tullut myös reissattua pari kertaa, tosin etelä amerikka ei tuttu. Yksin reissaamisen olen kokenut ihan hyväksi, mutta ajoittain stressaavammaksi.

Olen 35v mies savosta. Tietenkin reissukaverin tapaaminen etukäteen on ehdoton juttu.

Laita s-posti osoitteesi sivuille jos kiinnostaa

Mike

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Re: Etelä Amerikka
« Vastaus #3 : 29.12.2007, 12:39:19 »
Lainaus käyttäjältä: "mike4"
Laita s-posti osoitteesi sivuille jos kiinnostaa

Aloittelijat huom!
Ei täällä tarvi välttämättä jaella sähköpostiosoitteita. Kun klikkaa tuosta yv-kohdasta, niin voi lähettää yksityisviestejä toisille.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

the_a

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.02.2008, 22:48:39 »
niin onko vielä tiedossa milloin olet menossa ja miten pitkäksi aikaa ja minne?
unelmat todeksi.

Nokkasiili

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Etelä-Amerikan kierros 2008 1-6kk
« Vastaus #5 : 11.03.2008, 13:51:56 »
Moi,

Miullakin on suunnitelmissa lähteä Etelä-Amerikkaan syksyllä 08. Reissu alkaa lokakuun alussa ja loppuu tammikuun alussa, joten 3kk on aikaa. En ole vielä suunnitellut reittiä tai ostanut lentoja. Eniten kiinnostaisi Equador, Peru, Bolivia ja Chile. Ajattelin myös Tulimaata ja Argentiinaa, mutta ne jää ehkä toiseen reissuun.

Kaipailisin kovasti seuraa reissulle, koska vähän hirvittää lähteä matkaan yksin nuorena naisena. Matkakokemusta on vain Euroopasta. Olen 22-v, asun Helsingissä.
Matkaseuran iällä ja sukupuolella ei oo juuri väliä, eniten merkkaa se että viihdytään yhdessä. Minuu kiinnostaa eniten luontokohteet, enkä ole kovin innostunut suurista kaupungeista.

richardi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.04.2008, 15:09:44 »
Terppa!

33 v heteromies lähdössä elo-syyskuussa e-amerikkaan. Reppureissu kokemusta löytyy joten tuttua puuhaa. Jos olet edelleen ja tosissaan lähdössä niin ilmoittele. Mulla ajatus on viettää n 3 kk reissun päällä...

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 07.04.2008, 15:41:06 »
Hauska lukea näitä ilmoituksia! Miksi miehet korostavat heteroseksuaalisuuttaan?

romario

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 07.04.2008, 20:55:58 »
Jaa että miksiköhän miehet korostavat heteroseksuaalisuuttaan? Minulla oli eräällä toisella samantyyppisellä palstalla ilmoitus, missä esittelin itseni tyyliin "40-kymppinen mies". Sitten joku kaveri vastasi siihen ja vaihdoimme siinä muutaman sähköpostin. Mainitsin pitäväni brasilialaisten naisten ulkonäöstä. Sen jälkeen kaveri ilmoitti, että hän on kyllä enemmän poikiin päin kallellaan. Siitä opin, että kannattaa aina mainita oma sukupuolinen suuntaus. En ole mikään homojen vihaaja. Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa, mutta en kyllä nyt lähtisi kuukaudeksi reissuun tällaisen kaverin kanssa.

Odelia

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 07.04.2008, 21:29:36 »
Moi!

Täällä myös yksi tyttö, joka suunnittelee reissua Keski- ja Etelä-Amerikkaan. Tarkoitus olisi lähteä lokakuussa ja olla reissussa yhteensä noin puoli vuotta.

Oon 23-vuotias tyttö ja aikaisempaa matkakokemusta on Euroopasta ja Aasiasta. Laita viestiä jos oot samoilla suunnilla noihin aikoihin ja seura kiinnostais..

purpeli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 07.04.2008, 22:27:04 »
Oho, threadi on saanut jo yli 1300 lukukertaa :=)

Niin joo, edelleen olen lähdössä, kuten ilmeisesti moni muukin täällä. Itse olen ajatellut lähteväni reissuun vasta kun säät suomessa kylmenevät, eli loka-marraskuussa. Alunperin "unelma" oli ottaa vain menolippu Kolumbiaan ilman tietoa paluusta. Ottaa pohjarusketus karibian puoleisella rannikolla, suorittaa sukelluskortti (kun se niin monta kertaa aikaisemmin on jäänyt väliin) ja sitten lähteä pikkuhiljaa vaeltelemaan eteläänpäin, sitä mukaan kuin mieli tekee. Ja sitten kun tekee mieli lähteä takaisin kotiin, niin sitten lähtee takaisin kotiin (tai kun rahat loppuu) :=)

Mutta kun hieman surffailin nettia, niin huomasin, että ehkei tämä ole sen vapauden arvoista, meinaa sille viime tingassa ostetulle paluu lipulle saattaa tulla hieman liikaa hintaa :=) Mutta asia on edelleen tutkinnan alla, koska ideana se olis niin mukava. Mutta veikkaampa että tulee se menopaluu kuitenkin ostettua. Pitäisin vaan fiiliksestä, kun on reilusti aikaa reissata, eikä pakkoa noudattaa sitä suunnitelmaa, mikä kenties kotosalla on jo tehty.

Eli tiivistettynä tämän hetken fiiliksen pohjalta suunnitelmani:
*) Lähtö kenties loka-marraskuussa (syys ja elokuu on varmaan vähän liian aikaisin minulle)
*) Kesto varmaan 3-6kk, 2kk on kuiteskin liian lyhyt. 6kk voi olla jo aika rankka.
*) Etelä-amerikkaa kierrellä (keskiamerikka jää ensi kerralle)
*) Kolumbiasta etelään, siellä aluksi rusketus, ettei tarvi sitten kesken retken aina tunkea sinne aurinkoon hikoomaan, että sais vähän väriä.
*) Mennä oman vauhdin mukaan etelään, eli varmaankin kolumbia-equador-peru-bolivia, se sitten että mihin sitten siitä jatkaisi, on hieman auki. Argentiinan Buenosaires olis varmaan ihan kiva, Ja sitten chilen santiago tai uruguain montevideo olis enää kaukana, mut jos nää kaikki änkee mukaan niin siihen tarvit sit jo varmaan sen 6kk, että täytyy hioa tarkemmin suunnitelmia, kun tietää varmemmin sen aikatauluin. Mutta onhan tässä vielä aikaa...

chagak

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 25.05.2008, 14:41:15 »
Juu.. jotain tällaista oon ajatellut tehdä. Lähtö lokakuussa Caracasiin ja haaveena olisi lähteä siitä sitten kiertämään E-Amerikkaa, Venezuela -> Kolumbia -> Ecuador -> Peru -> Chile -> Argentiina -> Brasilia. Paluu Riosta karnevaalien jälkeen eli helmikuun lopussa tai maaliskuun alussa. Privaa voi laittaa jos jotakuta kiinnostaa samanlainen reitti.

lyta

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 06.07.2008, 16:59:59 »
Moi!

Täällä myös yksi tyttö, joka suunnittelee reissua Keski- ja Etelä-Amerikkaan. Tarkoitus olisi lähteä lokakuussa ja olla reissussa yhteensä noin puoli vuotta.

Oon 23-vuotias tyttö ja aikaisempaa matkakokemusta on Euroopasta ja Aasiasta. Laita viestiä jos oot samoilla suunnilla noihin aikoihin ja seura kiinnostais..

Minäkin olen lähdössä kiertelemään Väli-Amerikkaa ja todennäköisesti myös Etelä-Amerikkaa. Suunnitelmissa on siis lähteä tammikuussa 2009 ja kierrellä puolisen vuotta. Reittisuunnitelmassa on toistaiseksi ainakin Meksiko-Belize-Guatemala-El salvador ja Honduras.

Minkälaiset reittisuunnitelmat sinulla on? Olen siis 25-vuotias nainen ja lähdössä yksin matkaan.

peikkopelko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 06.07.2008, 17:09:25 »
minullakin on syksyllä pari kk vapaata ja jonneki päin maailmaa pitäisi lähteä! euroopan ulkopuolella en ole paljoa reissanut, joten seura olisi mukavaa. kohteella ei ole niinkään väliä, kokemuksia ja elämyksiä lähen hankkimaan!
olen reilu parikymppinen likka ja tällä hetkellä asun Lahden lähellä. syys-lokakuun vaihteessa pääsisin siis lähtemään. laittakaas mailia jos seura kiinnostaa!

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 15.07.2008, 02:23:39 »
Terveisia Villa de Leyvasta, Kolumbiasta.

Satuin huomaamaan taman threadin......Olen nyt matkalla pohjoiseen (Santa Marta, Cartagena) ja jatkan matkaa etelaan pain. Kaiken kaikkiaan suunnitelmissani on matkustaa Ecuadorin ja Perun kautta Boliviaan. Aikatauluni ja suunnitelmani ovat erittain avoimia, mutta yleisesti ottaen olen hidas hamalainen. Siis yhden yon visiitit kaupunkeihin eivat kiinnosta, haluan pysahtya hieman pidemmaksi ajaksi.

Olen 36 v, nyt ollut reissussa joulukuun lopusta lahtien. Tama on ensimmainen pidempi reissuni, aiemmin olen kierrellyt lyhyempia aikoja Euroopassa. Jos olet kiinnostunut matkaseurasta, otahan yhteytta.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #15 : 15.07.2008, 06:25:53 »
Terveisia Villa de Leyvasta, Kolumbiasta.

Onko Zorroa näkynyt? Sehän on muistaakseni filmattu siellä. :)
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

zahira

• Aloittelija
    • Profiili
Méxicoon lokakuussa
« Vastaus #16 : 01.08.2008, 01:20:17 »
Holas!

Olen lähdössä Meksikoon lokakuun tienoilla, tarkoituksena olla ainakin pari kuukautta, mahdollisesti jopa ensi vuoden puolelle. Aloitan Jukatanilta ja siitä sit etenen ainakin chiapasin ja oaxacan kautta sitä suurta ja etukäteen pelottavaltakin tuntuvaa Ciudad de méxicoa kohti.

Olen espanjan taitoinen ja asunutkin lattareissa, mutta meksiko on täysin tuntematonta seutua. Reppumatkailua on tullut harrastettua jonkun verran Euroopassa ja Aasiassa Etelä-Amerikan lisäksi.

Matkaajana olen "hidas" ja toisaalta impulsiivinen. Tykkään ottaa asioista selvää jo etukäteen, mutta en luoda mitään tiukkoja raameja aikataulun tai kohteiden suhteen. Enemmänkin sellaista hetkessä elämistä.

Olen vajaa 30-vuotias nainen ja ehdottomasti enemmän ilahtunut syvällisistä kohtaamisista ihmisten kanssa, kuin vaikkapa monumenteista (vaikka nekin kyllä Meksikossa kiinnostaa!). Hienointa on aina tutustua paikallisiin, jos vain mahdollista!

Mikäli olet mukava ;) ja liikut samoilla suunnilla loppuvuonna niin ilmoittele, niin voidaan törmätä vaikka paikan päällä. Tai fiilistellä matkaa jo etukäteen! :)

Kalama

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 10.08.2008, 11:07:21 »
Etelä-Amerikka olisi suuntana ensi talven aikana, joskus marras-tammikuun tienoilla ajattelin alustavasti mutta en ole vielä lento(j)a ostanut. Yksinkin matka menee kyllä mutta ei hyvä seurakaan pahitteeksi olisi. Patagonia,Andit,Amazon olisivat sellaisia paikkoja joita haluaisi nähdä ja siihen väliin muutama eläväinen kaupunki tasoittamaan.. Reitin suunnittelun jättäisin mieluummin paikan päälle, budjetista ja ajankäytöstä voi sovitella etukäteenkin.

-30v mies Oulusta. Jonkin verran reissukokemusta on mutta paljon on vielä nähtävää.
Messenkeri: sarbinho[at]suomi24.fi

Jukkismyas

• Reissaaja
  • Porque no....
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 22.08.2008, 17:17:02 »
Moi kaikille! Loistavan aktiivista meininkiä täällä ja näköjään hengenheimolaisia löytyy paljolti! Joillekkin tuoreimpien kirjoitusten isännille laitoinkin jo privaa!

Eli tosiaan oon 26v miÄs ja lokakuun puolessa välissä itse olen Mexicoon/Etelä-amerikkaan menossa, lennot ei vielä varattu eikä lopullisia reitti/aikataulupäätöksiä tehty. Eli aikaa, mielenkiintoa, vapautta ja ihme kyllä, rahaakin on!...vielä.

Seura tosiaan puuttuu. Kaikki kaverit tuntuu olevan sen verran tissiposkia/kiinni arjissaan, että yksin olen tällä hetkellä lähdössä. Laittakaa ihmeessä privaa, jos kiinnostaa rento,avoinmielinen ja aktiivinen matkaseura kiinnostaa!

Vamos!

Jukkis
a sillon liikkuu.....

chagak

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 05.09.2008, 18:17:31 »
Holas..
4 viikon päästä lähtö Venezuelaan. Ei hirveästi mitään suunnitelmia mutta siitä etelään päin ja paluulento Sao Paulosta maaliskuun puolessa välissä. 5 kk aika vähän aikaa mutta eiköhän siinä jotain ehdi tehdä. :D