Läppäri reissussa/postittaminen määränpäähän

(Luettu 3358 kertaa)

poppis

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sandranikola@hotmail.com
    • Profiili
Hei,

miten teiltä on onnistunut läppärin kanssa matkaaminen? Itse olen Aasian kautta menossa Uuteen-Seelantiin, ja lopullisessa määränpäässä olisi läppäri tarpeen, mutta vähän mietityttää sen konkkaaminen pitkin Thaimaata ja Laosta (ylimääräistä painoa/varastu- ja vaurioriski).

Olen myös harkinnut sen postittamista etukäteen, onko tälläinen edes mahdollista? Normipostillahan sitä ei voi lähettää, tunnetusti paketteja ei käsitellä kovin helläkätisesti, onkohan muita (luotettavia) vaihtoehtoja edes olemassa?

Ja lopuksi, suurin osa lentoyhtiöistä sallii käsimatkatavaroihin vain yhden laukun. Läppäriä tuskin voi ruumaan nakata, miten olette onnistuneet sen koneeseen saamaan? Muiden käsimatkatavaroiden feidaaminen ei oikein ole vaihtoehto.

Tackar och bockar.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Krooninen euforia ¤ Ladurée

poppis

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sandranikola@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.12.2007, 04:21:47 »
Lainaus käyttäjältä: "tirmo"
Kannettava tietokone mukaan reilille

Var så god!  :wink:

Merci, löytyihän tuolta jotain. Kyseinen ketju kuitenkin käsitteli reppureissaamista läppärin kanssa, kun taas itse olen asettumassa siihen viimeiseen määränpäähän (kuulostaapa kohtalokkaalta) ihan pidemmäksi aikaa. Vaihtoehtona olisi tietysti ostaa joku vanha rotisko paikanpäältä, kirjoittamiseen sitä lähinnä tarvitsen, mutta ei meitsikään nyt niin miljonääri ole että matkabudjetista tuollainen ihan kevyesti irtoaa...

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #3 : 02.12.2007, 05:32:07 »
Alors, olisit kuitenkin voinut liittää kysymyksesi tuohon vanhaan ketjuun, varsinkin kun mietit kannettavan kestävyyttä reissussa ja muita keinoja saada kannettava mukaan matkaan.

Lentokoneella läppärin kanssa matkustamisesta sen verran, että aika monella on nykyään läppäri+käsilaukku/salkku/trolley. Joillakin jopa koko yhdistelmä. ;)
käsimatkatavarat?
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Ogatnaa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 03.12.2007, 05:57:04 »
Jos ei kantaminen innosta niin voihan raudan lahettaa.
Paketoinnilla merkitysta sisallon sailyvyyteen. On myos mahdollista vakuuttaa postilahetys.

Tubee

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tuben reissublogi
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 03.12.2007, 11:24:52 »
Selkäreppu, jossa on kunnon paikka läppärille on varsin pätevä vaihtoehto. Eli suojaukset ja kiinnikkeet koneen sitomiselle. Itse vein oman läppärin juurikin noin kuukauden Aasiassa reissaamisen jälkeen Uuteen-Seelantiin. Jotain vaatekappaleita laitoin vielä lisäpehmusteeksi. Tosin oma läppärini oli sen verran vanha ja tyhjä tavarasta alkumatkasta (koska pääasiassa se oli kuvien säilymistä ja koulutöitä = kirjoittamista varten), ettei hajoaminen tai varastaminen olisi ollut suuri menetys. Reppu toimi samalla käsimatkatavarana koska ei ollut pelkkä kannettavan kantolaukku.

Noita saa aika kohtuuhinnalla kaupoista ja monessa ihan perusrepussakin alkaa tänä päivänä olemaan paikka läppärille. Joku kosteutta edes hieman kestävä voisi olla suositeltava.

Jo-Ann

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.12.2007, 12:21:17 »
Itse lähetin kannettavani postin kautta Aasiasta kotiin, päälle vain särkyvää -tarrat ja paljon kuplamuovia ympärille. En ottanut mitään vakuutuksia, mutta laitoin kuitenkin nopeammalla lentopostilla (joka kannatti, koska laivalla lähettämäni muut laatikot olivat kaikki hajonneet ja kastuneet). Mutta siis tärkein eli kone saapui moitteettomassa kunnossa. En kyllä millään olisi viitsinyt kantaa konetta ympäriinsä ja luultavasti hajoamisen/ katoamisen riskikin olisi ollut suurempi kuin postissa. Toki voit lähettää läppärin myös DHL:n tms. kautta, mutta kuriirifirmat ovat mielestäni ylihinnoiteltuja.

zeta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 09.12.2007, 07:45:32 »
Itse en olisi kamalan huolissani läppärin lähettämisestä tavallisessa postissa. Jos tilaa koneen netistä niin tavallisen postin kautta ne yleensä lähetetään. Olen itse lähettänyt kerran tavallisen koneen ja kerran läppärin omissa alkuperäisissä laatikoissaan ja ihan hyvin tulivat perille. Jos ei alkuperäistä laatikkoa ole niin pakkaa muuten vaan hyvin.

Vaikkei sen läppärin mukaanottaminen sinne reppureissuvaiheeseekaan ole mikään ihan mahdoton juttu niin mikäli ei tosiaan tarvetta ole niin en suosittele. Itse raahasin vähän yli pari kuukautta läppäriä mukana (ihan tavallisessa pehmikkeettömässä repussa btw) ja kyllä se kyrsi kerran jos toisenkin kun tavaraa oli muutenkin paljon.