Mistä latinojen kanssa keskustellaan?

(Luettu 13821 kertaa)

viatonsilli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #20 : 19.02.2007, 16:18:35 »
Venezuelassa futiskeskustelujen sijaan on parempi olla tietävinään jotain baseballista, joka on maan ykkösurheilulaji (itse selvisin hengissä tosin aiheesta puhumattakaan.) Myös maan naisten kauneuden ihannointi ja ihmettely lienee hyvä smalltalkin aihe. Jos huomaa keskustelukumppanin olevan joko chavista tai antichavista niin siitä sitten sen mukaan vaan joko ylistämään punaisen kukon saavutuksia ja bolivariaanista vallankumousta tai kiroamaan äijä viimeisimpään helvettiin.

Lattarimusiikki on myös ihan hyvä musiikinaihe.

Yleensä paikalliset ovat myös kovin kiinnostuneita omasta maastasi, mutta voit onnitella itseäsi jos keskustelukumppanisi osoittaa tietävänsä edes maanosan missä suomi sijaitsee.

Naisena olen keskustellut varmasti jokaisen (lue:hyvin monen) taksikuskin kanssa siitä olenko naimisissa, milloin menen naimisiin (jos en ole jaksanut valehdella olevani), miksen mene naimisiin hänen kanssaan ja voinko ottaa puhelinnumeron, jos satun tulemaan katumapäälle ja haluan naimisiin hänen kanssaan.

Herkku

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miperala@paju.oulu.fi
    • Profiili
    • http://www.iki.fi/kopera
« Vastaus #21 : 19.02.2007, 18:03:57 »
Pillu, pallo ja pullo.

Sillä pärjää ainakin miesseurassa, näin karrikoiden.

Ihan missä vaan :D

KaisuMaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 19.02.2007, 19:01:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Herkku"
Pillu, pallo ja pullo.

Sillä pärjää ainakin miesseurassa, näin karrikoiden.

Ihan missä vaan :D

Hieman mukaellen erästä puhelinoperaattorimainosta:

-Ihanan yksinkertaista!
-Miehet on!
ina ei voi voittaa, mutta suomalainen voittaa aina...

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 19.02.2007, 20:29:37 »
Futiksesta ja naisista. Kyllästymiseen asti.

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 19.02.2007, 20:43:17 »
Heh, joo vaaleana naisena ei oo ainakaan vaikea löytää keskustelunaihetta tietyntyyppisten henkilöiden kanssa. Keskustelu pyörii yleensä lähinnä siinä, miten tyrmäävän kaunis olen, mistä olen kotoisin ja onko minulla poikaystävää/aviomiestä. Joku tämän jo paremmin kiteyttikin...
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

tracce

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - venluska_86@suomi24.fi
    • Profiili
Lattarit ;o)
« Vastaus #25 : 07.03.2007, 12:01:08 »
Pääasiathan tuli jo sanottua; lattarit ovat ihmisiä siinä meissä me suomalaisetkin ja kaikki riippuu siitä kenet tapaat ;o) Ja machokulttuuri... sitähän sieltä löytyy myös! Ehkä muuta huomioonotettava on juuri tuo kohteliaisuus (joka siis on niin erilaista kuin suomalainen kohteliaisuus voi olla) paljon sanoja, paljon kohteliaisuuksia, teitittelya vähänkin tuntemattomampien/korkea-arvoisempien/vanhempien ihmisten kanssa. Vaikeneminen ei ole kultaa, eikä toisen puheen keskeyttämistä katsota millään muotoa pahalla. Liioittelu on jees ja valkoiset valheen poikasetkin siellä menevät. Miehien karkottamiseksi tarvitaan voimasanoja, huutamista ja loukkauksia (älä huoli, machon itsetunto ei kärsi juuri mistään), pelkkä "ei, en ole kiinnostunut" toimii kuin leikkiin kutsu ja siksi se helposti tulkitaan kiinnostukseksi, "vaikean" leikkimiseksi. Valittaminen ei koskaan ole jees, anna muiden olla myöhässä, kertoa osatotuuksia ja antaa "katteettomia" lupauksia. Eivät lattarit sen epäluotettavampia ole kuin mekään - heillä on vain eri käsitys siitä. Puhe on sosiaalista toimintaa, eikä sitä aina jaksa miettiä mitä suustaan päästää ja kaikki sen siellä tietävät =) Ja tunteita voi, ja kannattaa esitellä niin kuin ne tulee, potenssiin viisi vaikka! Naurua, tuulettelua, kiinnostusta, miksei itkua ja vihaakin ja aina tärkeintä; muista hymy, sillä pääsee jo pitkälle!

Based on omaan kokemukseen.

---Nothing so true that it coud be achieved---
--nothing so true that it could be achieved---

Heloriina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #26 : 07.03.2007, 14:41:15 »
Kohteliaisuusjutuissa kannattaa olla myös latinoiden kanssa varovainen. Erehdyin itse sanomaan kolumbialaiselle kaverilleni suomalaisen suorasukaisesti, kun hän kysyi arviotani hänen englannintaidostaan. Sanoin vaan, että englanti tulee kovin espanjalaisella aksentilla ja kaverini otti tästä hiukan nokkiinsa ja kertoi, että hänen kulttuurissaan tällaiseen tulee aina vastata "upeaa ja mahtavaa". Siinä tuli kyllä oppia, että joskus on syytä punnita sanojaan, kun toinen tulee täysin eri kulttuurista.