Kokemuksia Norwegian'ista?

(Luettu 406527 kertaa)

harlamof

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Kokemuksia Norwegian'ista?
« Vastaus #480 : 29.07.2015, 12:01:33 »
Norskin sivujen mukaan:

Kirjattava matkatavara: Internetissä ja lentokentällä on voimassa eri hinnat.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #481 : 29.07.2015, 12:24:23 »
Norskin sivujen mukaan:

Kirjattava matkatavara: Internetissä ja lentokentällä on voimassa eri hinnat.
Eipä taida sellaista halpisyhtiötä ollakaan, jolla saisi matkatavarat samaan hintaan netissä ja kentällä. Tuohan on klassinen rahastuskeino, koska joku aina unohtaa varata matkatavarat etukäteen tai ei osaa ennakoida tavaran määrää.

Silverwillow

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #482 : 31.07.2015, 18:31:57 »
Tiedättekö Norskia enemmän käyttäneet (itselle vasta toinen kerta), onko matkalaukun hinta saman 12e (jos on eri reitillä eri hinnat, niin Lontooseen mennään)  jos  päättää vasta palatessa kentällä, ja ottaisi vain paluumatkalla? Mietin jos meidän toinen lentolaukku olisi niin tukeva, että uskaltaisi laittaa paluumatkalla ruumaan ja ottaisi vain jonkun kangaskassin käsimatkatavaraksi.
Tai sitten vain pitäisi päättää tarviiko ruumaan laukkua ja varata nyt ees-taas.. Lähtö 3 viikon päästä.

Helsinki-Lontoo välille yksi laukku ruumaan netistä 12 euroa, kentältä ostettuna muistaakseni maksoi 36 euroa (unohdin ajoissa sen bookata, 27h ennen taas muistaakseni se pitäisi ostaa). Toinen laukku ruumaan taitaa maksaa 18 euroa.

Helsinki-Tukholma-Los Angeles välillä toinen laukku ruumaan taisi maksaa 48 euroa, muillahan se maksaa  jotain 75 eur/100 usd. Mutta paino tietty se 20.9 kg max per laukku.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #483 : 01.08.2015, 19:02:11 »
Norwegian-liput ostettu Prahaan ja takaisin. En omista tulostinta enkä älypuhelinta, jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi siis lähtöselvitys automaatilla kentällä? Yleensä olen tehnyt niin, että olen tehnyt netti-check-inin mutta tulostuttanut paperit tiskillä. Mutta Norwegianillako ei ole enää tiskiä?

Mikä siinä automaatti chekkauksessa on vältettävää ? Varsinkin Helsinki-Vantaalla systeemi toimii erinomaisesti.. automaatteja on aina vapaana ja chekkaus tapahtuu erittäin nopeasti ja helposti. Norskin tiskille pitää mennä jokatapauksessa aina jos on ruumatavaraa.. sekin on automatisoitu osittain mikä nopeuttaa matkatavaroiden jättämistä. Itse toivoisin Helsingin tapaan noita automaatteja lisää kaikille kentille, pääsisi huomattavasti helpommalla ja nopeammin.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #484 : 10.08.2015, 21:12:35 »
Höh. Luulin ettei kukaan vastaa, kun en saanut sähköpostiin ilmoitusta. Kiitos infosta! Pitää buukata se laukku nyt sitten. Lähtö on perjantaina, ja ollaan 4  yötä. Meinattiin ettei mennessä laieta laukkua ruumaan, vain paluumatkalla, jos tulee niitä ostoksia. Mutta kannattaa nyt ihan varmuuden vuoksi ottaa.
Ihan hyvä tietää tuo automaatti-juttu. En ole Helsingissä tainnut käyttää, mutta ulkomailla Ryanairin automaatteja olen käyttänyt, ihan hyvin onnistunut. Lontoosta palatessa sitten kai joutuu tiskille, jos on se laukku.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2015, 00:06:45 kirjoittanut Matkailu-addikti ;) »

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #485 : 13.08.2015, 19:21:02 »
Pahus :( Tehtiin äsken check in on netissä (lento huomenna) ja saatiin penkit eturiviin. Ja me halutaan aina istua niin takana kuin mahdollista! Kaiken lisäksi ei ikkunapaikkaa.
Olikos Norskilla niin, että jos ei maksa, ei saa yhtään vaikuttaa? Kuvittelin, että nyt tässä vaiheessa olisi saanut valita paikan, kun checkkaa sisään? Taidan sekoittaa johonkin "normaaliin" yhtiöön..

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #486 : 13.08.2015, 19:46:42 »
pystyt vaihtamaan istuinpaikan vielä lentokentällä kun muutat chekkauksessa paikan kentän automaateilla. Noi Helsingin automaatit ovat erinomaisia, niitä on paljon (ei koskaan jonoa) toiminta helppoa ja nopeaa ja vaivatonta. Ei tule norskilla tehtyä etukäteis chekkausta koskaan noiden automaattien takia.. en koe siitä etukäteischekkauksesta syntyvän mitään etua vrt. kentällä tehtävään.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #487 : 13.08.2015, 19:48:29 »
Mitään muistikuvaa koska norskin syysale yleensä alkaa..? siis se missä myydään talven lennot ? Yleensä se on muistaakseni ollut elokuun puolivälin paikkeilla.. pitäisi kaveriperheelle hommata liput tammikuulle.., omat ostin jo kesäkuussa..  :D

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #488 : 13.08.2015, 19:52:42 »
No kiva!  Kiitos :) Mennessä ei ole matkatavaraa, mutta heitetään paluumatkalla toinen lentolaukku ruumaan.
Luultiin etu olevan siinä, että saa varata paikat.. No, eiköhän me edes jonkun verran taaemmaksi päästä. Vaikka olisihan tuossa ollut jalkatilaa. Muuta hyvää en siinä nää.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #489 : 23.08.2015, 19:43:58 »
Millaisia kokemuksia teilla on Norskin kasimatkatavarapolitiikasta? Suunnittelen vievani 40-litraisen rinkkani koneeseen, ja se on hituisen ylipitka (60cm kun sallittu korkeus on 55). rinkka ei mene kasaan silla selustassa on kehikko. En pakkaa sinne paljoakaan koska mulla on myos ruumalaukku, mutta haluan siis rinkan itsessaan mukaani. Haittaako korkeus jos rinkka on muuten puolityhja? Syynataanko kuin Ryanairilla konsanaan?
She rides rollercoasters but never screams

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #490 : 23.08.2015, 19:53:40 »
Mä olin juuri Italia-Kroatia reissussa mukana 35 litrainen reppu joka on 58 cm pitkä ja oli tosi täynnä. Menin Rynkyllä ja reppua ei edes vilkaistu. Tulin takaisin Norwegianilla ja chekkasin lentokentällä itseni ihan tiskillä ja niin, että reppu oli vielä autossa. Senkään jälkeen ei kukaan kysellyt eikä katsellut reppuani ja hyvin mahtui mukaan, vaikka kone oli aivan täynnä. Kerran olen tuon repun joutunut näyttämään lähemmin virkailijalle kentällä ja silloin olin menossa SAS:in lennolle ja sanoi, että siinä ja siinä, mutta ota nyt sit koneeseen.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #491 : 23.08.2015, 23:24:14 »
^ kiitos! Taidanpa siis ottaa kasimatkatavarana.
She rides rollercoasters but never screams

JeJALe

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #492 : 26.08.2015, 14:01:14 »
Moikka,

Onko muilla kokemuksia tälläisestä Norwegianin kanssa. Eli ostin kortilla lennot yhtiön sivuilta, ei näy tililtä veloitusta. Soitin yhtiöön ja sanoivat, että maksu ja rahat näkyvät tilillä. Lähinnä nyt mietityttää se, että jos itse nyt jotenkin munaavat, niin peruuvatko lennot?

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #493 : 26.08.2015, 14:38:39 »
Unohda se veloituksen näkyminen. Jos sulla on e-lippu, niin maksu menee aikanaan. Lippuhan ei sitten ole pelkkä varausvahvistus, vaan siellä pitää olla lipun numero.

JeJALe

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #494 : 26.08.2015, 15:39:55 »
Joo, numerot löytyy ja kuitit. Kiitos näistä tiedoista.

Moikkamoimoi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #495 : 27.08.2015, 19:01:45 »
Minä tilasin viime viikolla lennot helsinki-praha Supersaverin kautta. Ss kysyi tilauksessa, että haluanko ruumaan meneviä laukkuja hintaan 30€. En ottanut, koska kokemuksen mukaan on halvempaa tilata ruumaan menevä laukku lentoyhtiön kautta. Menin sitten Norskin sivuille ja olin tilaamassa laukkua, mutta ei antanut ostaa kuin erikoismatkatavaran. Katsoin Norskin antamaa matkustusasiakirjaa ja siinä luki, että yksi käsimatkatavara ja kaksi ruumaan menevää.  Ja kaikilla lennoilla  ;D Ss sivuilta taas sanoi, että pelkät käsimatkatavarat, mutta Norski ja checkmytrip taas sanoo, että kaksi ruumaan kanssa. Itse menen nyt siinä toivossa, että ruumaan menevät kuuluvat  :)

goto

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #496 : 13.10.2015, 08:51:36 »
Meillä 6hlö porukalla lento perjantaina Malagasta Oslon kautta Helssinkiin. Lennot varattu samalla tilauksella. Meneekö laukut suoraan Hkin koneeseen Oslossa vai pitääkö ne itse hoitaa. Vaihtoaika taisi olla n. 1h15min. Onko norskille Malagassa automaatit vai perinteinen chekin?

lumikide

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #497 : 07.11.2015, 16:12:34 »
Lensimme viiden hengen porukalla Norwegianilla kuukausi sitten. Helsingissä automaatit toimivat hyvin ja pääsimme sujuvasti koneeseen, mutta Kööpenhaminassa automaatti ei löytänytkään varaustamme, joten menimme sitten tiskille. Siskoni mies sen sijaan pääsi sujuvasti sielläkin automaatin kautta (ei siis ollut samalla varauksella meidän kanssamme) ja joutui sitten odottelemaan meitä aika pitkään, kun oli pitkä jono. Muuten tuo automaatti oli meistä ihan kiva systeemi, mutta olisimme kaikki mieluummin menneet asioimaan ihan ihmisen kanssa.

Muita ongelmia ei ollut. Lennot sujuivat todella hyvin ja kuten toisessa keskustalussakin myös kerroin, lennot lähtivät ajallaan, kyyti oli todella tasaista, koneet olivat siistejä, tilavia ja turvallisen tuntuisia ja palvelu oli todella hyvää. Ei siis mitään pahaa sanottavaa Norwegianista. Jos vielä joskus lentäisin (mitä en tosin aio todellakaan tehdä enää ikinä lentopelon vuoksi), niin valitsisin silloinkin ehdottomasti Norwegianin. :)

grmr

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #498 : 18.11.2015, 18:36:24 »
Löytyisiköhän käytännön kokemuksia Norwegianin pitkänmatkan lennoista joita lentävät Dreamlinereilla esim New York, Los Angeles?
787 Dreamliner ei ole henk.koht. tuttu, mutta näyttäisi pikaisesti tutkittuna modernilta koneelta suurine ikkunoineen ja melunsuodatuksineen.

Onko homma toiminut ok?
Kaikki palvelut maksanee, mutta pääsisikö WC:hen vielä ilman luottokorttia? ;)
Onko kuinka ahtaaksi tehty penkkirivitys ja pystyykö istuimia kallistamaan?
Viihdejärjestelmää ei sentään löytyne? (tämä tavallaan olisi positiivista kun säästää jalkatilaa..)

Kiitos jo etukäteen!

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #499 : 18.11.2015, 19:09:02 »
Dreamliner nyt ei ole mitenkään meluton. Iso A380 on huomattavasti hiljaisempi...

Viihdejärjestelmä löytyy. istuinta voi kallistaa hieman, ei mitenkään merkittävästi. Ahdashan tuo normaali economy on....