Turhautuminen

(Luettu 20788 kertaa)

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #20 : 18.02.2004, 14:44:35 »
Kyllä, on aika helvetin turhauttavaa, kun en saa mistään duunia. Se on ikävä kyllä edellytyksenä ensi kesän reilille. Kaveri sai duunin, minä en.  

Minua on ruvennut pikkuhiljaa ärsyttämään kesätyönantajat, jotka edellyttävät joka paikkaan edellistä työkokemusta. Miten voi päästä ensinkään kesätöihin, jos siihen aina vaaditaan kokemusta? Pari edellistä vuotta minulle ollaan sanottu, että " katsotaanpa uudestaan jahka olet täysi-ikäinen. " Nyt sitten oletetaan, että minulla olisi lukemattomia työkokemuksia takanani.

Onneksi on sentään siivousfirmoja, jotka edellyttävät pestiinsä oman auton ja puhelinmyyntifirmoja, joiden toimitilat ovat käynnistetyssä pakettiautossa. Mut joo, kyllä tää tästä. Menen vaikka nuolemaan Rautatientorin lattiaa puhtaaksi, jos en muualle pääse.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Turhautuminen
« Vastaus #21 : 24.02.2004, 18:24:19 »
Minnuu turhauttaa,  kun kukaan ei lähde miun kanssa matkalle...  :cry:

kimble

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.huugohelmi.net
    • Sähköposti
Turhautuminen
« Vastaus #22 : 24.02.2004, 18:54:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"
Minnuu turhauttaa,  kun kukaan ei lähde miun kanssa matkalle...  :cry:

Voihan sitä yksin lähteä. Tai änkeä jonkun mukaan  :wink:

Minuu turhauttaa aina kun muistan kuinka piiitkä aika on siihen reissuun lähtöön, vasta heinäkuussa prkl.
No mutta enemmin sitä nyt säästää ja pitää pidemmän ja kivemman reissun
os jotain unohtui, sitä ei tarvitse...

www.huugohelmi.net

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: ..
« Vastaus #23 : 24.02.2004, 19:12:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr. Voyageur"
Kyllä, on aika helvetin turhauttavaa, kun en saa mistään duunia. Se on ikävä kyllä edellytyksenä ensi kesän reilille. Kaveri sai duunin, minä en.  

Minua on ruvennut pikkuhiljaa ärsyttämään kesätyönantajat, jotka edellyttävät joka paikkaan edellistä työkokemusta. Miten voi päästä ensinkään kesätöihin, jos siihen aina vaaditaan kokemusta? Pari edellistä vuotta minulle ollaan sanottu, että " katsotaanpa uudestaan jahka olet täysi-ikäinen. " Nyt sitten oletetaan, että minulla olisi lukemattomia työkokemuksia takanani.

Onneksi on sentään siivousfirmoja, jotka edellyttävät pestiinsä oman auton ja puhelinmyyntifirmoja, joiden toimitilat ovat käynnistetyssä pakettiautossa. Mut joo, kyllä tää tästä. Menen vaikka nuolemaan Rautatientorin lattiaa puhtaaksi, jos en muualle pääse.

ootko mitä kautta etsinyt? kun musta tuntuu et koko ajan on työkkärin netti sivuilla jotain. Linnanmäki haki jengii, valio jäätelömyyjiä, järjestöt varainkerääjiä jne...

tää on just se aika jolloin kesätyöt jaetaan, ja jos ei nyt nappaa, myöhemmin niihin on tosi huonot mahikset.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Turhautuminen
« Vastaus #24 : 24.02.2004, 19:49:32 »
:x äääääh.   Tulis jo syksy niin pääsis jo johonkin.  Alkaa jo hajottaa ku en oo pääsy pitkään aikaan pitemmälle matkalle.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #25 : 24.02.2004, 22:25:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Lonely_rider"
:x äääääh.   Tulis jo syksy niin pääsis jo johonkin.  Alkaa jo hajottaa ku en oo pääsy pitkään aikaan pitemmälle matkalle.

Syksy? :shock: Tulisi nyt ensin maaliskuun alku, huhtikuu, kevät yleensä, toukokuun puoliväli ja kesä ennen sitä! :)
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Avalon

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - s_evita@yahoo.com
    • Profiili
    • http://students.oamk.fi/~m3riso00
    • Sähköposti
Turhauttaa.. ja innostaa!!
« Vastaus #26 : 24.02.2004, 23:52:44 »
Kyllä se turhauttaa, kun pitää olla koulussa eikä ole riittävästi rahaa reissaamiseen, mutta nyt kun on kevät niin alkaa silti piristää. Kesätöitä ei ole vielä tiedossa, mutta laitoinpa just oman toiminimen ja vaikka jäisin ilman töitä, niin onpa sitten mahdollisuus tehdä töitä toiminimen kautta. Keksiihän sitä!

Se kyllä turhauttaa, kun pitää olla niin kalliit harrastukset eikä opiskelijana ole kuitenkaan koskaan varaa kaikkeen..
Olenkin yhdistellyt ainakin paljon matkailua ja töitä. Kun menee esim. au-pairiksi ulkomaille, saa järkättyä ilmaset lentoliput ja oleskelun täysylläpidolla, ja palkat voi käyttää reissuiluun.
quot;A ship in a harbor is safe but that is not what ships are built for."

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Turhautuminen
« Vastaus #27 : 25.02.2004, 13:35:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Lainaus käyttäjältä: "Lonely_rider"

Syksy? :shock: Tulisi nyt ensin maaliskuun alku, huhtikuu, kevät yleensä, toukokuun puoliväli ja kesä ennen sitä! :)
Kesän joutuu olemaan töissä, niin enpä sitä nyt niin innolla odota. Syksyllä pitäs valmistua ja sit on aikaa ja rahaa matkustaa ainakin pari kuukautta.

lakritsi

• Reissaaja
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #28 : 26.02.2004, 17:31:55 »
Tunnen tuskanne...
Kevät on yleensä pahinta matkakuumeaikaa. Kyllä minäkin johonkin kesällä lähden, vaikka sitten opintolainan voimalla! :!:  :D

Ja lopuksi ilmainen vinkki kaikille rahattomille: kilpailut. Netti on täynnä kaikenmaailman kilpailuja, joista voi voittaa erilaisia matkoja (esim. www.nettikilpailut.com). Useimmissa ei edes tarvi tietää mitään. Onhan se aikamoista hakuammuntaa, mutta jos ei veikkaa, ei voi voittaa.  :lol:  Kokemus on opettanut. Itse olen voittanut erilaisista kilpailuista mm. reililiput ja tanskan matkan... 8)  8)
aikki on vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun.  -Peppi Pitkätossu

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #29 : 26.02.2004, 19:05:08 »
Kyllähän sitä on tullut kaikenlaisia kilpailulippuja täyteltyä, mutta voitot ovat olleet lohdutuspalkintoja tyyliin Grandi-hattu, joka ei mahdu edes päähän. :roll:

Terhi

• Reissaaja
    • ICQ Messenger - 264596296
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #30 : 27.02.2004, 16:45:08 »
Onhan toi odottaminen turhauttavaa, kun tekis mieli lähtee tältä seisomalta  8)  
Mut toisaalta sekin on kivaa et on jotain mitä odottaa, et on jotain alustavia suunnitelmia ja tietää lähtevänsä johonkin vaiks se ei oiskaan ihan tänään.
Onhan se suunnittelematta lähteminen mieltä kutkuttavaa mut suunnitteleminenkin pitää mielen virkeenä  :)

Shallow

• Reissaaja
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #31 : 01.03.2004, 20:47:37 »
Minä turhaudun juuri tässä ja nyt, mulla olisi viikko aikaa, mutta ei rahaa lähteä minnekään ja täällä minä vain istun ja selaan nettiä ja kohta pitäisi pyykitkin hakea ja siivota ja tehdä ruokaa ja itkusurkunyyhky.

Minä haluan pois jonnekin kauas lämpimään!  :cry:
Jos enemmän vain oikeutta nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan.
Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta."
- Trio Niskalaukaus

maza

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Turhautuminen
« Vastaus #32 : 02.03.2004, 23:42:41 »
Vastataanpa tämän Vaaran kysymykseen tässä näin suoraan.

Kyllä. Haluttais ihan saakelisti lähteä jonnekin matkustelemaan, mutta ei ole rahaa. Jotenka tässä sitä rakkaassa koti-Suomessa(psst..tuleeks toi viivalla?)  nysvätään. Mutta joopa joo.. nyt kirjotusten jälkeen duuniin ja sitten kesällä matkoille! joojoojoo!!

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Turhautuminen
« Vastaus #33 : 03.03.2004, 02:59:20 »
Tunne on tosiaan tuttu, se iskee aina ku on ollu jonku aikaa matkan jalkeen kotona ja siita ei paase millaan eroon... paitsi uudella matkalla, johon ei yleensa ole varaa kovin edellisen jalkeen  :cry:
I'll always love my home, it's California ;-)

unqueen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #34 : 03.03.2004, 11:10:51 »
joo.. mulle kävi se tyypillinen juttu, johon en oikeestaan ees uskonu, eli vaikka mulla on työsuhde voimassa (=vakituinen työpaikka) yhen maailmanlaajusen pikaruokaketjun ravintolassa (jonka ideologiaa en voi ymmärtää/hyväksyä, vaan kun en muuta työtä saanut) niin sain vaan kuulla että ne on ottanu uusia työntekijöitä eli mulle ei riitä työvuoroja ens kesäks. tavallaan se oli helpotus ku oon miettiny et lopettaisin ite, mutta mä oon siellä meijän pikkunen (16v.) enkä sais helposti muualta töitä. kai ne yrittää sopeuttaa mua tähän kylmään maailmaan.

eniten ihmetyttää se, kun olin mielestäni ihan hyvä ja ahkera työntekijä enkä oo tehny mitään virheitä.. mutta toisaalta ei mua "alottelijapalkalla" sais pitää enää ainakaan kauaa. sääli sinänsä. onneks mun ei tarvi kuitenkaan vielä elättää itteeni. ja ei se niitten uusien työntekijöiden vika oo, ne on kuitenki jotain vanhempia opiskelijoita, jotka tarvii rahaa paljon enemmän ku minä.
llei kykene ärsyttämään ketään, ei juuri kannata kirjoittaa. -Kingsley Amis

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #35 : 03.03.2004, 16:56:14 »
Lainaus käyttäjältä: "unqueen"
joo.. mulle kävi se tyypillinen juttu, johon en oikeestaan ees uskonu, eli vaikka mulla on työsuhde voimassa (=vakituinen työpaikka) yhen maailmanlaajusen pikaruokaketjun ravintolassa (jonka ideologiaa en voi ymmärtää/hyväksyä, vaan kun en muuta työtä saanut) niin sain vaan kuulla että ne on ottanu uusia työntekijöitä eli mulle ei riitä työvuoroja ens kesäks. tavallaan se oli helpotus ku oon miettiny et lopettaisin ite, mutta mä oon siellä meijän pikkunen (16v.) enkä sais helposti muualta töitä. kai ne yrittää sopeuttaa mua tähän kylmään maailmaan.

eniten ihmetyttää se, kun olin mielestäni ihan hyvä ja ahkera työntekijä enkä oo tehny mitään virheitä.. mutta toisaalta ei mua "alottelijapalkalla" sais pitää enää ainakaan kauaa. sääli sinänsä. onneks mun ei tarvi kuitenkaan vielä elättää itteeni. ja ei se niitten uusien työntekijöiden vika oo, ne on kuitenki jotain vanhempia opiskelijoita, jotka tarvii rahaa paljon enemmän ku minä.

Jos olet duunissa siella missa luulen, niin tiedan kylla etta alle 18-vuotiaita sorsitaan, kun eivat saa olla toissa kello 22 jalkeen (closarit kun usein venyy sen jalkeen, sulkemisajasta tietekin riippuen)...

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #36 : 24.03.2004, 15:54:31 »
Voi jumaleissons kun haluisin MENNÄ JO.

Alkaa tympiä vaikka kesäkin tulee.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turhautuminen
« Vastaus #37 : 24.03.2004, 16:09:08 »
juu-u...turhauduttaa kun kesäksi ois niin paljon suunitelmia ja ideoita eikä tiedä toteutuuko ne...ja myös se että ne on vasta kesällä, todennäköisesti pääsen reissuun vasta kesäkuussa...tekis mieli täs vaa hyppää bussiin tai halpislennon kyytiin ja olla pois huhtikuun alkuun asti jolloin työt alkaa...tasan viikko ois aikaa, mut eipä taida varmaan tulla toteutuun kun tässä jahkailen..
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Turhautuminen
« Vastaus #38 : 24.03.2004, 16:30:52 »
Pitää purkaa turhautumista uudelleen. Lopputyön olisi hyvä olla ensi viikolla valmis, jotta sen ehtisi käydä tulostuttamassa ja sidotuttamassa ennen 30.4. Tällä viikolla olisi hyvä olla tehtynä kaikki ennakkotehtävät. Seuraavat kaksi kuukautta meneekin asiakastyön ja kaikkien niiden kouluhommien kimpussa, jotka jätti lopputyön takia tekemättä. Viimeistään ensi viikolla pitäisi käydä ostamassa reililippu ja päättää, että mitä kautta menisi tällä kertaa mualimalle. Sitten pitäisi myös päättää, että onko niin älyttömän hyvä idea ottaa äippä mukaan, vaikka olisi hyvä, että hänkin näkisi mualimaa (ennen kun kupsahtaa  :wink: ) Niin, ja kyllä tämä vasta aloitettu seliselibaattikin turhauttaa  :lol:

Anonymous

• Vieras
Re: ..
« Vastaus #39 : 24.03.2004, 17:29:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr. Voyageur"
Kyllä, on aika helvetin turhauttavaa, kun en saa mistään duunia..

Mielenkiintoista sinänsä, että Helsinki tai sen tehtaat täyttyy siirtotyöläisistä kesäksi. Niistä, joilla ei ole mitään saumaa saada töitä sieltä, mistä haluaisivat sitä ja joutuvat lähtemään sinne, minne eivät haluaisi kun muuta ei ole mahdollista saada. Ainakaan, jos haluaa kunnolla rahaa siitä työstä.

Itse olen ollut Helsingissä töissä tehtaassa jo kolme kesää. Ja neljäs lähtee... Ei auta hakea täällä muualla, vaikka kuinka olis työkokemusta, kun kymmentä työpaikkaa hakee kolmesataa tyyppiä.

Mutta turhauttavaa, kuinka ihmeessä? Minä ainakin olen niin työn kuormittama, että ei ehdi turhautua kuin siihen, että sitä työtä on niin paljon... Paikasta toiseen syöksyn ja ihmettelen, että minne hävisi taas viime viikko, kuukausi ja talvi.