Kokemuksia nettimatkatoimistoista

(Luettu 125207 kertaa)

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Kokemuksia nettimatkatoimistoista
« Vastaus #160 : 13.02.2016, 21:24:20 »
Oletteko mennyt hotelliin ulkomailla pelkän suomenkielisen varausvahvistuksen kanssa? Onnistuiko hotelliin sisäänkirjautuminen?

Varasin ensimmäistä kertaa hotellihuoneen Ebookersin kautta, Amsterdamista. Varaamisessa ei ollut ongelmia, ja sain vahvistuksen sähköpostiin. Varausvahvistus on kuitenkin kokonaan suomeksi. Pääseeköhän hotelliin kirjautumaan sisälle vain ilmoittamalla varausvahvistuksessa näkyvän hotellin vahvistusnumeron vai kannattaisiko pyytää Ebookersilta vielä (todennäköisesti maksullinen) englanninkielinen vahvistus?

Olen käyttänyt paljon booking.comia ja Hostelworldia ja en ole muistaakseni ikinä joutunut näyttämään varausvahvistusta hotellin tai hostellin checkinia tehdessä, vaan pelkkä passi on riittänyt varauksen löytämiseen. Erittäin todennäköisesti riittää, että näytät pelkkää passia mutta printattu varausvahvistus tai screenshotti puhelimessa on hyvä olla varmuuden vuoksi.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #161 : 13.02.2016, 23:11:57 »
Joo, majoituspaikkoja ei kiinnosta muu kuin että varaus on samalla nimellä. Yleensä kyllä yritän pitää varausvahvistukset paperilla tai ainakin offlinenä jollain laitteella, että niissä oleviin tietoihin pääsee käsiksi. Yksi joskus hyödyksi tullut yksityiskohta on majoituspaikan osoite paikallisilla kirjoitusmerkeillä.

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #162 : 20.02.2016, 13:49:21 »
Kiitos molemmille vastauksista!  :) Menen sitten hotelliin pelkän suomenkielisen varausvahvistuksen ja passin kanssa. Huomasin, että Ebookersilla voi määritellä omiin asiakastietoihin, haluaako vahvistuksen suomeksi vai englanniksi. Jos käytän vielä jatkossa Ebookersia, pyydän lähettämään vahvistukset varmuuden vuoksi aina englanniksi.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #163 : 20.02.2016, 14:32:18 »
Ebookersilla tapahtuu jotain muutoksia, koitahan etsiä lentoja Ebookersilta Marraskuusta eteenpäin.

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #164 : 27.02.2016, 17:30:31 »
Ebookersin mahdolliset muutokset eivät kuitenkaan vaikuta Amsterdamin-matkaani, koska se on jo toukokuussa. Lennot ostin Finnairilta.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #165 : 17.03.2016, 16:08:12 »
Ebookersilta vastataan kyseessä olevan isot päivitykset nettisivuilla. Kieltämättä ihmetyttää, jos päivitysten takia loppuvuoden matkat ovat varattavissa vasta toukokuussa, niin kuin virkailija minulle vastasi. Kehoitti käyttämään sisaryhtiö Expediaa. Tästä luonnollisesti tuli montakin ajatusta mieleen, mutta toisaalta - Expedia on myös ihan toimiva firma, joten ihan sama...

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #166 : 19.03.2016, 17:20:39 »
Ehkä Ebookersin nettisivujen päivitykset ja mahdolliset muut muutokset liittyvät siihen, että Ebookersin emoyhtiö Orbitz Worldwide fuusioitui viime vuonna Expedian kanssa.

Expedia ja Hotels.com kuuluvatkin jo ennestään samaan konserniin. Toisaalta koska Hotels.comin kautta on varastettu yli sadan suomalaisen korttitiedot, en pitäisi Expediaakaan kauhean luotettavana yrityksenä. Vai käyttävätkö ne samaa tietojärjestelmää? En muista, onko asiasta jo puhuttu Pallontallaajissa, mutta tässä kuitenkin linkki Ylen uutiseen korttikopioinneista: http://yle.fi/uutiset/suositun_hotelscomin_tietoturvassa_aukko_krp_sadan_suomalaisen_korttitiedot_viety_varauksen_jalkeen/8598203

Lasse32

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #167 : 30.05.2016, 14:26:53 »
Itse ostin liput Travelstartilta Euroopan sisäiselle lomamatkalle toukokuun alkuun. Yritin 1,5 viikkoa ennen lentoa soittaa heidän asiakaspalveluunsa ja tiedustella, miksi en ollut saanu sähköpostivahvistusta. 4 päivän päästä pääsin läpi Intialaiseen puhelinoperaattoriin. Hän ei osannut kertoa. Rahat oli mennyt tililtä, lentoa en ole saanut koskaan ja odotan vieläkin, yli kaksi viikkoa matkan tarkoituksellisen aloituksen jälkeen, että heidän sähköpostissaan ei olisi ruuhkaa. En ole vieläkään saanut vastausta tai rahoja taikaisin. Olen ollut yhteydessä kuluttjansuojavirastoon.

Heidän facebook sivunsa mukaan samankaltaisissa tilanteissa olevia heinkilöitä on paljon. Kannattaa käydä katsomassa. Olen kuullut huhua, että he ovat menossa konkurssiin.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #168 : 30.05.2016, 15:39:55 »
Kun tilaa jotakin, kannattaa etsiä netistä juttua, mitä firmasta kirjoitetaan. Itse olen ostanut viime aikoina matkoja vain Aurinkomatkoilta, Ebookersilta, Killroylta ja suoraan lentoyhtiöiltä, tosin Ebookers jää pois sattuneesta syystä Lokakuun lopun jälkeen. Thaimaassa hoidan majoituksen paikan päällä tai parille thaimaalaiselle tutulle välittäjälle laitan sähköpostia etukäteen, maksu Thaimaassa. Kun lontoon kieli ei suju täydellisesti, on turvallista varata lentoja näin.

Ericaoscar

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #169 : 30.05.2016, 22:01:06 »
Ei nyt liity ihan suoraan nettimatkatoimistoihin, mutta kun tuo hotels.com mainittiin, niin voin kertoa, että sieltä vuotaa luottokorttitiedot kuin seulasta myös muissa maissa kuin Suomessa. Työstä johtuen tullut asia eteen erittäin usein. Eli jotain muuta kautta varaisin hotellit, etenkin kun ei ole edes likikään halvin ja teettää turhaa työtä soitella luottokorttiyhtiöön/luottokorttiyhtiöstä ja selvittää huijausveloituksia.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #170 : 30.05.2016, 22:37:10 »
Hei Jostain taisin lukea netistä, että Hotels.comia ei kiinnosta hoitaa asiaa kuntoon, lienee vierittänyt syyn asiakkaiden niskaan.

Ireppok

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #171 : 17.05.2017, 20:02:09 »
En tiedä meneekö oikeeseen paikkaan, mutta kysytään nyt kuitenkin. Kattelin tossa marraskuulle lentoja helsingistä cancuniin, ja American Airlinesin lennot näyttäis olevan Ticket.fi:ssä muutaman satasen halvempia kuin muilla firmoilla. Mistä tämä vois johtua, vai tuleeko tässä huijatuksi tms?

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #172 : 17.05.2017, 20:25:35 »
Ticket.fi mainostaa Pohjoismaiden suurimpana nettimatkatoimistona. Itse valitsin firman sen takia, että heiltä sai sellaisen lennon ja hotellin lisävakuutuksella, mistä sai kaikki rahat takaisin (-kulut). No sillä kertaa lisävakuutuksesta oli apua, kun jouduin peruuttaa matkan. Huono puoli oli siinä, että heillä tulee isot kulut päälle (esim. luottokortilla maksettaessa). Sen jälkeen olen varannut Killroylta, heiltä sai myös lisävakuutuksen, helpompi asioida suomeksi. Nykyisin olen ottanut heiltä lähinnä majoituksia. Lennot olen ottanut suoraan lentoyhtiöiltä, koska kerään Qatarin pojoja. . Killroyn etuja on siinä, että ennen ostopäätöstä näkee lentolipun ehdot, Ticket.fiissä sitä ei näy.

Ireppok

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #173 : 17.05.2017, 21:00:00 »
Ticket.fi mainostaa Pohjoismaiden suurimpana nettimatkatoimistona. Itse valitsin firman sen takia, että heiltä sai sellaisen lennon ja hotellin lisävakuutuksella, mistä sai kaikki rahat takaisin (-kulut). No sillä kertaa lisävakuutuksesta oli apua, kun jouduin peruuttaa matkan. Huono puoli oli siinä, että heillä tulee isot kulut päälle (esim. luottokortilla maksettaessa). Sen jälkeen olen varannut Killroylta, heiltä sai myös lisävakuutuksen, helpompi asioida suomeksi. Nykyisin olen ottanut heiltä lähinnä majoituksia. Lennot olen ottanut suoraan lentoyhtiöiltä, koska kerään Qatarin pojoja. . Killroyn etuja on siinä, että ennen ostopäätöstä näkee lentolipun ehdot, Ticket.fiissä sitä ei näy.

Selvä homma. Mietin vain, kun samat lennot on ticket.fi:ssä ~300€ halvemmat per nuppi kuin vaikkapa Kilroylla/muilla toimistoilla niin herättää epäilystä tälläsellä aloittelevalla matkailijalla. Sama homma on itseasiassa ainakin kaikissa noissa American Airlinesin Helsinki-Cancun-Helsinki - lennoissa, että Ticket tarjoaa monta sataa halvemmalla, kuin muut.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #174 : 17.05.2017, 21:57:53 »
No ainakin tuo lisävakuutus kannattaa ottaa, elämässä voi sattua mitä tahansa, kaikkia ei matkavakuutus korvaa