Riikan hotellit

(Luettu 34410 kertaa)

reetukka81

• Aloittelija
    • Profiili
Riikan hotellit
« : 09.06.2008, 18:26:33 »
Osaisko joku suositella edullista hotellia/hostellia Riikasta, mielellään läheltä keskustaa? Pari yötä on tarkoitus olla reissussa.

Steti

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Riikan hotellit
« Vastaus #1 : 09.06.2008, 21:20:31 »
Varattiin just eilen söpö ja mukavannäköinen Central Hostel Riga. Lähellä kuuleman kaikkea. kaksi aikuista, viisi yötä 212€ :)

reetukka81

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.06.2008, 22:05:08 »
Päädyttiin samaan paikkaan. :) Vaikutti mukavalta ja hinta-laatusuhde ainakin tässä vaiheessa tuntuis olevan kohdallaan. Katotaan miten käy, 29. päivä ollaan menossa. :)

nemo_zzz

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.10.2008, 01:58:48 »
Millaista oli, kertokaapa te jotka kävitte?

Me olemme menossa marraskuussa tuohon samaiseen Central hostelliin 2 lapsen kanssa, (siis 2A + 2L), 3 yötä omassa kylppärillisessä huoneessa 63 € yhteensä oli liian hyvä tarjous, että olisi voinut jättää käyttämättä.

Oliko melua, likaista, minkäkokoiset huoneet, jne? Millainen aamiainen ja henkilökunta, etäisyydet keskustasta?

Eka kunnon ulkomaanreissu lasten kanssa, ilman lapsia toki olemme paljon reissanneet, mutta silti vähän jännittää miten lasten kanssa sujuu...  ;)

Tipsi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.10.2008, 10:59:33 »
Tltiin juuri eilen Riiasta, ja oltiin tuossa hostellissa. Mukana 10-vuotias poika. Oikein hyvin selviydyttiin, vaikka ei ollut edes omaa kylppäriä. Hinta-laatusuhteeltaan oikein kiva majapaikka.

RookieTraveller

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 29.10.2008, 18:43:32 »
http://www.hostelbookers.com/hostels/latvia/riga/6038/

Tuossa on oikeasti edullinen hostelli riikassa (Riga-Backpackers Hostel
Marstalu st.6, Riga, LV-1050, Latvia ).

Majoittuminen maksaa siis 12 hengen yhteishuoneessa 4€/vrkja hinta sisältää petivaatteet ja pyyhkeen. Nettiinkin pääsee kunhan kysyy ja ei siitä joudu maksamaan ainakaan jos "kohtuullisen" ajan nettiä käyttää. Aamiainen maksaa 7€ mutta aamiasta en syönyt niin laadusta en osaa sanoa.
Siisti WC suihkulla löytyy huoneista. Suosittelen yhteismajoitusta koska oikeasti vaikken uskonut se lisää mukavuutta ja kokemusta.
Sijainti täydellinen jos vanhassa kaupungissa aikaa haluaa viettää.

Jos aivan välttämättä haluaa oman huoneen niin se maksaa sitten jo paljon. (Yhdeltä hengeltä 25€, kahdelta 30€, kolmelta 36€, neljältä ja viideltä 40€, kuudelta 42€ ja kahdeksalta 48€. )

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 30.10.2008, 07:46:32 »
Tässä taas paras ja tunnelmallisin hostel, jossa oon ikinä ollut. Ei ole kallis, sijainti loistava, henkilökunta mukavaa..

Pari ilmaista nettikonetta, kahvia ja teetä saapi keitellä koska haluaa, eikä maksa mitään :) Oleskelutila on oikeen kiva..

Tää on itseasiassa melkeen ton Riga-Backpackers Hostelin naapurissa. :)

Jos vielä Riikaan joskus eksyn, en varmaan ees harkitse mitään muuta majoitusta. :D

Zemfira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 31.10.2008, 14:20:44 »
Varattiin just eilen söpö ja mukavannäköinen Central Hostel Riga. Lähellä kuuleman kaikkea. kaksi aikuista, viisi yötä 212€ :)

Moi,

eka viestini tässä.

Elikkä - me varataan aina hotellit www.hrs.de - sivuston kautta. 90% tapauksista ton sivuston kautta varaaminen tulee paljon edullisemmaksi kuin esim. suoraan hotellista.
Riikassa ollaan oltu 3 kertaa ja aina maksettu max 40 egee/yö kahdelta.
Nytkin tein koe-haun ensi viikolle ja löytyy useita kymmeniä hotelleja alle 50€/yö eli en pidä järkevänä maksaa hostellista samaa hintaa kuin keskitason hotellista mukavuuksineen...

Huomioitavaa on, että osa hotelleista vaatii luottokorttivarmennuksen (ei läheskään kaikki).
Toi samainen sivusto toimii ympäri maailman ja oikeastaan kaikki matkamme viimeiset 3 vuotta ollaan hoideltu hrs:n kautta.

Tänä kesänä oli ensimmäinen huono kokemus Hrs varauksesta kun yöpyessämme eräässä Pariisin hotellissa 2 yötä oli toiselta yöltä laskutettu myös luottokorttia, vaikka maksoimme käteisellä - no rahat saatiin takaisin kun valitin hotelliin (hotellin moka).
Tallinn rules

nemo_zzz

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 02.11.2008, 02:46:45 »
No jos oikeasti edullista haluaa, niin kyllä tuo Central hostel on.... Booking.comin kautta varattu, sieltä olen aina hotellit varannut, ja aina halvimmalla löytynyt juuri tuolta. Tarpeeksi ajoissa vielä jos on liikenteessä niin sitä halvempi.

Centralissa siis tuli hinnaksi 21 euroa/yö kahdelta. Eli 10,50 per nenä, omassa huoneessa, omalla kylppärillä. Ilman kylppäriä olis ollut 50 euroo/3 yötä -> 8 euroa/aikuinen/yö. Ja meillä kun on vielä lapset mukana, joten ~5 euroa/henkilö/yö. :D

(Ai niin, unohdinko mainita että aamiainen kuului hintaan...  :P )

Mutta tosiaan, parin viikon päästä tulee vasta testattua, onko hyvä vai kamala paikka. Onhan tuo hostellin hintataso jo aika lupaava, ikinä missään muussa käymässämme paikassa ei yleinen hintataso ole hotelleissa ollut näin matala, toivottavasti se heijastuu myös muihin hintoihin.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitä kautta Steti yönsä tuossa samassa hostellissa varasi, ja kuinka lyhyellä varoitusajalla, kun hintaero oli noinkin iso?
« Viimeksi muokattu: 02.11.2008, 02:48:26 kirjoittanut nemo_zzz »

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 02.11.2008, 10:22:49 »
Meillä majoitus oli täältä:
http://www.apartments-riga.com/

lasten kanssa matkustaessa oma huoneisto oli toimiva ratkaisu, maksettiin 60,-/yö neljän hengen huoneistosta keskellä vanhaa kaupunkia. Oma rauha ja lapset pystyi pistämään illalla nukkumaan omaan makuuhuoneeseen ja itse jatkoi valvomista olohuoneessa.. omasta mielestä parempi ratkaisu kuin hostellin yksi private room tai kaksi hotellihuonetta.

Zemfira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 03.11.2008, 07:27:37 »
No jos oikeasti edullista haluaa, niin kyllä tuo Central hostel on.... Booking.comin kautta varattu, sieltä olen aina hotellit varannut, ja aina halvimmalla löytynyt juuri tuolta. Tarpeeksi ajoissa vielä jos on liikenteessä niin sitä halvempi.

Centralissa siis tuli hinnaksi 21 euroa/yö kahdelta. Eli 10,50 per nenä, omassa huoneessa, omalla kylppärillä. Ilman kylppäriä olis ollut 50 euroo/3 yötä -> 8 euroa/aikuinen/yö. Ja meillä kun on vielä lapset mukana, joten ~5 euroa/henkilö/yö. :D

Mutta tosiaan, parin viikon päästä tulee vasta testattua, onko hyvä vai kamala paikka. Onhan tuo hostellin hintataso jo aika lupaava, ikinä missään muussa käymässämme paikassa ei yleinen hintataso ole hotelleissa ollut näin matala, toivottavasti se heijastuu myös muihin hintoihin.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitä kautta Steti yönsä tuossa samassa hostellissa varasi, ja kuinka lyhyellä varoitusajalla, kun hintaero oli noinkin iso?

No Riika on perskuleen kallis paikka!
Tallinn rules

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 03.11.2008, 11:36:25 »

Mainos sponsored by tallinnan matkailutoimisto..?  ;D

Makukysymys mutta itse viihdyin Riiassa huomattavasti paremmin kuin Tallinnassa.. eikä Riika hintatasoltaan mielestäni Tallinnaa kalliimpi ollut.   :)

Zemfira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 05.11.2008, 06:53:36 »

Mainos sponsored by tallinnan matkailutoimisto..?  ;D

Makukysymys mutta itse viihdyin Riiassa huomattavasti paremmin kuin Tallinnassa.. eikä Riika hintatasoltaan mielestäni Tallinnaa kalliimpi ollut.   :)

Juu makuja on monia. Tallinnan puolesta puhuvat seuraavat seikat (mun mielestä):

- ostosmahdollisuudet paremmat Tallinnan lukuisissa isoissa ostoskeskuksissa
- yöelämä Tallinnassa huomattavasti vilkkaampaa ja muutenkin kaupungilla elämää enemmän -> kansainvälisempi meno. Riikassa on talviaikaan ja viikolla todella hiljaista ja vanhan kaupunginkin kuppiloissa saa tosiaankin olla omissa porukoissaan! (No jokuhan tykkää kun saa nukkua rauhassa ja kävellä tyhjillä kaduilla).
- ravintoloissa hintataso selvästi kalliimpaa Riikan vanha kaupunki versus Tallinnan vanha kaupunki
- suomea puhutaan Tallinnassa aika yleisesti

Riikan puolesta puhuvat seuraavat seikat:

- RyanAirilla helppo,- nopea ja halpa tapa matkustaa (jos varaa ajoissa)
- Riika on kenties hieman eksoottisempi kohde
- Riikassa saa mielestäni parempaa palvelua keskimäärin kuin Tallinnassa
- Känniset suomalaiset eivät pistä silmään
« Viimeksi muokattu: 05.11.2008, 06:56:53 kirjoittanut Zemfira »
Tallinn rules

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 07.11.2008, 14:54:45 »
- ravintoloissa hintataso selvästi kalliimpaa Riikan vanha kaupunki versus Tallinnan vanha kaupunki
Siis mitä? Kummassa on sun mielestä halvempaa? Mä kyllä olen poikkeuksetta maksanut ravintolasafkoistani Riiassa vähemmän, kuin Tallinnassa. (Tallinnassa viimeks kesällä, Riiassa tammikuussa viimeks)

Oliko tää plussa vai miinus? (Mulle ehdoton miinus)

Näissä taas olen ehdottoman eri mieltä. Riiassa oon saanut aina tylyintä kohtelua ikinä missään. Ja kännisiä urvelosuomalaisia on kyllä melkeenpä sama määrä molemmissa. Erottaa siis kauas.
Riiassa itseasiassa olin ekaa kertaa yhen kaverin kanssa, jolle se oli eka ulkomaanmatka. Sanoin sille, että "Mistä vetoa, niin toi möykkäävä känniläislauma on Suomesta".. Ja kappas, niin se oli. Tunnisti jo kaukaa.
Kaveri oli hieman yllättynyt. Oli luullut aina liioitteluksi, kuinka noissa kohteissa erityisesti suomalaiset tunnistaa.

kaima

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 07.11.2008, 16:52:58 »
Käytiin työporukalla vuosi sitten Riiassa ja kun mentiin Ryanairilla (liput viideltä maksoi yhden yhteisen ruumaan laitetun matkalaukun takia yhteensä peräti 18,10€), niin oli varaa ottaa oikea hotelli.

Nappasimme booking.comin kautta tämän:Hotel Garden Palace Grecinieku Iela 28:ssa

Yön hinnaksi tässä hienossa, aivan keskustassa, vanhan kaupungin reunalla sijaitsevassa mahtipontisen vanhanaikaisesti sisustetussa hotellissa tuli n. 40 euroa per henkilö. Suosittelemme. 8)

Zemfira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 10.11.2008, 14:01:01 »
Siis mitä? Kummassa on sun mielestä halvempaa? Mä kyllä olen poikkeuksetta maksanut ravintolasafkoistani Riiassa vähemmän, kuin Tallinnassa. (Tallinnassa viimeks kesällä, Riiassa tammikuussa viimeks)

Oliko tää plussa vai miinus? (Mulle ehdoton miinus)

Näissä taas olen ehdottoman eri mieltä. Riiassa oon saanut aina tylyintä kohtelua ikinä missään. Ja kännisiä urvelosuomalaisia on kyllä melkeenpä sama määrä molemmissa. Erottaa siis kauas.
Riiassa itseasiassa olin ekaa kertaa yhen kaverin kanssa, jolle se oli eka ulkomaanmatka. Sanoin sille, että "Mistä vetoa, niin toi möykkäävä känniläislauma on Suomesta".. Ja kappas, niin se oli. Tunnisti jo kaukaa.
Kaveri oli hieman yllättynyt. Oli luullut aina liioitteluksi, kuinka noissa kohteissa erityisesti suomalaiset tunnistaa.

- Hinnat ovat Riikassa SELVÄSTI kalliimmat kuin Tallinnassa (kannattas käydä useamminkin siellä raflassa kun kerran...)
- Kotimaisella kielellä palvelu on varmasti PLUSSAA (kato kaikki ei edelleenkään  käytännössä puhu muuta kuin suomea - iteltä tosin 6 kieltä sujuu jotenkin. Ilmeisesti haluat päteä jollain lukioenglannillasi ?).
- Tallinnassa käy vuosittain reilu miljoona suomalaista turistia - Riikaan matkustavien
määrä on kymmenkertaisesti pienempi - joten tätä tuskin tarvitsee enempää vääntää rautalangasta...
Tallinn rules

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 11.11.2008, 14:37:06 »
^Älä nyt hermostu ja ala HUUTAA! :) Kyllä niissä ravintoloissa molemmissa paikoissa tuli käytyä useammankin kerran. Ja kyllä, Tallinnassa vastaavasta safkasta maksoin huomattavasti enemmän.
Vaikea kuvitella matkustelevaa ihmistä, joka ei osaisi englantia. :) Tai siis, puhuisi vain suomea. No, mun mielestä siis palvelun saaminen suomeksi vie jossain määrin reissulta sen reissufiiliksen. (Mikä sun ongelma on, en mäkään sinulle v*ttuile. Mulla ei ole tarvetta päteä millään. Sullako on kuusine kielinesi? ;D)

Enkä missään väittänyt, että Riiassa olisi enemmän suomalaisia. :D Jos tarvii rautalankaa vääntää, niin kyllä, siellä törmää varmasti kännisiin suomalaisiin. Yhtä varmasti, kuin Tallinnassa (jossa niitä kyllä on vieläkin enemmän).

Edit: Niin, ja lukioenglannilla nyt tuskin kukaan lähtisikään pätemään. ;)

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #17 : 11.11.2008, 19:06:03 »
Jätetään turha provoaminen ja henkilökohtaisuudet vähemmälle. -Milma

nemo_zzz

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Riian hotellit
« Vastaus #18 : 20.11.2008, 15:38:35 »
No nyt on hostelli testattu (Central hostel). Tosi ystävälliset ja mukavat hostellityypit oli, huone pienehkö mutta lapsille mahtui patja sängyn viereen. Kodikasta, aivan kuin olisi kotiin tullut, kun aula oli sellainen kotimainen (siis kodin kaltainen, ei suomalainen). Ainoa huono puoli oli äänieristyksen lähes täydellinen puute, huonosti nukkuvien/meluisten nuhaisten lasten kanssa oli ikävä koko ajan olla sanomassa että "HILJAAA!!!"...  ;)

Hintataso oli ihan ok, Tallinnassa ehkä tosiaan vähän halvempaa. Kyllä me ostoskeskuskin löydettiin (Sky&More), tosin ostokset jäivät vähille kun ei lastenvaatteiden tyyli oikein miellyttänyt silmää.

Parasta oli kyllä suomalaisten puute, jos ei lentokenttäbussia ja hostellia otettu huomioon, niin vain kerran törmättiin suomalaisiin koko reissulla, tämä aika ei ehkä ole se känniörveltäjien kultakausi, kesällä varmaan enemmänkin voisi suomalaisia olla. Ei me tosin pyörittykään juuri vanhassa kaupungissa tms.

Vielä tohon suomen ymmärtämiseen. Minusta Tallinnassa on ärsyttävää, kun ei tiedä puhuisiko englantia vai suomea, kun tuntuvat välillä ymmärtävän suomea paremmin kuin enkkua...  :D Tuolla sai rauhassa keskittyä siihen englannin muisteluun.

Vanhassa kaupungissa muuten yritti joku äijä meitä huijatakin. Tuli kolikkopinon kanssa, puhui Latviaa muka, ja sanoi sitten englanniksi että haluaisi vaihtaa nämä "latit" kakskymppisen seteliksi. No, onneksi olimme tarkkana ja huomasimme että kyseessä olivatkin litit, eli Liettuan rahayksikkö, aika samannäköisiähän ne 2-litiset ovat kuin 2-latiset. Varmaan joku ekaa päivää Riiassa ollut rookieturisti meni halpaan ja menetti rahaa... (1 lati on n. 5 litia)
« Viimeksi muokattu: 20.11.2008, 15:53:01 kirjoittanut nemo_zzz »

Alma76

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 31.05.2009, 00:21:02 »
Kysymys Riikan hotelleista...
Ollaan isännän kanssa menossa kolmeksi yöksi (toivottavasti)kyseiseen kaupunkiin. Suositelkaas jotain hyvää hotellia sellaiselle pariskunnalle, jolle toiselle kävis hostelli ja toinen ei haluis hostelliin mennä eikä kauas keskustasta?  ;D
Toinen asia mitä jäin miettimään oli se, että jos huoneiden luovutus tapahtuu iltapäivällä ja lento kotio lähtee illalla(Ryanair Tampereelle), pitääkö matkatavaroita kuljettaa mukana koko pitkän päivän verran ja voiko ne säilöä turvallisesti johonkin? :D