Lonely Planetit Noksuihin.

(Luettu 2929 kertaa)

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Lonely Planetit Noksuihin.
« : 19.08.2008, 21:46:04 »
Maailman suurin matkapuhelinvalmistaja Nokia ja matkaopasyhtiö Lonely Planet ovat tehneet yhteistyösopimuksen karttapalveluista.

Sopimuksen myötä Nokian Maps-sovelluksen käyttäjät voivat ostaa Lonely Planet -matkaopassarjan sisältöjä verkosta suoraan matkapuhelimeensa, yhtiöiden tiedotteessa todetaan.

Lonely Planetin toimitusjohtaja Stephen Palmerin mukaan sopimus muuttaa yhtiön tuottamien sisältöjen jakelua tuoden ne käyttäjien saataville "ajasta ja paikasta riippumatta". Mapsista on tarkoitus löytyä ensi alkuun Lonely Planetin opas sataan kohteeseen.

Tähän asti Nokian puhelimiin on voinut ladata muun muassa Berlitz-, Wcities-, Insight- ja Polyglott-matkaoppaita.

Britannian yleisradioyhtiö BBC:n kaupallisen puolen, BBC Worldwiden, omistama Lonely Planet on eräs maailman suurimmista matkaoppaiden julkaisijoista.

- Taloussanomat

Eli odotatteko jo kieli pitkällä helposti mukana kannettavaa LP:tä vai luotatteko enemmän tiiliskiviversioon, jonka saa sitten matkan jälkeen kirjahyllyyn muiden jatkoksi. Itse taidan kuulua siihen (iki?)vanhaan sukupolveen joka haluaa edelleen kirjat paperisina.

Willie_R

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Lonely Planetit Noksuihin.
« Vastaus #1 : 19.08.2008, 21:51:51 »
Hyvä veto Nokialta täytyy sanoa, ainakin Japanilaisten luulisi innostuvan. Itse taidan tyytyä tiiliskivi-versioon, senhän voi vielä vaihtaa hätätapauksessa muutamaksi markaksi.

Oon mie ennenki ajanu!

iramaria

• Vieras
« Vastaus #2 : 19.08.2008, 22:31:01 »
Hmmpph. Kirjana. Johan nyt sentään.

Eikä tuo toinen vaihtoehto kaiketi mulla käytössä olevilla tai tulevilla malleilla olis mahdollistakaan. Se asema, jolta mun teknologiajuna joskus meni, on lakkautettu kannattamattomana jo aikaa sitten. 

peru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.08.2008, 08:46:56 »
Hmmpph. Kirjana. Johan nyt sentään.

Eikä tuo toinen vaihtoehto kaiketi mulla käytössä olevilla tai tulevilla malleilla olis mahdollistakaan. Se asema, jolta mun teknologiajuna joskus meni, on lakkautettu kannattamattomana jo aikaa sitten. 

:) No, koen itseni aika lailla tuossa teknologiajunassa istuvaksi, mutta silti taidan pitäytyä kirjaversiossa. Tykkään kirjoista! Jos LP ryhtyisi myymään kirjojaan tuolla Nokian lisenssillä höystettynä, niin voisi vaikka siitä pari euroa ylimääräistä maksaakin.

Arth

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.tuonela.net
« Vastaus #4 : 20.08.2008, 11:38:19 »
Eli odotatteko jo kieli pitkällä helposti mukana kannettavaa LP:tä vai luotatteko enemmän tiiliskiviversioon, jonka saa sitten matkan jälkeen kirjahyllyyn muiden jatkoksi. Itse taidan kuulua siihen (iki?)vanhaan sukupolveen joka haluaa edelleen kirjat paperisina.

Tätä on jo toivottu pitkään! Lyhyillä matkoilla pärjää hyvin yhden opuksen kanssa, mutta teeppä pidempi matka, niin joutuu roudaan aika isoa kirjastoa, ellei hommaa kirjoja tien päällä. Eli minun gramman viilaukseen tosi hyvä juttu - sitten jaksaa kantaa koko kirjaston yli vuorien ja halki mantereiden, kun ei ne paljon muistikortilla paina. Tosin kyllä se käyttöliittymä paperipainoksessa taitaa olla silti parempi.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.08.2008, 15:00:10 »
Lähinnä tämä uutuustuote korvannee ah-niin-tasokkaita LP:n karttoja. Eli nyt voi sitten katsoa kirjasta löytämänsä paikan karttatiedot kätevämmin kännyn karttasovelluksella.

Itselläni on nyt kuukauden ollut Nokia Mapsia pyörittävä nokialainen gps:llä ja kieltämättä varsin kätevä. Tosin matkalla Koreassa siitä ei ollut iloa, koska kyseiseen maahan ei Nokian karttasovellusta ole tehty. Mutta pääkaupunkiseudulla on tullut testattua ja hienosti toimii - vaikka täällä harvemmin karttaa tarvitsee :)
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.