MeNaiset (30/2008)-lehden artikkeli Laosista ja länkkäreistä

(Luettu 3400 kertaa)

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko kukaan sattunut lukemaan uusimman Menaiset-lehden artikkelia luontoa hajottavista ja pilveä pössyttelevistä länkkäreistä, jotka luulevat olevansa erilaisia mutta ovatkin turisteja? Itselläni ainakin nousi karvat pystyyn, en nyt jaksa referoida ko. tekstiä mutta sen on kirjoittanut -82 syntynyt opiskelija, joka poseeraa Facebookissa Angkorissa, Kambodzassa. Nyt voi taas äidit ja mummut pyöritellä päätään nykymaailman menosta. Ärsyttää.
Laukussa leipää ja...

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
 Kyllä luin. Millä tavalla karvasi nousivat pystyyn?
 Mielestäni jutussa oli kyllä ainakin totuuden siemen. Backpacker mekkahan se on, sieltä löytyy kyllä ihan niin kuin jokaisesta muustakin paikasta niitä, jotka osaavat käyttäytyä fiksusti ja sitten niitä jotka viis veisaaat.
 että kun tuntuu olevan myös yleinen meininki reppureissaajien pääkopassa se että "kun mulla on nyt reppu selässä ja olen bäckpäkkeri niin oon tosi spesiaali oman tien kulkija". Ja kas vain, käyttäydytään kuin mikä tahansa sikaturisti.
Never Give Up.

tonppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Komppaan Sunnya

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
tänään odotellessa hammaslääkäriä, satuin lukemaan tuon jutun enkä kyllä itse nähnyt siinä mitään pahaa, saati kaukana totuudesta olevaa? omien kokemusten perusteella länkkärit ketkä tulee vastaan noilla seuduilla harvemmin on mitään ruudinkeksiöitä, ja ovat lähinnä lomailemassa. enkä siis väitä että kaikki, mutta huomattava osa.

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä uutta tässä aiheessa oli muutenkaan? Kaikissa repputuristipaikoissa on noita samoja juntteja, eikä se ole edes mikään uusi ilmiö.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mä lukaisin tuon jutun tänään ja musta se oli... mitenkähän sitä kuvailisi.... joku "mä oon nii-in travelleri" voi siitä herneet nenukkiinsä vetää.

Mun tajuntaan kun ei vielä ole uponnut se, mikä noistakin reissaajista muka tekee niin erilaisen? Kohde on tietty vähän spesiaalimpi kuin Las Palmas, mutta ihan samalla tavalla tuollakin länkkäri hengaili länkkäreiden kanssa. Ihan samalla tavalla jokainen kulkee Lonely Planet takataskussa kuin kolme pientä elefanttia ja sitten muka ollaan niin travelleria, independenttiä oman tien kulkijaa ja vaikka mitä....