Mistä nikkinne tulee?

(Luettu 81611 kertaa)

andydeniro

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #260 : 07.08.2006, 18:03:09 »
Urheilu piireissä lempinimeks tuli Andy, koska joukkueessa oli 5 Anttia. De Niro tulee tietenkin Robert De Nirosta. Jos muuttaisin jenkkeihin vakituisesti, niin voisin jopa ottaa Andy De Niro nimen käyttöön  :shock:
The sword is worth ten thousand words

cariad

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #261 : 07.08.2006, 18:41:38 »
Cariad on kymrin kieltä. Poikaystävä kutsuu mua välillä tällä nimellä, enkä sitten äkkiseltään muuta keksinyt.  :oops:

Remez

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - Remez_@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #262 : 08.08.2006, 14:49:58 »
Kaverilta joka muutti lontooseen. Remez.

allika

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #263 : 08.08.2006, 15:23:32 »
Jotain piti keksiä ja pullo lähdevettä sattui olemaan pöydällä..
oikea muoto nimelleni olisi allikas, mutta pudotin ässän pois lopusta, kun kuulosti mukavammalta - eteläisen naapurimaamme kieltä.  :D

Blanche-Neige

• Vieras
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #264 : 09.08.2006, 11:04:33 »
Lumikki ranskaksi. Lumikki ja seitsemän kääpiötä oli pienenä lempisatuni. Olin lukenut sitä ranskaksi aiemmin, siitä Blanche-Neige.

Opalia

• Reissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #265 : 09.08.2006, 13:25:39 »
Luin joskus lapsena kirjaa, jonka päähenkilön nimi oli Opal. Ihastuin nimeen ja väänsin siitä suomalaisen version. Lapsellisena ajatuksena oli antaa nimi joskus omalle tyttärelle. Mutta sitten joskus vuosia myöhemmin ensimmäistä roolipelihahmoani luodessa piti nimeä miettiä ja tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Sen jälkeen sitä on tullut käytettyä kaikkialla missä nickiä tarvitaan. Eipähän tarvi keksiä uusia...

En ole antamassa nimeä enää lapselleni, jos sellaisen joskus saan. Onhan "nimi" ollut vuosikausia jo omassa käytössäni... Enkä kyllä muutenkaan.

- Opalia
enossa olevaa ohjelmistoa: HEL-LHR-LAX-SFO-AKL-BUE-AKL-???

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #266 : 16.08.2006, 23:46:03 »
VIP:ta oon käyttänyt erilaisissa peleissä siksi, että joskus muksuna kun kavereiden kanssa pelattiin 32-bittistä Segaa,  peleissä joissa sai valita oman nimen tilaa oli vain kolmen kirjaimen verran. Koska muutamalla kaverillani oli kolmikirjaiminen lempinimi, ja he saivat siis hahmoilleen nimensä, piti sitten munkin kehittää jotain. Luonnollisesti piti olla muita parempi ja hetken aivoriihi johti VIP:iin.

Tuossa männä viikonloppuna näin Suomen suurimmassa kyläkaupassa  hyvän magneettitaulun jossa luki isolla
Very Impressive Penis.
Melkein ostin.

Amarie

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - keamesiaurora@hotmail.com
    • Profiili
    • http://mesiaurora.org
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #267 : 17.08.2006, 06:41:41 »
Mä kirjoitin joskus pienenä tyttönä fantasiatarinoita Amariesta. Nettielämääni joskus 10-vuotiaana aloitellessa keksin itselleni tän nimen fantasianimigeneraattorin avulla, enkä edes muistanut noita tarinoita, ennenkuin keväällä vanhempien muuttaessa löysin noita vihkoja, joihin niitä kirjoittelin.

Zia

• Reissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #268 : 17.08.2006, 15:31:39 »
Zia on pieni viehättävä kylä Kosin vuoristossa; piipahdin siellä jokunen vuosi sitten. Jostain syystä nimi on jäänyt mieleen, ja päätin ottaa sen uusiokäyttöön. Lyhyt ja ytimekäs on hyvä!  :D

Kirjoitin pariin otteeseen tänne toisella - hätäpäissään äkkiä kyhätyllä - nikillä kunnes vaihdoin.
Save the Earth - it's the only planet with chocolate.

monday

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #269 : 07.11.2006, 18:34:13 »
black uhurun 'mondays' soi sillä hetkellä ku tänne rekisteröidyin, ja siitähän se sitte tuli. ja maanantai on itseasiassa päivänä ihan mukava; ei oo reiluun puoleentoista vuoteen tullut elettyä ma-pe koulussa/töissä, viikonloppu vapaata -elämää, ni ei oo enää mitään angsteja ko. päivää kohtaan :)

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #270 : 08.11.2006, 10:12:54 »
Vanha sukunimestäni johdettu lempinimeni, jota olen käyttänyt myös joillain muillakin keskustelupalstoilla nickinäni. Tänne jouduin lisäämään tuon syntymävuotta osoittavan "-80" tuonne perään, kun tunaroin ensimmäisessä rekisteröitymisessäni, ja laitoin sähköpostiosoitteeksi sellaisen, jonka spämmi olikin totaalisesti tukkinut, enkä saanut tuota varmistus-mailia. Näin menetin tuon vakio-nickini siihen rekisteröitymisyritykseen.
ee

Tua

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #271 : 08.11.2006, 13:42:11 »
Ihan omalla ja oikealla nimellä mennään. Hauskaa sinänsä, että se tarkoittaa latinaksi ja italiaksi 'sinun', ainakin minun tietojeni mukaan :>
re you suggesting coconuts migrate?

primrose_hill

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #272 : 09.11.2006, 20:14:20 »
Lontoon Regent's Parkissa oleva mäki, jonka laelta voi katsella kaupunkia. Lontoo oli nuorempana unelmien kohde (ja täyttymyskin), eipä ole nyt tullut käytyä siellä 7 vuoteen. Mutta kuvatkoon nikki sitten sitä, että tykkään matkoillani eniten kaupunkiluonnosta, puistoista ja muista vihreyksistä keskellä vilinää.
Live forever*

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #273 : 09.11.2006, 22:26:23 »
Lainaus käyttäjältä: "monday"
black uhurun 'mondays' soi sillä hetkellä ku tänne rekisteröidyin, ja siitähän se sitte tuli. ja maanantai on itseasiassa päivänä ihan mukava; ei oo reiluun puoleentoista vuoteen tullut elettyä ma-pe koulussa/töissä, viikonloppu vapaata -elämää, ni ei oo enää mitään angsteja ko. päivää kohtaan :)

Tuli tuosta mieleen synkältä 1980-luvulta Boomtown Rats ja I don`t like mondays (tuli kai tositarinasta, jonkun ammuskelijan motiivi). Bändissä vaikutti joku Bob Geldof -niminen kaveri, jonka nimen olen jossain kuullut...

Niin, etunimeni ei ole Alan, mutta mies olen (enkä poika enää - en kyllä ole aivan varma).

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #274 : 10.11.2006, 00:12:03 »
Kahlasin koko ketjun lapi kun kaikki vaihtoehtoiset tekemiset tuntui ajatuksena selvasti huonommilta. Janna huomata, kuinka moni esitteli nickinsa hyvin anteeksipyytelevasti.

Omani, psycho, viittaa luonnollisesti psykopatiaan. Sairauteen, josta karsiva henkilo, psykopaatti, omaa vaillinaisen kyvyn tuntea empatiaa tai huonoa omaatuntoa. Mika parasta, yleensa sairauteen liittyy viela manipulatiivinen kaytos.

Valitettavasti en ole viela saavuttanut tata ihmiselon korkeinta ja onnellisinta astetta. Moderni neurotiede on harhateilla. Syntyessamme ihmisella on aivojen keskipisteessa moraalikuutio, joka nytkahtaa eri asentoon aina kun teemme jotain “vaaraa”. Silloin kuution 8 kulmaa raastaa aivokudosta, joka sattuu kipeaa. Taman takia suurin osa ihmisista valttelee “vaarintekemista”. Mutta on olemassa vaihtoehtoinen tie. Kun kuutiota tarpeeksi kaantelee, sen kulmat kuluu ja pyoristyy.

Kuutio -> Pallo -> Bliss

Taalta tahan,

Psycho

albergina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #275 : 10.11.2006, 15:19:34 »
Albargina on valenciaa ja tarkottaa munakoisoa. Ite en pahemmin munakoisosta tykkää (olen opettelemassa...), mutta sana on aivan ihana ja kuulostaa kauniilta! Ja kun täällä Valenciassa oleskelen, niin pitihän se ottaa paikallinen sana nimeksi:)

Thym

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - poleporaca@hotmail.com
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #276 : 10.11.2006, 21:07:08 »
Thym on timjami ranskaksi. Ranska on kaunis kieli ja timjami suosikkimausteeni, ja kun sanakin on noin lyhyt ja ytimekäs, niin mikäs siinä. Lisäksi se muistuttaa aika lailla tyhmää, mutta ei sisällä hankalia ääkkösiä, joten aina parempi, minä kun olen vähän tällainen thymhä.
Niin pitkälle kuin tietä riittää ja vieläkin kauemmaksi.

Canis

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ophelia
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #277 : 11.11.2006, 21:42:38 »
Canis on yks loistava henkilöhahmo yhdessä loistavassa kirjassa... Tarkemmin sanottuna siis
Jeff Matthews - Halality.
I can go where no one else can go
I know what no one else knows
Here I am just drownin' in the rain
With a ticket for a runaway train...

marlee

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #278 : 16.11.2006, 12:59:08 »
Eräässä hyvässä kirjassa oli terävä ja ovela nainen, joka käytti nimenään Marleeta ollessaan tekemisissä huijareiden kanssa. Jotenkin ehkä samaistuin naiseen monella tavalla, löysin hänestä itseni (tai jotain :roll: ) Siksi siis Marlee.

Eliette

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Tua_totus@hotmail.com
    • Profiili
Mistä nikkinne tulee?
« Vastaus #279 : 16.11.2006, 15:29:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Tua"
Ihan omalla ja oikealla nimellä mennään. Hauskaa sinänsä, että se tarkoittaa latinaksi ja italiaksi 'sinun', ainakin minun tietojeni mukaan :>

Tarkoittaa ainakin latinaksi, kun minun sähköpostiossuni Tua totus on ikuisesti sinun :)

Oma nikkini on vanhan lemmikkini nimi.
Mitä pidempi matka sitä pidemmälle mennään!