Miten helpoiten päiväksi Kwaijoelle?

(Luettu 6081 kertaa)

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
Miten helpoiten päiväksi Kwaijoelle?
« : 23.10.2008, 11:03:44 »
Olemme lähdössä mieheni kanssa ensikuussa Thaimaaseen/Bangkokiin. Useat paikat on tullut koluttua,mutta tuo kuuluisa Kwaijoen-silta on viellä näkemättä  :o Antakaapa hyviä vinkkejä, miten on helpoin tapa ottaa matka suoraan Bangkokista. (Tyyliin bussi hakee hotellilta yms.) Entäpä viettääkö yö siellä vai ei ? Välttämättä en koe yöpymistä niin tarpeelliseksi. Laittakaapa vinkkejä ja auttakaa meitä tekemään taas kerran mukava matka tuonne Thaimaasee.   Kiitos.. :D

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Miten helpoiten päiväksi Kwaijoelle?
« Vastaus #1 : 23.10.2008, 12:05:34 »

Itse tein tuollaisen retken viime keväänä.

Otin majapaikasta aamulla taksin Sai Mai Tai -bussiterminaaliin, josta paikallisbussilla Kanachaburiin (maksoi muistaakseni 106 bahtia, ja kesti about 2 tuntia). Bussi oli riittävän hyvä minulle, ja matkanteko siinä hauskaa. Perillä oli heti terminaalissa muutamia tyyppejä tarjoamassa matkaa Kwai-joelle.
 Hetken aikaa neuvoteltuani hyppäsin yhden avolavan kyytiin, ja käytiin Kwai-joen sillalla sekä myös Erawan-vesiputouksilla, jotka olivat upeat. Minusta tämä oli helppo tapa käydä siellä. Itse en ollut siellä yötä, mutta onhan siellä majapaikkoja hyvin, joten voi sinne yöksikin jäädä jos huvittaa..itse en nähnyt tarpeelliseksi silloin. Ja tietysti bussilla taas takaisin Bangkokiin.

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.2008, 11:14:14 »
Kiitti...laitetaan "korvan taakse".. ;)

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.10.2008, 11:47:47 »
Jos yövytte Bangkokissa hotellissa, niin hotellin respassa voi olla palvelutiski matkoja varten, esim. juuri päiväretki Kwai-joelle. Tuo lienee helpoin. Toiseksi helpointa on mennä Kaosan Roadille, missä on katu täynnä matkatoimistoja, jotka myyvät retkiä. Siellä voi käydä ostamassa esim. retken seuraavalle päivälle.
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.10.2008, 11:56:43 »
Kiitti...tuo meni viellä helpommaksi...Onko kellään tietoa,mitäs jos menisimme junalla??

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.2008, 12:00:26 »
Kyllä vaihtoehtoja löytyy
http://www.kanchanaburi-info.com/en/bus.html
Samoin majoituksessa Kwaijoella,olin tuolla ja kaikinpuolin hyvä ja halpa
http://www.pongphen.com/

Inkku

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 07.11.2008, 14:45:21 »
Minä tein viime huhtikuussa Bangkokista minibussilla päiväreissun Kanchanaburiin, Khao san roadilta voi hankkia reissun ihan minne mieli tekee  ;) Reissu oli lähinnä munkkiluostariin tiikereitä ihailemaan, mutta siinä sivussa oli pari tuntia vapaata aikaa käppäillä sillallakin ja pitkin kylänraittia..

Suosittelen ehdottomasti yhdistämään tiger templen river Kwai reissuun!

edit: aivot ei toimi enää tässä vaiheessa viikkoa  ;)
« Viimeksi muokattu: 07.11.2008, 14:52:57 kirjoittanut Inkku »

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 07.11.2008, 20:10:31 »
Mihin hintaan lähti se minibussi päiväksi?

On The Road Again

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 07.11.2008, 23:33:36 »
Suosittelisin kylla yopymista. Kanchanaburista joku juna & pitkahantavene yhdistelma vei joessa kelluvalla lauttahotellille. Mukava olla keskella Ei Mitaan ja kuunnella viidakon aania Bangkokin jalkeen.

Jansky

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 09.11.2008, 22:02:55 »
Kiitti...tuo meni viellä helpommaksi...Onko kellään tietoa,mitäs jos menisimme junalla??

Kanchanaburiin pääsee junalla Bangkok Noi asemalta. Kaksi junaa päivässä, toinen aamulla ja toinen iltapäivällä... Matka kustantaa ~50bahtia.

Itse menin junalla, mutta jos aikaa on vaan päivä niin (mini)bussi lienee parempi vaihtoehto...
« Viimeksi muokattu: 09.11.2008, 22:11:42 kirjoittanut Jansky »

Inkku

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 10.11.2008, 08:14:58 »
Piija -en millään muista reissun hintaa, pahoittelen. Alle 500B se on ainakin pakko ollut olla.

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 10.11.2008, 15:55:15 »
Kiitti kamalasti neuvoista!! Torstaina olisi tarkoitus lähteä.. :D viellä, kunlöytäisi Bangokista paikan, jossa saisi hyvää grillattua kalaa.. ??? Vinkkejä otetaan vastaan  ;)

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #12 : 10.11.2008, 17:51:57 »
Itse oon menossa joulukuuksi Thaikkuihin ja ajattelin vaan ottaa paikanpäältä jonkun paikallisen matkatoimiston reissun sinne Kwaille. Oon ennenkin ollut ihan tyytyväinen kaikenlaisiin reissuihin, mitä sieltä on matkatoimistoilta ostettu. Pitää vissiin olla siellä Kwailla yötä, kaveri ylisti juuri tänään kuinka hieno kokemus se oli ollut! :D

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 11.11.2008, 06:23:58 »
Näin ajateltiin tehdä mekin...tuskin maltan odottaa  ;)

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 11.11.2008, 07:48:58 »
Itsellakin tarkoitus joulun jalkeen Kwai-joella kayda, kunhan taalta Etela-Thaimaasta selvii...  8)

Paivareissua Bangkokista ajattelin, koska aikaa ei ehka yopymiseen ole, tai haluan kayttaa sen muuhun (Pohjois-Thaimaa ja Laos kutsuu), vai onko yopyminen sitten kuinka huikee kokemus?

Itsea kiinnostaisi ainakin Kanchnaburissa silta, hellfire pass, tiikeritemppeli ja se hieno vesiputous, Erawa.

Khaosanilta saa varmaan ongelmitta bookattua vaikka minkalaisen reissun, pitanee kylla kiertaa ainakin muutama matkanjarjestaja ja kysella hintoja.  ;D

Paivareissu on siina mielessa nappara, et Khaosanilta tai hotellilta suoraan mestoille ja takas, yleensa ilmeisesti minivanilla?

Tosiaan pistakaahan vinkkeja! Itsea kiinnostaa lahinna paivareissun hinnat ja missa paivan aikana kavitte?

Kiitos Matt linkista!

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 11.11.2008, 08:21:04 »
Eläintarhakeskusteluun postasin tämän jo eilen ja kehotan kaikkia Kanchanaburin Tiikeritemppelille vierailua harkitsevien lukemaan tämän: http://www.careforthewild.com/files/TigerTemplereport08_final_v11.pdf

Minä jättäisin väliin ja menisin sitten vaikka Suomeen palattuani Helsingissä Korkeasaareen, mutta perehtykää asiaan ja tehkää oma valistunut päätöksenne.
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 11.11.2008, 09:04:15 »
Tiikeritemppelia koskien surullista luettavaa, en tiennytkaan minne olin menossa...  :-\
Eli kyseinen paikka jaa valiin, lisaksi suosittelevat Kanchaburin info sivuillakin valttamaan kyseista paikkaa. Kiitos edelliselle linkista!

Toivotaan, etta asioihin tapahtuu muutos! Tuota todellakin pitaa levittaa, ettei sinne enaan menisi turistit ja asioihin tapahtuisi muutoksia.

Kaikesta huolimatta takaisin ketjun aiheeseen...

Qatar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 11.11.2008, 10:32:49 »
Hienoa, että törmäsin tähän keskusteluun! Olen Bangkokissa neljä päivää tammikuun puolivälin paikkeilla ja olen miettinyt jotain päiväreissua pois Bangkokista (kolmas kerta BKK:ssa, joten ne nähtävyydet on jo koluttu). Tiikeritemppeli jää ehdottomasti väliin, mutta Erawan-putouksille on päästävä!

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 12.11.2008, 20:24:04 »
Jos joulukuun alun tienoolla menossa Kwaijoelle niin 28.11 - 9.12 on River Kwai Festival. On kuulemma ihan näyttävä valo & pyrotekniikka show. Taidan itsekkin käydä katsastamassa kun osuu sopivasti aikatauluihin.

http://www.kanchanaburi-info.com/en/festival.html#bridgefestival