Veronpalautukset Englannista.

(Luettu 2134 kertaa)

odesso

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Veronpalautukset Englannista.
« : 19.04.2009, 13:37:40 »
Olin tuossa viimevuoden puolella 6kk Englannissa, Bournemouthissa duunissa ja nyt tuli pikku tenkkapoo että sieltähän pitäs huhtikuussa saada veronpalautukset...mutta ei kyllä mitään tietoa että miten! Edelleenkin mulla on siellä pankkitili mutta asun jo suomessa. Onko kellään mitään tietoa miten tän asian sais rullaamaan?

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Veronpalautukset Englannista.
« Vastaus #1 : 20.04.2009, 13:00:14 »
Minä tein asiaankuuluvat ilmoitukset Englannin veroviranomaisille (en muista mikä P lomake se nyt oli) muutettuani Englannista Slovakiaan. Kyllä minullakin vielä oli ja on edelleen pankkitili Englannissa, mutta ainakin minulle he lähettivät shekin, jonka sitten kävin slovakian Tatra Bankassa lunastamassa. Ei ollut siinä mitään ongelmia.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

nassu85

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.04.2009, 21:28:57 »
Tästä nyt on aikaa kun itse olen noita veronpalautuksia hakenut, muutin Englannista takaisin Suomeen keväällä 2005, mutta siis...

Kävitkö ennen lähtöäsi Inland Revenue toimistossa? Oletko täyttänyt sen perkuleen lomakkeen millä niitä veroja takaisin haetaan? Itselläni oli tässä käynyt silloin joku moka, olin jättänyt jonkin kohdan täyttämättä ja ne lähetti mulle ne laput sitten Suomeen perässä et täytäpä uusiks.

Mutta siis, jos olet tuo lapun täyttäny niinkuin piti niin siinä kysyttiin maksuosoitetta. Tilille ne ei sitä suostu maksamaan mutta kuten ylläkin jo joku sanoi niin shekki sieltä tulee ja sen ne sitten ihan pankissa sulle lunastaa. Suomessa tosin ainoastaan Suomen Keskuspankki noita lunastaa eli jos asut muualla Suomessa ni se sun oma konttori sit lähettää sen Helsinkiin. Ja rahoja ei tule tilille ennen kuin Keskuspankki on ne rahat saanut ulkomailta, kannattaa varautua että siinä kestää.
Itse sain mukavalta verotoimiston virkailijalta silloin suoran numeron mistä edistystä pystyin kyselemään, tein töitä Surreyssa ja se toimisto oli Southamptonissa. En tiedä miten kun olit Bournemouthissa mutta jos haluat, voin kyllä tuon suoran numeronkin antaa mikä mulla on, tallessa on vielä tuo lappunen tulevaisuuden varalta   ;D

Ja muutenki jos et ole niitä papereita täyttänyt ennen lähtöäsi niin kannattaa ihan soittaa ja kysyä että miten asia hoituu, ikävä jos jää veronpalautukset saamatta, sen verran niitä ehtii kertymään tuossa puolessa vuodessa jo.

odesso

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 20.05.2009, 10:04:50 »
Niinpä niin, enhän mä tietenkään oo mitään lappuja käyny täyttämässä ennenku lähin takasin suomeen (poistuin hiukka tuli persauksen alla, jäi varmaan paljon muutakin tekemättä...) ...mutta oishan siinä puhelinnumerosta varmasti apua, jos ne nyt osais neuvoa että miten tässä pittää lähtee liikkeelle!

nassu85

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.05.2009, 22:34:11 »
Siitä onki hetki kun olen foorumilla pyörähtänyt mutta tässä siis se numero joka mulla on :

0845 302 1400

Toivottavasti on voimassa vielä, tosiaan 2005 ite soittelin eli aikaahan siitä on jo. Jos on väärä numero niin varmasti osaavat sitten antaa oikean, itse ainakin sain hyvää palvelua tuolla joka kerta mutta sehän nyt riippuu virkailijastakin.

Tässä vielä tuon paikan osoite jos satut tarvitsemaan:

West Hampshire Area
8 Ogle Road
Southampton
SO14 74X

Toivottavasti saat palautukset vielä sieltä ulos :)