VANCOUVER Töihin talviolympialaisiin '10

(Luettu 5785 kertaa)

susannaH

• Aloittelija
    • Profiili
VANCOUVER Töihin talviolympialaisiin '10
« : 03.11.2008, 10:27:32 »

Tervehdys!

Eli kova hinku olisi lähteä Vancouveriin talviolympialaisiin töihin. Mitään älyttömiä vaatimuksia työnkuvasta ei ole, joten uskoisin töitä olevan tarjolla halukkaille.. Löytyykö ketään toista joka olisi innostunut ideasta?!  Koska itse työnhakuoprosessi ja hakuväylät ovat vielä vähän epäselviä.. olympialaisten nettisivuilla on job search, mutta se ei oikein tuota tulosta. Ajattelin ihan jotain perusduunia vaikka jostain mökkikylästä/hotellista/ravintolasta.. Omatoimisesti tätä projektia pitää varmaan lähteä toteuttamaan, mutta onko kellään mitään vinkeejä/idiksiä, miten lähtis etenemään tällasen haaveen toteuttamisessa?Toi Kanadan työlupa näyttää myös olevan vähän työn alla..eli kokemuksia ja neuvoja kehiin kiitos! :-) Ja jos joku muu innostui ideasta niin vastailua vaan tähän ketjuun..

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: VANCOUVER Töihin talviolympialaisiin '10
« Vastaus #1 : 03.11.2008, 13:34:17 »
Oishan se hienoa olla paikanpäällä kun Leijona tuo kultaa kotiin :D. Ihan hyvä idea, ja voisin vaikka ollakin nurkilla tuolloin... Täytyy kattoa.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.11.2008, 22:01:12 »
aika kiva idea :) uskoisin, että työlupaa ei tarvitse miettiä, vapaaehtoisvoimin tollaiset yleensä pääosin toteutetaan....
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 17.11.2008, 07:20:27 »
Työluvan saanti Kanadassa ei ole helppoa ja hakijan pitää omata erikoistaitoja, joita kanadalainen työvoima ei voi tehdä. Paras mahdollisuus päästä töihin Vancouverin olympialaisiin taitaa olla ihan Suomen olympiajoukkueen tai matkatoimiston tms. kautta. Siivous-, hotelli- ja baarityöt ei täytä työviisumin kriteerejä. Onnea kuitenkin matkaan!

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17.11.2008, 16:35:28 »
Muutin itse toukokuussa Vancouveriin ja heti sattui silmiin olympialaisten aiheuttama työvoimapula. Hyvin monessa kahvilassa ja kaupassa on ikkunassa ilmoitus vapaista työpaikoista. Kyseessä on tietenkin juuri ns. matalapalkkahommat. Lehdissä on myös paljon kirjoiteltu siitä mistä saadaan riittävästi jengiä töihin kisojen ajaksi. Tosin Vankussahan on jo melkein yli puolet väestöstä aasialaisia ja lisää tulee kokoajan ja veikkaan että juuri monia Aasiasta Vankkuun muuttavia/muuttaneita ainakin kiinnostavat työt kyseisessä kisaruljanssissa. Itse en ikävä kyllä osaa sanoa mitään tarkempaa itse kisatöihin hakemisesta, mutta kuten nimimerkki tommii sanoi, niin Kanadaan ei tosiaan niin vain saa työlupaa jos on hanttihommia menossa tekemään.

faint

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.11.2008, 21:09:16 »
Kannattaa pitää mielessä, että Allianssin kautta voi saada kuuden kuukauden työluvan Kanadaan SWAP Canada -ohjelmassa. Sillä voi tehdä mitä duunia vaan, joten miksei sitä voisi hyödyntää tässäkin tapauksessa.

Asun itse Torontossa, ja on hauska katsella kaikkea Vancouver 2010 -hypetystä. Olisi hauska päästä sinne aikanaan.

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 21.11.2008, 01:17:45 »
Itse asun Montrealissa ja täällä ei kyllä pahemmin Olympialaisten hypetystä ole ilmassa. Tietenkin jotain pienessä kaavassa. Jos nyt joku innostuu tulemaan tänne päin maailmaa tulemaan töihin niin voin sitten neuvoa byrokratiaan liittyvissä asioissa esim. pankkitilin avauksessa, sin (social insurance number) numeron hommaamisessa, auton ostamisessa ja rekisteröinnissä, RAMQ-kortin hommaamisessa (Quebecin aluetta koskee), work permit asioissa jne.

Eläminen Quebecin osavaltiossa tuo tietenkin omat haasteet, kun täällä ei monessa paikassa palveluakaan saa kuin Ranskaksi, mutta hyvin senkin kanssa on tullut selvittyä. Kanadaa voin kyllä suositella lämpimästi, vaikka täällä nyt jo lämpötilat on pakkasen puolella.

anbel

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 25.11.2008, 23:05:23 »
Itse olen kiinnostunut lähtemään töihin Vancouverin olympialaisiin ja itse asiassa toivon, että saisin suoritettua tutkintoon kuuluvan vapaaehtoisen harjoittelun siellä. Olin jo yhteydessä sinnepäin, mutta sanoivat, että varsinaisia harjoitteluja tarjotaan vain kanadalaisille, mutta kehottivat hakemaan ihan töitä. Olen laittanut heidän sivujen kautta avoimen hakemuksen ja toivon, että saisin vastausta sitä kautta. Olin jo vapaaehtoisena Torinon olympialaisissa ja sieltä jäi todella hyvät muistot. Yritän myös saada yhteyttä Torinon kisojen kanadalaiseen esimieheeni, joka toimii Vancouverissa koko jääkiekkoturnauksen johtajana. Mikäli tätä kautta onnistuisi… Olisi kiva kuulla vinkkejä hakuprosessiin! Ja jos tästä nyt jotain tulee, niin sittenhän nuita kaikkia käytännön vinkkejä vasta tarviikin!

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 11.12.2008, 22:40:51 »
Niin kuin joku jo tuossa aikaisemmin sanoi kisaorganisaation nuo työt ovat 100% vapaaehtoisia ja eivät todellakaan vaadi työlupaa.

Luonnollisesti kaupungin muut hommat sitten tarvitsevat luvat normaalin kaavan mukaan, vaikea uskoa, että joku yksityisyrittäjä saisi jotain olympiahelpotusta. Yhtä lailla vaikea uskoa, että joku ei olisi valmis joustamaan salaa, koska työvoiman tarve on selkeä.

Niin, mutta miksi kirjoitan tähän ketjuun? Siksi, että olen itse tuolla toisella puolella eli pikkuvilpin kautta onnistuin hankkimaan pääsylippuja ko. karkeloihin. Tänään jaettiin liput arvonnoissa menestyneille kanadalaisille ja minä olen yksi heistä. Jos joku ei tiedä niin liputhan arvottiin sen takia, koska halukkaita oli enemmän kuin kisapaikat vetävät.

Nyt ruvetaan etsimään siis lentoja, onko ideoita? Totta kai nämä tulevat Suomeenkin myyntiin SMT:n toimesta, mutta en edes halua tietää niitä varovasti arvioiden ehkä kuusinkertaisia olympiahintoja omatoimimatkailijaan verrattuna.

citius

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 22.03.2009, 06:44:12 »
Kisaorganisaation hommat eivät todellakaan ole läheskään 100% vapaaehtoispaikkoja! Tulevan kesän aikana tulevat hakuun keikkatyöt, joita on yhteensä viitisentuhatta ja tehtävät vaihtelevat hyvin laajalti laidasta laitaan. Niihin tietysti pitää itse hommata työlupa, joka ei ole helppoa, kuten muutkin ovat todenneet. Jos Allianssi on vielä mukana SWAPissa, se on käsittääkseni avoin vain alle 30-v. opiskelijoille.

Vapaaehtoistöitä tietysti riittää paljon enemmänkin ja niihin kannattaisi laittaa hakemus vetämään mitä pikimmin. Erityisesti kielitaitoisista tekijöistä on kova puute!

Loordi, sinuna en kauheasti mainostaisi, miten olet lippusi saanut, koska kisaorganisaatiolla on mahdollisuus mitätöidä liput, jos "pikkuvilppiä" ilmenee. Lentoja aletaan yleensä myydä 11 kk ennakkoon eli aivan näinä päivinä kannattaa niitä alkaa katsella. Tosin alkuunsa hinnat ovat melko korkealla ja tulevat varmasti alas vielä kesään mennessä. Lentomatkojen kysyntä ei kuitenkaan ole niin huimaa, että ne myytäisiin loppuun.

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 11.05.2009, 16:25:49 »
moi!

kylläpä alkaa kuulostaa huolestuttavalta nuo viisumiasiat kun plääni on ollut whistleriin töihin ensi talveksi. itse työpaikka pitäisi olla hallussa hiihdonopena, mutta työlupa ei sitten ilmeisesti olekaan niin yksinkertainen.

Jos ymmärsin immin sivuilta oikein niin ei se viisumi kai mahdoton ole jos on esittää tehty työsopimus tms todisteeksi että on todella se työpaikka tiedossa.. (Sponsorointiin mulla ei kuitenkaan ole mahista). Ja sitten kai lippu ulos kanadasta myös ettei tule ongelmia rajalla sinne mennessä, tenttasivat viimeksikin visiitillä aika huolella siitä huolimatta.

Jos tulen hyväksytyksi kouluun haen w&h viisumia, mutta muuten; onko kellään kokemusta tästä perus-työluvan hausta/kuvioista?? ??? kaikki info ja kokemukset ois varmasti hyödyksi ennen byrokratiaan ryhtymistä...

Riihu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 11.05.2009, 19:35:05 »
Onko Kanadassa Work and Holiday viisumia???

Tältä topicilta löytyy hieman infoa myös talviolympialais työpaikoista

Heloriina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 12.05.2009, 00:38:36 »
Ehkä vastaus kysymykseesi löytyy tästä ketjusta:
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=20085.0

Leeni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 12.05.2009, 22:45:52 »
Huomatkaa myös se, että joissain noissa Olympialaisten (ainakin palkallisten) työilmoituksissa lukee, että suositaan Kanadassa vakituisesti asuvia. "Preference will be given to Canadian residents." Mutta siitä huolimatta, aina kannattaa hakea!

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 15.05.2009, 21:07:07 »

Jos tulen hyväksytyksi kouluun haen w&h viisumia,

joo ilmeisesti ei enää nykysin, laitetaan nyt linkki tähänkin ketjuun todistamaan että joskus ilmeisesti on ollut; http://www.visabureau.com/canada/working-holiday-visa-for-canada.aspx#Finland  ..en vaan ymmärrä miksei nykyään...jos joku tietää valottaa asiaa niin PLEASE DO  :-\
« Viimeksi muokattu: 15.05.2009, 21:19:22 kirjoittanut leego »

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 15.05.2009, 21:27:40 »
ja olihan tuolla hyvää keskustelua työaiheesta... :)

http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=16812.0

susannaH

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 20.05.2009, 11:37:09 »
Kiitos kaunis kaikille ketjuun vastanneille! Prosessi ei tosiaan vaikuta ihan läpihuutojutulta, joten aikaa ja vaivaa tähän saa menemään! Mutta tosiaan, mitäänhän ei saa jos ei yritä :-)