Air Asia maksaminen?

(Luettu 9905 kertaa)

jonne2

• Aloittelija
    • Profiili
Air Asia maksaminen?
« : 20.11.2008, 00:01:56 »
Elikkäs yritin tilata lentoja Air Asian sivuilla, mutta Visa electron ei käy (Toisin kuin joku virheellisesti täällä ilmoitti). Pystyykö mitenkään muuten maksamaan? Vai onko pakko hommata ihan kunnon luottokortti? Ja onko se turvallista maksaa sillä?

Nimittäin aika alkaa loppumaan ja olisi pakko hommata Thaimaasta lento johonkin muuhun maahan että meidän 4 kuukauden reissu toteutuisi.

(Niin ja sama homma on myös muissa lentoyhtiöissä.)

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Air Asia maksaminen?
« Vastaus #1 : 20.11.2008, 01:02:22 »
Elikkäs yritin tilata lentoja Air Asian sivuilla, mutta Visa electron ei käy (Toisin kuin joku virheellisesti täällä ilmoitti)

Tuskin sinulle kukaan on virheellisesti mitään ilmoittanut, kaikki electronit eivät käy. Jos et saa luottokorttia, niin helpointa on varmaankin hankkia semmoisen suomalaisen pankin kortti mikä käy.

Ainakin Sampo on tämmöinen. Eihän sinun sinne tarvitse mitään asiointeja siirtää, sen kuin haet vain kortin.

Jos taas et edes koittanut maksaa, niin sitten valitset maksukohdassa tavallisen visan ja laitat menemään, toimii kyllä.

jonne2

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.11.2008, 03:15:24 »
Ei ei, tottakai yritin. Mutta kun edes kortin numero ei mahdu siihen kenttään. (Ja kyllä, kokeilin ilman välilyöntejä)

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.11.2008, 05:44:52 »
Ihan yhtä monta numeroa niissä korteissa on eli 16. Joissain paikoissa (en muista onko AirAsian nettisivu tällainen) se numero annetaan neljään eri kenttään neljän numeron ryhmissä. Mutta onkohan nyt tästä kyse. Oletko varma, että olet nyt laittamassa sitä kortin numeroa ihan oikeaan paikkaan?

kaurahiutale

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.11.2008, 08:34:24 »
No luotettava sivusto tuo ainakin on. Kahdet lennot olen ostanut ja kaikki on mennyt nappiin..

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.11.2008, 13:46:19 »
Mä olen myös ostellut kai tusinan verran AirAsian lentoja netistä,kotoa ja maailmalta nettikahviloista niin aina on toiminut ongelmitta.Maksuvälineenä olen käyttänyt Visan pankki/luottokorttia ja siinä kortin numeroita on 4 X 4 ryhmä kortin etupuolella kohokirjaimilla.Kyllä aina on mahtununeet,maksutapahtumassa kysytään noiden lisäksi kortin voimassaolo aikaa(mm/yy) ja tarkistusnumeroa kortin takaa ,3 numeroa.

jonne2

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.11.2008, 07:29:28 »
Jaa no eipä ole onnistunut. Osaan kyllä tietokonetta käyttää ja olen tilannut vaikka mistä vaikka mitä.. mutta en sitten tiedä..

jonne2

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.11.2008, 07:40:14 »
No nyt sieltä on koko database kaatunut (Tulee ERROR vasta kun yrittää tilata lentoja). Varmaan noiden mellakoiden takia liian moni yrittää tilata tai jtn :)

aiku

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 22.02.2009, 14:56:46 »
Onnistuiko lopulta electronilla maksaminen? Olen lähdössä tuonnepäin ja mulla on vain OP:n electron, ja pystyn varaamaan lentoja vasta paikan päällä kun tiedän miten kauan missäkin liikun (hinnathan nousevat kyllä, nyt olisi niin halpaa...) Onko kukaan ostanut lippuja Air Asian toimistoista (näyttäisi olevan Sales offices Phnom Penhin kentällä, ja Ho Chi Minhissä kaupungissa), vai kannattaako mennä nettiin ja ostaa itse (olettaen että electron toimii...). Voiko Air Asian lippuja ostaa muista "tavallisista" matkatoimistoista? Ja vielä tyhmä kysymys kun en kyseisellä yhtiöllä ole lentänyt - tarvitaanko printti lipusta vai riittääkö vain (sähköpostiin?) tuleva "koodi" ?

Kiitos jos jokunen vastaa!

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 22.02.2009, 17:20:34 »
Tällä viikolla ostin Air Asian lennot OP:n visa-electronilla.

Hyvin toimi, ja maksaminen menee suoraan OP:n nettipankin kautta verified by Visa-toiminnolla...

markkus

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 22.02.2009, 20:04:02 »
Onnistuiko lopulta electronilla maksaminen? Olen lähdössä tuonnepäin ja mulla on vain OP:n electron, ja pystyn varaamaan lentoja vasta paikan päällä kun tiedän miten kauan missäkin liikun (hinnathan nousevat kyllä, nyt olisi niin halpaa...) Onko kukaan ostanut lippuja Air Asian toimistoista (näyttäisi olevan Sales offices Phnom Penhin kentällä, ja Ho Chi Minhissä kaupungissa), vai kannattaako mennä nettiin ja ostaa itse (olettaen että electron toimii...). Voiko Air Asian lippuja ostaa muista "tavallisista" matkatoimistoista? Ja vielä tyhmä kysymys kun en kyseisellä yhtiöllä ole lentänyt - tarvitaanko printti lipusta vai riittääkö vain (sähköpostiin?) tuleva "koodi" ?

Kiitos jos jokunen vastaa!

Moi
Nordean electronilla olen useammankin kerran ongelmitta tilaillut. Tuli myös Suvarnabhuminin lippuluukulta hätäisesti yksi tiketti haettua mutta se oli hieman nettilippua kalliimpi. Itse printtasin aina kahtena kappaleena sähköpostiin tulleet tilausvahvistukset ja muillakin näytti laput olevan kädessä, joten en koodista osaa sanoa mitään.

Footye

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 23.02.2009, 21:03:31 »
Joo eli samoin onnistui eilen ongelmitta Air Asian lentojen maksaminen Sampo Pankin Visa Electronilla. Halpaakin oli :)

tertsi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 27.02.2009, 20:43:03 »

Aasiassa yleensä tarvitaan printti, pelkällä passilla varausnumerolla koneeseen pääsy on epävarmaa. Näin mulle on ainakin neuvottu, en ole kokeillut ilman printtiä.

mokko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 27.02.2009, 21:16:14 »
Ja vielä tyhmä kysymys kun en kyseisellä yhtiöllä ole lentänyt - tarvitaanko printti lipusta vai riittääkö vain (sähköpostiin?) tuleva "koodi" ?

Sarjassamme "omakohtaisia kokemuksia" lentolippujen tulostamiseen liittyen: Useampia kertoja Aasiassa halpalentoyhtiöillä lentäneenä uskallan sanoa, ettei lipun tulostaminen ole aivan välttämätöntä. Usein ilmeisesti länsimainen naamataulu auttaa pääsemään terminaaliin sisälle ilman lippua kun samalla paikalliset, ilman lippuja sisään yrittäneet jäivät ainakin Denpasarin kentällä ulkopuolelle. Kuitenkin koko lipun tulostaminen on äärimmäisen suositeltavaa - etenkin jos huonoa tuuria pukkaa ja lennon suhteen ilmenee epäselvyyksiä. Eli pelkällä varaustunnuksellakin kyllä pärjää melko pitkälle, mutta tulevaisuudessa aion kyllä ainakin itse tulostaa liput aina kun se on mahdollista.

...Ja sitten vielä: ainakin Thaimaahan ja Indonesiaan matkustettaessa pitäisi maasta poistuminen pystyä todistamaan esimerkiksi lentolipun avulla. Siinäkin auttaisi kummasti lentolipun tulostaminen jo etukäteen.  :D

juhi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 28.02.2009, 12:23:45 »
Sarjassamme "omakohtaisia kokemuksia" lentolippujen tulostamiseen liittyen: Useampia kertoja Aasiassa halpalentoyhtiöillä lentäneenä uskallan sanoa, ettei lipun tulostaminen ole aivan välttämätöntä.

komppaan - ainakin singapore-malesia akselilla ei ole tarvinnut näyttää edes varauskoodia, vaan henkilötietojen (so. passin) perusteella katsovat sattuuko olemaan varaus ko. tiskin käsittelemälle lennolle. sekä SIN-KUL että malesian sisäisillä näin. tosin saattaa olla että malesia on ainoa poikkeava maa (ts. immigration) tässä sarjassa.

tekijä

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 09.04.2009, 17:15:58 »
Nordean Visa Electronilla toimi lippujen varaaminen moitteetta. Verkkopankin asetuksista vain se toiminto päälle, että voi maksaa verkko-ostoksia suoraan.

Dynamic

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 18.08.2010, 18:06:55 »
Yritin tässä maksaa Air Asian lentoa sekä Sampo Pankin electronilla että S-Pankin Visa Dedit kortilla, kummankaan onnistumatta.

Molemmissa tapauksissa kaikki näytti menevän hyvin, maksu ohjautui Verified by Visa palveluun, jossa hyväksyin pankkitunnuksilla maksut. Mutta palattuani Air Asian sivuille ruudulle tulikin ilmoitus, ettei maksun suorittaminen onnistunut ja pyysi luottokorttitietoja uudestaan.

Kummaltakaan tililtä ei ole myöskään veloitettu maksua, vaikka tosiaan kävin verkkopankissa hyväksymässä maksut. Mikähän tässä mättää?

Mokemba

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 03.09.2010, 10:59:32 »
Tämä liittyy hieman aiheeseen, joten luulen tämän postauksen olevan oikea paikka kysyä, eli paljonko joutuu air asilla maksmaan n. 20 kg matkalaukusta + käsimatkatavaroista? (oletan, että kässärit menee ilman lisämaksuja...).

jatoi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 03.09.2010, 11:48:00 »
Tämä liittyy hieman aiheeseen, joten luulen tämän postauksen olevan oikea paikka kysyä, eli paljonko joutuu air asilla maksmaan n. 20 kg matkalaukusta + käsimatkatavaroista? (oletan, että kässärit menee ilman lisämaksuja...).

Moi, ei nyt vastaa aivan suoraan kysymykseen...15kg laukku maksaa noin 5e, riippuen valuutasta. 20kg hinnan löydät ku meet varausta vaan pidemälle eteenpäin. Ja käsimatkatavararoista ei tarvi maksa mitää, eikä niitä ole koskaa(3 lentoa) oikein tarkastettukaan koon puolesta. "Paikalliset" usein vievät käsimatkatavarois välil järkyttävän suuria määriä...

cryptic

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 03.09.2010, 12:00:39 »
Moi!.

Ostin juuri tiistaina lennon Bangkokista Balille Air Asian sivulta, ja ainakin S-pankin electron kävi maksuvälineeksi... minulla kun ei luottokorttia edes ole!. ja jos sivusto lyö erroria, silloin sivu on ollut liian kauan auki, eli se on lyöty lukkoon tietoturvasyistä. kannattaa silloin yrittää uudestaan vähän reippaamalla tahdilla  ;)