Elämäni matka.

(Luettu 31993 kertaa)

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #60 : 21.06.2006, 16:55:50 »
Nyt menee vahan toistamiseksi, anteeksi siita, mainitsin taman meinaan jo yhdessa toisessa maailmanympari keskustelussa.

Mulla olis tarkoitus lahtea 10/2007, eli reilu vuoden paasta tallaiselle reitille:
Helsinki-Johannesburgh-Zimbabwe-Johannesburgh-Brasilia Sao Paolo - Rio De Janeiro - USA Miami - Chicago - Los Angeles - Fiji / cook saaret (en tieda viela) - Uusi Seelanti Auckland - Australia Sydney - Bankok - Helsinki.
Star Alliancelta 39000 lentomailia ja 15 pysahdysta kattava lentolippu ja nama tayttaisi JUST sen 39000 lentomailia.
Tasta haluaisin tiputtaa ton chicagon pois ja mielummin kayda jossain pain aasiaa.

Enihyys,tuolle em. lentopassille hintaa kertyy 3600e + verot.
Lippuhan on voimassa vuoden ekasta lennosta ja tarkoitus olis hankkia uuteen seelantiin ja australiaan working visa. Muualla sitten rilluttelen miten jaksan. Star Alliancen noi lentopysahdykset pitaa lyoda lukkoon, paivamaaria saa sitten kylla vaihtaa. Lentokohteitakin saa vaihtaa, mutta taitaa vissiin joutua niista maksamaan. itse tein niin etta valitsin keskeiset kohteet sellaisiin paikkoihin minne haluan paasta ja mista on helppo tehda omatoimisia reissuja muualle. Lentolipun lisaksi olen budjetoinut n. 2500-3000e rahaa hostelleihin ja tuhlaamiseen. eli kokonaishinnaksi olen reissulle laskenut n. 7000e. Ja trust me, rahaa on saastetty, ja vuosi viela saastetaan!
If you consider the world unexplored -You belong.

ipanemalainen

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - ipa.reuna@hotmail.com
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #61 : 25.07.2006, 14:44:34 »
Oi ah ihanaa! Minäkin muistan kun joskus lukiossa haaveilin maailmanympärimatkasta. Se oli kyllä ihanaa aikaa kun oli vielä niin autuaan tietämätön maailman menosta :)
Nyttemmin on suhteellisuudentaju hiukan kohentunut,  ja siksi olenkin alkanut 'pilkkoa' matkojani lyhyemmiksi, aina kuukausi pari kerrallaan. Näihin matkoihin löytyy aikaa ja rahaa paljon helpommin kuin pitkiin matkoihin.
Mutta, mutta... En sentään täysin ole parantunut ( :shock: ) tästä kulkutaudista nimeltä maailmanympärimatka. Olen kuitenkin päättänyt tehdä sen osissa, ja ensimmäinen osa onkin jo horisontissa. Lähtö on vuoden päästä ja rahatkin on jo kasassa. Esteenä on vain yllättäen saatu puolen vuoden stipendi Slovakiaan oppimaan slovakkia  :) (eihän stipendiä voi poiskaan antaa, eihän!) Nyt jo melkeen lasken päiviä Siihen Suureen Matkaan, mutta onneksi on jo kaksi matkaa varattuna ennen tätä matkaa (tai kolme jos mukaan lasketaan Slovakian-matka) niin ei ehdi tuntea itseään levottomaksi.

Kaikille nuorille haaveilijoille sanoisin vaan sen, että kannattaa asustaa ekstra vuosi lukion jälkeen vanhempien nurkissa töitä tehden. Siinä saa säästetty NIIN paljon rahaa, että matkakassa kertyy alta vuodessa vaikka osteleekin kaikkea kivaa. (Itseltäni löytyy vielä neljän vuoden jälkeen näitä rahoja, mutta en tuhlaakaan niitä mihinkään muuhuun kuin matkustelemiseen :D )

Onnea vaan kaikille taivaanrannan maalareille!

Piez

• Tosireissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #62 : 12.02.2008, 04:10:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Piez"
Aiai taas on niin addiktiivista seurattavaa suomi-pojalle, joka tykkää itsekkin maalailla taivaanrantaan.

Maailman ympärimatka on itselläkin ollut haaveena pienestä pitäen ja kun on kasvanut on myös saanut huomata, että se unelma  on saavutettavissa. :)
Mitä omaan maailman ympärimatkaan tulee niin olen välillä kelaillut joskus lukion jälkeen lähteväni. 3,5 vuoden opiskelijana lähtö olisi tammikuussa 2008. Todennäköisesti tämä unelma jää kuitenkin odottamaan, ja olen ajatellut supistaa sen puolen vuoden Aasian reissuun. Aika näyttää. :) Täällä pallontallaajien keskuudessa, on kiva nähdä, että on muitakin, jotka ajattelevat lähdöstä sanoin kuin minä. Kaverit ovat keskimäärin sillä linjallla ettei lähdetä ennenku tulevat jatko-opionnot on ohi. Itse en jaksa odottaa.  :)

Pakko lainata itseäni ja hehkuttaa, että unelmat toteutuvat joskus yli odotusten.

Voitin maailmanympärilennot viidelle kohteelle vuodelle 2007 messuilta. Matkan sain siirrettyä vuodelle 2008. Kovan töissä puurtamisen ja tuskallisen lukiosyksyn jälkeen rahat ovat kasassa, koulu ohi,  lykkäys inttiin saatu ja rokoutukset sun muut hoidettu. Tänään varaamaan lentoja. Lähtö toivottavasti jo 25. tienoilla eli kahden viikon päästä. Pääsen viimein lehatamaan vapauteen kivensisästä(rakennustyömies 50m Helsingin alla :D).

Suunitelma: maailmanympäripassin 1 lento Sumatralle seuraava lento elokuussa Tokiosta Sydneyhin. Lokakuussa Tongalle ja Samoalle. Lopuksi USAn halki San Franista Nykiin ja toivottavasti ehjänä kotiin jouluksi. Aikaa 10kuukautta. Rahaa 7500 plus 1500 masterkardilla. Eli 9000. Päiväbudejetti keskimäärin 23e( 7000/300) loput 2000e menee matkustamiseen lennot/junat/bussit, yllätyksiin ja amerikan ihmeisiin. Ausseissa tarkoitus tehdä työtä rahasta / majapaikasta :P

Rokotukset:
Polio
Jäykkäkouristus
Lavantauti
Japaninaivokuume
A ja B hepatiitit
Meningokokki

Kohteet 1. kaakkois-aasia ja japani 6kk 2. Aussit 1,5kk 3. 4. tonga  ja samoa reilu kk 5 USA 1,5 kk 8)

Mitjo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Mitjo.Vaulasvirta@pp.inet.fi
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #63 : 12.02.2008, 13:51:43 »
Wow! Onnea Piez! Sulla on varmasti upea reissu edessä : )
You'll be fine long as your pretty face holds out..

Dominox

• Himoreissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #64 : 12.02.2008, 14:23:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Piez"
Suunitelma: maailmanympäripassin 1 lento Sumatralle seuraava lento elokuussa Tokiosta Sydneyhin. Lokakuussa Tongalle ja Samoalle. Lopuksi USAn halki San Franista Nykiin ja toivottavasti ehjänä kotiin jouluksi. Aikaa 10kuukautta. Rahaa 7500 plus 1500 masterkardilla. Eli 9000. Päiväbudejetti keskimäärin 23e( 7000/300) loput 2000e menee matkustamiseen lennot/junat/bussit, yllätyksiin ja amerikan ihmeisiin. Ausseissa tarkoitus tehdä työtä rahasta / majapaikasta :P

Kohteet 1. kaakkois-aasia ja japani 6kk 2. Aussit 1,5kk 3. 4. tonga  ja samoa reilu kk 5 USA 1,5 kk 8)

Kannattaa sitten elää sniiduillen siellä missä pystyt koska tuo 23e/päivä ei tule riittämään USA:ssa ja olet siellä kuitenkin 1,5kk.

Piez

• Tosireissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #65 : 12.02.2008, 15:58:08 »
Kiitos Mitjo :D
Lainaus käyttäjältä: "Dominox"

Kannattaa sitten elää sniiduillen siellä missä pystyt koska tuo 23e/päivä ei tule riittämään USA:ssa ja olet siellä kuitenkin 1,5kk.
Joo totta olet aivan oikeassa. Tänään varasin liput ja sain yllätykses vielä Aasian, Amerikan sisäisiä lentoja ilmaseks, jotka kuuluukin tohon pakettiin  :D. Tosta 2000e varmaan siis jää tonni USA:n joten Usassa päivä budjetti olis +30€. Kaakkois aasiassa pystyy elämään mukavasti 10-15 €päivä monessa kohteessa, joten siinä säästän loppumatkaan. Myös Australiassa minulle on tarjottu ilmainen majotus kaverilta kuukaudeksi Sydneyn liepeiltä.

En meinaa pysyä nahoissani, kuume on kova. Lähtö 25 tätä kuuta( helmikuu). Kaksi viikkoa    :)  :)
PS: myös Japanista ja Canadasta olisi ilmaista majoitusta tarjolla.  :)

Graveson

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Elämäni matka.
« Vastaus #66 : 29.03.2008, 22:24:27 »
Viimein alkaa oma elämäni matka lähestymään kovaa vauhtia.
Oon tässä reilun vuoden päivät säästelly rahaa, viimeiset muutamat kuukaudet vasta askeesiin asti vedetyllä tiukkuudella, (matkustelin pikkureissuja kaikki lomani vielä männä vuonna..) mutta 2/3 reissukassasta on kasassa, ja loput ja ylikin tulee kokoon ennen loppukesää, jolloin matkaan pongahdan!

Reissun kesto on hyvinkin määrittelemätön, rahavaranto toki sanelee sen, että välissä on töitä jostakin saatava :) Mutta alustavan laskelman mukaan (30e/päivä) rahaa tulee olemaan 1,5-2v matkaamiselle, ennenkuin työnhakuun joudun..

Matka taittuu maitse, ja kun maa jalkojen alta loppuu, vaihtuu paatteihin. Lentäen vain jos huomattavia säästöjä saavuttaa..

tuon 1,5-2v aikana olisi siis tarkoitus ehtiä "vasta" aasia kiertämään, ja ensimmäinen työseisakki olisi sitten ausseissa tai uudessa-seelannissa (tai mahdollisesti jopa japani jos tälläinen nipponin murretta osaamaton sieltä töitä voi löytääkään..) tästäpä matka jatkuukin pikkusaarten kautta laivapummina (olen työskennellyt laivoilla, joten toivon löytäväni paatteja jotka vievät a:sta b:hen työtä vastaan) eteläameeriikkoihin, ja siitä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa sinne pohjoisemmallekkin puolikkaalle.
Mutta suunnitelmia ei nyt ole vielä matkan ensimmäistä osuutta enempää, ja nekin hyvin avoimet, joten saa nähdä mitä kautta ja millä tahdilla palloa tulee tallattua, mutta mahdollisimman kauvan ja mukavan kattavasti olisi tarkoitus kierrellä :)

unissamatkustaja

• Vieras
« Vastaus #67 : 08.04.2008, 21:15:17 »
Hei vaan ja aluksi sanon sen, että olen älyttömän kateellinen teille, jotka olette elämän matkanne toteuttaneet, varsinkin nuo maailmanympärimatkat :)

Itse olen kaverini kanssa suunnitellut myös tällaista matkaa; kierreltäisiin Aasiassa (esim. Intiassa, Nepalissa, Kiinassa, Mongoliassa, Thaimaassa, Kambodzassa, Vietnamissa, Indonesiassa), Etelä-Amerikassa (Argentiinassa, Brasiliassa, Chilessa, Perussa, Boliviassa, Columbiassa, Panamassa) ja Väli-Amerikassa (Meksikossa, Guatemalassa, Hondurasissa, Nicaraguassa ja Kuubassa).

Voi olla, että tämä jää toteuttamatta osin tai kokonaan rahanpuutteen takia, mikä olisi todella harmillista, mutta siksi meillä onkin tässä vielä reilut 2 vuotta tehokasta opiskelu- ja työssäkäymisaikaa :) Noin vuoden pituinen matkamme tulisi olemaan, jatko-opiskelujen ja sukulaisten painostuksen vuoksi :D

Olisikos teillä kokeneilla ja untuvikoillakin jotain budjettiarvioita kyseistä matkaa varten? Vältämme kaikin keinoin lentomatkustusta (ympäristön turhan kuluttamisen sekä tyyriyden vuoksi). Tiedän suunnitelman olevan toistaiseksi erittäin suurmalkainen ja siksi budjettiarvioiden heittämisen olevan vaikeaa, mutta jotain suuntaa-antavaa kaipaan :) (Olen lukenut muitakin keskusteluja.)
Kuulemisiin!

TiukkaBudjetti

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #68 : 01.12.2008, 21:00:54 »
Elämäni matka oli Tiukan Budjetin kuvausreissu eli:
Tiukan Budjetin ensiesiintyminen kansainväliselle yleisölle. Matkaajat Bäri, Sale ja Jupe näyttävät miten kallis Eurooppa nöyrtyy tiukan budjetin armoille. Loppuvuoden kuumin matkailuohjelma, joka lieventää Madventuresin kolmannen kauden odottamisen tuskaa. Näytämme miten travellaus/matkustus hoituu alle 20:n euron päiväbudjetilla myös Euroopassa. Esittelemme mm. Itävallan mahtavat Alpit, Välimeren hienoimmat maisemat turistivapaasti, sekä Itä-Euroopan kirkkaimman tähden: Budapestin, kovimmat menomestat omalla rennolla tyylillämme.

Tässä Traileri: http://www.youtube.com/watch?v=rcQlwbq9KuE