Yö Medellinin lentokentällä vaihdon yhteydessä?

(Luettu 3729 kertaa)

alterspace

• Aloittelija
    • Profiili
Moi,

Lennän Quitoon JFK:ltä kesäkuun lopussa ja Quitosta takaisin JFK:lle elokuun ensimmäisellä viikolla.
Saisin tuon Quito - JFK -matkan n. 60e halvemmalla, jos tulomatkalla pysähtyisin yön yli Medellinissä, Kolumbiassa.
Luin jostain, että Medellinin lentokenttä suljetaan yöksi. Kolumbiaan tarvitaan myös se viisumi, eli onko tuossa ainoa vaihtoehto hakea sitä?
Vaikka siinä edelleen jäisi parikymppiä voitolle, onko ideassa mitään järkeä? :D
Turhaa säätöä vaiko mielenkiintoinen pysähdyskohde?
Parikymppisenä naisena olen yksin reissussa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Yö Medellinin lentokentällä vaihdon yhteydessä?
« Vastaus #1 : 20.01.2009, 13:13:16 »
Näin kolmekymppisenä miehenä tuo 20 €:n säästö ei kyllä vakuuta yhtään, että itse samassa tilanteessa jaksaisin käydä läpi kaikki vaaditut välivaiheet. Onko se oikeasti sen arvoista? Jos edes jäisi vähän valoisaa aikaa, että näkisi, missä tuli käytyä.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

alterspace

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.01.2009, 14:29:57 »
Näin kolmekymppisenä miehenä tuo 20 €:n säästö ei kyllä vakuuta yhtään, että itse samassa tilanteessa jaksaisin käydä läpi kaikki vaaditut välivaiheet. Onko se oikeasti sen arvoista? Jos edes jäisi vähän valoisaa aikaa, että näkisi, missä tuli käytyä.

Totta tuokin. Sitten toisaalta mietin, että jos sitä kerran lähtee noinkin kauas, niin lähtee sit kunnolla (budjetin puitteissa siis).  :) mikäli jaksaa tollasta turhaa säätöä vain.
Mut tosiaan tuota mietin, että jos on ns. lentokentän hotelli, joka ei kuitenkaan sijaitse lentokenttärakennuksessa (mikäli googletin oikein), niin onko tuohonkin viisumipakko? Samalla lipulla jatkolento aamusta, joskus kymmenen maissa muistaakseni, kuitenkin.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.2009, 16:57:50 »
Totta tuokin. Sitten toisaalta mietin, että jos sitä kerran lähtee noinkin kauas, niin lähtee sit kunnolla (budjetin puitteissa siis).

Jos oikeasti mietit 20 euron säästämistä tuollaisesta säädöstä, niin silloinhan sinä et lähde kunnolla etkä kunnollisella budjetilla. Säästä reissuun vielä vuosi lisää.

Miten ihmeessä kuvittelet pääseväsi lentokenttähotelliin ilman viisumia?

alterspace

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.01.2009, 21:04:09 »

Jos oikeasti mietit 20 euron säästämistä tuollaisesta säädöstä, niin silloinhan sinä et lähde kunnolla etkä kunnollisella budjetilla. Säästä reissuun vielä vuosi lisää.

En mä tiedä, olen olettanut, että lentokenttähotellit eivät vaadi viisumia, koska ovat tarkoitettu myös vaihtolentoa odottaville :D
En ajatellut tuota niinkään säätönä vain enemmänkin yhtenä etappina lisää, jossa tulee sit plussana vähän säästöäkin. Kyselin viisaammilta, että pitäisikö sitä ajatella nimenomaan sinä säätönä. Ainakin sinun vastauksesi perusteella pitää  :( eli ehkä kallistua vain siihen Panaman kautta menevään koneeseen asteluun. :)
Kiitos kuitenkin.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.01.2009, 13:39:29 »

En mä tiedä, olen olettanut, että lentokenttähotellit eivät vaadi viisumia, koska ovat tarkoitettu myös vaihtolentoa odottaville :D
En ajatellut tuota niinkään säätönä vain enemmänkin yhtenä etappina lisää, jossa tulee sit plussana vähän säästöäkin. Kyselin viisaammilta, että pitäisikö sitä ajatella nimenomaan sinä säätönä. Ainakin sinun vastauksesi perusteella pitää  :( eli ehkä kallistua vain siihen Panaman kautta menevään koneeseen asteluun. :)
Kiitos kuitenkin.

Monet hotellit ovat lentokenttähotelleja, vaikka sijaitsisivat kilometrien päässä lentokentästä. Samalla tavalla kuin paikallinen K-kauppa on nimetty lähiön mukaan, lentokentän alueella olevat nimeävät itsensä. Esimerkiksi Helsinki-Vantaalla on Cumulus Airport mikä ei todellakaan ole kovin lähellä kenttää.

Itse laskisin vaivannäölle sen verran hintaa, että viisumin kanssa en edes harkitsisi sinun viritelmääsi. Jos ilman viisumia pääsisi vain kaupungille ja aikaa olisi vaikka 20h, niin mielelläni menisin. Jos todella puhut tyyliin saapuminen klo 21 ja jatkolento aamulla klo 8, niin en pysty ymmärtämään miten edes harkitset.

Tasmanian tuholainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 22.01.2009, 19:49:58 »
Miten niin Kolumbiaan tarvitaan viisumi? Ei näin ollut ainakaan muutama vuosi sitten eikä tämän sivuston mukaan edelleenkään tarvita: http://colombia.visahq.com/requirements/Finland/

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #7 : 07.04.2009, 23:35:31 »
Moi,

Lennän Quitoon JFK:ltä kesäkuun lopussa ja Quitosta takaisin JFK:lle elokuun ensimmäisellä viikolla.
Saisin tuon Quito - JFK -matkan n. 60e halvemmalla, jos tulomatkalla pysähtyisin yön yli Medellinissä, Kolumbiassa.
Luin jostain, että Medellinin lentokenttä suljetaan yöksi. Kolumbiaan tarvitaan myös se viisumi, eli onko tuossa ainoa vaihtoehto hakea sitä?
Vaikka siinä edelleen jäisi parikymppiä voitolle, onko ideassa mitään järkeä? :D
Turhaa säätöä vaiko mielenkiintoinen pysähdyskohde?
Parikymppisenä naisena olen yksin reissussa.

Ei Kolumbiaan mitään viisumia tarvi hakea. Se on se normaali leima passiin, minkä lentokentältä saa maksutta. Muuten kyllä suosittelisin Medellinin yöelämään tutustumista, mutta tietty se on vähän vaikeaa yksinäisenä naisena lähteä sinne hengailemaan, joten melkeinpä tuossa kohdassa en valitsisi 20 tai 60 euron säästöä. Kerro nyt kuitenkin vielä, että mihin aikaan saapuisit Medelliniin, niin pystyy hiukan arvioimaan mitä siellä ehtii.

olen olettanut, että lentokenttähotellit eivät vaadi viisumia, koska ovat tarkoitettu myös vaihtolentoa odottaville :D

En ole kuullut, että missään olisi sellaista lentokenttähotellia, mihin pääsisi ilman viisumia jos sellainen maahan vaaditaan.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2009, 04:59:50 kirjoittanut Testailija »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 10.04.2009, 13:21:32 »
Kyllä noita hotelleja on monessakin paikassa kansainvälisellä alueella, tai sitten on erikseen järjestely kuljetuksineen johonkin viisumivapaisiin hotelleihin (joista ei tietenkään saa poistua).
Ei toki joka kentällä tai joka maassa, mutta ei tuo mitenkään ennenkuulumatonta ole.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #9 : 13.04.2009, 17:59:34 »
Kyllä noita hotelleja on monessakin paikassa kansainvälisellä alueella, tai sitten on erikseen järjestely kuljetuksineen johonkin viisumivapaisiin hotelleihin (joista ei tietenkään saa poistua).

Muutama esimerkki olisi mukava kuulla, kun itse en ole moisiin törmännyt.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Tsili

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 14.04.2009, 11:50:01 »
Olispas outoa olla hotellissa vankina ilman viisumia! Vartijat ovilla kattelemassa ettei kukaan livahda viisumitta vapauteen... kuulostaa tosi lomalta.
Brisbane on kiva. Reppumatkailu yksin kusee.