Elämäni matka.

(Luettu 31815 kertaa)

meedja

• Tosireissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #40 : 10.04.2005, 21:57:41 »
Tosiaan kuulostaa upealta tuo Mitjon suunnitelma, huomaan että oot ihan tosissasi tän kanssa ja toivotan kaikkea onne sulle.
Eikös se niin mee että " hyvin suunniteltu on puoliksi tehty"..
Kyllä tässä omat matkasuunnitelmat vaikuttaa aikamoisen laimeilta
 :roll:
silirimpsis sileä tie, onnetarten ottolasta maailmanääriin vie"

TBone

• Himoreissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #41 : 10.04.2005, 22:13:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mitjo"
Carauksessa viikko. Sieltä lentämällä Santiago De Cuba:an. Siellä 5-yötä. Sieltä junalla Havannaan jossa 4 yötä.

Junalla ei Kuubassa tee mitään. Viazulin bussilla Santiago De Cuba - Havanna noin 15 tuntia. Hinta ollut ainakin jossain vaiheessa 51 dollaria (nykyään käytössä luonnollisesti pesot). Tosin itse tekisin tuon matkan parissa pätkässä.

haahuilija

• Reissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #42 : 11.04.2005, 21:48:49 »
Huh. Alkaa väsyttää jo suunnitelmaas lukiessa. Aika tahdilla meinaat painaa...  :shock: Millos meinasit lähteä?
Maailman suurin maa on Ulkomaa."
- Philippa, 6

In Cognito

• Aloittelija
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #43 : 22.04.2005, 22:07:29 »
Lainaus käyttäjältä: "BlueZ"
Ihan säästämisestä vaan: kyllä 15K yllättävän nopeasti karttuu, jos tekee kahta työtä 60-70h/vk ja elää 600€/kk...

Höh? Teen normaalia duunarin työtä 40 tuntia viikossa ja matkakassaan kertyy kuussa 1000-1200 euroa. Ei ne suuret tulot mitään vaikuta, vaan erittäin pienet menot.

Mitjo, ihan mielenkiinnosta; oletko harkinnut valtamerien ylitykseen (rahti)laivamatkoja ja/tai ottanut niistä selvää? Mitenkäs matkasuunnitelmat muuten edistyvät?

Piez

• Tosireissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #44 : 01.01.2006, 20:09:15 »
Aiai taas on niin addiktiivista seurattavaa suomi-pojalle, joka tykkää itsekkin maalailla taivaanrantaan.

Kyllä vaikuttaa hyvältä, mutta niin kuin jo edellä on mainittu, niin aina millin tarkasti ei kannata reittejä suunnitella. Siinä tapauksessa, että valitut kaupungit on eräänlaisia raameja, jota sovelletaan matkanpäällä, on suunnitelmissasi oikea asenne.

Maailman ympärimatka on itselläkin ollut haaveena pienestä pitäen ja kun on kasvanut on myös saanut huomata, että se unelma  on saavutettavissa. :)  Omalla kohdallani unelmat ei ole vielä ihan yhtä uskaliaita, mutta melkein kuitenkin. Jotain sitä on suunnitellut kummiskin. Nyt lukiossa 2. luokalla koulu tuntuu välillä murhaavalta, kun haluisi lähteä reissuun. Keksinkin, että pakko lähteä reilaamaan ens kesänä. Oponkassa sovittiinkin, että vika jakso meneekin suurimmaks osaks tenttimällä ja pääsee keräämään sitä rahaa keväällä jo hyvissä ajoin.

Mitä omaan maailman ympärimatkaan tulee niin olen välillä kelaillut joskus lukion jälkeen lähteväni. 3,5 vuoden opiskelijana lähtö olisi tammikuussa 2008. Todennäköisesti tämä unelma jää kuitenkin odottamaan, ja olen ajatellut supistaa sen puolen vuoden Aasian reissuun. Aika näyttää. :) Täällä pallontallaajien keskuudessa, on kiva nähdä, että on muitakin, jotka ajattelevat lähdöstä sanoin kuin minä. Kaverit ovat keskimäärin sillä linjallla ettei lähdetä ennenku tulevat jatko-opionnot on ohi. Itse en jaksa odottaa.  :)

E: lähtikö/lähteekö Mitjo sinne matkalle? :)

Tasmanian tuholainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #45 : 02.01.2006, 21:10:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Piez"
Kaverit ovat keskimäärin sillä linjallla ettei lähdetä ennenku tulevat jatko-opionnot on ohi. Itse en jaksa odottaa.  :)

Suomessa jatko- eli korkeakouluopinnot (?) päätetään siinä 25-30-vuotiaana keskimäärin. Siinä vaiheessa monella on jo perhettä, lainaa, työkiireitä yms. Lisäksi ihminen vanhetessaan tulee mukavuudenhaluiseksi, laiskaksi jne. Sanoisinkin, että ei kannatakaan jaksaa odottaa!

miuzu

• Himoreissaaja
    • Profiili
maailmanympäri
« Vastaus #46 : 04.01.2006, 02:11:01 »
hurjalta kuulostavat suunnitelmat ja täytyy myöntää, että hieman kade olen.. :wink:

Mutta.. tuolla maamäärällä ja tuolla tahdilla täytyy todellakin juosta kieli vyön alla.. lisäksi laiva-, juna- ja bussimatkustelut yleensä vievät enemmän aikaa kuin vain lentämällä paikasta toiseen.. Kussakin kohteessa sitä saa sitten äkkiä juosta ne "pakolliset" eikä tutustua siihen "oikeaan" maahan sitten välttämättä ollenkaan..saati sitten toisiin ihmisiin..Tuollainen pikajuoksu voi sopia joillekin, mutta kun sitä tekee vuoden (muutama päivä paikallaan ja taas mennään) niin siinä alkaa tulemaan matkaväsymys; mikään ei enää olekaan uutta ja hienoa, tuntuu, että istuu vaan junissa, busseissa, laivoissa, lentokoneissa, juoksee nähtävyyksissä jne.. matkustamisesta tulee rutiinia ja tuntuu, ettei mikään enää sävähdytä.. eikä missään välissä ehdi kunnolla rauhoittua ja levätä.. itse olin pisimmällä reissulla yli 2 vuotta ja vain "puolet" pallosta ja sekin oli liian nopeaa..minulle..

Omasta mielestäni enemmän loppujenlopuksi saisi jos ensimmäisellä reissulla ei ahnestisi ihan kaikkea.. hieman rennompi tahti.. lähtee sitten uudestaan taas eri paikkoihin..(esim. eurooppaan on helppo lähteä kiertelemään)... saahan siitä sellaisen kivan pintaraapaisun ja ehkä ideaa mihin haluaa palata, mutta..
ja wanha kunnon fraasi taas kehiin "kaikkihan me olemme erilaisia ja tykkäämme tehdä asiat erilailla".. heh

Mutta upeaa jos jaksat ja jos toteutuu! Onnea kovasti hankkeelle!  :lol:

Tomi | Vaihda vapaalle

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #47 : 05.01.2006, 02:01:40 »
Jokohan se Mitjo on reissun päällä tai jo sieltä palannutkin kun tossa näytti viestiketjussa olevan vuodenkin tauko välissä...

No, mutta tämähän on aina mielenkiintoinen aihe...

Ite oon kanssa haaveillut maailmanympärimatkasta jo pitkään ja tän vuoden syksyllä, eli siis heti ens kesän jälkeen ois ainakin alustavia suunnitelmia jopa lähteä sitä toteuttamaan... Rahaa ois kyllä jo nytkin lähteä, mutta ajattelin vielä puurtaa ens kesänä ison läjän rahaa säästöön...  :D Jotain noin puolen vuoden reissua ajattelin, mutta jos siinä syyskuussa lähtee niin ennen seuraavaa kesää vois tulla takasin, joten ei oo niin väliks jos siinä vähän yli puol vuottakin menee...

Mitään hirmu tarkkaa reittiä en vielä oo suunnitellu, mutta jotain tän suuntasta...
Helsingistä Pekingiin junalla, sieltä sitten Hong Kongin yms. kautta Thaimaahan, Malesiaan ja Singaporesta koneella Australiaan ja Uuteen Seelantiin, ja sitten Etelä-Amerikassa muutamia kohteita ja myöskin ehkä Pohjois-Amerikassa josta sitten takaisin Suomen kesään... Suomen kesä on jotenkin niin magee (sillon ku ei sada jatkuvasti), että se on ihan kiva olla täällä... Aina syksyisin vaan tulee sellanen hinku päästä täältä pois, jos ens syksynä sitten vihdoin ja viimein saisin sen toteutettua...  :lol:  

Juunas

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - Joope6@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #48 : 16.01.2006, 22:56:17 »
Itsekin oon ajatellu jos lähtis intin jälkeen maailmaa kiertämään :)
Duuniin vaan ,myy kaiken turhan pois ja säästää tosissaan niin matkaan pääsee jo varmaan aika nopeesti.... Pakko täältä pois on päästävä :P

Tokoivu: Noi sun suunnitelmat kyl kuulostaa tosi hyvältä :wink:
Elämä on yllätyksiä täynnä... syö jälkiruoka ensin."

Tomi | Vaihda vapaalle

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #49 : 17.01.2006, 00:44:59 »
Joo, suunnitelmathan aina kuulostaa hyvältä, mut ne pitäs kans jossain vaiheessa saada toteutettua...  :)  Toi on kyl ollu jo niin pitkäaikanen haave, et se on pakko pystyä toteuttamaan muuten ottaa sit vanhempana tosi huolella päähän ku ei lähteny... Ei mua oikeastaan haittais vaikka "vahingossa" jäisin sitten ihan pysyvästikin ulkomaille... Ehkä jossain vaiheessa... Haaveitahan nää vasta tässä vaiheessa on, sit vasta ku on jotain lippuja varattu niin alan uskoa tohon reissuun... Siihen vaikuttaa kuitenki niin monet asiat, työt, raha, ihmissuhteet yms... Tosiaan niinku jo sanoin niin raha on oikeastaan tällä hetkellä kaikista pienin huoli ja työnkin suhteen luulen ettei oo kauheen suuri ongelma häipyä talveks pois ku mun alalla on aina talvisin kuitenkin niin hiljasta... Ihmissuhteet voi sitten ehkä muodostaa suurimman uhkan ton reissun suhteen...  :roll:

Millos Juunas pääset pois armeijan "harmaista"?

Juunas

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #50 : 17.01.2006, 00:54:49 »
Een oo ees vielä siellä :D Pitää ensin käydä koulut loppuun ja sitte intissä käydä... Sen jälkeen voi sitte ruveta rahaa tienaamaan matkaa varten. Mullakin on tää jonnekkin kauas ja pitkäksi aikaa matkustus ollut aina unelmana ja ties vaikka sinne joskus jäisikin :)

Niin ja kyllä niitä uusia ihmissuhteita varmaan tulee matkoillakin... mutta kyllähan ne ystävät sitten tänne jää, jos kauaksi aikaa pois lähtee :?

Tomi | Vaihda vapaalle

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #51 : 17.01.2006, 01:28:50 »
Aa, okei... No sulla on sitten ainakin reilusti aikaa vielä suunnitella reissua... Mulla on onnex noi "pakolliset" toimet hoidettu jo aikaa sitten... Ystäviä varmasti löytyy, meinasin lähinnä muita ihmissuhteita... En oikeesti ymmärrä miten mä onnistunkin aina kaikki jutut saamaan niin monimutkaseks... Siis yhen tytön kanssa on nyt ollu puhetta, että mahdollisesti lähettäis tolle reissulle ja nyt sitten mun exä yllättäen ilmotti, että mitä jos palattais takasin yhteen... Ja sillä mun exällä ei ainakaan oo rahaa lähteä tollaselle reissulle... Hankalaa... No, on tässä nyt onnex vielä reilusti aikaa tonne ens syksyyn joten ehtiihän tässä vielä tapahtua kaikennäköstä...  :lol:

Juunas

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #52 : 17.01.2006, 20:29:14 »
Ota molemmat :lol:

Eei vaan.... onhan noi aina vähän kinkkisiä juttuja :?

Tiina58

• Tosireissaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #53 : 11.04.2006, 20:35:11 »
Mennyt tai ei, niin parasta on lähteä vain tuolla suunnitelmalla ja todeta matkan aikana se mitä todettavissa on. Niin syntyy parhaat tarinat :D . Itse olen siinä perheen loukussa, joten en pääse ihan noin vain lähtemään minnekään enää. Mutta päivittäin lasteni kanssa seikkailen ja samalla tunnustan hieman haaveilevani.
Beirut rocks

Tomi | Vaihda vapaalle

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Elämäni matka.
« Vastaus #54 : 16.04.2006, 17:04:14 »
Jeps jeps, niinku jo aikasemmin sanoinkin niin ehtii ennen syksyä tilanteet muuttua, tällä hetkellä on kuun lopussa taas tarkoitus laittaa hynttyyt yhteen exän kanssa (tai eihän se enää exä oo)... Ja tarkotus syksyllä yhdessä lähteä kohti Australiaa jossa ois tarkotus olla ainakin muutama kuukausi, mahdollisesti seuraavaan kevääseen asti ja sitten suunnata Kanadaan johon voisi sitten asettua ainakin jokskin aikaa, mixei jopa pysyvästi jos hyvin viihtyy...  8)  Vielä ei (meillä) omaa perhettä ole niin nyt on hyvä lähteä...

Mitjo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Mitjo.Vaulasvirta@pp.inet.fi
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #55 : 19.04.2006, 19:45:21 »
Heipä hei kaikille teille, jotka olette pitäneet tämän keskustelun elossa..

Vaikka lukio vielä kesken onkin, täytää kai tässä alkaa myöntämään, että suunnitelmani oli hieman liian uskalias ja ehkä hieman vaikea toteuttaa. Mutta ei hätää, elämäni on kuitenkin raiteillaan, enkä ole kuitenkaan matkustusta unohtanut.  Viime kesänä matkustin kolmeen eri maahan ja loma huipentuma olikin viikko ystäväni kanssa Pariisissa. Ensi kesänä olemme lähdössä reilaamaan Itä-Eurooppaan, joten hauskoja aikoja on odotettavissa sielläkin.
Aion kyllä tuon hulppean maailman ympäri matkasuunnitelman säilyttää, ehkä sillekin reissulle tulee vielä joskus lähdettyä, mutta sitä päivää odotellessa taidan viettää aikani tehden hieman lyhyempiä reissuja:)
You'll be fine long as your pretty face holds out..

sinji

• Aloittelija
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #56 : 08.06.2006, 17:41:18 »
ei noi yli vuoden kestävät matkat oo mitään jota ei vois toteuttaa!:) Sinne vaan Mitjo unelmies perään ja kovaa:)

Oma hyvä ystävä on ollut nyt yli vuoden matkustamassa. Muija teki 8 kuukautta 3 työtä samaan aikaan ja seivas rahaa 20 000$ (4000 sillä oli tosin jo ennestään). Osti lipun 5000$ johon kuului 20 lentoa ihan mihin halus mennä. (neljä lippua viidelle mantereelle).

3000$ dollaria meni kuulemma ihan saman tien Euroopassa 3 viikossa. muut mantereet oli sit huomattavasti halvempia kun eurooppa. Intiassa kuulemma asuivat ihan hyvissä hotelleissa ja syöden hyvin tollasella 600$/kk budjetilla.  Ja toi oli siis vähän brassaillen, kun palkkasivat henk koht kuskin jne.

Matkustamista tulee lopulta 16kk takana. Ja sen 20 lentolippu oli voimassa 12kk tosta. Täässä vähän listaa enkuks mitä mennyt läpi tona aikana:
Australia, Austria, Cambodia,  Canada, Costa Rica, Czech Republic, El Salvador,  France,  Germany, Guatemala, Honduras, Hong Kong,  India, Italy, Japan, Malaysia,  Netherlands,  New Zealand, Nicaragua, Panama, Singapore, Switzerland,  Thailand,  United Kingdom,  United States, Finland, Russia, Sweden, South Africa, Sri Lanka. plus kuulemma kaksi muuta mutta en muista.
quot;Internet on rikki - olkaa hyvä ja käyttäkää portaita."

yuzo

• Aloittelija
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #57 : 09.06.2006, 22:54:42 »
Lainaus käyttäjältä: "sinjam"
ei noi yli vuoden kestävät matkat oo mitään jota ei vois toteuttaa!:) Sinne vaan Mitjo unelmies perään ja kovaa:)

Oma hyvä ystävä on ollut nyt yli vuoden matkustamassa. Muija teki 8 kuukautta 3 työtä samaan aikaan ja seivas rahaa 20 000$ (4000 sillä oli tosin jo ennestään). Osti lipun 5000$ johon kuului 20 lentoa ihan mihin halus mennä. (neljä lippua viidelle mantereelle).

Mitä töitä ystäväsi teki?
kolmea työtä? kaksi vielä ymmärrän mutta että kolme?
Mikään noista ei voi olla tulospalkkaukseen  ( koska tässä hommassa ei varmasti kannata tuhlata energiaansa mihinkään muuhun kuin sen tuloksen tekemiseen )  perustuvia eli kaikki on pakko olla jotain muuta esim. fyysisiä tai ainakin läsnäoloa vaativia hommia. 8h X 3 työtä = 24 h  :roll:

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #58 : 10.06.2006, 10:07:33 »
Lainaus käyttäjältä: "reikäleipä"
Mitä töitä ystäväsi teki?
kolmea työtä? kaksi vielä ymmärrän mutta että kolme?
Mikään noista ei voi olla tulospalkkaukseen  ( koska tässä hommassa ei varmasti kannata tuhlata energiaansa mihinkään muuhun kuin sen tuloksen tekemiseen )  perustuvia eli kaikki on pakko olla jotain muuta esim. fyysisiä tai ainakin läsnäoloa vaativia hommia. 8h X 3 työtä = 24 h  :roll:

Mahdoton tietysti sanoa mitä työtä juuri tämä kyseinen tapaus teki, mutta onhan sitä muitakin vaihtoehtoja kuin 8h vuorotyö... Yksi voi olla esim normaali 8-16 5 päivää viikossa duuni, yksi viikonlopputyö ja yksi vaikka osa-aikainen (alle 8h) iltatyö.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

sinji

• Aloittelija
    • Profiili
Elämäni matka.
« Vastaus #59 : 10.06.2006, 11:27:53 »
Tosiaan. Hän teki töitä ensin lastenhoitajana päivisin (ma-pe)ja kävi illalla vielä vetämässä jotain tutor kursseja(ma-to) ja sit viikonloppuisin  teki baarimikon hommia, tai jotain vastaavaa.
Heh, tossa kyllä kommentoi, että helppoa se ei ollut. Sano että pää oli ihan rikkipuhki kunnossa sen työrupeaman jälkeen, kun KAIKKI rahat oli säästetty, ei vaatteita, ei ryyppäämistä ei mitään mukavaa. Mut toisaalta, sano että aika äkkii se sit unohtu kun pääsi rinkan alle. Ja onhan toi 16kk pituinen matka aika pitkä. Toinen frendi teki myös niin, että seivas about 14 000€ ja lähti, ja sit teki Islannissa ja..mm..en muista missä muussa maassa pari kuukautta töitä ja sit jatko matkaa.
quot;Internet on rikki - olkaa hyvä ja käyttäkää portaita."