Rinkan flight / travel cover

(Luettu 7245 kertaa)

ToK

• Reissaaja
    • Profiili
Rinkan flight / travel cover
« : 16.05.2009, 13:51:56 »
Täytyy ottaa uusi otsikko aiheesta, koska en löytänyt vanhoista viesteistä.

Onko kokemuksia hyvistä / laadukkaista travel covereista eli rinkan lentosuojista?

Itse olen hankkimassa jompaa kumpaa näistä, mutta euroopasta ollut hankala löytää kauppaa että postimaksu olisi edullinen suhteessa halpaan coveriin. Mielellään sellainen travel cover että siinä on kantorivat. Jos jollakin olisi kokemusta Gelertistä tai Highlanderista, saa ilmoittaa tähän ketjuun. Muita tuon tyylisiä covereita alle 10£ hintaluokassa en ole löytänyt.

Gelert flight cover
http://www.family-camping-supplies.co.uk/item.php?cat=61&i=585

Highlander flight cover
http://www.roamingfox.co.uk/Rucksack-Cover-pr-16251.html

Roamingfox liikkeessä kuljetusmaksu suomeen on noin 9£, eli hieman arvokas. Ollen lähetellyt moneen paikkaan mailia postimaksuista ja nihkeästi ovat vastanneet.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Rinkan flight / travel cover
« Vastaus #1 : 17.05.2009, 18:24:18 »
Perinteinen jääkiekko- tms. kassi on yksi kotikutoinen vaihtoehto. Tosin tyhjänä turhan tilaavievä, mutta toisaalta taas paljon kestävämpi.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Minskiss

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 18.05.2009, 14:09:09 »
Eipä tullut mieleenikään tuollaista hankkia. Onko se suositeltavaa? Itse muistelisin olleeni Torontossa rinkan kanssa enkä silloin kyllä mitään suojaa siihen laittanut.

Minskiss

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.05.2009, 01:00:12 »
Ongelmahan käsittääkseni on siinä, että hihnat ja muut ulokkeet tarttuu kenttien matkatavarakäsittelykoneistoon ja hajoaa siinä.

Itse olen suojannut ruumaan menevän rinkan kääntämällä kantoremmit väärin päin ja vetämällä sadesuojan päälle. Hieman vaarallista suojalle, mutta eipä ole remmit kärsineet.

pistaasi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 19.05.2009, 13:16:54 »
Mulla on ollut käytössä oman rinkan kanssa. Sain Haglöfsin flight bag edullisesti, normaalihinta on turhan kallis. Mutta tyytyväinen olen ollut. Tuossa mallissa kyllä yksi käsittämätön puute, tunnistuslapulle (vai mikä lie virallisesti) ei ole mitään paikkaa. Ostettiin sitten rautakaupasta siihen sellainen rautalenkki. Mukana tulee myös olkahihna.
"The World is a book, and those who
do not travel read only a page"
-St. Augustine-

Iidu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.05.2009, 14:59:30 »
Kannattaa tarkistaa myös Tatonkan valikoimat, sieltä löytyy useampiakin vaihtoehtoja rinkan suojukseksi.

Iteltä löytyy Schutzsack, joka on toki vähän raskas ja vie tyhjänä aikapaljon tilaa rinkasta. Materiaali on kuitenkin kestävää ja pussista löytyy tukeva kantokahva, joka on osottautunu käteväksi lentokentillä vaihtojen yhteydessä. http://intranet.tatonka.com/infosys/infocgi/artinfoe.dll?3085&0

Kevyempi vaihtoehto Schutzsack Universal taas ei sisällä kantokahvaa. Kaverilla oli tuo reissussa mukana ja hankalan mallisena pakettina sitä se meni koneeseen erikoismatkatavaroiden mukana ja tuli yleensä ruumasta ulos aikalailla vipana. Lisäksi kiireessä konetta vaihtaessa tuota sai kantaa sylissä, kun pussissa ei oo tuon sulkumekanismin lisäksi minkäänlaista kantokahvaa. Mutta menee huomattavasti pienempään tilaan, on kevyempi ja halvempikin vielä... http://intranet.tatonka.com/infosys/infocgi/artinfoe.dll?3084&0

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 20.05.2009, 12:20:37 »
Tästä ketjusta löytyy jo samansuuntaisia ajatuksia...
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=2386.0

Itsellä on rinkalle ihan perus suojapussi, melkein samanlainen kuin Tatonkan Universal ja tyytyväinen olen ollut.

ToK

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 20.05.2009, 13:52:28 »
Tatonka on liian kallis ja kantokahva täytys olla. Toi gelertti tai highlander kiinnostas mutta hankala löytää nettikauppaa jossa olis järkevä kuriirimaksu.

T-R

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 25.05.2009, 15:26:13 »
Kysyn nyt samalla.. Kertokaa miten tuon Tatonkan suojapussin saa suljettua tai yleensä laitettua kiinni? Kun ei siinä mitään remmejä ole, vaan nuo pelkät klipsit! Ymmärrys loppui..

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 25.05.2009, 16:20:18 »
Kertokaa miten tuon Tatonkan suojapussin saa suljettua tai yleensä laitettua kiinni? Kun ei siinä mitään remmejä ole, vaan nuo pelkät klipsit! Ymmärrys loppui..

Kun rinkka on humpsautettu pussiin, niin otetaan suojapussin yläreunasta kiinni ja rullataan sitä muutama kierros alaspäin. Sitten vain klipsut kiinni.

Lainaus käyttäjältä: Iidu
Kevyempi vaihtoehto Schutzsack Universal taas ei sisällä kantokahvaa. Kaverilla oli tuo reissussa mukana ja hankalan mallisena pakettina sitä se meni koneeseen erikoismatkatavaroiden mukana ja tuli yleensä ruumasta ulos aikalailla vipana. Lisäksi kiireessä konetta vaihtaessa tuota sai kantaa sylissä, kun pussissa ei oo tuon sulkumekanismin lisäksi minkäänlaista kantokahvaa. Mutta menee huomattavasti pienempään tilaan, on kevyempi ja halvempikin vielä...

Miksi ihmeessä sitä piti kantaa? Siinä menee kymmenen sekuntia (jos sitäkään), kun rinkan ottaa pois pussista.

Iidu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 25.05.2009, 20:29:49 »
Joo, eihän se vie kauaa ottaa sitä pois pussista. Meillä vaan sattu tuolla kerralla olemaan sen verran kova kiire jatkolennon suhteen että se pussin pois ottamiseen (ja takasin laittamiseen) kuluva aikakin piti käyttää siihen ettei jäätäis koneesta.  :)

Toinen tilanne jossa kantokahvasta olis ollut hyötyä oli kun rinkkaa täyty välillä viedä erikoismatkatavarahihnalle. Ne hihnat kun voi välillä olla suhteellisen kaukana tiskeistä ja ainakin Helsinki-Vantaalla rinkka piti pakata jo tiskillä henkilökunnan valvovan silmän alla suojapussiin ja sen jälkeen kantaa se sinne hihnalle.

T-R

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 26.05.2009, 22:54:24 »
Kiitos Milma! Oishan se pitänyt tajuta.. :D Näppärältä tuntuu!

juzz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 26.05.2009, 23:33:14 »
Itse olen aina vaan laittanut rinkan isoon jätesäkkiin ja ruumaan, eipä ole mitään jälkiä tullut. Sitten vaan toisessa päässä pussi roskikseen. Yleensä ollu toinen pussi mukana vielä paluuta varten, ei paina liikoja..  ;)
"Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis." -Nuuskamuikkunen-

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 27.05.2009, 08:40:29 »
^Jos matka sisältää 5 lentoa kaikkineen niin varmaan järkevämpää tuollainen "oikea" suojus, kuin kantaa viittä jätesäkkiä toiselle puolen maailmaa. Ja jos matkustaa paljon niin pidemmän päälle tulee halvemmaksikin hankkia pysyvä suojus.
Soarele este galben

ToK

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 27.05.2009, 11:38:38 »
Maailma hukkuu muutenkin muoviin, joten aika perseestä on huvikseen nakella kerran käytettyä jätesäkkiä roskiin ja sit aina uus tilalle.

Kerralla investoi 10-15eur coveriin joka uskoakseni kestää satoja kertoja.

ToK

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 10.06.2009, 18:11:34 »
Tuli rinkka coverit UK roamingfoxilta. Viikossa tuli postilaatikkoon saakka. Ainoa miinus, että coverit oli eri merkkiset kuin tilasin ja toinen miinus että eivät vastaa sähköpostiin. Highlander oli tilauksessa mutta Gelert tuli. Huonoa tossa gelertissä on se, että se on 5cm lyhyempi kuin spekseissä annettu ymmärtää.

No vähän huono maku jäi liikkestä, mutta ainakin tavara tuli ajoissa ja postimaksu inhimillinen alle 6£.

Fiilispohja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 10.06.2009, 19:10:12 »
Ehdottomasti kannattaa rinkat tavalla tai toisella suojata lennolle lähdettäessä. Voin vain kuvitella miten ikävää on huomata kohteessa että lentokentän hihnat tai laukkuapinat ovat onnistuneet tuhoamaan klipsin tai ompeleen mikä pitelee vaikkapa toista olkainta kiinni. Ja tällaista tapahtuu kaikilla kentillä päivittäin.

Itse covereista ei ole henkkoht kokemusta mutta voisin helpostikin panostaa tuollaiseen ihan vain koska olen nähnyt miten kentät laukkuja kohtelevat. Tärkein ominaisuus mikä tulee mieleen olisi melkein joku kahva tai hihna mihin lennon tagin saa kiinni. Tagi huonosti tai suoraan coveriin liimattuna (kuoriutuu helposti) on helppo tapa hukata laukku.
Hello konnichiwa jambo maware maware!

hartikaari

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 26.07.2009, 12:03:46 »
 :) Hei, löysin itse Partioaitasta (www.partioaitta.fi) tosi hyvän ja edullisen (19 Euroa tarjous)? suojan, jossa on kahvat, vetoketju ja kiristysnaru suojassa, jota voi käyttää sekä lentomatkasuojana, että sadesuojana. Suojaa löytyy 3 kokoa S, M,ja L (sopii 65-75L rinkalle). Valmistaja on saksalainen ja merkki TATANKA. Ainoa miinuspuoli on, että siinä ei ole ulkopuolella nimikorttikoteloa, mutta se ratkesi sillä, että laittoi kahvalla lenkillä erillisen nimilapputaskun. Lisäksi suoja menee pieneentilaan ja on kevyt, silloin kuin sitä ei tarvitse.

Nibe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 28.07.2009, 14:56:37 »
^ Lienee tämä?