Mitä kaipaatte maailmalta?

(Luettu 23667 kertaa)

Blanche-Neige

• Vieras
« Vastaus #40 : 11.07.2006, 08:47:20 »
Ruokia, kaikenlaisia... vaikka tekis Suomessa ite, ni ei vaan maistu samalta. Täytyy olla se ilmapiiri kans :)

Katukahvilat yms. On silti kummaa, et joskus täällä Suomessa ärsyttää ku me yritetään muuttua niin eurooppalaisiksi. Trendipelleilyä, ei suomalaisilta vaan luonnistu toi homma.
Yhtenä päivänä meni hermot Turun kävelykadulla, olikohan siellä kolme eri katusoittajaseuruetta...yks vetää aina Speak Softly Lovea, joku valitti siitä lehteenkin :) se ihmisvilinä ja häly, aargh...siihen vielä uskovaiset ja greenpeacen yms järjestöjen varainkerääjät.

ulkomailla ei kuitenkaan haittaa yhtään, päinvastoin! :D taitaa olla asenneongelma mulla...

Cheve

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : 11.07.2006, 12:13:24 »
Kunnon croissantit, joita myydään pilkkahintaan. Ah, niin hyvää. Leipomot, jotka on auki jopa sunnuntaisin aamukuuden aikaan. Katukahvilat ja -ravintolat. Got2b-hiustenhoitotuotteet. Radler/Panache, eli olut ja sprite sekoitettuna  :P Saksalaiset Maultaschenit. Voi sitä on niin monia asioita, tavaroita, tuotteita, joita ei täältä pohjoisesta saa..

Eniten kuitenkin kaipaan, kuten jo moni tässä keskustelussa aiemmin, sellaista avointa ilmapiiriä, hymyjä, small-talkia.. Olen itse yrittänyt sitä viljellä, mutta hitaasti sellainen kulttuuri syntyy, jos koskaan  :cry:  Tulisko joku mukaan kampanjaan?  :lol:

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #42 : 11.07.2006, 12:53:28 »
Kaipaan valoa, auringon nousun ja laskun aikaan. Silloin lähden kameran kanssa liikkeelle. Sisiliassa tuo on ollut minulle parhaimmillaan.

Kaipaan Vuccirian toria Palermossa, haluaisin katsella ja kuvata siellä tappelevia kollikissoja, katsoa ihmisiä, maistella seesaminsiemenillä päällystetettyjä, käsittämättömän hyviä pikkuleipiä sekä ostaa mukaan vuoden mausteet ja kilon marinoituja oliiveja.

Kaipaan Napolin kaaosta ja yksinkertaisia, käsittämättömän hyviä pizzoja.

Haluaisin istahtaa lasilliselle Camparisodaa Enzo de Santisin baariin Roomassa, piazza Navonalta Vatikaanin suuntaan, ja mieluiten tuplana.

Ja vielä haluan mennä istumaan Capitoliumille illan päätteeksi, hiukan ennen puolta yötä ja vain katsella. Usein siellä ei ole tuohon aikaan kuin kaksi poliisia, Marcus Aurelius hevosineen ja minä.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #43 : 11.07.2006, 13:15:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Blanche-Neige"
On silti kummaa, et joskus täällä Suomessa ärsyttää ku me yritetään muuttua niin eurooppalaisiksi. Trendipelleilyä, ei suomalaisilta vaan luonnistu toi homma.

Tunnustaudun häpeillen samanlaiseksi. Olen ehta suomalaismököttäjä, vietän kaamoksen kuukaudet järjestellen Kurjien Asioiden Luetteloani, ja yleiseurooppalainen positiivisuus saa minut entistä huonommalle tuulelle. Mutta sitten kun pääsen taas lähtemään - a vot! Kaikki on niiiiiiiin ihanaa...

Ja ne Turun kävelykadun jeesus-nuoret pitäisi siirtää Kakolaan jollottamaan!

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #44 : 11.07.2006, 14:36:44 »
Flapjackit. Tahtoo heti flapjackejä. Joku kumma himo niihin jäi Lontoossa (onneksi olen taas syyskuussa sinne menossa, niin saa ahtaa kuvun täyteen). Netistä olen yrittänyt etsiä reseptiä ja tehdä itse flapjackejä, mutta ei niistä tule oikealaisia  :(

Herkuttelijana jään aina muutenkin kaipaamaan juuri erilaisia ruokia. Toki myös erilaisia tunnelmia, hyviä kauppoja, mukavia ihmisiä, kauniita maisemia ja ihan vain sitä matkalla olemisen ihanaa tunnetta.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : 11.07.2006, 14:55:37 »
sillakin uhalla etta todistan olevani tietamaton, mika on flapjack  :shock:
If you consider the world unexplored -You belong.

Kaleidoscope

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 11.07.2006, 20:42:08 »
Lainaus käyttäjältä: "aahoo"
Lainaus käyttäjältä: "Kaleidoscope"
Vaniljakokista! En tiedä onko sitä E-Suomessa jossain myynnissä, mutta ei meillä täällä korvessa ainakaan..

Itse join tuota 4 vuotta sitten USA:ssa, ja oli kyl niin hyvää että toivoin sitä Suomestakin löytyvän. Vasta tänä keväänä sitten huomasin, että Lidlissä on myynnissä vaniljakokista. Yllättävän hyvää vieläpä:)

Uuh, pitääpä sinne siis suunnistaa! Saksan hintaihme sentään meidänkin nurkilta tätä nykyä löytyy  :wink:
paprikalandia.blogspot.com

akamaru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 11.07.2006, 23:40:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Viajar"
Tunnustaudun häpeillen samanlaiseksi. Olen ehta suomalaismököttäjä, vietän kaamoksen kuukaudet järjestellen Kurjien Asioiden Luetteloani, ja yleiseurooppalainen positiivisuus saa minut entistä huonommalle tuulelle. Mutta sitten kun pääsen taas lähtemään - a vot! Kaikki on niiiiiiiin ihanaa...

Oi tuo oli ihan kuin minun suusta! Reissuilla aamupala on aina ihana hetki; joko sitä istahtaa jonnekin minne lie tai sitten käy itse ostamassa torilta tms aamiaistarvikkeensa. Aamukahvi maistuu suomessakin taivaalliselta, mutta mikään ei voita aamukahvia matkalla! (ei se maku niin,vaikka kahvin suurkuluttaja olenkin, mutta se tunne!)

Ja sitten toinen, mikä jo mainittiinkin, on lämpimät yöt. Tässä männäviikolla, olisko ollut torstaina vai perjantaina, oli kyllä ylilämmin yö. Ihmeteltiinkin sitä kämppiksen kanssa.

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 12.07.2006, 10:46:38 »
Ma kaipaan Suomesta niita Hornet-kanansiipia ja pamppuja!!!
i]Sapere aude![/i]

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : 13.07.2006, 12:02:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Bella"
Ma kaipaan Suomesta niita Hornet-kanansiipia ja pamppuja!!!

Suomesta kaipaan (tasta tulee pitka lista):
Ruokakermaa, Creme Bonjouria, Hk:n sinista, lihapiirakoita, kruunumajoneesia, valmiiksi marinoituja lihoja ja broilereita, salmiakkia, Fazerin sinista, Fasupaloja, Sukulakuja, jarvimaisemaa, metsia, kesamokkia, kunnon saunaa, terassikulttuuria..
If you consider the world unexplored -You belong.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #50 : 13.07.2006, 12:58:25 »
Tulee mieleen muutamia juttuja Jenkeistä joita en ole Suomessa (onneksi?)nähnyt ja olis kiva pitkästä aikaa maistaa (siis, ihan vaan maistaa, en usko että pidemmän aikaa edes maistuisi)

-Jello (vain bileisiin aikuisten "mehusta" tehtynä, ei muuten, YÄK)

- Sloppy Joe's? Siis semmoisia sämpylöitä joiden väliin pantiin sellaista tulista jauhelihamössöä

- Taco bellin sapuska!! Aah. Suomessa on ihan liian vähän tex-mex sapuskamestoja, varsinkaan pikana..

- Sit iha hiljattain löysin Suomesta luontaistuotekaupasta mun lemppariteetä eli Celestial Season Lemon&Zinger. Muita makuja on ruokakaupoissakin, tätä ei.. Miksiköhän?

-Saksassa söin semmoista ihanaa pehmeää täysjyväleipää ihanan valkosipuliyrttilevitteen kera. Mitkään Hovit ja Creme bonjourit ei ole samaa makua..

-Kaipaan kauppojen ainaista aukioloaikoja, eli samaa kuin monet muutkin tuolla jo sanoi.. että mitä vaan haluaa, saa mihin aikaan tahansa..
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #51 : 13.07.2006, 13:37:19 »
Lainaus käyttäjältä: "drg313"
sillakin uhalla etta todistan olevani tietamaton, mika on flapjack  :shock:

Se on sellainen uunissa paisettava kauraa, rasvaa, sokeria... levy, joka leikellään paloiksi. Leivonnainen siis. En tiedä onko se brittikeksintö, mutta ainakaan en muualla ole näitä nähnyt.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #52 : 14.07.2006, 23:04:10 »
- maissitortilloja kunnolla meksikolaisittain eli 100 % maissia ja 0 % vehnaa (usa, meksiko)
- limoncelloa (italia)
- kunnollista lakritsia. siis pienia rkeita jotka on 100 % lakritsimehua tiivistettynaa (italia)
- oikea paahto espressossa (italia)
- cassata ja cannelli (sisilia)
- aamuespressot baarissa.. ja pitkin paivaa (italia)
- myos brasilialainen kahvi (brasilia)
- se etta paivalla on valoisaa ja yolla pimeaa ympari vuoden
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

otso

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 14.07.2006, 23:41:02 »
OVALTINE

ice ovaltine.
Voisin luoda syväluotaavan katsauksen tähän aiheeseen myös mutta tyydyn tärkeimpään eli ovaltineen.
Kiersin ainakin oulusta kaikki potentiaaliset kaupat mutta ei niin ei. Laosissa ei päivä mulla lähtenyt käyntiin ilman tätä virkistävää juomaa.

Kertokaapa että mistä moista myydään!?!

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #54 : 15.07.2006, 08:29:10 »
The Fabulous Baking Boys Flapjacks! Suklaapäällysteellä! Nam!  :D
Krooninen euforia ¤ Ladurée

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
« Vastaus #55 : 15.07.2006, 08:57:45 »
Voi, noita yksittäisiä ruokia voisi kyllä luetella vaikka kuinka paljon.

Kreikasta Saganagia! Onneksi Suomen kreikkalaiset ravintolat valmistavat melko hyvää. Ja Tallinnan Kreikkalainen pikaruokaravintola vasta hyvää tekeekin.

Italiasta pizza salame picantella ja tuhti kasa olio picantea päälle.

croissanteja Ranskasta.

Thaimaasta sen yhden jäätelöbaarin, minkanimeäennytmuista, valtavat jäätelöannokset.

Jäätelöä Italiasta.

Pariisin etsinet ravintolat ovat myös huippuja, erityisesti japanilaiset!

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : 15.07.2006, 10:34:51 »
Lainaus käyttäjältä: "minnam."
Italiasta pizza salame picantella ja tuhti kasa olio picantea päälle.

Voi ei, oliko pakko muistuttaa? Mä oon niin kovasti yrittänyt unohtaa, kuinka hyvää toi oli  :P Suomesta ei saa mitään tollaista lähellekään..  :?
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : 15.07.2006, 11:58:29 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"

Kaipaan Napolin kaaosta ja yksinkertaisia, käsittämättömän hyviä pizzoja.
.

Ken on kerran maistanut Campanialaista pizzaa...
Joka ainoan kerran, kun syo nk. "pizzaa" Italian ulkopuolella,
tai jopa Italian eri maakunnissa, kaipaa sita ainoaa ja oikeaa
pizzaa, kaikki muut ovat valjuja yritelmia...

Samaten tuo auringon nousun ja laskun lammin, valimeren valo,
sita kaipaa aina, kun on sielta pois.

Nyansseja.
 :)
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

Liazz

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #58 : 16.07.2006, 18:00:35 »
Kreikasta kaipaan..
kasvis-souvlakia, frappea, sinappia ja tyropitaa..ja suklaacroisantteja. ja paikallista valkkaria.  :oops:

Ranskasta taas..
Lutti-merkkisiä kirpeitä karkkeja. Niitä pitää raahata aina pussikaupalla Suomeen :D

Espanjasta..
Don Simon-merkkistä sangriaa. Nam.

Nyt ei tuu muuta mieleen..
pen to everything happy and sad
Seeing the good when it's all going bad
Seeing the sun when I can't really see
Hoping the sun will at least look at me

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #59 : 16.07.2006, 19:24:14 »
Yksittäisistä asioista ehkä eniten argentiinalaisia pehmeitä sokeripäällysteisiä eukalyptys-karamellejä! Samanlaisia sai suomesta joskus noin 20 vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole näkynyt. Ette usko mikä epäuskoinen nauru pääsi kun täysin vastaavanmoisia tuli Argentiinassa 20 vuoden kuivan kauden jälkeen vastaan! Sen jälkeen niitä syötiinkin koko kuukauden reissun ajan vähintään pussi, yleensä kaksi, päivässä. :D

Vaihtaisin vaikka kaikki maailman karkit niihin yksiin, jos se vain olisi mahdollista. :roll: