Kirjoitukset :?

(Luettu 7466 kertaa)

ande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 09.03.2004, 11:05:28 »
Siinähän se. Ajattelin vaan, että kuinka moni pallontallaja tänä keväänä tuskailee niiden parissa, valkolakki kun olis saatava.

Lukuloma on kyllä aika rento ja vähän tuhankin rento kun tuntuu ettei lukemisesta tule juuri mitään. Samalla kun pitäis vielä kaikkia ihme pääsykoetehtäviä väsätä niin hommat hajoo käsiin...

Shallow

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 09.03.2004, 12:43:12 »
Kirjoitukset on kyllä kaukana takanapäin, mutta täytyypä sanoa vinkkinä että jollet ole tehnyt lukujärjestystä, niin tee se. Ainakaan mulla ilman sitä lukemisesta ei olisi tullut Yhtään Mitään. Ja jätä tarpeeksi aika myös muulle, ettet ihan sekoa. (Niin, tätähän ne kaikki toitottaa, mutta kertaus on opintojen äiti :wink:

Ja onnea kirjoituksiin, samoin kuin muillekin kellä tuo nyt edessä on!
Jos enemmän vain oikeutta nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan.
Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta."
- Trio Niskalaukaus

Avalon

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - s_evita@yahoo.com
    • Profiili
    • http://students.oamk.fi/~m3riso00
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 09.03.2004, 13:47:06 »
Kirjoitukset on onneksi jo pari vuotta takanapäin. Kun muistelen sitä aikaa, se oli oikeastaan aika hauskaa. Lukemisesta ei kyllä meinannut tulla mitään ja se jäikin aina oikeestaan edelliseen iltaan!  :) Mutta tsemppiä vaan kaikille, joilla kirjoitukset nyt on! Koittakaa saada se lakki, niin saatte sukulaisilta matkarahaa! :D
quot;A ship in a harbor is safe but that is not what ships are built for."

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.03.2004, 14:16:30 »
juuh, viime kevään ylioppilas oon, mut uusin reaalia, paremman tekimisen puuttees  :D

tosiaan, aiemminkin oon sen jo huomannut ja taas, jos kotiin jää, ei selvii pois koneelta.. kirjastolla tulee luettua 140 sivuu, kotona 40 sivuu päiväs, tosin sekin on vaarallinen paikka kun hiljasena aikana sielkin saattaa päästä suoraan koneelle.  :wink:

mut juuh..tsemppii lukemiseen  :)
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #4 : 09.03.2004, 15:48:56 »
Onhan nuo kirjotukset edessä. Enkun vasta olen kirjoittanut, vielä reaali, ranska, ruotsi ja äidinkieli.

Kyllä sitä kummasti jaksaa valmistautua kirjoituksiin, mutsi ja faija sitten voi varmaan sponssata vähän ensi kesän reissua.

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.03.2004, 19:06:06 »
mä oon ib:ssä, joten viel kuukauden verran oppitunteja jäljellä... ja viel on projekteja kesken joten ei ehi alottaa ite kirjotuksiin valmistautumista... ja lukulomaa on vaan 2 tai 3 viikkoa :( kaiken lisäks kävi viel paska tsägä ton koe timetablen kanssa: kaikki kokeet kymmenen päivän sisään (excluding weekends...)...
4.5 - 13.5 on sitten yhteensä 14 koetta kahdeksana päivänä (kuudesta eri aineesta)...

no, sit alkaa kesä! kuhan nyt vaan pääsis noi kokeet läpi......

zemai

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 09.03.2004, 19:43:14 »
Mä kirjotan tänä keväänä äikän ja saksan, mut en saa vielä lakkia. Meen nimittäin neljässä vuodessa ja kolmas on nyt menos. On ollu vähän vaikeuksia löytää aikaa saksan lukemiseen kun pitää käydä samaan aikaan koulua ja muutamana päivänä viikossa käyn myös töissä...

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 09.03.2004, 20:24:12 »
Lycka till kaikille :) Omat oli 4 vuotta sitten, olisi voinut lukea enempikin...

yshmio.

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 09.03.2004, 21:11:39 »
Mullakin kirjoitukset alkaa ENSI VIIKOLLA! Ihan uskomatonta että ne on jo niin pian!!

Oon kyllä nyt lukenut melkeen kaikki reaalikirjat, mutta kielet (b-ruotsi, a-ranska) ja matikka (palikka) on jääneet "jääneet" vähän vähemmälle. Tuntuu että reaalin 10 kirjaa on varastanut ajan kaikelta muulta, vaikken ikinä ole erikoisen intensiivisesti reaaliaineita opiskellut ja kielet on aina ollut tärkeämpiä. Reaalista tavoitekin vain M, mutta kun yhteenkin kirjaan menee niin kauan..  :?

Enkun kirjotin jo syksyllä onneksi (ja pakostakin kun on ranskakin pitkänä..)  :)

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Kirjoituksista..
« Vastaus #9 : 10.03.2004, 11:19:17 »
Lainaus käyttäjältä: "smilla"
Mullakin kirjoitukset alkaa ENSI VIIKOLLA! Ihan uskomatonta että ne on jo niin pian!!

Oon kyllä nyt lukenut melkeen kaikki reaalikirjat, mutta kielet (b-ruotsi, a-ranska) ja matikka (palikka) on jääneet "jääneet" vähän vähemmälle. Tuntuu että reaalin 10 kirjaa on varastanut ajan kaikelta muulta, vaikken ikinä ole erikoisen intensiivisesti reaaliaineita opiskellut ja kielet on aina ollut tärkeämpiä. Reaalista tavoitekin vain M, mutta kun yhteenkin kirjaan menee niin kauan..  :?

Enkun kirjotin jo syksyllä onneksi (ja pakostakin kun on ranskakin pitkänä..)  :)

Joo, ensi viikon maanantaina on äidinkielen ensimmäinen koe. Aika kivaa. Mutta ton reaalin kanssa kannattaa tehdä niin, että panostaa muutamaan kurssiin paljon ja lukee muista sitten pääkohdat. Faktahan on, että asioiden pyörittelemisellä ja jahkailullakin voi saada reaaliesseestä suhteellisen hyvät pisteet. Faktoja kolmeen pisteeseen tarvitaan yllättävän vähän. Kaikki riippuu siitä tavasta, miten vastaus ilmaistaan, onhan ylioppilastutkinto jonkinlainen kypsyyskoe. Tosin, sama juttu toimii myös toiseen suuntaan; vaikka sinulla olisi kaikki faktat kuuteen pisteeseen, mutta esität ne tökerösti perä perään muutamassa kappaleessa, niin sillä ei pitkälle pötkitä. Eräs reaaliaineen opettaja kertoi, että sillä ei pääsisi kuin ehkä kolmeen pisteeseen.

Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä. Pääsin filosofian pakollisen kurssin läpi kirjoittamalla pitkät pätkät paskaa ja väittämällä, että Platon oli kommari ja joku toinen filosofi sovinisti.  :lol:  Kyse on tekstin uskottavuudesta.

Myös hissan kurssit ovat menneet tuollaisella paskanjauhannalla lävitse, nyt se sitten kostautuukin, kun asiat pitäisi ainakin jollain lailla osata ensi keskiviikon reaalikokeessa.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Re: Kirjoituksista..
« Vastaus #10 : 10.03.2004, 12:52:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr. Voyageur"
Faktahan on, että asioiden pyörittelemisellä ja jahkailullakin voi saada reaaliesseestä suhteellisen hyvät pisteet. Faktoja kolmeen pisteeseen tarvitaan yllättävän vähän. Kaikki riippuu siitä tavasta, miten vastaus ilmaistaan, onhan ylioppilastutkinto jonkinlainen kypsyyskoe

Nainhan se on. Vaikka reaaliaineiden kursseista on tullut tasaista seiskaa, niin reaalista tuli E yllatyksekseni. Luettua ei tullut paljoakaan (luin ensin uskontoa, mutta edellisvuosien kysymykset luettua,  totesin etta liian vaikeata) ja vastasin myos parin aineen kysymyksiin, joiden kurssin kirjoja en ollut lukenut ollenkaan. Hyva yleissivistys auttaa...Ja tietysti se kirjojen panttaaminen, jos vain jaksaa lukea...

Onnea kaikille!!
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

kranken

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - krankenpfleger85@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #11 : 10.03.2004, 16:48:56 »
Onneks reaalista pääsee pelkällä fysiikan osaamisella. Pelkästään siitä on 15 tehtävää ja 8:aan vaan pitää vastata. Prelissä jäi pari tehtävää vielä reserviin.

Toinen vaihtoehto on perehtyä pelkkään hissaan, mutta vaatii huomattavasti enemmän pänttäämistä. Fysiikassa pärjää pitkälle ihan ymmärtämisellä.

Tsemiä.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #12 : 10.03.2004, 16:53:09 »
Lainaus käyttäjältä: "KenGuru"
Fysiikassa pärjää pitkälle ihan ymmärtämisellä.

Jos vähääkää tajuaa numeroista ja laskemisesta jotain. Minä panostin uskontoon ja historiaan. Mielipiteillä jaaritteleminen on huomattavasti helpompaa kuin numeroitten pyöritteleminen.
ämä on minun totuuteni.

Avalon

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - s_evita@yahoo.com
    • Profiili
    • http://students.oamk.fi/~m3riso00
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 10.03.2004, 18:23:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Pablo"
Minä panostin uskontoon ja historiaan. Mielipiteillä jaaritteleminen on huomattavasti helpompaa kuin numeroitten pyöritteleminen.

Totta. Mä menin aikoinaan kakkosen keväällä kokeilumielellä suorittamaan reaalia lukematta yhtään mitään. Jaarittelin psykologiasta, filosofiasta ja uskonnosta omia höpötyksiäni, ja sieltähän tuli E!  :)
quot;A ship in a harbor is safe but that is not what ships are built for."

Vipu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 10.03.2004, 19:11:15 »
Kyl elämä sit on epäreiluu - jaarittelemalla E!  :shock:  Ite epätoivoisena kattelen fyssan ja kemian aivan liian korkeaa kirjapinoa. Munhan tietysti pitäisi tässä vaiheessa osata noi asiat, mut toisin näyttää käyneen. On se vähän masentavaa, ku niiden "opiskeluun" on sentään kulunut 14 kurssia... Näyttää siltä, että mun tuleva ura ydinfyysikkona päättyy jo keskiviikkoon. :D
A long journey begins with a single step." -Kiinalainen sananlasku-

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #15 : 10.03.2004, 19:20:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Vipu"
Kyl elämä sit on epäreiluu - jaarittelemalla E!  :shock:  Ite epätoivoisena kattelen fyssan ja kemian aivan liian korkeaa kirjapinoa. Munhan tietysti pitäisi tässä vaiheessa osata noi asiat, mut toisin näyttää käyneen. On se vähän masentavaa, ku niiden "opiskeluun" on sentään kulunut 14 kurssia... Näyttää siltä, että mun tuleva ura ydinfyysikkona päättyy jo keskiviikkoon. :D

Kemia ja fysiikka on sitten jo omaa luokkaansa. Varmasti osaat ihan hyvin, jos olet ne kurssit käynyt. Palauttelet vähän mieleen vaan ennen keskiviikkoa. Kelaa mua, mun ylioppilaaksi pääsy riippui kemian kakkoskurssista, jonka kävin uusimassa pari viikkoa sitten. Luin kolmisen päivää ja repäisin viitosen kokeesta. Mulla on asenneongelma kaikkia niitä kouluaineita kohtaan, joissa täytyy pelailla numeroilla. ( Eli joissa täytyy olla älykäs.  :D  ) Moolilaskut vainoavat minua vieläkin synkimmissä unissani.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #16 : 10.03.2004, 19:45:16 »
Jep jep, minäkin aikanaan kirjoitin reaalissa psykan ja et:n, jäi 1-2 pistettä E:stä. Psykaa tuli luettua, mutta et:tä ei yhtään  :lol:

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #17 : 10.03.2004, 23:04:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Vipu"

Hei relaa, fyssassa on niin paljon kysymyksiä, että varmasti osaat johonkin vastata.

Mäkin vastasin yhteen kemman kyssään aikoinaan ja sain viisi pistettä, vaikka en ollut lukenut kemmaa ylppäreihin. Fyssaankin vastasin yhteen (en ollut lukenut) ja sain öh... kolme pistettä. Ja arvaapa mitä, oli yhdestä pisteestä kiinni, että olisin päässyt lukemaan fyssaa Helsingin yliopistoon (no en ois kyl halunnu, mutta oisinpahan melkein päässyt)

Eiköhän susta ydinfyysikko vielä tule  :wink:
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Kirjoituksista..
« Vastaus #18 : 11.03.2004, 00:05:28 »
Lainaus käyttäjältä: "hile"
Hyva yleissivistys auttaa...Ja tietysti se kirjojen panttaaminen...

Tässähän on hyvä vinkki kaikille jotka ei jaksa lukea, viekää kirjat kaniin, niin johan alkaa L'iä ropisemaan! :lol:  :lol: Paljon sitä voi repiä väsyneenä hupia ääkkösten puuttumisestakin... :wink:

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 11.03.2004, 01:34:39 »
Mitä, ei kai kukaan kirjoituksiin oikeasti lue??!  :roll:

Onnea ja itseluottamusta vaan kaikille osallistuville! ollapa vielä noin nuori, ohhh

Lainaus käyttäjältä: "KristiinaE"
Lycka till kaikille :) Omat oli 4 vuotta sitten, olisi voinut lukea enempikin...

Ookko Krisse meidän valopää ja vetänyt lukion kahteen vuoteen tai muuta ihmeellistä? Kun olin laskevinani, että mun kirjottamisista on myös se 4vuotta...(tosin en oo kovin hyvä numeroissa)