Polkupyörällä sydney-brisbane?

(Luettu 2528 kertaa)

teemuki

• Aloittelija
    • Profiili
Polkupyörällä sydney-brisbane?
« : 04.08.2009, 22:49:19 »
Onko mahdollista ajaa sydneystä brisbaneen polkupyörällä? Minkälaiset tiet ovat tällä matkalla?

Matkaahan on se noin 1000 kilsaa mut jos sen 2 kuukaudessa yrittää hoitaa niin ei sen kovin tappava pitäisi olla!?  ;D . Matkalla olevat kaupungitkin ovat sopivin välmatkoin.

Kertokaapa mielipiteitä?

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Polkupyörällä sydney-brisbane?
« Vastaus #1 : 05.08.2009, 09:13:05 »
Mun eksä ja sen veli on ainakin ajaneet tuon välin joskus, että kyllä se mahdollista on. Ei mulla kyllä muuta kommentoitavaa tähän oo. Juokaa paljon vettä.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

isa03k

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.08.2009, 11:35:12 »
Mä kans tapasin Melbournessa hostellissa yhden (hullun;)) brittiäijän joka meinas ajaa Melbournesta Sydneyyn, ihan hyvä tovi siinäkin menee.. Mulla on sen yhteystiedot(facebook) jos haluat kysellä miten reissu meni. Kyllä sekin sen matkan mun tietojen mukaan selvitti.

teemuki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 05.08.2009, 21:49:21 »
Voithan sinä ne yhteystiedot mulle laittaa vaikka yksityisviestillä, otan sit yhteyttä jos siltä tuntuu. Harmi vaan kun hän on kulkenut eri reitin.
Eniten tässä minua kiinnosti nyt se, että onko tämä kyseinen matka mahdollista.

isa03k

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 05.08.2009, 23:57:52 »
No kaikkihan on mahdollista.... alkaen kansantanssi ja mikä se toinen oli. Riippuu pitkälti asenteestä.

Tietysti pitää muistaa että Brissy ja Queensland on ilmastollisesti tropiikissa (erittäin kuumaa ja kosteaa tai erittäin sateista ja kosteaa :D) Sydneyssä sataa talvikuukaudet kans aika lahjakkaasti, mutta kosteusprosentti alhasempi vielä ainakin etelä-New South Walesisssa..

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=on+bike+from+sydney+to+brisbane&btnG=Hae&meta= Googlesta saa tietty kans aika äkkiä vertaistukea. ;)

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.08.2009, 00:37:58 »
Tietysti pitää muistaa että Brissy ja Queensland on ilmastollisesti tropiikissa (erittäin kuumaa ja kosteaa tai erittäin sateista ja kosteaa :D)

Oman kokemukseni kautta olen vähän eri mieltä tästä ilmastoasiasta. Kesällä on kyllä kuumaa ja kosteaa, mutta talviaikaan siellä ollessani ilma oli kuivaa, sateita huomattavasti vähemmän kuin Suomen kesässä yleensä ja lämpötilat päivisin noin 20 astetta. Öisin oli sitten viileää.

Pohjois-Queenslandissa taas isa03k:n ilmastoesimerkit varmasti pitävät paikkansa. QLD on kuitenkin maantieteellisesti laaja alue, esim. Brisbane-Cairns välimatka n. 1500 km.

MinnieM

• Reissaaja
    • Profiili
Hostelleista vielä
« Vastaus #6 : 07.09.2009, 15:13:38 »
Oletteko varailleet paljon etukäteen hostelleja välillä Cairns-Sydney? Olemme matkaamassa Australiaan maaras- joulukuussa, mutta tulemme viikkoa ennen joulua pois. Kait reppureissaajien luvatussa maassa yösija löytyy pienemmistä ja isommistakin kaupungeista? Ei jaksaisi stressailla aikatauluista ainakaan kaikkien kaupunkien suhteen.

Juups ja sori, tulipa väärään ketjuun viesti.