Hostellin varaaminen

(Luettu 6762 kertaa)

Shockman

• Aloittelija
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« : 09.03.2004, 22:58:07 »
Minulla on hieman ongelmia hostellin varauksessa. Olen laittanut henkilötiedot sekä luottokorttitiedot ja painanut CONFIRM nappia. Tämän jälkeen tulee vielä näkyviin varatut huoneet sekä kysyy vielä ISSUE sekä VALID FROM. mitä näihin oikein tulisi laittaa. laitoin kortin saantiajat siihen ja painoin jatkamisnappia. Tämän jälkeen tuli transaktio error ja tiedotus declined. Mitä olen tehnyt väärin?

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #1 : 09.03.2004, 23:15:05 »
Tarkoittaakohan se luottokortin umpeutumispäivämäärää? Jotain tyyliin 10/04 taikka 03/06 etc.... ?? Vai juuri nekä siihen laitoit ja tuli erroria?

Anonymous

• Vieras
Hostellin varaaminen
« Vastaus #2 : 10.03.2004, 18:03:54 »
Siis umpeen menevä aika on expire, jota kysytään aiemmassa vaiheessa. virhe tulee siinä kun pankkista tarkistetaan tietoja. Kyselin tänään kavereilta asiasta ja he tuumasivat että Visa Electronilla ei taida saada ostettua netistä. Minkähän luottokortin voisi saada, kun ole valmistunut juuri ja olen määräaikaisessa työsuhteessa

Shallow

• Reissaaja
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #3 : 10.03.2004, 18:06:36 »
Olihan täällä tuosta Electronistakin paljonkin juttua, ja ilmeisesti se käy, tai ainakin pitäisi käydä. Ja kuvittelisin että voit hyvinkin saada jonkun luottokortin (Visa ?? En tarkkaan tiedä).
Jos enemmän vain oikeutta nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan.
Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta."
- Trio Niskalaukaus

Terhi

• Reissaaja
    • ICQ Messenger - 264596296
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #4 : 10.03.2004, 18:32:29 »
Mä en viittiny edes varata hostellia netin kautta (joko esim. hostels.com tai hostellin omien sivujen kautta) ku vaikutti niin epämääräseltä. Maksamissivulla oli jopa kolmea eri valuuttaa ja paljon ehtoja ja poikkeuksia jne... kyllä sitä paikan päältä aina jotain löytää.

Mun käsityksen mukaan Visan saamisen ehdot on aika tiukat. Perhetaustat kysellään ja jos on avoliitossa sitä ei katota hyvällä. Avoliitossa olevilla kun on tilastollisesti enemmän maksuhäiriöitä kuin avioliitossa olevilla.

Shallow

• Reissaaja
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #5 : 10.03.2004, 19:27:31 »
Onko tosiaan noinkin tarkkaa, kun kaikennäköiset, siviilisäädyltään mitä tahansa olevat opiskelijanretkutkin saa ilman työpaikkaa 60 opintoviikkoa opiskeltuaan Visan...

Minä en usko ennenku joku todistaa  :lol:
Jos enemmän vain oikeutta nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan.
Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta."
- Trio Niskalaukaus

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Hostellin varaaminen
« Vastaus #6 : 10.03.2004, 22:51:22 »
Meillä on ollut ihan sama ongelma, kun visa electronissa ei lue tuota valid from -juttua missään. Piti maksaa isän visalla sitten.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
Hostellin varaaminen
« Vastaus #7 : 11.03.2004, 01:25:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"
Meillä on ollut ihan sama ongelma, kun visa electronissa ei lue tuota valid from -juttua missään. Piti maksaa isän visalla sitten.

En kyllä usko, että Electron muutenkaan toimisi jossain yksittäisten hostellien nettivarauksissa. Kun se vasta alkaa vähitellen (ja täysin pankista riippuen) kelpaamaan suurimmissa nettikaupoissa.

Tosin en tiiä olisiko se periaatteessa samoilla Visan systeemeillä mahdollista, näyttää Electronissa ainakin se turvaluku (takana) olevan, jota mm. matkatoimistot käyttää luottokortilla maksaessa.
Jopas oli taas hyödyllinen viesti...

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #8 : 11.03.2004, 08:44:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Terhi"
Mun käsityksen mukaan Visan saamisen ehdot on aika tiukat. Perhetaustat kysellään ja jos on avoliitossa sitä ei katota hyvällä. Avoliitossa olevilla kun on tilastollisesti enemmän maksuhäiriöitä kuin avioliitossa olevilla.

MC:n saaminen ei minulle ainakaan tuottanut mitään ongelmia, vaikka olin juuri päässyt intissä, enkä siis tienannut juurikaan mitään viimeiseen vuoteen. Olin tosin vakituisessa työsuhteessa, mutta sanoin ihan rehellisesti, että alan tod.näk puolen vuoden sisällä opiskelemaan. Pankkitäti meinasi siihen vaan, että niin kauan ku maksut hoituu ajallaan, niin ei heitä kiinnosta mitä teen.
ämä on minun totuuteni.

Päivi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #9 : 11.03.2004, 10:44:25 »
Lainaus käyttäjältä: "ilona"

En kyllä usko, että Electron muutenkaan toimisi jossain yksittäisten hostellien nettivarauksissa. Kun se vasta alkaa vähitellen (ja täysin pankista riippuen) kelpaamaan suurimmissa nettikaupoissa.

Tosin en tiiä olisiko se periaatteessa samoilla Visan systeemeillä mahdollista, näyttää Electronissa ainakin se turvaluku (takana) olevan, jota mm. matkatoimistot käyttää luottokortilla maksaessa.
Jopas oli taas hyödyllinen viesti...

Electron on ns. pakkovarmennettava kortti, joka vaatii sen, että majoitusliikkeellä tai vast. on sellainen kassaohjelma, joka samantien käy tarkistamassa tilisi rahatilanteen. Näitä ei millään pikkupajoilla varmasti ole. Pelkällä kortin numerolla sinänsä ei tee mitään. En sitten tiedä, onko kortin validiutta mahdollista selvittää kortinmyöntäjältä esim. puhelimitse niin kuin luottokorteilla, mutta ylimääräistä työtä se tietysti teettää. Mutta pointti on siis siinä, että Electronilla ei myydä "velaksi", se kun ei ole luottokortti.

Alicia

• Vieras
Hostellin varaaminen
« Vastaus #10 : 12.03.2004, 19:17:34 »
En kyl ymmärrä miks alunperin joku koittais laittaa luottokortti kohtaan visa electron tietoja, koska se ei todellakaan oo luottokortti niinkun Päivi jo sanoki!!

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Hostellin varaaminen
« Vastaus #11 : 12.03.2004, 21:34:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Terhi"

No jos joku ei vielä tiedä niin, jos olet  opiskelija saat Visan helposti, jos ei ole maksu häiriöitä. Minä sain päätöksen saman tien. Viime keväänä vaati vielä 80 ov nyt se laski johonkin , mut en nyt muista oisko se nyt 60 ov. Sieltä sieltä se Visan sivuilta löytyy.

Terhi

• Reissaaja
    • ICQ Messenger - 264596296
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #12 : 12.03.2004, 22:18:39 »
No okei.... mun käsitykset taitaa olla vähän vanhaa perua   :oops:  
mut noin meille sanottiin pankissa, tosin viime vuosituhannella  :)

Astrosus

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 30483897
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #13 : 13.03.2004, 09:58:11 »
Lainaus
En sitten tiedä, onko kortin validiutta mahdollista selvittää kortinmyöntäjältä esim. puhelimitse niin kuin luottokorteilla, mutta ylimääräistä työtä se tietysti teettää.

Ainakaan Suomessa electronia ei pysty mistään puhelimella varmentamaan, jos varmennusjärjestelmässä on vika. Tästä voisi päätellä, ettei voi missään muuallakaan, kaipa Visalla samat käytännöt on maasta huolimatta. Johan kortin nimikin kertoo sen olevan sähköinen. Tämän kerron kassatädin syvällä rintaäänellä, on se aina yhtä mukavaa selitellä ihmisille, että jos Luottokunnan yhteyksissä on vikaa, niin se kortti on maksuvälineenä yhtä hyödyllinen kuin vessapaperi.
liquando insanire iucundum est!

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #14 : 13.03.2004, 10:05:22 »
Mulle kyllä on tyrkytetty Visa-korttia jatkuvasti. Nyt sitten sen hankin, kun olen lähdössä pidemmälle matkalle... Kortin saapuminen kesti muuten 3 päivää hakemuksen täyttämisestä, enkä ehtinyt siihen mennessä edes toimittaa pakollista opintorekisteriotetta.  :roll: Ei näyttänyt olevan kovinkaan tarkkaa.

maj

• Aloittelija
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #15 : 14.03.2004, 13:23:42 »
Anteeksi, tämä on nyt pakko panna tänne, kun ei ole olemassa erikseen "Supertyhmät kysymykset" -palstaa :roll: : eikö tosiaankaan ole missään sellaista systeemiä, että voisi varata etukäteen, saapua johonkin määräaikaan mennessä hostelliin ja maksaa sitten vasta paikan päällä? En todellakaan haluaisi ruveta sähläämään vanhempieni luottokorttien kanssa...
itä korkeammalle nousemme, sitä pienemmiltä näytämme niistä, jotka eivät osaa lentää.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #16 : 14.03.2004, 13:46:14 »
Lainaus käyttäjältä: "maj"
Anteeksi, tämä on nyt pakko panna tänne, kun ei ole olemassa erikseen "Supertyhmät kysymykset" -palstaa :roll: : eikö tosiaankaan ole missään sellaista systeemiä, että voisi varata etukäteen, saapua johonkin määräaikaan mennessä hostelliin ja maksaa sitten vasta paikan päällä? En todellakaan haluaisi ruveta sähläämään vanhempieni luottokorttien kanssa...

Kuten montakertaa aiemminkin on sanottu, niin toisista kaupungeista (esim. Pariisi) on vaan yksinkertaisesti lähes mahdotonta löytää hostellia, jonka pystyisi varaamaan ilman luottokortteja. Toisissa kaupungeissa (esim. Berliini) se ei taas tuota minkäänlaisia ongelmia, kun ne eivät kysele luottokortteja, niille riittää tieto, että tulet johonkin tiettyyn aikaan ja sen jälkeen huone annetaan pois, jos et ajoissa.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #17 : 14.03.2004, 18:01:01 »
Ainoat hostellit, joihin multa on oikein vaatimalla vaadittu luottokortin numeroa, on olleet Lontoossa ja Miamissa. Sellaisissakin paikoissa, joissa sita on ensin kysytty, on loppujen lopuksi suostuttu tekemaan varaus ihan ilmankin.

Rehellisesti sanottuna en ymmarra alkuunkaan, miksi ihmiset ylipaansa varailee hostelleja jonkun ihme varauspalvelun kautta (oletan, etta siita on tassakin postissa kyse?). Itse olen aina lahettanyt sahkopostia tai soittanut suoraan kyseiseen hostelliin, tai jos niiden omilla nettisivuilla on joku varauslomake niin kayttanyt sita. Aivan vaivattomasti on homma tolla konstilla hoitunut eika luottokortin numerot ole loppujen lopuksi paljon ketaan kiinnostaneet. Suosittelen ainakin yrittamaan tata konstia.

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #18 : 14.03.2004, 18:34:43 »
Lainaus käyttäjältä: "maj"
eikö tosiaankaan ole missään sellaista systeemiä, että voisi varata etukäteen, saapua johonkin määräaikaan mennessä hostelliin ja maksaa sitten vasta paikan päällä? En todellakaan haluaisi ruveta sähläämään vanhempieni luottokorttien kanssa...

Tuollahan jo muut kommentoivatkin sitä, että voisi suoraan ottaa yhteyttä hostelliin, johon haluaa, mutta ajattelin vaan sitä, että jos nyt vanhempien korttia lainaa, niin siltähän ei laskuteta muuta kuin n. 10% koko summasta sekä parin euron varausmaksu. Että ainakaan kovin mittavia velkoja ei pääse syntymään. Itse olen aina käyttänyt vanhempien korttia, jos olen jonkun varauksen halunnut.

Muuten, ainakin vielä viime syksynä pankissa sanottiin, että se 80 ovaria on vaatimuksena Visalle, oliskohan sen jälkeen säännöt muuttuneet... Sopisi kyllä minulle. Tosin mihinkään muuhun en varmaan uskaltaisi korttia käyttää kuin juuri matkailutarkoituksiin, ja siis lähinnä varauksiin ja rahan nostoihin ja hätätapauksiin... Taitaisin olla liian huoleton tapaus, oikea Luottokunnan unelma-asiakas...  :D

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Hostellin varaaminen
« Vastaus #19 : 14.03.2004, 18:46:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Berlin"
Ainoat hostellit, joihin multa on oikein vaatimalla vaadittu luottokortin numeroa, on olleet Lontoossa ja Miamissa. Sellaisissakin paikoissa, joissa sita on ensin kysytty, on loppujen lopuksi suostuttu tekemaan varaus ihan ilmankin.

Viime vuonna kun vein mutsin synttäreiksi Pariisiin (elokuussa) ja kokeilin saada meille varattua hostellia netin kautta, niin ihan  jokainen kyllä vaati luottokorttia! Laitoin yli kymmeneen paikkaa sitten postia (jotka näyttivät niin siisteiltä, että kehtaan mutsin viedä) ja kyselin, että olisiko mitään konstia tehdä varausta ilman korttia, ja jokaisesta paikasta tuli vastaus, että ei onnistu. Oli pakko sitten pilata mutsin ylläri ja lähettää mailia, että saisinko sun luottokortin numeron, kun tartten sen kun aattelin viedä sut Pariisiin. :evil:  

Lainaus käyttäjältä: "Berlin"
Rehellisesti sanottuna en ymmarra alkuunkaan, miksi ihmiset ylipaansa varailee hostelleja jonkun ihme varauspalvelun kautta.

Tässä ollaan kyllä ihan samoilla jäljillä, eikö ne vedä jonkun palkkionkin välistä? Ne pari kertaa mitä olen hostellin etukäteen varannut, niin suoraan olen asioinut kyseisen paikan kanssa ilman turhia välikäsiä.