Ensikertalaisena Thaimaahan

(Luettu 116404 kertaa)

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: THAIMAA - 6 viikkoa- ensimmäistä kertaa
« Vastaus #140 : 31.08.2015, 16:53:18 »
Joo pitääkin tsiigata majapaikkoja noilta nurkilta!
    Joo tarkoitus on asua edullisesti ja syödä katusafkaa/ paikallisten suosimissa paikallisissa rafloissa jos siltä tuntuu, ja sitten jos haluaa tehdä jotain aktiviteettia mikä on vähän kalliimpaa, niin voi silti sen tehdä. Ja samalla sitten pystyy kiertelemään myös vähän enemmän.

Joo kyllä tuol khao sanilla pitää ainakin käydä tsekkaamassa mikä meininki siellä on! :D
« Viimeksi muokattu: 31.08.2015, 16:57:32 kirjoittanut f1redup »

dinsku

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #141 : 01.09.2015, 15:29:21 »
Moi! Joo yhdyn noihin edellisiin kommentteihin, et tolla parilla tonnilla pystyt kyl elelemään sen 6vk tosi mukavasti siellä! Mut ite chiang maissa kuukauden viettäneenä voin sanoa et siel ei nii paljo nähtävää oo. ihan siisti mesta ja joku neljän tunnin ajomatkan pääs hullun makeet vuoristot, mut ite jäin ainaki kaipaa sitä merta ja biitsei mitä siel ei ollu. Mut chiang main keskusta ihan näkemisen arvonen ja kylhän siel saa aikaa kulumaan syöden ja kauppoja kierrellen. myös yks hyvä kuntosali löytyy chiang main  läheltä hang donista! :) mut ei muuta ku nauti reissusta!

lasol

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #142 : 01.09.2015, 16:44:05 »
Bangkok: COW hostel http://www.booking.com/hotel/th/cow-hostel.en-gb.html?aid=357002;label=gog235jc-hotel-XX-th-cowNhostel-unspec-th-com-L%3Aen-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo-U%3AXX;sid=ee0e680c96e7b3037529ebf2943df052;dcid=1;dist=0&sb_price_type=total&type=total&

Chiang Mai: Lanna guest house http://www.lannaguesthouse.net/

Kummatkin erinomasella paikalla (IMO), huokeita ja niissä tapaa porukkaa. On siis kokeiltuja eikä huhupuheella suositeltua.

j.k. pahoittelen pitkää linkkiä

ashrak

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #143 : 05.09.2015, 17:50:50 »
Suosittelisin kyllä laosissa pistäytymistä, sen kerkeät tehdä Chiang Main jatkeena niin tulee vähemmän pitkiä siirtymiä. Eli kohti pohjoista ja Rain kautta mekongin yli Xaille ja siitä paatilla jokea pitkin Luang prapangille. Sitten sopivasti haahuillen Vientianeen, josta pääseeki junalla suoraan posottelee bangkokkiin ja eteenpäin etelään. TAI ajan säästämiseksi lento sitten vientianesta tai thaimaan puolelta Udon thanista esim phukettii tai minne vain. :D 6vk reissusta voi hyvin lohkaista 2vk Pohjois thaimaa - laos kierrokselle. Ja kuluja miettiessä muista että laos on vielä thaimaata halvempi maa. :) 2000e elämisbudjetti 6vk reissulle tuntuu siltä että meinataan elää herroiksi.  ;D

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #144 : 06.09.2015, 14:16:04 »
Laitetaan noi majotusvinkit korvan taa!

Suosittelisin kyllä laosissa pistäytymistä, sen kerkeät tehdä Chiang Main jatkeena niin tulee vähemmän pitkiä siirtymiä. Eli kohti pohjoista ja Rain kautta mekongin yli Xaille ja siitä paatilla jokea pitkin Luang prapangille. Sitten sopivasti haahuillen Vientianeen, josta pääseeki junalla suoraan posottelee bangkokkiin ja eteenpäin etelään. TAI ajan säästämiseksi lento sitten vientianesta tai thaimaan puolelta Udon thanista esim phukettii tai minne vain. :D 6vk reissusta voi hyvin lohkaista 2vk Pohjois thaimaa - laos kierrokselle. Ja kuluja miettiessä muista että laos on vielä thaimaata halvempi maa. :) 2000e elämisbudjetti 6vk reissulle tuntuu siltä että meinataan elää herroiksi.  ;D

Joo pitää tutkia jos pistäytyis tuolla Laosissa kans! Juu tuo 2000e on vähän niinkun semmonen yläraja, eli sen yli ei saa mennä, mutta suunnitelmissa ei oo törsätä sitä kaikkea kuitenkaan   ;D lähinnä budjetti on tuon verran, jos innostuu tekemään esimerkiks vähän enemmän sukelluksia, retkiä yms  :D

Mitenkäs muuten kun mä olen sen n. 42 päivää tuolla Thaikuissa niin pitäis siis varmaan hankkia se turistiviisumi. Oliko nyt 30e yhdelle maahantulokerralle. MUTTA jos mä meen käymään esimerkiksi Laosissa, niin tuleeko siihen maassaoloaikaan 15/30pv lisää heti vai jatketaanko sitä mun maassaolo aikaani sitten, kun tuo ns. ''alkuperäinen'' 30 päivää on kulutettu loppuun?

Eli havainnollistetaan: Eli jos olen ollut Thaimaassa 15 päivää ilman erikseen anottua viisumia, ja lähden käymään Laosin puolella ja tulen takaisin Thaimaahan niin onko mulla siitä hetkestä eteenpäin sitten maassaoleskeluaikaa 15pv+15pv = eli 30 päivää? Vai meneekö se niin, että saan olla sen 30 päivää, jonka jälkeen siihen lisätään se 15 päivää?

Koitan tässä vaan miettiä, että hankinko sen erikseen anottavan turistiviisumin vai en. Taitaa vaan kahdella maahantulolla maksaa sen 60e? Toivottavasti joku ymmärtää mitä mä koitin tolla selostuksella hakea  :o

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #145 : 06.09.2015, 23:24:54 »
Moi!

Jos haikailet halpaa ja hyvää levytys paikkaa khaosanroadin läheltä niin suosittelen Rambuttri villagea.
Olen kaks kertaa reissannu thaikuissa ja kummallakin kerralla ollu tuolla ensimmäiset päivät.
Rauhallinen ja siisti mesta.
http://www.khaosan-hotels.com/

jäätelökakku

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #146 : 07.09.2015, 05:12:39 »
Eli havainnollistetaan: Eli jos olen ollut Thaimaassa 15 päivää ilman erikseen anottua viisumia, ja lähden käymään Laosin puolella ja tulen takaisin Thaimaahan niin onko mulla siitä hetkestä eteenpäin sitten maassaoleskeluaikaa 15pv+15pv = eli 30 päivää? Vai meneekö se niin, että saan olla sen 30 päivää, jonka jälkeen siihen lisätään se 15 päivää?

Se maahantulolupa on voimassa vain kerran, eli kun poistut Thaimaasta Laosin puolelle ei 30 päivän maahantulolupasi ole voimassa enää. Sitten kun menet takaisin Laosista Thaimaan puolelle saat 15 päivän maahantuloluvan maarajan kautta, lentämällä 30 päivää.  Jos sijoitat Laosissa käymisen oikeaan kohtaan reissua et tarvitse siis viisumia Thaimaahan.

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #147 : 22.09.2015, 08:19:30 »
Oon löytänyt tähänkin jo osittain vastauksen, mutta varmistan vielä.
        Eli jos mä en hanki erillistä viisumia Thaimaahan, ja mulla on lento 6 viikon jälkeen takaisin suomeen = minulla tulee olla todiste (esim. Lentolippu viereiseen maahan tjsp) siitä, että lähden pois thaimaasta 30 päivän jälkeen, tai muuten eivät päästä mua maahan?
       Ja toinen asia, tutkin mm. NokAir:ia ja esimerkiksi myanmariin saisi lennon 5$. Voinko hankkia suomesta vaikka tuon lennon ja jättää sen käyttämättä, koska tarkoituksenani olisi poiketa Laosissa, eikä myanmarissa. Tuo olisi vain mahd. Halpa lentolippu, jolla todistaa, että aijon siirtyä maasta pois 30 päivän sisällä.

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #148 : 22.09.2015, 11:54:16 »
Oon löytänyt tähänkin jo osittain vastauksen, mutta varmistan vielä.
        Eli jos mä en hanki erillistä viisumia Thaimaahan, ja mulla on lento 6 viikon jälkeen takaisin suomeen = minulla tulee olla todiste (esim. Lentolippu viereiseen maahan tjsp) siitä, että lähden pois thaimaasta 30 päivän jälkeen, tai muuten eivät päästä mua maahan?
       Ja toinen asia, tutkin mm. NokAir:ia ja esimerkiksi myanmariin saisi lennon 5$. Voinko hankkia suomesta vaikka tuon lennon ja jättää sen käyttämättä, koska tarkoituksenani olisi poiketa Laosissa, eikä myanmarissa. Tuo olisi vain mahd. Halpa lentolippu, jolla todistaa, että aijon siirtyä maasta pois 30 päivän sisällä.

Täydellisesti ymmärretty oikein :) Just tollanen halvin mahdollinen lentolippu on hyvä ratkaisu, eikä tule iso tappio kun se jää käyttämättä. Toki voit halutessasi vielä perua tuon lennon kun olet jo Thaimaassa, niin saa lentoyhtiökin sen takaisin myyntiin, vaikka itse et rahojasi takaisin saa.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #149 : 22.09.2015, 12:12:31 »
Niin tai hommaa Suurlähetystöstä viisumin 30 euroa, täysin muutoskelpoinen/ rahat pois lentolippu lienee arvokkaampi, passikuvia saa edullisesti Verkkokaupasta ma-torstai .  Muille tiedoksi pommiattentaatin takia tulee uusi 6 kk viisumi, alkaa 13.11.15, lisää voi lukea tämän päivän Bangkok Postin sivuilta. Saan oman viisumin loppuviikosta :D

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #150 : 22.09.2015, 13:19:55 »
Muutaman euron lentolippu on silti halvempi jos sellainen sopivaan ajankohtaan löytyy, eikä tarvitse säätää viisuminhaun/valokuvien kanssa. Lisäksi jos ei asu Helsingissä niin viisumihakemukset ja passi pitää postittaa kirjattuna kahteen suuntaan = lisäkuluja ja kolmen viikon odotus.

Mutta jokainen toki tyylillään ja tarpeen mukaan.

Yhdistetty useita 'ensimmäistä kertaa Thaimaahan' -aiheisia ketjuja. -Mr. V
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015, 14:30:29 kirjoittanut Mr. Voyageur »

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ensikertalaisena Thaimaahan
« Vastaus #151 : 29.09.2015, 13:43:04 »
(Aikaisempi kirjoitus poistettu)

Tuota noin, mitäs olette mieltä, kannattaisko hankkia double entry visa tätä varten. Ja onko toi 6 viikkoa vähän liian vähän.

Eli, vähän tutkinut nettiä ja karttoja ja rupesin miettimään, että mitä jos menisin bangkokista suoraan kambotzaan (korjatkaa jos kirjotin nimen ihan päin p****ttä) phnom phen ja siem reap, siitä laos, jossa luang prabang ja ehkä vientiane. Sieltä chiang mai ja siitä sitten etelä thaimaahan päin!

Onko liikaa suunnitellulle ajalle? Ja jos ei ole niin mikähän olis järkevin tapa matkustaa tuo. Eli hankkiakko viisumi vai ei? Joudun jokatapauksessa jotenkin todistamaan, että lähden 30pv sisällä thaimaasta pois ja jos tulen maa/vesiteitse takaisin saan vain 15 päivän oleskeluluvan, ja koska tämä tapahtuisi reissun alkutaipaleella minun täytyisi melkeinpä lentää takas thaikkuihin laosista, johon sitten kanssa kuluu sitä rahaa.

Sekä mikä olis paras tapa mennä tuo kambotza-laos siirtymä? Vai tyydynkö jompaan kumpaan? Ja jos näin niin kumpi teijän vinkkelistä on ns parempi kohde vierailla? Kambotzassa kiinnostaa historia ja nämä 1900 luvun tapahtumat sekä se maamiinamuseo, angkor wat (taas se oikeinkirjoitus...). Kiitosta taas mielenkiinnosta vastata ulapalla olevalle  :D
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 22:44:37 kirjoittanut f1redup »

Jasmi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #152 : 14.10.2015, 10:30:58 »
Hei!

Suositelkaahan joitakin rantakohteita toukokuulle, olisi tarkoitus viettää koko kyseinen kuukausi Thaimaassa. Etenkin Krabi, Khao Lak ja muu lähiympäristö kiinnostaa, sataako siellä minkä verran tuohon aikaan keväästä? Vai sataako ylipäätään ollenkaan...
« Viimeksi muokattu: 14.10.2015, 10:33:06 kirjoittanut Jasmi »

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #153 : 14.10.2015, 11:34:55 »
No toukokuussa on ainakin jumalattoman kuuma, lämpötila lämpiää tammikuun alusta huhtikuun loppuun, muistan jo maaliskuussa, kun lämpötila oli 36 c varjossa, itse olen menossa ennen Sonkrania (heidän Uusi Vuosi) kokemaan , ajankohta huhtikuun puolessa välissä, Suomen Vaput, Uudet Vuodet ja Jussit ovat lasten juhlia tähän verrattuna. Jos menet toukokuussa, valitse sellainen kämppä, missä ei tarvitse ilmastoinnista maksaa, voi olla muuten iso sähkölasku tulossa. Jos sade tulee, ei varmasti haittaa toukokuussa. Jos menisin Thaimaahan kuukaudeksi, matkustaisin Joulukuun alun ja Huhtikuun 15.4 asti.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #154 : 16.10.2015, 11:55:28 »
Yks vaihtoehto ois, että meet ekana pohjoiseen Chiang Maihin, josta sitten veneellä Luang Prabangiin, josta sitten mahdollisesti Vang Vienin kautta kohti etelää, ehkä 4000 Islands vois kiinnostaa? Vientianen ite passaisin,  siel ei ollu mun makuun mitään erityistä.  4000 Islandsilta sitten Phnom Peniin,  josta sitten Siem Reapiiin.  Sieltä sitte bussilla takas Bangkokiin,  tai vaihtoehtoisesti lentämällä (liput ei kovin kalliita ole), mikäli 15 päivää ei oo loppuajaks Thaikuissa riittävästi. Ja Bangkokista sitten lentäen tai millä vaan etelämmäs.

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #155 : 01.11.2015, 13:45:02 »
Onko muuten teijän mielestä suositeltavaa hankkia paikallista puhelinliittymää tolle 6 viikon reissulle? Lähinnä mietiskelin, että vois olla ihan mukava jos ois netti yms ns. ''kokoajan'' holleilla, niin voi sitten missä vaan vähän tsiigailla esimerkiks tripadvisoria, kun etsii majoitusta ynnä muuta sellasta. Vähän oon noita tutkinut, mutta sellassia netin puolesta rajattomia liittymiä ei taida olla hirveesti tarjolla? Tai en ainakaan löytänyt... ::)
       Vai pärjääkö siellä hyvin ihan vaan wifillä? Kun tosiaan tripadvisoria ja google mapsia olis ainakin näin etukäteen ajateltuna ihan mukava päästä selaamaan sillon kun haluaa/tarvitsee. Facebookit ynnä muut vastaavat jos tuntee tarvitsevansa, niin voi hoitaa ihan hyvin sitten aina kun pääsee wifin ääreen, sillä nyt ei ole väliä. Ja taitaa noita offline mapsejakin olla nykyään jo ilmaseksikin? (jos tiedätte jonkun hyvän niin kertokaa ihmeessä!)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #156 : 01.11.2015, 14:55:52 »
Kyllä hommaa prepaid-kortti heti, rekisteröidään nimiisi passia näyttämällä. Itsellä kohta 7 vuotta 1-2 call (AIS) liittymä ja myöhemmin olen hommannut Dtacin mokkulan kannettavaan, suomi puhelimessa on ulkomaan esto.  Olen soittanut Suomesta 99577 alkusarjalla ja Suomeen Thaimaasta esim 003/005 alkusarjalla, tekstiviestit menee toisin, skypellä homma on tietysti halvin. Paikallisliittymää varten ota joku vanha puhelin mukaan

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #157 : 02.11.2015, 09:32:03 »
Mikä olisi suositeltava prepaid-liittymä, jossa on myös dataa mukana ja jota olisi helppo käyttää ja ladata sitten lisää jossain 7/11:ssa?

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #158 : 02.11.2015, 15:33:15 »
Dtac on paras.. 590b/kk 5gt datakatto.. Voi ladata seiskassa.

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #159 : 03.11.2015, 10:04:33 »
Dtac on paras.. 590b/kk 5gt datakatto.. Voi ladata seiskassa.

Ei pysty lähtee mihinkään kuukausisoppareihin, kun oma reissu on vain 6 viikkoa. Olisiko jotain fiksua prepaid-mallia?