Erikoisruokavalio ja palvelumaksut

(Luettu 2443 kertaa)

siilikala

• Reissaaja
    • Profiili
Erikoisruokavalio ja palvelumaksut
« : 20.06.2010, 23:33:59 »
Olen lähdössä kaukomatkalle ja tarkoitus oli ostaa Turkish Airlinesin liput, Kilroyn näytti olevan nyt halvimmat MUTTA huomasin että pyytävät 9€/matkustaja palvelupaketista, jossa ilmoittavat erikoisruokavalion lentoyhtiölle. Eikös sen ilmoittaminen onnistu ihan itsekin, vai?
Olen lentänyt kaukomaille vain kerran aiemmin ja silloin sain lippua varatessa ihan ite naputella erikoisruokavalion toisen matkamyyjän sivustolla ilman lisämaksua.
Koitin löytää ohjeita lentoyhtiön sivuilta, mutta löysin vain eri ruokavaliot listattuina jne. täältä: http://www.thy.com/en-INT/services/passenger_services/special_needs.aspx

Voisko joku kertoa saako sen sitten hoidettua online check-in:iä tehdessä vai ilmoitanko erikoisruokavaliosta sähköpostilla vai miten?
A ship in the harbour is safe, but that's not what the ships are built for!

jtj67

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Erikoisruokavalio ja palvelumaksut
« Vastaus #1 : 21.06.2010, 00:05:14 »
Olen lähdössä kaukomatkalle ja tarkoitus oli ostaa Turkish Airlinesin liput, Kilroyn näytti olevan nyt halvimmat MUTTA huomasin että pyytävät 9€/matkustaja palvelupaketista, jossa ilmoittavat erikoisruokavalion lentoyhtiölle. Eikös sen ilmoittaminen onnistu ihan itsekin, vai?
Olen lentänyt kaukomaille vain kerran aiemmin ja silloin sain lippua varatessa ihan ite naputella erikoisruokavalion toisen matkamyyjän sivustolla ilman lisämaksua.
Koitin löytää ohjeita lentoyhtiön sivuilta, mutta löysin vain eri ruokavaliot listattuina jne. täältä: http://www.thy.com/en-INT/services/passenger_services/special_needs.aspx

Voisko joku kertoa saako sen sitten hoidettua online check-in:iä tehdessä vai ilmoitanko erikoisruokavaliosta sähköpostilla vai miten?

Kokeiles ottaa yhteyttä THY:n Suomen myyntitoimistoon.

TK Sales Office - Helsinki
Address: TURKISH AIRLINES HELSINKI OFFICE: Helsinki-Vantaa Airport, Terminal 2, 1st Floor LENTOASEMANTIE 1, 01530 VANTAA, FINLAND 
Telephone: 00 358 100 84 844
Fax: 00 358 9 759 98 110
E-Mail: [email protected]
Working Hours: Weekdays: 09:00 – 17:00

Saturday: 09:00 – 17:00

Sunday: 08:00 – 16:00

mljv

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.06.2010, 11:11:16 »
Lähtöselvitysvaiheessa on liian myöhäistä, useimmat lentoyhtiöt haluavat erikoisruokavaliotoivomukset 24-36 tuntia ennen lennon lähtöä.

Kanta-asiakkailla nuo ruokavaliotiedot voivat olla profiilissa (samoin kuin (liike)matkatoimistojen varaussysteemeissä), mutta aika tavallista on, että lipun varaamisen jälkeen täytyy soittaa suoraan lentoyhtiölle ja pyytää lisäämään ruokavalio lippuun. Melkein suosittelisin puhelinta tässä vaiheessa ennemmin kuin sähköpostia, mutta jälkimmäistäkin voi kokeilla - ja yhteystiedothan saitkin jo jtj67:lta.

siilikala

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.06.2010, 11:26:53 »
Paljon kiitoiksia avusta!  :)
A ship in the harbour is safe, but that's not what the ships are built for!

Pätkis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tarinoita Maailmalta
« Vastaus #4 : 29.06.2010, 01:11:02 »
Mulle sanottiin, että erikoisruokavaliosta tulee ilmoittaa 48 tuntia ennen lähtöä, lentoyhtiö oli joko Air France tai BA. Eli hyvissä ajoin, mutta mielestäni on ilmaista ilmoittaa varauksen yhteydessä, tai myöhemmin muokattaessa oma varaus sivustolta. Tietysti tässäkin voi olla eroja lentoyhtiöiden välillä.