Pahin floppi ja pettymys?

(Luettu 349128 kertaa)

Cheekibreeki

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Pahin floppi ja pettymys?
« Vastaus #600 : 30.12.2016, 22:10:58 »
Tuli itselle nyt vastaan sellainen floppi kuin Lviv, Ukraina

Todella nätit neidot ja ruokien halvat hinnat pelastaa hieman :)

Oletkos kiivennyt sinne mäen päälle mistä näkee koko lähialueen komeasti? Ja jos makeasta tykkäät se paikallinen karkki- sekä suklaatehdas on käymisen arvoisia. Ruoka ja juoma siellä oli hyvää, kuinka kauan olet majaillut siellä?

Vilniuksesta en saanut paljoa irti, osasyynä se että olin kipeä ja saavuin arki-iltana sinne.
Myös moni tässä keskustelussa mainittu kohde on listallani ja mielenkiinnolla odotan omia kokemuksia =)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2016, 22:13:35 kirjoittanut Cheekibreeki »

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #601 : 30.12.2016, 23:36:47 »
Aika perse ketju. Ihmisten pettymykset johtuu usein joko säästä tai siitä, ettei ole valmistautunut kohteeseen millään tavalla. Ainakin eurooppalaisten kaupunkien osalta näin. Oikeat perslävet tuskin löytyy teollisuusmaista, tai miten sen nyt ottaa, mutta silloin pitäisi ainakin tietää mihin menee.

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #602 : 31.12.2016, 17:40:51 »
No joo - tällaista ketjua pitää lukea terveen järjen kanssa. Yleensähän epäonnistunut reissu johtuu siitä, että lähtee matkaan epärealistisilla odotuksilla kohteissa tai itse sössii jotain. mutta ihan mielenkiintoista lukea näitäkin stooreja. Toivottavasti kukaan ei jätä menemättä johonkin mestaan vaikka se tässä säikeessä mainittaisinkin!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #603 : 31.12.2016, 20:26:35 »
no ei mielestani yhtaan perse ketju. Onhan se nyt ihan mahdotonta etta jokaisella kohteella olisi sellainen maata mullistava wow-factor. Jotkut paikat vaan kolahtaa eri ihmisilla erilailla, eika siina ole mielestani mitaan vikaa. Kohteen voi suunnitella vaikka kuinka minuutilleen ennen reissua, mutta jos siita ei tykkaa, ei vaan tykkaa. Itsellani Pariisi ei ole ikina kolahtanut. En vaan ymmarra, mika siina viehettaa. Ruoka on tietenkin hyvaa, mutta kaupunki on kallis ja uskomattoman taynna turisteja. Eika se edes ole mielestani erityisen kaunis, muutamaa pikkualuetta lukuunottamatta.Mutta kayn silti mielellani, mutta en itkisi jos en koskaan paasisi uudelleen. Pariisi tuntuu olevan monelle pettymys. Ehka se tuntuisi erilaiselta, jos oikeasti asuisin siella hetken.
Suurimmat flopit on olleet Euroopan kaupungit, ehka siksi etta ne ovat kuitenkin kohtuullisen samanlaisia keskenaan, kun taas jossain Intiassa tai Keniassa on aina eksotiikkaa, vaikka kohde olisikin muuten ihan perseesta.
She rides rollercoasters but never screams

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #604 : 31.12.2016, 21:08:32 »
Ite oon huomannu,  et seura muuttaa kohdetta myös kummasti. Jos jossain "tylsemmässä" kohteessa on hyvien tyyppien kans/ tapaa siellä hyviä tyyppejä/ hyviä paikallisia frendejä, voi koko kohde tuntua tyystin erilaiselta.

Monasti käyny myös niin, että,  ekalla kerralla kohde ollu huippu,  ja sit, ku sinne palaa (eri seurassa, eri elämäntilanteissa ja mitä näitä nyt on), ni tuntuuki koko paikka ihan erilaiselta. Ja taas paikkoja, joista ei oo oikee mitää löytäny,  mut haluaa kuitenkin antaa toisen mahdollisuuden,  ni paikka onki ihan huippu.

Itsellä Sri Lanka ollu ehkä pohjanoteeraus.  Mitää kummosia odotuksia ei ollu, mut kokemus oli tympeä. Maa sinänsä oli kaunis joo, ihmiset siellä tekivät siitä raskaan ja negatiivisen kokemuksen. Ei tartte mennä uudestaan.

Myöskään Kuala Lumpur ei toiminu mulle.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #605 : 31.12.2016, 21:31:29 »
Luang Prabang oli pettymys odotuksiin nähden. Onhan se viehättävä kaupunki, mutta olin vaan lukenut siitä etukäteen niin paljon ylistystä, että odotukset pääsivät nousemaan vähän liian suuriksi.

Toimii se toisinkin päin. Bryssel oli positiivinen yllätys, mutta ehkä juuri siksi, että kaikki yleensä haukkuvat sitä.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #606 : 29.07.2018, 13:32:47 »
Hyvin harvoin tulee pettymyksiä, mutta Skopje oli sellainen! Oma vika, satuin valitsemaan päivät jolloin kaupungissa pelattiin UEFA Masters Cupin finaali. Majoitusta oli vaikea löytää ja se oli kallista. Ihmettelin hintoja mutta en älynnyt tarkistaa miksi... Ensimmäinen majapaikka meni alta huijausyrityksen takia (en menettänyt senttiäkään), ja asunto jonka vuokrasin oli todella vaatimaton, puoli tuntia keskustaan ja silti maksoi 100€ kahdelta yöltä. Vuokraaja oli "pikkaisen" hämärä, pyöritti myös tuntihotellia ja näytti ottavan tytöiltä ainakin provikat. Keskustassa oli meno päällä ja klo 10 aamulla mainosteltoista raikasi tekno täysillä. En varmaan nähnyt aitoa Skopjea, ehkä jollain reissulla annan kaupungille toisen mahdollisuuden jos olen niillä seuduilla. Aika likaista ja roskaista näytti Makedoniassa olevan muutenkin, joten kovaa hinkua ei ole maahan palata.

Tuolla reissulla Thessaloniki-Skopje-Pristina huomasin että aika roskaista seutua kokonaisuudessaan, mutta Thessalonikista erityisesti pidin paljon!
Soarele este galben

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #607 : 30.07.2018, 14:23:16 »
Kävin itsekin Skopjessa pari viikkoa sitten ja täytyy kyllä kompata edellistä viestiä. Vaikka en asettanut mitään ihmeempiä odotuksia Skopjelle, niin mitään erityisen inspiroivaa en kaupungista löytänyt. Keskustan uusvanha arkkitehtuuri ja lukemattomat patsaat tuntuivat varsin muovisilta eikä kaupungissa ollut mitään erityisen kiinnostavia nähtävyyksiä. Palvelu hotellissa, baareissa ja ravintoloissa oli tylyä. Majoituksen löytäminen ei ollut minun reissullani mikään ongelma - kohtuuhintaisia hotelleja oli tarjolla runsaasti.

Samalla reissulla tuli käytyä myös Pristinassa, jossa oli huomattavasti rennompi fiilis, mutta itse kaupunki tuli nähtyä yhdessä päivässä. Plussaa äärimmäisen halvasta hintatasosta.

Pitkästä aikaa tuli reissun päällä sellainen fiilis, että mitä hittoa sitä tällaisissakin paikoissa tekee...

lanaleksandra

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #608 : 30.07.2018, 20:41:59 »
Kanariansaareilla olen ollut miljoonia kertoja joten tiedän tarkalleen mitä odottaa, mutta varoittelen aina muita. Varsinkin jos menee turistipaikkaan (ja sinnehhän me turistit mennään) niin ei siellä edes näe paikallisia. Ihan kamala paikka

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #609 : 31.07.2018, 08:07:21 »
^

Montako kertaa miiljoonia on oikeasti?

Millä saarilla olet käynyt? Tuskin kaikilla.

Vielä hämmentää se, että olet mennyt aina uudelleen, vaikka "paikka" on mielestäsi kamala. Kerrot olevasi turisti, niin ilmeisesti vielä vapaaehtoisesti.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #610 : 31.07.2018, 10:12:22 »
Anna mä arvaan. Alexandra joutunut käymään vanhempiensa pakottamana junttien turrejen seassa usein. Nyt hän on täysikäistynyt, käynyt true trävellaamassa Kaakkois-Aasian backpacker-ghetossa ja löytänyt foorumin sekä valon. Noin kuuluu matkustaa, ellei halua olla turre.

Trampas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #611 : 23.09.2018, 08:49:34 »
Sansibar, Stonetown. Ei napannut kyllä yhtään. Kerjäläiset häiritsi liiaksi asti, osa roikkui kädessä ja piti työntää pois. Mun mieleen tunkkainen ja ahdas vanha kaupunki. Ruoka oli hyvää ja maisemat kun pääsi merelle tai rannikolle pois roskista ja ihmisistä. Oma moka reissulta: Sen virheen tein että otin majoituksen Stonetownin ihan ulkopuolelta, suosittelen sinne matkaavien ottavan majoituksen Stonetownista. Muslimit ei tykännyt valkoisesta, palvelu oli nihkeää, tympeää välillä kääntyi pää sivuun ja teeskenneltiin mykkää. Kerjäläisiä oli vieläkin enemmän. Harvoin on keskisormea mulle näytetty kadulla, kaupassa taikka taxissa mutta tuolla sitä näki. Väärä väri ja uskonto? Toki Sansibarin puolesta kaupungin ulkopuolelta löytyi jo mukavampaa ja asiallisempaa ihmistä. Rannat oli Michamvissa kyllä komeat.

Katariina_

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #612 : 23.09.2018, 19:59:35 »
Varsinaisesti mikään kohde ei ole ollut pettymys, mutta Milano oli ehkä näin jälkikäteen ajateltuna vähän ehkä tylsä paikka. Toisaalta tähän ehkä vaikutti se, että matkakumppanini halusi jostain syystä viettää illat majapaikassamme kera alkoholin ja vaikka toki pakolliset nähtävyydet tuli käytyä katsomassa, niin ehkä vähän turhan paljon aikaa kului tuohon majapaikassa oleskeluun. :D