Hotellien arvostelut

(Luettu 7572 kertaa)

m_m_m

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Hotellien arvostelut
« : 07.04.2011, 12:56:13 »
Luetteko paljon hotelliarvosteluja kun valitsette hotellia ja miten paljon esimerkiksi huonot arvostelut vaikuttavat päätöksentekoonne?

Itse tykkään lukea käyttäjien kirjoittamia hotelliarvosteluja vaikka en olisikaan menossa kyseiseen hotelliin. Saan arvosteluista vinkkejä omaan työhön sekä mahdollisuuksia virheiden ennaltaehkäisyyn ennenkuin niitä omassa toimipisteessä edes sattuu.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Hotellien arvostelut
« Vastaus #1 : 07.04.2011, 13:13:11 »
Varsinkin kaupunkimatkojen alla vilkaisen, mitä sanottavaa Tripadvisorilla kyseisen kylän majoituksesta on. Arviot toki vaikuttavat, mutta olen oppinut suodattamaan niistä itselleni oleellisen. Negatiivisesta kritiikistä kiinnitän huomiota mm. ylimääräisiin vuodekavereihin, alapuolella aamuneljään jyskyttävään yökerhoon ja erityisen rähmäiseen kuntoon. Peruskulahtaneisuus (joka usein tarkoittaa charmantisti ikääntynyttä rakennuskantaa > ehdoton plussa!), saunaosaston ja punttisalin puute (no, just...) ja muutamille kansallisuuksille elintärkeä suihkun vedenpaine ei arvioissa paljon paina. Tripadvisorissa hyvää ovat myös omat kuvat, jotka yleensä kertovat paljon.

Näillä ikävuosilla en enää pidä halpaa hintaa ykkösprioriteettinä, joten olen valmis jonkin verran maksamaan laadusta ja hyvästä sijainnista. En allekirjoita "nukkumaanhan sinne vain mennään" -väitettä.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.04.2011, 14:36:04 »
Pyrin hyödyntämään niitä silloin kun mahdollista, eli silloin kun ei ihan spontaanisti mene uuteen paikkaan. Minullakin Tripadvisor on yleisesti ottaen paras mitä on tullut vastaan. Näistä kun sopivasti suhteuttaa hintaa, sijaintia ja arvostelujen yleismielialaa, niin aika nopeasti saa riittävän hyvän käsityksen kustakin paikasta.

Mutta Viajaria kompaten, niin niitä pitää myös osata suodattaa, eli kaikenlaisia jenkkiläisiä ja saksalaisia kermaperseitä tai ihmisiä jotka eivät itse osaa tehdä mitään, tai ihmisiä jotka eivät osaa poistua hotellialueelta. Kyllähän niistä aika hyvin näkee mikä on itseni kannalta oleellista.

Lisäksi on tiettyjä tapauksia, joissa hotellista on vain pari ylistävää arviota ja muuten ei mitään, tällaiset ovat todennäköisesti tyyliin hotellin omistaja/kaveri  ;D Eli jonkinlainen riittävä otos pitää olla...

Ja pistetään nyt viihteen vuoksi tämäkin tänne...  ;D
http://www.tripadvisor.com/DirtyHotels-g2
(on kyllä mainiota työpäivän viihdettä, esim. http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g294265-d619163-Reviews-Aspinals_Hotel-Singapore.html)
« Viimeksi muokattu: 07.04.2011, 14:46:05 kirjoittanut Vandit »

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.04.2011, 18:17:16 »
Itse käytän Tripadvisoria, toki suodattaen kuten edellisetkin vastaajat. Tärkeintä itselleni on siisteys ja rauhallisuus, huonekalut saa ihan vapaasti olla kulahtaneita kunhan ovat puhtaita.
Soarele este galben

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.04.2011, 19:00:34 »
Luen aina. Kuten muutkin ovat sanoneet, kannattaa suodattaa lukemisiaan ja hakea sellaista tietoa, joka on itselle merkityksellistä ("WiFi ei toimi" - hyvä tietää, en mene; "pienellä sivukujalla" - ei haittaa minua jne.). Hotellivaraussivustot voivat joskus vähän editoida huonoja arvosteluja, siitä minulla on kokemusta. Käytän eniten Agodaa, koska matkustan eniten Kaakkois-Aasian suunnalla.

Jos haluaa huvitella inhonväristyksillä, voi lukea Lontoon hotellien arvosteluja, tässä esimerkki  :D:
http://www.agoda.com/europe/united_kingdom/london/hotel_strand_continental/reviews.html

OT: sattuuko joku tietämään Lontoosta hotellin, joka ei olisi järkyttävän kallis eikä yököttävä, oksettava tai kamala niinkuin "edulliset" hotellit siellä tuppaa olemaan?

« Viimeksi muokattu: 07.04.2011, 19:56:24 kirjoittanut Lianna »
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 07.04.2011, 19:16:21 »
Tripadvisor on täälläkin se ykköspaikka.

Siellä erinomainen ominaisuus on arvostelujen lisäksi myös vieraiden ottamat kuvat, niistä saa yleensä melko nopeasti kohtuullisen käsityksen hotellin yleisilmeestä ja siisteydestä, joka ainakin itselleni on se ensimmäinen prioriteetti, siis ainakin siinä mielessä, ettei tule eksyttyä mihinkään aivan järkyttävään läävään (eikä tähän mennessä näin ole käynyt, kop, kop).
Tosin noissa kuvissa yksi ärsyttävä piirre on idiootit, jotka lisäilevät kauhean määrän lomakuviaan sinne sekaan. Jos etsin hotellia Manhattanilta, niin minua ei voisi vähempää kiinnostaa kuvat, joissa iloinen keski-ikäinen pariskunta poseeraa Vapaudenpatsaan edessä.

Muuten se perusrutiini on yleensä lukea muutama uusin arvostelu, katsoa perusjakauma arvosteluissa ja lukea muutama huonoin (1*) arvostelu, katsoen onko niissä joku pointti ja yhdistävä tekijä, vain ovatko vain yksittäistapauksia ja/tai liioiteltua itkua hotellin surkeudesta kun huonepalvelulla kesti 37 minuuttia tuoda kuohari.
Kiinnostavista tapauksista ja tärkeillä reissuilla voi sitten jaksaa perehtyä enemmänkin.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.04.2011, 19:24:25 »
Heh, nämähän ovat ihan parasta viihdettä. Amerikkalaiset (ja tietty nyt muutkin) osaavat palautteenannon jalon taidon. Löytyy mautonta suihkuverhoa, karheaa lakanaa, liian kirkasta aulavalaistusta, narisevaa vetolaatikkoa ja ylikypsiä kasviksia aamiaisella. Definitely not worth staying at!

Kuten moni jo kirjoittikin, suodattamalla kommentteja Tripadvisorista löytyy kyllä totuutta lähentelevä kuva hotellista kuin hotellista. Käytän melkein poikkeuksetta.

skavoovie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 07.04.2011, 19:51:02 »
Jep, tietysti luen. En siksi, että olisin nirso, vaan koska ovat niin hauskoja  ;D Ihan äsken naureskelin arvostelulle jossa arvioiksi muodostui terrible, koska luvattu 10 minuutin kävely keskustaan kestikin 35 minuuttia - google mapsista mitattuna etäisyys oli 900 metriä!

tefte

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 07.04.2011, 23:41:09 »
Itse käytän paljon tuota Pallontallaajien majoitustietokantaa, koska suomenkielisillä on suht samat standardit ja käsitykset.

Lianna: Ei suora vastaus kysymykseesi, mutta yövy Lontoon merimieskirkolla. Sijainti ehkä sivussa, mutta suoraan metron vieressä.

Punat

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 10.04.2011, 15:21:50 »
Tripadvisor on täälläkin kovassa käytössä.

m_m_m

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 11.04.2011, 12:08:53 »
Kiitos paljon mielenkiintoisista vastauksistanne! TripAdvisor on myös minulla ollut kovassa käytössä.
Käytän myös Trivago'a joka on tällä hetkellä erityisesti Saksassa iso juttu. Olen oikeastaan alkanut suosimaan Trivagoa, koska palkitsemissysteemi siinä on kivempi, trivago-maileista saa rahaa ja kokonaisarvosteluissa otetaan huomioon myös TripAdvisor. Tykkään kovasti.  :D

ju.kyllonen024

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 06.07.2011, 10:38:05 »
En ollu kullut tripadvisorista mutta ehdottomasti tulee käyttöön seuraavan matkan suunnitteluun! Ollaan ulkomailla otettu yleensä joku lento+hotelli paketti joten en kauheesti muista että missä ollaan oltu, mutta täällä kotimaassa turvaudun aina finlandiahotelsiin kun noita työmatkoja tulee tehtyä melkein joka viikko ympäri suomea. Todella siistejä ja hyvä hintalaatusuhde :) http://finlandiahotels.fi/?areaid=etusivu

Tubee

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tuben reissublogi
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 06.07.2011, 21:33:51 »
Tripadvisor on kovassa käytössä täälläkin, kuten myös Booking.comin palautteet. Sama kuin muillakin, sopivasti suodattaen palautteista saa oleellista tietoa. Palautteet on tosiaan mukavaa luettavaa, jos jonkinlaisista asioista ihmiset jaksavatkin valittaa lomallaan :D Omalla kohdallani hotellin sijainti ja hintalaatusuhde ovat yleensä tärkeimmät kriteerit, kuten myös pysäköintimahdollisuudet kun olen liikkeellä omalla autolla. Sisustus, kalustus ja aamupala ovat toissijaisia, mutta kunnon Derrick-hotellit ovat plussaa :D

sembilan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 06.07.2011, 22:08:17 »
Täältä myös tuuletus Tripadvisorille. Tarkistan sieltä nykyään aina kun olen jotain hotellia etukäteen varaamassa, ja suodattamalla tietenkin. Yks tai kaks huonoa arviota ei vielä vaikuta, mutta jos montakin arvioita raportoi esim. bedbugseista niin jää meikäläiseltä varaus tekemättä.

Tärkeimmät seikat majapaikkaa valitessa mulle on puhtaus, sijainti ja hinta, jotakuinkin tässä järjestyksessä. Jos noi asiat on kunnossa niin ei haittaa vaikka huone on pieni ja ikkunaton, tai henkilökunta nyrpeetä, tai jos lattia narisee ja lakanat on karheet.  :D

ja hauskahan noita on lukea, useesti jälkeenpäin tarkistelen mitä niistä paikoista on sanottu joihin olen ihan sattumalta päätynyt ja mukavaksi todennut. Makuja on monia, sen kyllä huomaa. Jostain paikasta missä mun mielestä ihan ehdottomasti parasta oli rento henkilökunta, niin jotkut nipotti siitäkin että duunarit oli "way too relaxed" kun eivät olleet sekunnin välein kysymässä onko kaikki hyvin...  ;D