Budapest ja kylpylät

(Luettu 8122 kertaa)

Konstantine

• Tosireissaaja
  • Ainainen reissuunhaikailija
    • Profiili
Budapest ja kylpylät
« : 09.06.2011, 11:44:31 »
Hei

Tässä elokuussa olen toista kertaa lähdössä viikoksi Budapestiin. Tällä kerralla oli tarkoitus tutustua myös kehuttuihin kylpylöihin. En tiedä olenko googlettanut tarpeeksi, mutta en tunnu löytävän hyviä sivuja joista saisi tietoa haluamiini asioihin.  ???
Kysymyksiä siis parikin:

- Kumpi nyt on parempi (minkälaisia eroja siis)  Gellert ja Széchenyi? (Olen 50-vuotiaan äitini kanssa menossa ja itse olen 20)

- Kun noita lippuhintoja katselee niin on aina erikseen hinta Pool ticket ja Thermal ticket (tai joku vastaava) Onko siis altaiden käyttöä rajoitettu vai miten tuo menee?

- Onko se nyt uimapuku, bikinit (ei narut kun ihan asialliset) vai ilman mitään?

- Joku uimamyssy tai vastaava on vissiin ainakin joissain altaissa pakollinen ja jotkut lipokkaat olisi hyvä jalassa olla eikö?

Saa laittaa tietty muitaki kylpylä-suosituksia ja käytännönohjeita ihan mielellään tulemaan  :)

Ainiin ja mites tuo valuuttakurssi (en sitten millään muista tätä asiaa vaikka matkasta on vajaa vuosi  ;D ) onko parempi vaihtaa Suomessa vai Budapestissa jossain kaupungilla?
- The World is a book, and those who do not travel read only a page -

JN1234

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Budapest ja kylpylät
« Vastaus #1 : 09.06.2011, 13:10:06 »
Ite olin vuosi sitten hoitamassa krapulaani Gellertissä ja voin suositella! Lipuissa oli siis sellainen ero, että thermal ticketiin kuului muutama allas lisää. Uikkareilla pärjäsi hyvin ja saunassa oli muutamat ihan aataminasussa, altaalla kuitenkin uikkarit/biksut. Uimalakkeja en muista nähneeni juuri kenelläkään...

Rahanvaihto on varmaan kannattavampaa vasta perillä jossain pankissa kaupungilla, vertaile nyt kuitenkin vaikka forexin vaihtohintoja todellisiin (esim xe.com) antamiin kursseihin.

wilhelm-

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.06.2011, 13:22:50 »
Itse olin vuonna 2009 heinäkuussa Széchenyin kylpylässä ja ihan loistava mesta oli! Ulkona oli +34 ja ai että sentään siinä ulkoaltaalla oli mukava köllötellä ja välillä ottaa vähän olutta (ja vettä). Tuli myös syötyä paikan päällä ihan hyvää unkarilaista perussafkaa ja pelattua kelluvalla shakkilaudalla jotain paikallista vanhaa herrasmiestä vastaan shakkia tappiollisesti. Hieno paikka kaiken kaikkiaan! Sitä en tosin muista minkälaiset liput ostettiin, jotain sönkötettiin lippuluukulla ja sisään päästiin ;) Itselläni oli perusvarustus lipokkaat, uikkarit ja pyyhe. Paikan päällä oli muistaakseni joku mies, joka vastasi lukollisista kaapeista, eli aina kun pyysi hän tuli avaamaan oven. Kerran pari piti näin tehdä kun hain lisää rahaa pukukopista.

Komppaan edellistä, kyllähän paikan päältä rahaa halvemmalla saa kunhan ei heti lentokentältä ota. Itse otin forexilta vähän että alkuun pääsi, ja jossain paikallisessa pankissa piipahdin sitten paikan päällä. Mutta se nyt on melkein se ja sama vaikka nostaisi automaatista paikan päällä.

Matkakertomuksiani lattareista 2012:

www.villek.blogspot.com

Kuukauden reissu eteläisessä Afrikassa 2013

http://www.villek2.blogspot.fi/

Konstantine

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.06.2011, 13:28:16 »
Kiitti molemmista vastauksista  :P
Vähän jotenki alko tosiaan epäilyttää noi kaikki erilaiset jutut mitä netistä löysin ja lopuks olikin pää ihan pyörällä et mitä, missä ja milloin nyt ihan oikeesti ;D

Tosta vielä, että se Thermal ticket Gellertissä niin se sit kans sisältää ne muutkin altaat + sitten ne pari jottai terapia-allast?

Joo eli vähän oikein uumoilin. Viimeks untuvikkoina just vaihettii kaikki rahat siellä ja just sitä en muistanu et tuliko kirottua parempaa kurssia paikan päällä :D Mut nyt sit tiiän paremmin :)

Konstantine

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.06.2011, 11:08:27 »
Eikö muita mielipiteitä ja neuvoja noista kylpylöistä löydy?  :)

Konstantine

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.07.2011, 08:45:57 »
hiiop :)

Wrth

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.07.2011, 10:23:58 »
NZ 04/04/2008 - 08/03/2009
NZ 01/08/2014 - 01/12/2015

Konstantine

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 07.07.2011, 13:55:53 »
Joo oon noita lueskellu, enimmäkseen noi on vähän erityyppisiä matkustajia kun ite. Oon edelleenki ihan kahden vaiheilla noissa kylpylöissä, mut onneks on nyt on muut asiat aika hyvin selvinny.  :)

Miettisin just et onko toi Gellert enemmänki semmonen lillumiskylpylä, koska ongelmana on se ettei toinen matkaajista osaa uida kunnolla, eli ei mitään semmosta missä on monta allasta, joissa pitäis uidakki  ;D Enemmän siis köllöttelyä vedessä vaa.  ;)

Pacman

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 07.07.2011, 15:56:34 »
Osta muovinen rahakukkaro kaulaan, niin ei tarvitse juosta kaapille. Gellertistä ainakin löytyi kylpylän putiikista. Molemmat itse käydyt eli Gellert ja Szécheny ihan passeleita lillumiseen. Paitsi sokkeloisiahan ne vähän, etenkin Gellert, ovat. Kun punaviinihiprakassa vedin kolmatta kertaa samojen herrasmiesten eteen uloskäyntiä etsien, niiin ystävällisesti näyttivät tien ulos.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011, 16:01:01 kirjoittanut Pacman »