Mitä tehdä, kun hostelli lähettelee herjaavaa sähköpostia?

(Luettu 4154 kertaa)

Arawn

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tässä matkalla sattui mielenkiintoinen tapaus... Lähes kaikki paikat, joissa yövyimme, olivat aivan kelvollisia ja kuvauksensa mukaisia, mutta yhden paikan kanssa on ollut jälkikäteen ongelmia. Minulla ei varsinaisesti ole valittamista majailustamme kyseisessä hotellissa, se oli ihan siisti ja miellyttävä, mutta aivan loppumetreillä sattui ikävä episodi, josta kirjoitin rehellisesti hostelbookersin sivuille arviossani tästä hotellista. Hotellin omistaja lähetti sähköpostia, jossa yritti valehtelemalla (ettemme muka olisi olleetkaan juuri heidän hotellissaan) saada minut ottamaan arvioni pois, mistä kieltäydyin. Viimeinen maili olikin sitten kunnon syyllistämistä.

Pyysin hostelbookersilta mahdollisuutta muuttaa arviotani, koska tuo mailien vaihto oli vaikuttanut mielestäni asiaan, mutta siitä homma sitten eskaloitui. Jätettyäni uusimman arvioni olen saanut suorastaan herjaavaa sähköpostia hotellin omistajalta, missä haistatellaan ja haukutaan minua. Ei minua nyt suuremmin satuta, jos joku ei minusta toisella puolella maailmaa (Vietnamissa) tykkää eikä se arkielämääni millään tapaa vaikuta. Mietin nyt vain, että miten tähän pitäisi reagoida. Pitäisikö antaa vain olla? Viestini ei kyllä edes näy hostelbookersin sivuilla, vaikka omistaja on sen selvästi lukenut, joten pitäisikö kysellä hostelbookersilta, mitä tehdä?

Törmään vaan ekan kerran elämässäni tällaiseen toimintaan. Aika absurdi olo. Sitä on niin tottunut, että yrityksestä voi laittaa kielteisempääkin kommenttia, kunhan se on rehellistä, asiallista ja perusteltua. Mietin hetken, josko kirjoittaisin johonkin Tripadvisoriin arvion tästä paikasta, mutta kaipa omistaja seuraa sitäkin ja siitä saattaisi seurata sota... Tavallaan minusta olisi ihan asiallista tiedottaa ihmisille, miten huonosti lafka hoitaa suhteitaan tyytymättömiin asiakkaisiin ja se on ihan olennaista tietoa, mutta toisaalta ei huvita käydä mitään fleimisotiakaan netissä.

Olo on vähän WTF. :D

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
itse ainakin yleensä luen arvostelut hostellista/hotellista mitä olen varaamassa.. ja annan itsekkin palautetta niin hyvää kuin huonoakin tarvittaessa .. kuulostaa kyllä aika oudolta että omistaja lähettää viestejä perään.. mutta kaikki eivät kestä kritiikkiä  ::)  meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin..... laita palautetta vaan eri sivustoille ja merkkaa omistajalta tulevat viestit roskapostiksi.. ite ainakin haluaisin lukea mahdollisimman rehellisiä arvosteluja paikoista  ;)
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 11:12:56 kirjoittanut london86 »

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Palautetta saa antaa. Yritä kuitenkin ymmärtää, että kyseessä on todennäköisesti kehitysmaan köyhä yrittäjä, jolle tuo palaute voi merkitä huomattavaa tulojen menetystä, jopa konkurssia. Jos hän reagoi siihen noin voimakkaasti, on asia hänelle ilmeisestikin äärimmäisen merkittävä, vaikka sinusta asia vaikuttaakin vain rehelliseltä ja vilpittömältä palautteelta.

pfr

• Himoreissaaja
    • Profiili
Palautetta saa antaa. Yritä kuitenkin ymmärtää, että kyseessä on todennäköisesti kehitysmaan köyhä yrittäjä, jolle tuo palaute voi merkitä huomattavaa tulojen menetystä, jopa konkurssia. Jos hän reagoi siihen noin voimakkaasti, on asia hänelle ilmeisestikin äärimmäisen merkittävä, vaikka sinusta asia vaikuttaakin vain rehelliseltä ja vilpittömältä palautteelta.
Aika äkkiä kaikki arvostelut menettävät merkityksensä, jos arvioon pitäisi huomioida yrittäjän mahdolliset köyhyydet, ja eritoten jos uhkailu toimii negatiivisten arvosteluiden poistamiseksi.

En hostelbookersin systeemiä tunne, mutta miksi sinne ylipäätään tulee arvostelijan sähköposti näkyville? Vai yhdistikö yrittäjä hostelbookersin arvostelun omiin tietoihinsa ja näiden perusteella otti yhteyttä? Täysin asiatonta ja ottaisin Hostelbookersiin yhteyden.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 11:53:05 kirjoittanut pfr »

kiirus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mä laittasin bannin sähköpostiin ja unohtaisin jutun. Tai ehkä kävisin laittaa vittumaiset arvostelut ennen sitä sekä pistäsin postia että mulle ei vittuilla.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
^Komppaan edellisiä. Kirjoita tänne ja vaikka Tripadvisoriin asiallinen arvostelu, laita hostellin sähköpostiosoite spämmifiltteriin ja älä vaivaa päätäsi asialla enempää.

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

jurppe

• Himoreissaaja
    • Profiili
Palautetta saa antaa. Yritä kuitenkin ymmärtää, että kyseessä on todennäköisesti kehitysmaan köyhä yrittäjä, jolle tuo palaute voi merkitä huomattavaa tulojen menetystä, jopa konkurssia.

Mulle asiakkaana yksikään yritys ei lähettele viha-tai uhkailukirjeitä ilman seuraamuksia. Ihan sama onko kehitysmaasta, Norjasta tai Sveitsistä. Laittaisin avaajan tapauksessa pitkähköt, kuivakan asialliset mutta äärimmäisen murskaavat arvostelut kaikkiin tietämiini rating -systeemeihin.

Kyseessä täytyy olla varsinainen pässi, kerrohan vielä majapaikan nimi? Jos jamppa on niin totaalisen tyhmä että alkaa tappelemaan hotelliarvioista asiakkaidensa kanssa netissä, niin konkurssi ja alan vaihto lieneekin jo paikallaan.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
Palautetta saa antaa. Yritä kuitenkin ymmärtää, että kyseessä on todennäköisesti kehitysmaan köyhä yrittäjä, jolle tuo palaute voi merkitä huomattavaa tulojen menetystä, jopa konkurssia.

Mulle asiakkaana yksikään yritys ei lähettele viha-tai uhkailukirjeitä ilman seuraamuksia. Ihan sama onko kehitysmaasta, Norjasta tai Sveitsistä. Laittaisin avaajan tapauksessa pitkähköt, kuivakan asialliset mutta äärimmäisen murskaavat arvostelut kaikkiin tietämiini rating -systeemeihin.

Miksei täällä ole tykkää-nappulaa?  :D
Juuri näin. Arvostelut vaan joka sivustolle vaan!
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

Wrth

• Reissaaja
    • Profiili
Tuollaisista sähköposteista saa varmasti mainiota liitemateriaalia niihin arvosteluihin. Jos posti on liian pitkä niin edes herkullisimmat lainaukset mukaan. Postit kuitenkin ovat selvästi vaikuttaneet hostellikokemukseesi.
NZ 04/04/2008 - 08/03/2009
NZ 01/08/2014 - 01/12/2015

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä noista, ei hän sinua Suomesta tai mistään muualtakaan löydä konkurssin jälkeen. Voisit kyllä tänne laittaa mailit nähtäväksi ihan niiden huumoriarvon vuoksi ;D

Hyvä, että tuli puheeksi, kirjoitin äsken kuuteen hostelliin arvion. Kaikki olivat mainioita, ainoaan mihin olin aika pettynyt minulla ei ollut varausta eli en pääse arvostelemaan :)

ahamppu

• Reissaaja
    • Profiili
Toi nyt kuulostaa, etta jollain on klikannut ja pahasti. Asiakkaalla on oikeus antaa palautetta ja jos siita noin ottaa herneen nenaan niin nayttaa kylla oman tyhmyytensa/pienuutensa. Toki palautteen kanssa saa olla eri mielta, eri asia sitten kuinka asiansa ilmaisee ja kuinka tyhmaksi haluaa itsensa leimata. ja jos kyseinen kaveri on todella koyha yrittaja tms. varmaan kannattaisi miettia, etta tuollainen kaytos ei muuta kuin lisaa huonoa mainetta, ainakin jos sa paatat antaa palautetta kaikissa mahdollisissa kanavissa. Ilmeisesti hostelbookers oli lahettanyt uuden arvioisi suoraan hostellille, eika laittanut sita enaa sivuilleen jos et sita sielta pystynyt lukemaan?
www.annalavida.com - unelmia ja ulkomaita