Haapasalon Silkkitie 30 päivässä

(Luettu 8106 kertaa)

thautal

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogi
Haapasalon Silkkitie 30 päivässä
« : 13.01.2012, 21:10:35 »
Tässä tammikuussa alkoi Ville Haapasalon matkailuohjelma Silkkitie 30 päivässä, joka on henkistä jatkoa Venäjän halki -sarjalle. Tähän mennessä tullut kaksi jaksoa, joista ainakin toinen on vielä Yle Areenassa. http://areena.yle.fi/video/1326313037172

Itse olen tähän mennessä diggaillut, hieman mielenkiintoisempi kohde kuin "vain" Venäjä. Ville vaikuttaa todella avoimelta ja lämpimältä kaverilta. Reissussa on sopivan maanläheinen fiilis.  Hyvälle mielelle tulee kun kattoo. :)
Jos mielesi ei ole avoin, pidä myös suusi kiinni.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Haapasalon Silkkitie 30 päivässä
« Vastaus #1 : 15.01.2012, 17:14:22 »
Katoin tokan osa, ja ei nyt oikein vakuuta....
Rentoa kyllä, mutta aika pintapuolista haahuilua.
ja kunnon pärskäykset sain, kun herra Haapasalo asiantutijain ottein maistelia viiniä ja totesi että ovat kovin erilaisia maan eri puolilla. Varmaan joo, kun toinen oli valkoviini ja toinen punaviini ..... ;D

Äimänkäetär

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.01.2012, 13:33:39 »
Aivan mainio ohjelma minunkin mielestäni. Ja se ruokamäärä. Vieläkin ihmettelen, että söikö hän sen kaiken yksin, vai saiko kuvausryhmä omansa.

gundalo

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 16.01.2012, 15:10:00 »
Viihdyttävä sarja ja mielenkiintoisia kohteita jotka eivät ainakaan ole mitenkään puhki kulutettuja ja joista ei ennestään ole paljoa tietoa itselläni ainakaan.

Hieman häiritsee vaan kun ainakin mun mielestä Villestä paistaa läpi vähän semmonen "voi helvetti kaikkea sitä joutuu kestämään.."-asenne oikeestaan kaikissa tommosissa perinteisissä kulttuurijutuissa yms. mitä se siellä harrastaa, paitti tietenki jos aktiviteetti liittyy hyvään ruokaan ja juomaan.  ;D

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 16.01.2012, 15:35:33 »
Hieman häiritsee vaan kun ainakin mun mielestä Villestä paistaa läpi vähän semmonen "voi helvetti kaikkea sitä joutuu kestämään.."-asenne oikeestaan kaikissa tommosissa perinteisissä kulttuurijutuissa yms. mitä se siellä harrastaa, paitti tietenki jos aktiviteetti liittyy hyvään ruokaan ja juomaan.  ;D

Mä en tätä toista jaksoa ole vielä katsonut, mutta ekassa jaksossa häiritsi, kun kokoajan Ville sanoi, että en yhtään tiedä mitä on luvassa. Eka todettiin, että en yhtään tiedä millainen sää on luvassa. Sitten taidettiin mennä sen kiviluostariäijän luokse ja taas ei tiedetty mitä siellä on ja iltasella hypättiin autoon ja taas ei tiedetty mitä on tulossa ja mistä herätään. Mä en jaksa uskoo, että ohjelmaa on oikeasti tehty näin enpä tiiä -meiningillä. Jotenkin tuo tuntuu väkisin haetulta ja teennäiseltä. Muuten ohjelma, tai ainakin maat, on kyllä tosi mielenkiintoinen ja Ville symppis tyyppi.

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.01.2012, 20:26:38 »
Tuo mullakin särähti korvaan heti ekan jakson alussa. Jos Madventuresin tyypeillä on omista reissuistaan kymmenen sentin käsikirjoituskansio, niin tasan Haapasalon jengi tietää mitä menee tekemään. Varsinkin kun lopputeksteissä seisoo isolla käsikirjoittajan nimi.

Mutta muuten ohjelma on tosiaan mainio ja täytti sen tavoitteensa, joka mielestäni matkaohjelmalla on: tahdon Georgiaan!
Kotiin on moni kuollut.

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 22.01.2012, 22:16:11 »
Mä en jaksa uskoo, että ohjelmaa on oikeasti tehty näin enpä tiiä -meiningillä. Jotenkin tuo tuntuu väkisin haetulta ja teennäiseltä. Muuten ohjelma, tai ainakin maat, on kyllä tosi mielenkiintoinen ja Ville symppis tyyppi.

Olen samaa mieltä. Maat ovat ihan mielenkiintoisia ja Ville on kivan tuntuinen kaveri. Kyllä mä tätä mieluummin seuraa kuin Kauniita ja rohkeita. :)
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 13.03.2012, 14:29:36 »
Spiikkien improvisoiminen on vaikeaa. "En yhtään tiedä, mitä on luvassa" toimii jännitteen nostattajana silloin tällöin, mutta kun siitä tulee sellainen maneeri kuin Haapasalolla, se kuulostaa aika kornilta. Mutta muutenkin tuo matkaohjelmasta toiseen toistuva otos, jossa seistään kohteen ulkopuolella, heitetään joku laiska spiikki ja sitten kävellään sisään, on helvetin turha. Korvatkaa se vaikka näteillä Strömsö-ulkokuvilla, jos pelkäätte katsojan hämmentyvän sijainnista.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Haapasalon Jäämeri 30 päivässä
« Vastaus #8 : 24.09.2016, 16:33:38 »
Tulipa katsottua Haapasalon viimeisin Venäjän-reissu Jäämeri 30 päivässä. Oli kyllä mielenkiintoinen. Tykkään kovasti Haapasalon tavasta jutustella ja esitellä paikkoja ja ihmisiä.

Sellaisen huomion tosin tein, että matka tehtiin osissa. Ensimmäisissä jaksoissa oli yötön yö ja sitten yht'äkkiä pimeät yöt. Missään vaiheessa kuvausryhmä ei kehdannut mainita sanaa syksy, kun leikkivät matkustavansa kesällä, mutta yhdessä jaksossa kuvaaja ei malttanut olla näyttämättä upeaa ruskaa.

Viimeisessä jaksossakin taisi olla pieni huijaus, se kymmentuntinen panssarivaunumatka maailman itäisimpään kolkkaan. Kun matkaan lähdettiin paistoi aurinko (korkealta) ja kun perille saavuttiin paistoi aurinko (korkealta). Eli ilmeisesti ajelivat lähimpään niemennokkaan.

Jos ei koko sarjaa jaksa katsoa, niin kannattaa ainakin katsoa jaksot 3, 4, 5, 8 (loppupuoli), 9, ja 10. Tuossa on sellaisia kohteita, joihin harva tulee matkustaneeksi ja osa kohteista on pelkällä turistiviisumilla matkustavilta kiellettyjäkin.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2016, 16:40:02 kirjoittanut UsvaAuer »